Kannabiksen laillistaminen

Back to päihdekeskustelu O

[q]larpap, 20.8.2008 20:02:
Mutta luotatko myös siihen että suomi pystyisi tuohon lalistamiseen. Suomellahan on jo tarpeepksi tekemistä päihdeonglemilaisten kanssa.
[/q]
Kannabikseen ei tietääkseni ole edes olemassa hoitoa (Korjatkaa. Viidennes potilaista on tilastollista pulunkakkaa.) Eikä se aiheuta kovinkaan suurta riippuvuutta. Tietääkseni kukaan aikuisista ei ole ollut hoidossa pelkän kannabiskoukun takia. Toki oletan että näitäkin tapauksia on olemassa. Hatsikoukku aiheutti myllyhoidossa eräälle hilpeitä vastareaktioita...(oli siellä alkoholin takia)
Kannabis ei siis kuormita Päihdeongelmaisten palveluita oleellisesti. Tosin se aiheuttaa psykologisia sairauksia, mutta verraten hyvin vähän ja siten se on yleisimmistä päihdyttävistä aineista turvallisin. Laittomissa päihteissä ei erotella satunnaiskäyttöä ja luvut synkistyvät oleellisesti.

Vuonna 2005 päihdehuollon nettokustannukset olivat 117,9 miljoonaa euroa.

Mä voin kertoa kannabiskoukun 'uhrina' kuinka vaikeaa on olla ilman. Tosi vaikeaa. Tosin sitten kun sitä ei enää ajattele, sitä ei edes kaipaa. Eli esimerkiksi lumilautailu on pätevä tapa vierottautua...
En mä edes vierottautunut. Mä en vaan halunnut valita toista tietä joka johtuu aineen laittomuudesta. On järjetöntä asettaa järkevyyteen vetoavat rajat (lait) kun asian ydin on kuitenkin holhous, eli toisen järkevyyden vähättely.
Väitän että alkoholin satunnaiskäyttäjät ovat yhtä pahasti koukussa alkoholiin kuin minä hatsiin pahimmillaan (päivittäiskäyttöä) Jos sanoo pokkana: Nyt tekee mieli huurteista. On tavallaan psykologisesti riippuvainen..

Vaikka kannabiksen käyttäjillä polttaminen oli kannabiksen yleisin (99 %) käyttötapa, yleisesti esiintyvän sekakäytön vuoksi kuitenkin myös runsaalla kolmanneksella (37 %) kannabiksen käyttäjistä oli viimeaikaista pistämällä tapahtunutta käyttöä. (Aika paksua.)

http://www.haaste.om.fi/42692.htm
http://www.stat.fi/tup/tietoaika/tilaajat/ta_07_02_huumeet.html
Luettavaa.

[q]Riku, 21.8.2008 00:44:
Passaas sitä spliffiä niin saa paremmat naurut Damien!
[/q]Hehehe. Hienoa aukomista rajan takaa. Kokeile kontekstin kanssa myös :)

Puhut ihan samalla tavalla kuin ennen norea :DDD

[q]Damien, 21.8.2008 02:23:
Tiiätsä mikä sun ongelmas on? Sä et ole hauska. Vittuilu on taiteenlaji sinänsä, pelkkä tärkeily ja faktoilla päteminen ei riitä muuhun kuin pätemiseen, niitä pitää osaa myös soveltaa kohteen heikkouksien mukaan. Olkootkin pinnallisia, silti pieninkin sokea kohta voi tarjota raukkamaisen iskun kohti munuaisia. Koitan tässä rakkaudella sua opastaa, that's all....
[/q]Hehehehe. Voitit. (vaikee ottaa tosissaan kun motiivisi on kaveri..)

[q]Damien, 21.8.2008 02:13:
Hey hey, sä avaudut nyt mun kaverille. Me poltettiin Rikun kanssa jointtia Vertigoissa vinyyliä pyöritellen, sillo ku sä nakkelit kakkaa pinnasängystäs. Anteeks, imit mp3sia modeemilla...

Toi pieni, HUOM(!) TODELLA PIENI MIES, on pistänyt tähänkin ketjuun kontekstia useammankin isompi tassuisen kaverin puolesta, et pidä räppänä sitä räppänää pienemmällä tai setä tunkee sinne pippelinsä, kuvaa sen - uppaa we the tubeen ja tahkoo sillä gauheat kasat fyffeä.

Pätkän nimeksi tulee: "Jumalattoman iso neo-fasisti mela pienen taustaliberaalin "dikki-mikkinä tm".

peace aut of china

ps. Vaikka oletkin hyvä, minä olen se isoin kusipää tällä forumilla, jos et usko kysy holokausti topikista neuvoa...
[/q]Ai se on sun kaveris :( Anteeksi ihan hirveästi. Sry ja vitusti skenepisteitä molemmille.

[q]Damien, 21.8.2008 02:36:
---
REivaaja,
Hehehehe. Voitit. (vaikee ottaa tosissaan kun motiivisi on kaveri..)

---

Big words. Rispect - and I take that as a apology. . .

Sun asenteessa on niin paljon tuttua, mutta tyylisi on jotenkin vielä suoraviivaisempi. Olen tässä katsellut vierestä sen kummemmin osallistumatta, tapaas harjoittaa kansalais-aktivismiä tällä forumilla ja välillä on meno äitynyt aika pahaksi, puolin jos toisin.

Jos istuttais samassa pöydässä harjoittamassa tätä dialogia, tarjoaisin hatsit (puff puff pass Rik'meisterin kautta=) ja keskustelisin sun kanssa syntyjä syviä. Tiedä häntä jos susta sais vähän virtaakin vanhaan möykkäkoneistoonsa...
[/q]*piis* Koska tahansa.

Edit: Äh pitäis pitää yhtä selainta kerrallaan päällä. Selvennettäkööt kuitenkin edellisestä että fasismi on mun jutuista kaukana...

[q]DJ-Juri, 7.6.2008 16:35:
Jumala ei luonut huumeita, vaan ihmiset on itse alkanut käyttämään Jumalan luomia kasveja väärin. Ei Jumala missään ole esim käskeny polttamaan tupakkaa=)
[/q] Voiko Saatana luoda elämää? Kyllä kuules Jeesuksen aikaan kaikki poltteli indicaa ja popsi silokkeja päräyttäviä tarinoita silmälläpitäen.

Oli niin sekasin että lumella pärjäs vaellellessaan...

Huumeet keksittiin vasta tällä vuosisadalla, Jeesus eli 2000 vuotta sitten. Eikä raamattuakaan ole viime vuosisadalla korjailtu, koska nykyään siitä jää kiinni.

Uskoisitko Jumalaan ilman ihmistä? On se vaa kumma miten Jumala anto omat tunteensä, muttei älykkyyttä käyttää niitä. Ja muutenkin aika melodramaattinen jannu ku Passionin tyyliin poikansa mestautti. Ei pysty...

Valtiolle ei ilmeisesti kelpaa miljoonat ylimääräiset veroeurot!?
Laatua ja kasvatusta voitaisiin valvoa, kun myös määriä ja samalla
voisi olla juuri tiettyihin laatuihin ja keskittyvää lääkekannabiksen
kasvatusta, joiden mahdollisuuksia tutkittaisiin. Keski- Euroopassa
ollaan sentä järkeviä asian suhteen!

Kokeilkaa itte (selvinpäin) ni huomaatte et miks ihmees se ei oo laillista. Ei se varmasti kaikkien juttu oo, mut silti. Mitä haittaa siit on kellekään jos jotku hiisaa ja chillaa kotona. Just kivaa.

Alkoholin yliannostushan on oksentelua, sammuilua vatsahuuhteluun viemistä ja krapula on osa vierotusoiretta. Kannabis överit sitten taasen mm. Kalpeus, hikoilu, ajatusten "erikoiset" rakenteet, sammuminen, mahdollinen pikkupikku paranoia. Oksentelua voi myös ilmentyä, huimaus ei ole yhtään harvinaista yleisesti painostava ja ahdistava tila kuvaa kannabis övereitä. Erona alkoholiin on tosiaan se että alkoholin yliannostukseen kuolee kannabikseen kuolee vaan ehkä henkisesti mikä olisi suotavaa jotta robotit voisivat ottaa taas ohjat.

Jeh, lähinnä puutuin vaan tohon "krapula on alkoholin yliannostus", mitä se ei ole.

Ja todellakin monet "huumausainevalistus" pamflettien sisältämä informaatio on haittavaikutukset kohdassa juuri niitä mitä ko. aineelta haetaan.

[q]Android, 24.1.2006 14:12:

b) THC on poltettuna ~5 kertaa kanserogeenisempi kuin tupakka, ts. keuhkosyövän riski on kannabista polttaessa suurempi. [/q]

Puhuttaisko kuitenkin karsinogeeneistä.

Elämä pyrii vaan kannabiksen ympärillä jos on töissä kasvihuoneella, joillain se pyörii koodamisessa ja muussa koneella turottamisessa mikä on varmasti epäterveellisempää kuin kasvihuoneella puuhastelu. Entä sitten lääketehtaan kehittelijät? Urheilijat?

Entäs jos tuo johtaakin siihen että huomataan lahjakas puutarhuri joka/jotka pääsee lääketehtaalle jalostamaan lääkinnällisiin tarkoituksiin raaka-aineita tai valmistamaan siemeniä ravinnoksi ja kuituja kankaisiin? Tosin itse en kyllä ottaisi palkkaa tuotteina koska jossain välissä ihmiselle tulee nälkä ja tarvetta vaihtaa rahaa palveluihin, hyödykkeisiin tai käydä jossain muualla kun siinä lähikiskalla ostamssa karkkia. Jos osaa kasvattaa niin miksei ns. ota töitä kotiin ja pidä valoa kaapissa?

Jos kannabis on pelkkä päihde niin autot ovat kaahaamista varten eikö? Yleensä tartutaan tuohon päihdehommaan kun puhutaan kannabiksesta mutta unohdetaan että sillä kasvilla on muitakin käyttötarkoituksia. Mutta tässä aiheessa onkin päihdekäyttö ja sen laillistaminen keskustelun aiheena. Paljonkohan saataisiin kuituja jos kaikki kasvattajat toisivat varret kasveistaan hyötykäyttöön sitä kuitenkin jää suomessakin kilometritolkulla käyttämättä. Kyllä siitä saisi vaatteita kehitysmaihin.

Virtsassa kannabis näkyy noin 3-7+vrk ja verestä voi löytyä merkkejä käytöstä vielä 6 viikonkin jälkeen.

Josjosjos jos jos jos...

Kaikki laittomaks niin ollaan samassa veneessä sen jälkeen eikä tartte nahistella. Voi vaan nauraa paskasesti kun joudutte poliisia pakoilemaan röökille. HÄHÄ! ähä

Pitää olla kyllä todella älykäs kun ajelee missään tiedostamista muuttavan substanssin alaisena moottoriajoneuvolla, pällit. Häpeäisitte edes. Itse kannatan nollatoleranssia päihtyneenä ajamiseen.
Edelleen olen sitä mieltä että myös alkoholi ja nikotiini kieltolain alaiseksi. Känniläisiltä olen saanut turpaani juuri noiden aineiden takia "Anna tupakkaa!" Ei o... *mäts* Eikä ole ollut ihan yhden kerran, baarissa, kadulla, kotibileissä ja jokaiseen tapaukseen liittyy vahva päihtymys alkoholista. Mutta eihän väkivalta ole niin paha juttu, regeneraatio toimii eikä siitä mitään pysyviä haittoja jää kenellekkään, eihän?

Pyhä yrtti miun perseeseen, paitsi niiden osalta joiden uskontoon touhu kuuluu oleellisesti. Miä nään tuon ainoastaan mainiona verotettavana hyödykkeenä, suhteellisen vähähaittaisena päihdykkeenä ja tiettyihin sairauksiin toimivana lääkkeenä. Paljon sitä kuitenkin poltetaan eikä muuta kuin paikoittain siemenkaupasta jää mitään veroja valtioille, joten miksei sitä voisi päästää verotuksen piiriin?

Jos puolustat päihteiden käytöstä ja lieveilmiöistä johtuvien haittojen vähentämistä olet huumeiden ja pahuuden puolustaja, muista se. Saunan taakse, urRkele.

Ok, jos vastustat haittojen vähentämistä ja laillistamista sinulla taitaa itselläsi olla rahat kiinni jossain isommassa diilissä, taidat siis olla huumekauppias joka havittelee verottomia tuloja!?

Homma toimii yleistyksellä molempiin suuntiin eikä kummallakaan ole mitään järkiperäistä pohjaa, tunteella tällaisista asioista on vähän huono "keskustella" kun keskustelua ei sallita kuin yhdeltä kannalta. Se on laitonta eikä asiasta tulisi edes keskustella koska se on laitonta ja asiasta ei tulisi edes...

Suhteellisuutta peliin

"Henkirikosten valmistelu ja suunnittelu ei meillä ole rangaistavaa." -HS
Mutta ämpärin, siemenen ja mullan hallussapidosta voidaan rangaista huumausainerikoksen valmistelun suunnitteluna?
Miettikääpä sitä tai älkää miettikö.

[q]Avangion, 14.10.2009 23:06:
Minkä oikean syyn takia kannabis pitäisi laillistaa?
[/q]
Ja jos sä haluat uhrata ihmisiä 'hyvän' asian puolesta, suosittelen aloittamaan itsestäsi.
Mä oon niin täynnä kaltaisiasi omahyväisiä hurskastelijoita, etten jaksa olla edes kohtelias, enkä jaksaisi oivaltaa joka vitun asiaa uusavuttomien puolesta.

Sit ku sul löytyy argumentteja ja faktoja, jotka ei liity sun ihannenaisees/miehees ja siten itsesi välilliseen runkaamiseen, niin avaudu tunteistasi toki uudemman kerran.
*ihquu*

Ja mix mul on aikaraja? Six et jokaisen kanssa joutuu aina alottamaan alusta. Kuinka paljon aikaa sä olet valmis laittamaan siivoamiseen?

[q]mikke, 15.10.2009 12:56:
---
Reivaaja, 15.10.2009 12:55:
Ja mix mul on aikaraja?

---

Mikä ihmeen aikaraja ?
[/q] max 10min. Mieluiten 5

http://hamppu.net/index.php?option=content&task=view&id=9&Itemid=35

O