Tupakoinnin lopettaminen.

Back to päihdekeskustelu O

Selvinpäin onnistuu olemaan ilman tupakkaa mutta kännissä on vielä pakko polttaa.

Oon ollu nyt reilu vuorokauden ilman röökiä ja tuntuu hyvältä. Kyllä tekee mieli kun ajattelee savua, mutta äh. Oli mun juttu sen 7v, mutta nyt ei tunnu siltä enää.
Oudoin juttu on vaa siinä, että hengästyn helpommin ku ennen.

[q]mayah, 29.5.2006 13:39:
Kolmas päivä ilman. Ei tunnu missään. Paitsi yöunissa.
[/q]
eilen starttas neljäs viikko polttamatta :)

edit: whoa, quotesin vahingos :D ne on nää maanantait vähä tälläsii

Tuli viikko sit 6kk täyteen lopettamisesta. Ai perkele kun on hienoa, täytyy sanoa että lopettamispäätös on yksi hienoimmista jutuista mitä oon tehnyt!

Onnea vaan yrittäjillä, kyllä se siitä menee vaikka vittumaista onkin ajoittain!

[q]mayah, 31.5.2006 07:20:

Pahinta tähän mennessä on ehdottomasti nukkumisvaikeudet. Keskellä yötä heräileminen, painajaiset, nukahtamisvaikeudet... Ihan hirveetä.

[/q]

Toi on muuten yleistä ja saattaa kestää hyvän tovin. Itselläni meni varmaan pari kuukautta lopettamisen jälkeen, että alkoi saamaan iltaisin taas nopeasti ja helposti unta.
Toisaalta, nyt kun kattoo vaakakupin toista puolta, niin ei parin kuukauden vähän huonommin nukutut yöunet loppupeleissä oo niin paha juttu

jo 36h ilman röökiä ja ehkä vttumaisin röökiyskä ikinä

kuukausi polttamatta :)

3 kuukautta poltamatta, ellei paria "känni maistelua" lasketa

Tänään tuli 9kk iman tupakkaa

[q]Charlotte, 5.6.2006 09:30:
[/q]

Onnea vaan

Itsellä vuosi ilman tupakkaa

[q]pupuankka, 5.6.2006 09:35:
---
Charlotte, 5.6.2006 09:30:

---

Onnea vaan

Itsellä vuosi ilman tupakkaa
[/q]

Kiitos Onnea sullekkin!

sattumalta olin puol päivää polttamatta O__o enkä ees nukkunut tai mitään.. ei vaa tehny mieli :D vois taas yrittää lopettaa

Olen polttanut n. 11 vuotta. Lähdin lomalle Sveitsiin 1kk ja tein päätöksen että palattuani lopetan tupakoinnin....Palasin vapun aattona tänä vuonna ja päätökseni on pitänyt...Elämäni paras päätös tällä hetkellä..

[q]mayah, 26.5.2006 11:22:
En ole havainnut moisia sivuvaikutuksia enkä ole kuullut vastaavaa myöskään noin kymmeneltä työtoverilta jotka ovat lopettaneet tupakoinnin zypanin avulla.

Ja mitä tulee tohon todella surkeeseen RAD-läppään, ni koita jo oikeesti päästä yli siitä. Väkisin on sotkettava sitä joka paikkaan ja se oikeesti näyttää jo vähän typerältä. Alkaa jo käymään vähän sääliksi.
[/q]

Itsekin vedin lähes loppuun asti Zybanikuurin tuossa viime syksynä. Positiivisena asiana voin todeta, että se selkeästi kyllä auttaa lopettamaan, jotenkin ei ajattele tupakkaa samassa kontekstissa.

Negatiivisena pitää sanoa, että varsinkin pari ensimmäistä viikkoa oli psyykkisesti niin ailahtelevaa, pääosin maanista meininkiä et en kyl tiedä lähtiskö tuohon uudestaan kokeilemaan. Tämänlaisia sivuvaikutuksia tosin esiintyy käsittääkseni erittäin harvoilla henkilöillä, enkä ole moisesta meidänkään työpaikalla kuullut.

Tähän kuului esim. semmosta et saatoin kävellä ajattelematta oikeen mitään monta tuntia stadissa silmät lähes kiiluen ja erittäin kuivana auki ilman päämäärää. Millään asialla ei oikeastaan ollut erikoisemmin väliä ja vaikka suoriuduinkin töissä tuon ajan ihan mallikkaasti oli se joka päivä vähän jännäämistä et mimmoset fiilikset on. Tuo tasoittui hiljalleen ja tupakoin jossain vaiheessa selkeästi vähemmän. Ainakin meillä kuului tuohon zybanin kylkeen tarkastuskäynti lääkärin kanssa, jolla juuri kontrolloidaan näitä vaikeampia sivuvaikutuksia, mut kaikki voi arvaa pari kertaa et kuinka paljo mä sinne kontrolliin menin.

Summa summarum: en lopettanut polttamista, oli jänniä aikoja ja suosittelisin kuitenkin lääkettä pääosin kaikille. En ole vastaavaa reaktiota kuullut keneltäkään zybanin käyttäjältä ja niitä on meidänkin lafkas kohtuu määrä.

Niin joo ja ton parin alkuviikon aikana oli about mahdotonta saada orgasmia, et terveisii vaan sinnekin rintamalle!

Näin iiskottavaa unta siitä, että poltin. En siis ole savukkeisiin koskenut polttomielessä kahteen vuoteen, enkä mielelläni muutenkaan sen helvetin löyhkän takia. Tuli todella ahdistava olo jo siinä unessa, että miten tussa mä olen niin idiootti, että sen tupakan alunperinkään sytytin.

Kuvastaa mun suhtautumista tupakointiin ja tupakoiviin ihmisiin. Pidän peukkuja kaikille tällä topikin saralla toimiville henkilöille! Jaksamista!

[q]mayah, 23.6.2006 05:59:
Kyllä mäkin pari ensimmäistä viikkoa tunsin oloni vähän pöljäksi, mutta on aika vaikee lähtee määrittelemään, että johtuiko se nyt sitten suoranaisesti lääkkeistä vai nikotiinin tai unen puutteesta (jotka kylläkin johtuivat lääkkeestä..). Plus että oon tyttö, Turkulainen ja Blondi, ni mistäs sitä koskaan tietää mistä moinen johtuu.
[/q]

Pölöjäks :D Taidetaan puhuu vähän eri tason asioista.

[q]
niomic, 22.6.2006 23:49:
Summa summarum: en lopettanut polttamista, oli jänniä aikoja ja suosittelisin kuitenkin lääkettä pääosin kaikille.

---
Ihan uteliaisuudesta ois kiva tietää, että minkä koet retkahtamisesi syyksi? Ja miten kauan olit polttamatta?

[/q]

Joo, siinä oli semmonen hassu juttu, että kun ensimmäinen lopetuspäivä ei sopinu, ni sit jäi tavallaan koko lopettaminen unohdukseen. Jatkoin kyl viel kuuria ja varmaan aattelin et ehkä tästä jotain vielä tulee - mut eipä noil kuurin loppumetreil enää riittänyt kiinnostusta suuntaan tai toiseen, ni lopetin koko homman kesken. Osittain myös sen takia et jos haluun noi ekat kaks viikkoo viel takas, ni saan ne just ja just toteutettuu :G

Istuttiin iltaa rannassa parin frendin kanssa yks ilta, ja kaverilta oli tupakka loppu. Sanoi että "harvemmin sitä kumminkaan huomenaamulla harmittelee, että voi hitsi ku en polttanu sitä yhtä röökiä eilen". Harvinaisen totta, ainakin näin aiemmin bilepolttaneen näkökulmasta...*hih*

Toka päivä menossa. Hermot "hieman" kireellä. Mitään ei saa aikaseks ja samalla on tällänen ylihermostunut olo.

Lueskelin aiemmin noita Mayahin höpinöitä ja harkitsin jo reseptin hakemista, mutta koitetaan nyt ihan tahdonvoimalla ja laastareilla.

Pakkohan tuosta huonosta tavasta olisi eroon päästä. Astma ja tupakka ei sovi yhteen. Keuhkot kiittää ja toteaa, että jos vaikka vihdoin viisastuisi sen verran.

Ite oon ollu nyt 5 kk kohta poltamatta ja suoraan sanoen ei oo kertaakaan ees tehny mieli ruveta pössytteleen, et kyllä kannattaa lopettaa polttaminen

Itselläni alkoi lakko nyt viikonloppuna. Tällä hetkellä olo on aika vittumainen. Jatkuvasti hermostunut olo. Vapisee, kuumottaa ja on muutenkin vittuuntunut/jännittynyt. En kerennyt polttamaan kuin kolme vuotta säännöllisesti mutta silti tuo riippuvuus on kehittynyt. On niin fyysisiä kuin henkisiä riippuvuus oireita. Onkos täällä muita lopettaneita? Tänne voisi keräillä vinkkejä/tunnelmia. Muitakin vaan mukaan.

O