puntti & sali

Back to yleinen keskustelu O

[q]vala, 25.5.2009 14:33:
Mä en itse käy koskaan salilla suihkussa mun seksuaalisuuteni takia ja tästä samaisesta syystä uimahalleissa käynti on mulle täysin pois suljettu vaihtoehto. Viiraako mulla päässä, vai onko ihan korrektia ajatella näin?
[/q]
Viiraa :D

Mä kävisin salilla suihkussa vaikka se olisi täynnä lesbotyttöjä. Tai homopoikia. Tai heteropoikia. Tai nelikorvaisia sinipilkullisia aaseja, jotka eivät ole ihan varmoja suuntautumisestaan, ovat toki hiukan kokeilleet mutta pohjimmiltaan kuitenkin tuntevat aina vetoa siihen persoonallisuuteen ja henkilöön sukupuolesta riippumatta.

Onko sulla leima persiissä vai mistä ne muut miehet sun suuntautumisesi saisi tietää? Ja kumman puolesta jännität, omasta vai muiden?

[q]Jussi Soro, 26.3.2010 10:19:


Testaas vaikka Flightin house-settejä, niis on riittävästi biittiä ja menoa reippaampaan kävelyyn, ja toimii itsellekin treenimusana ihan hyvin. Tosin ylämäkitreeniin kandee harkita jo tota junkkaa, sykkeet todennäköisesti pyörii kuitenkin jo niin korkeella.
[/q]

Joo pitää testata, kiitti vinkistä!

Kuka tuntee juoksumatot? Haluan kuunnella omaa musaa ja mietin että paljonko on bpm esim 6 nopeudella, onko matoissa eroja?

Puolustusvoimat - maan suurin kuntokoulu (vai miten se slogan menikään...)
Anyway, siellä tulee enemän tai vähemän sykittyä, myös punttiksella...

[q]Wiko, 28.2.2010 01:38:
---
Claudi0, 28.2.2010 01:25:
Mul on pulma! Mulla vasemmanpuoleinen leveä selkälihas on jäänyt huomattavasti kehityksessä jälkeen verraten oikeaan, ja on ihan silmin nähden puolet pienempi. Liikkeinä käytän ylätaljaa, erilaiset leuanvedot, pulloverit ja koneessa, mut ilmeisesti mul vahvempi puoli huomaamatta suorittaa enemmän näis liikkeis, vaikka oon viimeaikoina tarkotuksella vielä yrittäny enemmän keskittyä sen heikomman työskentelyyn.

Elikkä jakakaahan liikkeitä joilla vois treenata toispuoleisesti aina yhtä puolta kerrallaan.
Tossa koneessa se kyl onnistuu, mut vaatis jotain vaihteluu myös.


Kitooos.

---


kaikki erilaiset soudut onnistuu helposti yhdellä kädellä....esim. istuttava/tuettu soutulaite, kulmasoutu käsipainoilla, alatalja yhdellä kädellä...myös ylätäljaa voi tehdä toispuoleisesti vaikka pitäisi molemmilla käsillä kahvasta kiinni.
[/q]

Juurikin näin ja sen vielä lisäisin, että tee eka heikommalla puolella ja sitten sillä vahvemmalla sama toistomäärä, vaikka menisikin enemmän.

Mutta kaikki ihmiset ei ole symmetrisiä ja kaikilla on vähän eri kokoisia lihaksia. Ota kaksi kuvaa (tuplat takaa, leveä selkä takaa) selästä ja pistä näytille, niin voidaan arvioida, et onko kyyseessä isoki juttu vai joku pienempi, josta oot tehny päässäs vaan ison ;-)

[q]HaTeFiNgEr, 23.2.2010 20:44:
Ens ma pakko alottaa tollanen ohjelma :)
http://www.pakkotoisto.com/showthread.php?39774-Arnoldin-kultainen-kuusikko

[/q]

Onhan toi varmasti ihan toimiva systeemi, mutta jos 1-jakoista ITE lähtisin tekee, niin unohtaisin kokonaan pienien lihasryhmien treenaamisen erikseen. Otetaan nyt syyniin esimerkiksi toi kyykky ja hauis. Melkein saman verran sarjoja ohjelmassa molemmille (leuanvedossa hauis saa vielä lisää rasitusta), vaikka jalat on nyt 10 kertaa isommat, ku hauis. Tietenkin jos haluaa isot kädet ja pienet jalat, niin kannattaa ottaa vielä kyykystä pari sarjaa pois ja lisää nekin hauistreeniin ;-)

Ite tekisin perusliikkeistä kaksi eri ohjelmaa ja kierrättäisin niitä. Mutta kuitenkin se 3 treeniä viikkoon. Lähtisin rakentaa ohjelmaa näin:

takakyykky/etukyykky
maastaveto/suorin jaloin veto
leuanveto/kulmasoutu
nojapuupunnerrus/penkki
+ oman palautumisen rajoissa ja liikkeitä kierrättäen: olkapäille pystypunnerrusta, vatsoille voimapyörää ja pohkeita istuen/seisten.

Näissä kannattaa sitten kuunnella kroppaa jonkun verran, kun treenataan monta kertaa viikossa samat lihasryhmät. Et tuleeko kyykystä ja vedosta samana päivänä liikaa rasitusta alaselälle, että pitääkö tehdä eri päivinä jne. Mutta kunhan alottaa tarpeeksi kevyesti ja tehoja pikkuhiljaa nostaen, niin tuskin ongelmia tulee. Ja jos jumeja tulee, niin ne ei ainakaan häviä sillä, että tekee niitä jumittavia liikkeitä lisää :P

[q]Dobs, 8.4.2010 17:34:
---
Eiköhän toi liike oikein tehtynä pese peck deckit yms. 100-0 ja niilläkin saa joo kivat tissilihakset rakenneltua.
[/q]

No meillä taitaa olla vähän eri käsitys "kivoista tissilihaksista"

[q]raveIt, 23.5.2010 08:33:
---
yusuplus, 22.5.2010 18:25:
---
En nyt tiedä millasta valmentajaa etsit, mutta jos joku on koko ajan mukana neuvomassa, niin varmasti tulee hintaa aika paljon. Netistä kyllä löytyy vinkkejä ja juoksuohjelmia.

Tästä löytyy jotain juoksuohjelmaa ja voi liittyä maksulliseen nettivalmennukseen: http://www.elixir.fi/viewPrograms.action?entity.id=3

Yks vaihtoehto olis lähteä jonkun urheiluseuran treeneihin.

---


joo tutkittuani vähän enemmän niin voisin oman (siis sen missä käydään) kuntosalin juoksuasiantuntijan palkata muutamaksi kerraksi ja sitten käyttää mm. noita ohjelmia netistä. Tärkein on siis saada tekniikka kuntoon kun hän itse sanoi että jokin ei tunnu olevan juoksussa kohdallaan.
[/q]

Tekniikka kuntoon ja oikeanlaiset juoksukengät, niin loppu hoituuki kätevästi noilla juoksuohjelmilla.

[q]niomic, 24.1.2009 15:46:
Monesti ongelmana on myös epätasapaino.[/q]

Joo junnuilla ja alottelijoilla on tapana vetää RHP-treeniä (Rinta Hauis Pelle ;). Sekin on hyvä treenityyli, että treenaa vastakkaiset lihat aina kerralla. Sitä voiki miettiä, et kuinka monella on selkä ja ne takaolkapäät kovassa kondiksessa.

Mulla on just selkä- ja takaolkapääprojekti menossa, kun ne on jääny vähän huonommalle treenille hermovaurioiden takia. Tai itse asiassa koko yläkropan treeni on ollu vähän satujumppaa olkapään ja selän hermovaurioiden takia, mutta eiköhän täältä nousta vielä..ainakin vähän.

Kintut kannattaa kans venytellä hyvin. Varsinkin takareidet ja pakarat. Ne itellä vetää välillä selkää jumiin.

Kiropraktikko mainitsi mun jaloista sen verran, et holvikaari on vähän lytyssä, et sekin voi olla syy selkäjumeihin. Eli jotkut spesiaalipohjalliset pitäis hankkia. Noi jumit voi tosiaan johtua vaikka mistä, et kannattaa mennä jonkun pätevän kiron tms juttusille, eikä vain napsia pillereitä ja kiroilla.

Mutta noita futon-patjoja suosittelen, jos tuntuu et selkä jumiselta. Aluks voi tuntua aika kovalta ne patjat, mutta ite en oo aikoihin nukkunu noin hyvin.

Toi maito taitaa haittaa tota imeytymistä, ettei välttämättä paras neste palkkariin. Ja fastit maistuu ihan hirveelle. Briteistä sais maustamatonta ja sit erikseen myydään sellasia makupurkkeja, joilla voi sit ite maustaa..vois ehkä pistää tilaukseen joku kerta ( http://www.myprotein.co.uk )

[q]VaLa, 15.9.2008 11:44:

Jos treenaa kipeitä lihaksia, siit ei oo mitään hyötyä. Pitääks tää paikkansa?
[/q]

Kyl niitä voi treenaa, vaikka niitä vähän aristelee. Sillä tavalla totutat kroppaa palautuu nopeemmin. Mut jos ne on aivan tukossa, niin sit ei kannata. Mut ku et ota sarjoja ihan loppuun, niin ei ne tuu kovin kipeiks. Kannattaa alottaa mieluummin varovasti nostaa niitä tehoja, ku et otat heti jonkun tappo-ohjelma käyttöön. Pikkuhiljaa nostelet sarjoja ja painoja ja kuuntelet kroppaas.

[q]VaLa, 11.9.2008 18:21:
---
VahinkoLaukaus, 10.9.2008 18:26:
Kerkeekö lihakset palautua, jos käy salilla joka toinen päivä?

---


Taas jälleen kerran synkkää yksin puhelua... Käyn näin alkivaiheessa läpi koko kropan kerralla ja nyt toi tahti tuntuis mulle liian kovalta. Tota vois harkita sitte kun siirryn erillisiin yläkroppa ja alakroppa päiviin... Tällä hetkellä 3 kertaa viikossa tuntuis paremmalta...
[/q]

Jos treenaat samat lihat monta kertaa viikossa, niin pidä treeneissä tehot vähän pienempinä. Älä siis hakkaa lihoja aivan loppuun, vaan jätä aina toistoja varastoon (tällöin palautuminen on paljon nopeampaa). Kroppa tottuu yllättävän hyvin kaikkeen rasitukseen. Jonkun ajan päästä huomaat, että pystyt vetää 3 x viikossa aika koviakin treenejä ja kroppa palautuu silti hyvin (puhun siis 1-jakoisesta ohjelmasta)

Toi yläkroppa ja alakroppa on ihan jees jako. Ite treenasin joskus tolla ja otin 4 x viikkoon treenit.

[q]W, 2.1.2009 09:31:
ed: Se on muuten aika törkeetä että salit myyvät nykyään noille treenausta kokeileville vuoden mittaisia sitovia kortteja. Sen vuoksi noi sitovat salit on kuulema täynnä passiivisia asiakkaita.
[/q]

Eiks toi oo aika yleistä, et on nykyään noita vuosisoppareita? Onneks meijän salilla saa ostaa just sen verran ku haluu ja saa jäädyttää kortin min 1vko.

[q]Yallu, 8.9.2009 13:08:
---
yusuplus, 8.9.2009 12:47:
---
Yallu, 8.9.2009 12:33:
Salitreenissä kaikki muu paitsi jalat pitäisi tehdä 2 kertaa viikossa, jotta saadaan lihasmassaa

---


Miks niitä kinttuja ei voi ottaa kahta kertaa viikossa?

---

Ei kerkee palautumaan, kun tekee kunnolla.. Niille pyhitetään yksi päivä.
[/q]
Kyllä niitä jalkoja pystyy treenaa ihan samalla tavalla kaks kertaa viikossa, ku muitakin lihasryhmiä. Tietenkin jos haluu hakkaa jaloille 20 kovaa sarjaa, niin eihän ne sillon tietenkään palaudu, mutta onko se sitten fiksua?

kroppa on siitä jännä, että sen voi pakottaa palautuu rankoistaki jalkatreeneistä nopeasti, kun pitää tarpeeksi lyhyen kierron. Tää pitää kyllä tehdä ajan kanssa, jos on ennen treenannu kerran viikossa lihat.

[q]Yallu, 8.9.2009 12:33:
Salitreenissä kaikki muu paitsi jalat pitäisi tehdä 2 kertaa viikossa, jotta saadaan lihasmassaa
[/q]

Miks niitä kinttuja ei voi ottaa kahta kertaa viikossa?

[q]OlliS, 23.5.2009 12:18:
---
yusuplus, 23.5.2009 09:56:
---
Worin, 22.5.2009 15:30 Palautusjuomana toimii rasvaton maito ihan hyvin :)

---


Mikä tosta maidosta tekee palkkarina niin hyvää? Jos vertaat vaikka sitä hydrolysoituun heraan?

---

Eipä oikeastaan mikään. Paljon laktoosia, proteiini pääasiassa kaseiinia ja imeytyy hitaasti. Toki maito on muuten jees juoma, mut ei se kyllä palautumiseen optimaalinen ole.
[/q]

Jep. Ite vähän vierastan noita maitopohjaisia palkkareita, mutta kukin tyylillään.

[q]Worin, 22.5.2009 15:30 Palautusjuomana toimii rasvaton maito ihan hyvin :)
[/q]

Mikä tosta maidosta tekee palkkarina niin hyvää? Jos vertaat vaikka sitä hydrolysoituun heraan?

[q]Mai, 9.4.2008 15:16:
---
yusu, 9.4.2008 13:52:
---


---


Juu ymmärrän. Pitäähän treenin olla mielekästä, et sitä jaksaa päivästä toiseen vetää. Mutta esmes noissa 2-jakosissa onkin ideana, ettei treenata paljoa kerralla, eikä vedetän loppuun asti. Tällöin paikat palautuu nopeammin ja päästään treenaa nopeammin uudestaan samat lihat.


---


Mä tykkään tehdä ne loppuun..*hymy* 2-jakonen ei toimi eikä 3-jakonen, oon testannu..Parhaita on 4 ja 5 jakoset.*hymy*
[/q]

No ei ne 2 jakoset toimikkaa, jos tekee aina loppuun ;-)) Tollanen 2-jakoseen totutteleminen vaatii kuukausia, et kroppa oppii palautuu nopeammin. Mut niinq sanoin: treenin pitää olla mielekästä, et se on kivaa ja sitä jaksaa. Mut jos halutaan tuloksia parhaalla mahdollisella tavalla, nii siitä on ehkä se hauskuus kaunana. Ite tein pitkään 2-jakosella, mutta nyt vaihdoin 3-jakoseen (osittain sen takia, että hermovauriot on alkanu paranee). Mutta näissä hommissa se oma juttu pitää löytää ite. Heitin tossa vaa vähän vaihtoehtoja, ku en tienny, että oletko edes testannut tai kuullut niistä.

[q]Mai, 9.4.2008 12:02:
---
yusu, 9.4.2008 10:42:
---
[link=http://klu


Mulla ei yksinkertaisesti riitä motivaatio useamman lihasryhmän treenaamiseen kerralla. Kyllä mun olkapäätreenissä yli puoli tuntia menee + siihen vatsat n. 25minuuttia + 20 minuuttia aerobinen.eli puoltoista tuntia about. Olkapään kanssa en halua muita lihasryhmiä, tykkään keskittää ne noin. jalkareeni on itsessään niin raskas että tiedän etten jaksa alkaa vääntää siihen enään mitään.

Tulee treenattua se yksi lihasryhmä kovempaan. Silloin kun en monta niin en kuitenkaan jaksa vetää kaikkia kunnolla.

Ainih ja tost rintatreenist niin sen lomassa pumppailen yleensä vähän myön hauista.*hymy*
[/q]

Juu ymmärrän. Pitäähän treenin olla mielekästä, et sitä jaksaa päivästä toiseen vetää. Mutta esmes noissa 2-jakosissa onkin ideana, ettei treenata paljoa kerralla, eikä vedetän loppuun asti. Tällöin paikat palautuu nopeammin ja päästään treenaa nopeammin uudestaan samat lihat.

josbe, ei sitä lajia noin vaan vaihdeta ;-) No okei, ite väänsin vapaaottelua vähän aikaa ja se oliki aika mukavaa, mutta paikat meni rikki, nii loppu seki.

(Quote:smithkyykkyä en ole ikinä suosinut.. vapaalla vaan.. oikeastaa kehonrakentaja ei tee mavea ja kyykkyä koska tavoitteena on kapeä keskivartalo ;D)

!!!!!Kehonrakentaja kyllä tekee juurikin kyykkyä ja mavea. En ainakaan itse tunne yhtään kilpailevaa kehonrakentajaa, joka ei vannoisi juuri näiden liikkeiden nimeen!!!!!!

O