puntti & sali

Back to yleinen keskustelu O

[q]DeeJay-Ego, 21.6.2007 00:32:
Kiertäjäkalvosin paskana? Itel tykkää olkapäät nannaa ku tekee dippei.. Muuten ihan jees.
[/q]

Ylempi lapalihas (supraspinatus) ja alempi lapalihas (infraspinatus) ovat surkastuneet. Osteopaatti epäili, että siellä olis joku hermopinne tms, et hermo ei pääse tekee duunejaan ja sen takia on surkastuttanu noi lihakset. Mä meen ens maanantaina peijakseen hermoratatutkimukseen (ENMG). Siellä pitäis selvitä, et mitä on tehtävissä. Pitää toivoa, et sen hermopinteen saa jotenkin ortopedi tms avattua ja olkapää alkais taas futaa. Isoilla romuilla treenaaminen ei vaan taida sopia mulle, ku kaikki mestat hajoo (toinen hermovaurio löytyyki sit toiselta puolelta..lapaluun siirrostus). Noista vammoista löytyy kuvia ja paljon tekstiä http://www.pakkotoisto.com

En tiä mistä noi hermovauriot on peräisin tai miks niitä on tullu samalle alueelle enemmän. Noh pitää toivoa, että huono tuuria vaan ja et kaikki paranis :-)

Mä kyllä jättäisin ne aminohappovalmisteet sinne hyllylle ja kunnon safkalla ja järkevällä treenillä ne tulokset tehdään. Palkkari nyt on ihan fiksu veto, mutta eipä noita muita oikeesti paljon tarvitse.

Hera, malto, kreatiini, vitskut ja rasvat. Tossa noi tärkeimmät.

edit: jos on vaikeuksia vetää aamulla suurta määrää safkaa, niin tehosekotin on aika rokrok. Menee meinaa aika vaivatta se purkki rahkaa, pari 2dl juguu, 3dl kaurahiutaleita, banaani ja maitoa päälle. Tosta tulee sellanen 5-7dl juoma, jonka juo hetkessä.

[q]Kimbou, 11.3.2009 16:50:
hmmm....

Onko viisainta siis pidentää sarjaa joka nykyjään on se 3x12-15 toistoa, lisätä hieman painoja lisää, vai tyytä alkuun vetelemään vaan sillä mitä kunto-ohjaaja käski? Kun nyt kerran sinne puntille menee niin tekis mieli rääkkää ittensä ihan loppuun, mutta onko sekään sitten viisasta?
[/q]

Jos haluat lisää hikoilla, nii nosta vaikka sarjamääriä per liike (yks sarja lisää joihinkin liikkeisiin) ja/tai lyhennä sarjojen välissä olevia taukoja. Jos meet liian innokkaasti rautaa laittaa lisää, nii saattaa tekniikka alkaa kusee. Eli mieluummin paljon sarjoja ja vältä failurea (loppuun asti vetämistä). Mut parempi ehkä kysyä siltä sun ohjaajalta, et mitä tehdään, ku haluut enemmän.

Onko porukalla kokemuksia kreatiini etyyliesteristä? Itse vaihdoin monohydraatin etyyliesteriin ja 2vko meni, niin paino tipahti 2kg (eli nesteet lähti). Aikaa vaihdosta on kulunu varmaan 2-3kk ja nyt paino on sama, ku monohydraatit päällä. En tiedä myydäänkö tota edes pahemmin Suomessa. Monohydraatti ja pyruvaattia tuntuu ainakin löytyvän, mutta itse tilasin etyyliesteriä briteistä. On muuten hirveimmän makuista jauhoa ikinä..siis hyi helvetti.

[q]Kimbou, 18.3.2010 21:58:
Jollain tavalla vasen vaan on kireempi, isommassa pumpissa ja oikea tollanen reppana.
[/q]

Yks mikä vois toimia, niin smith-punnerrukset vähän pidemmillä sarjoilla (itse teen vinopenkissä tällä hetkellä). Kunnolla lavat taakse ja rinta kaarelle ja tunne joka toistolla, että juuri ne rintalihakset tekee sen työn, eikä muut lihakset (no kyllä ne muutkin tekevät työtä, mutta pääasiassa rinta). Ja kun oikea jättää, niin testaa vielä aavistus puristaa oikealla enemmän. Smithissä sen takia, että siinä on helpompi kiinnittää huomiota noihin asioihin, kun se tanko ei pääse elämään pahemmin. Voihan nää toimia vapaallakin, kunhan painot on sen verran pienet, että hyvällä tekniikalla tulee helppo kymppi vähintään. Ja toinen homma: käsipainopunnerrus. siinähän molemmat rintalihakset tekee omaa duunia, eikä ole niin riippuvaisia toisistaan. Ja nää ei ole sitten mistään kirjasta, vaan omia mutu-juttuja. Kokeile, jos uskallat :p

[q]epicuros, 19.3.2010 10:21:
mut pohkeet ovat edelleenkin erilaiset.
[/q]

Kerran salin peilistä erehdyin omia pohkeita kattomaan ja totesin, että ompa toi vasen jäljessä. Himassa ihan kuvatki otin ja tarkkailin. Sit mittanauhan kanssa oikee piti mittaa ja vasen oli kuitenkin sentin isompi. Mitä tästä opimme. Sen että se muoto ratkaisee aika paljon...

[q]Kimbou, 16.3.2010 18:05:

itellä on kanssa vasen rintalihas (heikompi) huomattavasti isompi kun oikea ja vahvempi rinta. Itteä lähinnä häiritsee mutta ei sitä kait muut edes huomaa. Tosin luin pakkotoistosta ni monilla ilmenee sama ongelmaa tiedä sitten mistä johtuu?
[/q]

Onko olkapäät samalla tasolla vai onko jompikumpi alempana/ylempänä. Onko skolioosii (kiero selkä)?. Voihan noiden rintalihasten kiinnityskohdatki vähän olla erilaiset eripuolilla, josta se kokoero sitten johtuu.

Millä oot ton voimaeron todennu? Penkkipunnerruksella tms?

[q]MiMoSa, 27.7.2007 08:01:
Meillä taitaa olla nyt menossa tuo ohjelma nro 61, et vissiin sama sitten teillä jos se kerran niin menee, et joka puolella mennään samalla ohjelmalla. Aiemmin luulin, et se on vaan niin, et noita samoja ohjelmia pidetään mut ei välttämättä kaikkialla samaan aikaan.
[/q]

BodyPump on Les Millsin* maailmanlaajuinen brändi, jota koskee ilmeisen tarkat säännökset. Yhtä ohjelmaa tehdään 3 kk, josta vikan kuukauden aikana saa ottaa biisejä edellisistä ohjelmista mukaan. Ohjelma myös vaihtuu kaikkialla samaan aikaan.

Mä kävin pari viikkoa sitten ekan kerran BodyPumpissa ja pakko sanoa, et en oo koskaan hikoillu yhtä paljon! Ja oli ihan hauskaakin :)


*niitä on myös BodyStep, BodyCombat, BodyBalance ja BodyJam ainakin. Mä oon tykänny tosta BodyStepistä kun yhtä sarjaa ei väännetä koko tunnin vaan siin on kans 10 biisiä. Jaksan just sen 4 minuuttia keskittyä yhteen sarjaan =D

[q]yusuplus, 22.5.2010 18:25:
---
En nyt tiedä millasta valmentajaa etsit, mutta jos joku on koko ajan mukana neuvomassa, niin varmasti tulee hintaa aika paljon. Netistä kyllä löytyy vinkkejä ja juoksuohjelmia.

Tästä löytyy jotain juoksuohjelmaa ja voi liittyä maksulliseen nettivalmennukseen: http://www.elixir.fi/viewPrograms.action?entity.id=3

Yks vaihtoehto olis lähteä jonkun urheiluseuran treeneihin.
[/q]

joo tutkittuani vähän enemmän niin voisin oman (siis sen missä käydään) kuntosalin juoksuasiantuntijan palkata muutamaksi kerraksi ja sitten käyttää mm. noita ohjelmia netistä. Tärkein on siis saada tekniikka kuntoon kun hän itse sanoi että jokin ei tunnu olevan juoksussa kohdallaan.

[q]Jago, 26.3.2010 20:50:
Asia mikä on mietityttäny mua jonkin aikaa on, että onko parempi jättää sali käymättä jos on menossa illalla bilettämään? Kerkeekö elimistö korjaa itsensä vai aiheuttaako tuo vaan lisä vauriota?
[/q]
Vahinkoa ei tuu muutaku valvomisesta, ja varmasti keho haluu aikasemmin koijaa, jos on reenannu. Aineenvaihdunta on eliöstön uusiutumiskyvyn a ja o. Mut toisaalta pumpatut patit toimii bileis kai paremmi!

[q]Oliwer:
Mulla on ainakin ns. kulmasoutu levytangolla-liike saanu alaselän välillä aika ikävästi jumiin. Vaikka olen mielestäni liikkeen täysin oikein tehny, ja aina vyön kanssa., enkä edes millään älyttömillä kiloilla
[/q]

Kuinka alas lasket yläkropan? Rasittuuhan alaselkä tossa liikkeessä aika väkisin.. ja jos alla on vielä mavea, niin sitten alaselkä ainakin huutaa apua.

http://www.exrx.net/AnimatedEx/BackGeneral/BBBentoverRow.gif toi tyyppi tekee vituiks ton liikkeen imo. Ite pyrin olemaan suht pystyssä, mutta kuitenkin niin, että latsit saa kunnon venytyksen ja kunnon rutistukset sitten ylhäällä.

mave, leuanveto, kulmasoutu ja alatalja roox

edit: testaa ihmeessä t-tankosoutua..siinä on helpompi keskittyä siihen tuntumaan, koska alaselällä ei ole sellaista jännitystä

[q]W:
.mitäs muiden treeneihin kuuluu?[/q]

Itse asiassa hyvin on kulkenu. Vedin tollasen "voimaviikon" tossa (lyhyttä sarjaa ja vähän pidemmät palautukset) yllätyin, et voimaa oli tullu lisää aika paljon. No huomenna alkaa sit pumppailu taas ("pitkää" sarjaa ja lyhyet palautukset)

[q]Oliwer:
Kun on aatellu tekevänsä vaik penkkii niin kummassaki penkissä on jo monta tekemässä samalla[/q]

Oot varmaa huomannu, et maanantaisin kaikki treenaa rintaa. Eli sillon sä tietenkin treenaa esmes jalkoja jne.

Aika huoletta voi käydä heittää "voinko tehdä välissä". Riippuu tietenkin liikkeestä. Jos joku voimanostaja on virittäny remmit ja ketjut kyykkyyn, nii sit ei ehkä kannata käydä kysäsee yhtään mitään ;-)

Mut sit ku on tarpeeks iso, ruma ja vihasen näkönen, nii kukaa ei uskalla tulla sua viittä metrii lähemmäks ees ;-)

siitä niin harjoittelemaan

http://xercisefactor.com/view_video.php?viewkey=5e7efeb46db8f10a7405

[q]Zamfir:
---
yusu:
---
Zamfir:
---
William-78:
---
Zamfir:
paljonkohan tohon on tarvinnut popsii nappeja*ding**ding*varmaan 250kg ei varmaan riitä (hormooneja)*taputapu**yessir*

---

Täh! Taisit hiukan väärän kuvan ottaa tuomioille....tarkoitit kait tuota ylempää? *täh**dissaa*

no näkeehän sen nyt ihan selvästi et tässäkin on otettu hormooneja ihan kilo kaupalla niin kun siinä toisessakin käy viel sille ku sil yhel hurjal et pää pehmenee niin paljon et ei tiijä et mitä on tekemässä


---


Kerrohan mistä sä tiedät et kuka on lyöny roinaa ja kuka ei?


---
*ding**ding**grr* haloo onx valoo vai eikö kukaan ole kotona kop kop*muhaha**muhaha**taputapu*
[/q]

Jos tää keskustelun taso menee tähän, nii saat jatkaa keskustelua yksin.

edit: tai ainakin ilman mua :)

[muokattu 16.7.2004 19:04]

[q]yusuplus, 8.4.2010 17:08:
---
Ergilion, 8.4.2010 16:21:
siitä niin harjoittelemaan

http://xercisefactor.com/view_video.php?viewkey=5e7efeb46db8f10a7405

---


Tuskimpa tolla liikkellä kovin massiivisia lihoja rakennetaan. Mut oli kuitenkin pakko kokeilla muutama toisto.
[/q]
Eiköhän toi liike oikein tehtynä pese peck deckit yms. 100-0 ja niilläkin saa joo kivat tissilihakset rakenneltua.

[q]salama jack:
http://xo.typepad.com/blog/greg.jpg
[/q]

*slurps**kuolaa* ..tollaset kädet mäki haluun

Eikös Valentinolta revenny toinen hauis tässä joku aika sit...no äkkiäkös se laittaa uudet syntholit sinne ..jännä nähä kuinka kauan toiki pelle pysyy hengissä.

[q]yusuplus, 8.4.2010 17:44:
---
Dobs, 8.4.2010 17:34:
---
Eiköhän toi liike oikein tehtynä pese peck deckit yms. 100-0 ja niilläkin saa joo kivat tissilihakset rakenneltua.

---


No meillä taitaa olla vähän eri käsitys "kivoista tissilihaksista"
[/q]
Paljon mahdollista. Tässä on mun mielestä "kivat"
KLIK

[q]mikke, 8.4.2010 22:44:
Mä olen vähän miettiny että jos alottais salilla käymisen, lähinnä tosin vaan kiinteytymis, kunnonkohotus- ja painonpudotustarkoituksessa, massaa en oikeastaan haluais lisää. Minkälaisilla laitteilla tollasta harjottelua vois tehä ja onko se yleensäkään mahdollista ? Pitäiskö sitte ihan jutella asiansa osaavan personal trainerin tms. kanssa vaiko ?
[/q]

Noille saleille liittyessä saa yleensä jonkin sortin trainerin, joka näyttää miten koneita käytetään ja mikä ohjelma toimis parhaiten tulokkaan toiveita ajatellen. Kuitenkin aika tärkeetä, et vetää alusta asti oikein. Mut sit, kun on liikkeet hallussa niin sit voin viimeistään suositella ohjatuille tunneille menemistä kuntokickboxausta, spinningiä, bodypumppia ja siinä samalla vaikka joogaa. Jokaista lajia vaikka kerran viikossa tekee sen 4 treeniä per vko niin varmasti huomaat eron kuukauden sisällä ;)

(Quote:smithkyykkyä en ole ikinä suosinut.. vapaalla vaan.. oikeastaa kehonrakentaja ei tee mavea ja kyykkyä koska tavoitteena on kapeä keskivartalo ;D)

!!!!!Kehonrakentaja kyllä tekee juurikin kyykkyä ja mavea. En ainakaan itse tunne yhtään kilpailevaa kehonrakentajaa, joka ei vannoisi juuri näiden liikkeiden nimeen!!!!!!

[q]Ozie:
Rupee kans helposti heittää päästä jos on jääny ruokailut vähiin.
[/q]

Ennen rankkaa jalkatreeniä pitää kyl tsiigaa tarkkaan toi syöminen. Multa on meinannu lähtee pari kertaa taju, ku on puskenu raivolla menee. En tiä mistä on sit johtunu, mut luultavasti liian vähän nestettä ja/tai syöty väärin ennen treeniä (syöty just ennen treeniä)

O