puntti & sali

Back to yleinen keskustelu O

Bodybuilding

3 kertaa viikossa kovasti on yritys ^_^ kavereiden kans 5/5

3 kertaa viikossa kovasti on yritys ^_^ kavereiden kans 5/5


VOIMAA SUORITUKSIIN JA HYVIÄ REENEJÄ SINNE !!! *känni*

Kerran oon nähny ton pumping ironin.. olis saanu olla enemmän juttuu treenauksesta. Arska tais videon lopussa polttaa jotain muutakin ku tupakkaa Dorian Yatesin pätkästä tykkään..”SKVIIIIIIISSS...YEAH..VAN MOOR..SKVIIIISSS!!!”

[q]S-T:
---
yusu:
Jos tää keskustelun taso menee tähän, nii saat jatkaa keskustelua yksin.

---

Jos lainausten käyttäminen menee tähän, nii...
[/q]

anteeks :((((

joo..tän tredin vois melkein pistää roskikseen :)

Ja sit on näitä "viihdemyrkyttäjiä". Pikkasen menee winsuu ja pepsii, nii on hauskaa on pysyy kunnossa.

[q]MAkeda:

Hienoja nää nykyajan kuvanmuokkausohjelmat*nauru* Niillä sais vaikka ton ison finnin pois hartioitten välistä*muhaha*
[/q]

Hauskinta tässä on se, että tota kuvaa ei oo muokattu :) ..tai en tiedä onko se ees kovin hauskaa :O

edit: :)

[muokattu 16.7.2004 00:36]

pian sitä joutuukin menee

[q]discopöllö:
Ensin siitä pakkotoistosta; hyvää on se että ainakin ainesitoa riittää, josta jokainen voi suotimensa avulla poimia vihjeitä omaan treenaamiseensa. Huonoa taas se että suuri osa näistä neuvoista on henkilökohtaiseen kokemukseen perustuvia, eivät välttämättä päde muihin kuin itseensä, sillä treenaaminen on aina aika henkilökohtainen juttu. Tietenkin myös tavalliselle treenaajalle tai aloittelijalle voi olla vaikeata erottaa fakta fiktiosta.
[/q]

Mä ainakin luen ihan mielenkiinnolla porukoiden testaamia juttuja. Pakkotoistolla ollu paljon puhetta Dogcrap Training Systemistä ja HST:stä, mutta eihän noi toimi, kun teidän kurssilla ei ole ollu puhetta noista(?)

Jos oikeasti haluaa saada lihasmassaa, niin itse pitää etsiä sitä tietoa ja kokeilla juttuja. Personal Trainerin kautta pääsee varmasti hyvin alkuun, mutta halvemmalla pääsee, kun selailee pakkotoistoa (niin ja jotkut ei pääse alkua pidemmälle, vaikka lukee kuinka paljon pakkotoistoa..tai vaikka pöösönältreineri opastaa ;-) ..eli ei kannata sokeesti luottaa mihinkään ohjelmaan, jonka saa nenänsä eteen. Kannattaa itse kokeilla erilaisia juttuja ja kokeilla, mitkä hommat toimii

http://www.pakkotoisto.com - käy kysäsee tuoltaki. Voi olla, et tosta aiheesta on jo threadi tuolla, söörtsillä löytyy jos löytyy

[muokattu 3.9.2003 15:40]

Sillon ku ite lähen ulos, niin ei paljon kiinnosta, että kuinka paha katabolia iskee ja miten paikat palautuu jne. Tietenkin voi ennen bileitä käydä ottaa pumppia show-lihaksille (kädet, rinta, olkapäät)

[q]a pienempiä painoja (tangolle siis) ei juurikaan ollut[/q]
Ei edes 2,5kg kiekkoja?

[muokattu 3.9.2003 17:10]

Mä ite syön ainakin kreatiinia koko ajan, nii sit ei nesteetkää lähe ;-) Tottakai voi treenaa kovaa vaikka ilman toista jalkaa, mutta miks ihmeessä ei ota "kaikkea" irti (=lisäravinteet) kun kerta siellä salilla käy?

Ehkä oot treenannu liian isoilla painoilla väärin, kun oot noita vaivoja saanut(?)

[q]Mai, 8.4.2008 21:42:
---
Flash, 8.4.2008 21:20:
---

5 krt viikossa punttia;

ma: hauis ja ojentaja
ti: olkapäät ja vatsat + aerobinen
ke: jalat
to: tauko
pe:selkä
la: rinta ja vatsat
su: tauko tai kävelylenkki jos jaksaa


Näin ainakin alkuun...Joo, eli en tee mitään selkä-hauis-ojentaja-yhdistelmää 5 kertaa viikossa*nauru* Eli kyllä tossa kerkeää hienosti palautumaan. Myöhemmin otan aerobisia sitten lisää, alkuun nyt mennään näillä eväillä.*hymy*
[/q]

Eiks kannattais mieluummin 2-3jakosta käyttää ja typistää treenikierto lyhyeksi. Palautuminenhan on ihan siitä kiinni, et kuinka loppuun hakkaa lihat ja kuinka nopeeseen kiertoon pakottaa kropan. Tosta sais nopeesti rinta/selkä, kädet/olkapäät ja jalat. Ja treenikierto vaikka 5pv. Mun korvaan vaan särähtää,et käydään tekee olkapäät ja vatsat, jossa menee 20min ja sit jaloissa menee helposti se yli tunti,

Noitten kiertäjien lämmittely kannattaa tosiaan ottaa ihan tavaksi, kun treenaa yläkertaa. Sen sitten ymmärtää myöhemmin, kun on pariin kertaan ne paskaksi vetäny, että olis ehkä pitäny.

Youtubesta löytyy pätkiä:


[q]Kimbou, 23.1.2010 17:49:
pitääkö se alkaa vetää enemmän ruokaa? tuntuu vaan vastenmieliseltä syödä jos ei ole nälkä.[/q]

Kyllä. Alota nyt lisäämällä jotain tohon aamupalaan. Jos sulla on joku blenderi, niin sillä saat nopee tehtyy nopeesti vedettävän aamupalan. Kaurahiutaleita, rahkaa, ananasta jne. Omassa aamupalassa on joku 1000kcal.

Laskeppa vaikka kalorilaskuri.fi:llä päivän kalorit ja kalorikulutuslaskurilla saat vähän suuntaa, et paljon sulla suunnilleen kuluu niitä kaloreita. Eli syöt nyt ainakin sen oman kulutuksen yli.


[q]Kauan noita proteiineja ja kreatiineja on muuten hyvä ottaa ilman taukoja? taukojen kesto?
[/q]
Ite vedän kreatiinia 24/7. Proteiinejahan sun pitää saada joka päivä, et älä nyt niistä ainakaan pidä taukoja ;-))

[q]silmä, 23.1.2010 09:15:

Jees, kiitokset tästä :)

Mulla on kyykyn kanssa vähän sellainen homma, että ei polvet ei
pidä siitä lainkaan, vanha fudistausta vaivaa niiltä osin.
Sitten vastaavasti tavallinen penkkipunnerrus koskee olkapäihin kun
painoja laitetaan +30kg, en tiedä onko tekniikassa jotain vikaa? Oon
sitten tehnyt pelkästään vinopenkkiä, joka on todella hyvä.
[/q]

Ehdottomasti sellaset liikkeet veke, jotka sattuu. Koita löytää jaloille joku raskas liike, joka ei satu polviin. Jalkaprässi, askelkyykky tangolla/käsipainoilla, bulgarialainen kyykky käsipainoilla, hack-kyykky tangolla, smith-kyykky (jalat vietynä eteen, ettei polvet mene yli varvaslinjan = polville parempi). Vinopenkissä voit sitten välillä vaihdella penkin kulmaa ja tee välillä tangolla ja välillä käsipainoilla. Noita kun sekottelee kivasti, niin saat 1-jakoiseenkin vähän vaihtelua.

[q]silmä, 22.1.2010 14:11:
Mietin tässä äskettäin selaillessani toista foorumia ja ihmetellessäni
heidän saliohjelmiaan. Jokainen heistä tuntuu tekevän yhtenä salipäivänä
vain yhtä tai kahta lihasryhmää ja vaihtaa lihasryhmiä sitten seuraavana
salipäivänä.

Itse olen kai sitten vääräoppisesti tehnyt jokaisella salikerralla aikalailla
jokaista lihasryhmää, ja päinvastoin näiden "alan miesten" oppeja en tee
koskaan samaa lihasryhmää kahdella laiteella peräkkäin. Mä teen näin
siksi niin, että en rasita yhtä lihasryhmää ja harvemmin mulla mikään
paikka on kipeänä seuraavana päivänä. Ohjelmani tarkoitus on pudottaa
painoa joten teen pitkiä sarjoja kohtuu pienillä painoilla, mutta se nyt
ei ole se pointti, vaan onko se väärin tehdä koko kroppa yhdellä
salikerralla, kolme kertaa viikossa? Ohjelmani on about seuraavanlainen:


-alkulämpö 10min
-vatsat
-ylätalja
-jalat (etureidet)
-vatsalihaskierto (mikäonkaan?)
-vinopenkki
-jalat (takareidet)
-selkä
-skottipenkki / käsipainot
-lisää vatsoja
-ojentajat
-loppulämpö 10min
[/q]

1-jakoinen on ihan hyvä treenijako aloittelijalle. 1-jakoista lähtisin rakentaa sitä aika perusliikkeistä. Jos vaan pystyt tekemään leukoja, kulmasoutua, dippejä, pystypunnerrusta, penkkiä, kyykkyä ja maastavetoa, niin tee niitä. Noilla saa jo aika fiksua ohjelmaa aikaseksi ja koko kroppa varmasti saa kyytiä. Ite pidän sellasta perussääntöä, että mitä isompi lihas, sitä enemmän sille voi ja pitää tehdä sarjoja.

Sitten kun alkaa 1-jakoinen joskus vituttaa, niin siirry tekemään 2- tai 3-jakoista. Noissa voit luonnollisesti nostaa tehoja ja sarjamääriä verrattuna 1-jakoiseen, koska palautumiseen on varattu pidempi aika.

Onhan näistä kaikista treenijaoista ja tyyleistä vaikka mitä tutkimusta, mutta pidä treenaaminen mielekkäänä. Et sä jaksa treenaa samalla 1-jakosella kovin montaa vuotta. Vaihda aina ohjelmaa vaikka 6kk välein tai sitten kun alkaa kyllästyttää (kunhan nyt viikon välein et vaihtele).

(Quote:smithkyykkyä en ole ikinä suosinut.. vapaalla vaan.. oikeastaa kehonrakentaja ei tee mavea ja kyykkyä koska tavoitteena on kapeä keskivartalo ;D)

!!!!!Kehonrakentaja kyllä tekee juurikin kyykkyä ja mavea. En ainakaan itse tunne yhtään kilpailevaa kehonrakentajaa, joka ei vannoisi juuri näiden liikkeiden nimeen!!!!!!

[q]Ozie:
Rupee kans helposti heittää päästä jos on jääny ruokailut vähiin.
[/q]

Ennen rankkaa jalkatreeniä pitää kyl tsiigaa tarkkaan toi syöminen. Multa on meinannu lähtee pari kertaa taju, ku on puskenu raivolla menee. En tiä mistä on sit johtunu, mut luultavasti liian vähän nestettä ja/tai syöty väärin ennen treeniä (syöty just ennen treeniä)

O