päivän :)
Uusi työpaikka Lapista
uu jes saan sittenkin tatska-ajan ennen ens kesää. EHKÄ. mut silti :)
Ensimmäinen kerros tiilensuojaa sudittu paikalleen ja näyttää suht realistiselta, että viikon päästä remppa alkaa olla valmis!
*puutakoputtel*
Perjantai 13.
Oikeestaan enemmänkin päivä =DD
Yks pomoista oli kirjottamassa mulle jotain viestii. Huomasin jättäneeni lapun jossa luki mm. foxy sex ed, homohousee ja mun ostoslista seksikappaa*blush*
Ei mikää ihme, että sillä oli niin hyvä hymy, kun tulin huoneeseeni*nauru*
Eilen palattiin Aasian reppureissulta ja en voi muuta sanoa, kuin että olihan upea elämys kaikkinensa. Monista tutuista mukavuuksista tuli luovuttua (itselle parhaiten sopiva vähähiilarinen ruokavalio, lämmin makea kraanavesi, puhtaus, mukava ja viihtyisä asuminen jne.), pääsin tutustumaan paikallisen sairaalan tiputusletkuihin ja tulihan sitä herättyä semivaarallisen ison ötökänkin vierestä sun muuta, mutta kaikista näistä seikoista huolimatta (ja osittain juuri niiden ansiosta) reissu oli kyllä ikimuistoinen ja täynnä uusia elämyksiä ja kokemuksia.
Pienellä budjetilla reissatessa ilman tarkkoja suunnitelmia sitä tulee päädyttyä jänniin paikkoihin ja nähtyä oikeasti, miten monet ihmiset maailmalla elää köyhemmissä oloissa. Hienot resortit jäi väliin ja yövyttiin mitä mielenkiintoisemmissa homestay-paikoissa. Ikkunoiden virkaa toimittivat aukot seinissä, kaikenmoista pienempää ja suurempaa öttiäistä tuli siis vastaan yöpymispaikoissa. Likaisena ja rähjäisenä tuli kuljettua, jalkapohjissa on yhä likaa poishinkattavana. Kylmä, suolainen suihkuvesi ei oikein edesauttanut peseytymistä. Unet jäi öisin useimmiten vähiin, milloin sammakoiden kovaäänisen kurnutuksen, kukkojen epävireisen huutoseremonian tai Ramadanin aikaisen moskeijoiden megafonirukouspauhaamisen ansiosta.
Päällimmäisenä on silti muistot upeista maisemista, hymyilevistä ihmisistä, turkoosista merestä ja jännistä seikkailuista (veneretkellä mm. laitettiin kamat vedenpitävään pussiin, hypättiin veneestä ja uitiin eräälle hieman jemmassa olleelle rannalle ja mä pelkäsin nousta liukkaita ja teräviä koralleja pitkin ylös isoista aalloista).
Nyt kotiin palattua sitä osaa myös arvostaa uudella tavalla meille ihan tavallisia ja arkipäiväisiä asioita ja terveyttä - odottelen yhä, että oloni normalisoituisi kunnolla ja pääsisin treenaamaan.
Samantyyliselle reissulle on ehdottomasti päästävä uudelleen heti kun on mahdollisuus. :)
Pakko sanoa että itse hurahdin aasiaan ollessani viime kesänä nelisen viikkoa repun kanssa kiinan mannuilla ja maaseuduilla. Aivan kurko paikka
Grillikausi avattu, namizguuggeli :)
kerrankin meni työpäivä suht nopeesti. :)
---
Pakko sanoa että itse hurahdin aasiaan ollessani viime kesänä nelisen viikkoa repun kanssa kiinan mannuilla ja maaseuduilla. Aivan kurko paikka
---
Kyllä. Aasiaan on päästävä uudelleen reppureissaamaan ja katsastamaan uusia paikkoja. Tosin sairaalassa vietetyn viimeyön (hyvää synttäriä mulle vaan :D) ja kaiken maailman tutkimusten jälkeen alkoi ensimmäistä kertaa tulla sellainen fiilis, että en ainakaan ihan heti perään halua Indonesian suunnalle. Ehkä joskus kun oon saanut olla tarpeeksi kauan aikaa terveenä. :P Onneksi malaria saatiin suljettua pois, mutta jokin kaveri (ameeba / parasiitti) mulle on mukaan tarttunut. Nyt vaan toivotaan parasta, että se saadaan häädettyä pois. On tässä jonnin aikaa jo oltu melko heikossa hapessa.
Mutmut, puhdas vesi ja ruoka on tosissaan etuoikeuksia meillä täälläpäin maailmaa. Kyllä niitä oppii arvostamaan ihan eri tavalla tämmösen reissun ja kokemusten jälkeen. En kuiteskaan todellakaan kadu reissuun lähtemistä, tekevälle sattuu ja ei se ota jos ei annakaan.
Höh :( paranemisia !! Itse selvisin...no...pelkällä vesikakkosella reissusta :D
:) alko tää aamu.. Hyvin nukutut yöunet, ei krapulaa = ei tullut juotua eilen. Tähän vielä pari kuppia kahvia niin ai että..
Olipa kiva maanantai.
Sain selkeästi nukuttua tarpeeksi duuniporukan risteilyn jälkeen, töissä oli monipuolisia hommia ja pääsin eteenpäin yhdessä pitkään jumahtaneessa projektissa, kävin viemässä julisteita pitkästä aikaa kaupungille (for a good cause), ja ehdin näkemään vielä ystävääkin täällä kotosalla. 
Ja kohta on Illut!
Lipun voittaminen Neon bileisiin
Uus duuni + uus asunto + uus auto = uus elama?
:)
Tori Amosin konsertti tänään=)
Kyllä, tätä on odotettu
Viikset läks o/
---
---
Kyllä, tätä on odotettu![]()
Kevyt ilmaus:):) Ennakkobileet Cafe Helsingissä vielä tänään. Ilmaiset, ei ikärajaa 15.30->
Mistähän aloittaisi...
-Torin keikka oli aivan helvetin loistava! Cruelista ihan mieletön versio
-Tapasin Torin, sain nimmarin ja valokuvan*jiihaa**jiihaa**jiihaa*
15h yöunet ja kunnon aamiainen.
Kaksi todella kohtuuhintaista kämppää tarjolla todella hyvillä paikoilla, mistä valita :)
Helsingin ulkopuolella asumisen etuja <3