Nykypäivän trance

Back to musiikki O

Joo-o. Eihä Trance oo ollu trancea piiiiiiiiitkäääään aikaan. Nykyjään kaikki on 90% paskaa! Thrillseekers on kyl kova eilen Hämeenlinnassa! :)

Joo-o. Eihä Trance oo ollu trancea piiiiiiiiitkäääään aikaan. Nykyjään kaikki on 90% paskaa! Thrillseekers on kyl kova eilen Hämeenlinnassa! :)

Mitä, soittaaks se viel ihan niinku trancee vai, eikä tota pörinäpaskaa ? :O


---
Mulle esim. Dj Gareth Emery - The Saga edustaa just tätä hyvin potkivaa trancea. Tässä on kyllä kaikki ainekset mitä trancebiisissä kuuluu olla. Kertakaikkisen loistava raita. :)

Dj Gareth Emery - The Saga



> trancee
>
> wat


On näemmä vähän erilaista toi ränse nykyään ku mun nuoruudessa. :D


---
Joo-o. Eihä Trance oo ollu trancea piiiiiiiiitkäääään aikaan. Nykyjään kaikki on 90% paskaa! Thrillseekers on kyl kova eilen Hämeenlinnassa! :)
---

Mitä, soittaaks se viel ihan niinku trancee vai, eikä tota pörinäpaskaa ? :O


Soitti ihan Trance Trancea


---

---
Joo-o. Eihä Trance oo ollu trancea piiiiiiiiitkäääään aikaan. Nykyjään kaikki on 90% paskaa! Thrillseekers on kyl kova eilen Hämeenlinnassa! :)
---

Mitä, soittaaks se viel ihan niinku trancee vai, eikä tota pörinäpaskaa ? :O
---


Soitti ihan Trance Trancea

Okei, siisti homma :)


---

---
Mulle esim. Dj Gareth Emery - The Saga edustaa just tätä hyvin potkivaa trancea. Tässä on kyllä kaikki ainekset mitä trancebiisissä kuuluu olla. Kertakaikkisen loistava raita. :)

Dj Gareth Emery - The Saga


---


> trancee
>
> wat


On näemmä vähän erilaista toi ränse nykyään ku mun nuoruudessa. :D


genret kehittyy... edelleen tästä tunnistaa että kyseessä on trance... ite elin aikaa millon käytiin 99 vuonna lepakossa fiilisteleen trancee ja kyllä tää biisi musta silti kuullostaa trancelta...


---

---

---

---
Mulle esim. Dj Gareth Emery - The Saga edustaa just tätä hyvin potkivaa trancea. Tässä on kyllä kaikki ainekset mitä trancebiisissä kuuluu olla. Kertakaikkisen loistava raita. :)

Dj Gareth Emery - The Saga


---


> trancee
>
> wat


On näemmä vähän erilaista toi ränse nykyään ku mun nuoruudessa. :D
---


genret kehittyy... edelleen tästä tunnistaa että kyseessä on trance... ite elin aikaa millon käytiin 99 vuonna lepakossa fiilisteleen trancee ja kyllä tää biisi musta silti kuullostaa trancelta...
---


Jos toi on trancea ni tää on sit varmaan psykeä?


Katoikko ton Garethin biisin alusta asti? mistä asti biiseissä breiksi oisioiden oleminen on ollut ihmeellistä? niitä on ollut 90 luvulta asti eikä niistä oo ennenkään itketty

Toi sun prydsin vitsin vertaaminen psykeen on aika kaukaa haettu...


Katoikko ton Garethin biisin alusta asti? mistä asti biiseissä breiksi oisioiden oleminen on ollut ihmeellistä? niitä on ollut 90 luvulta asti eikä niistä oo ennenkään itketty

Toi sun prydsin vitsin vertaaminen psykeen on aika kaukaa haettu...

Siis jos biisiin otetaan suoraan electrohousesta pörinät ja hidas tempo ja yhdistetään siihen melodia, joka tehdään trancemaisilla soundeilla, ni lopputulos on "kunnon trancea"? Oikeesti ?

Kyllä mä tiedän että genret kehittyy. Mut siinä vaiheessa kun suurin osa trancen isommista nimistä alkaa soittamaan ja tuottamaan prikulleen samankuuloista tavaraa ja kisataan lähinnä siitä kuka saa aikaiseksi hurjimmat pörinät (ja tietty sitten vähemmän tunnetut tuottajat tekee sitä perässä koska se on niin suosittua) ni kyllä mua alkaa vituttamaan. Mulla ei oo sitä vastaan mitään jos joku diggailee pörinästä, mut oikeesti kun ei esim jossain Colorsin bileissä oo tarjolla enää mitään muuta ku tota saatanan samaa jurnutusta. Sen huomasi jo Colors Festivalilla. Toisella stagella soi electrohousepörinää, ja toisella stagella samaan aikaan "tranceksi" kutsuttua samaa surinaa, ehkä vähän trancemaisemmilla melodioilla ja hieman nopemmalla temmolla. Tuloksena on se, että kohta sä et enää erota housea ja trancea toisistaan, ku molemmissa on pääasiassa vitunmoinen pörinä ja pärinä. Oikeesti ei tää voi olla hyvä suunta kenenkään mielestä.

Ja kyllä, mä olen todellakin ite enemmän proge-, psy- ja tech-house-ihmisiä, mut musta on (tai siis olis) vanhana trancediggarina mukava silti vielä sillon tällön käydä ihan trancebileissä, vaikkapa Colorsin järjestämänä vaikkapa Kaapelitehtaalla, jossa muutenkin on ihan liian harvoin bileitä ja mä rakastan sitä paikkaa. Tai olis mukava, jos saundi olis JOSKUS EDES jotain muutakin ku tota jurnutusta. Mutta kun niitä nimiä, jotka soittais muutaki ku tota kurnutusta, on aika vähän nykyään. Ja jos meet esim. Colorsin bileisiin, ni takuuvarmasti kuulet lähes koko illan tota samaa. Jolla ei edelleenkään oo paljonkaan tekemistä sen trancen kanssa, mitä useimmat konemusadiggarit on trancesta puhuttaessa ymmärtäny jo vuosikymmeniä.

edit: lyhyesti sanottuna: Mua vituttaa se, että siitä saundista mitä trance on ollu jo parikymmentä vuotta, on nykypäivänä tullut jo lähes marginaalinen ilmiö. Sen takia että electrohousemainen "trance" valtaa lähes jokaisen deejiin soittolistat ja lähes kaikki trancebileet. Ja ennenku joku tulee itkemään et "mitäs meet sit bileisiin jos ei uppoa" ni todentotta, mä käyn trancebileissä ani harvoin, mutta olis se kiva jos olis se mahdollisuus edes joskus vanhallakin käydä kuuntelemassa bileissä sitä saundia mitä trance on ollut jo parikymmentä vuotta. Kyllä mä vieläkin nautin bileissä, jos saan kuulla niitä ihanan euforisia melodioita, meneviä ja rullaavia bassolinjoja ja 140 bpm napakkaa biittiä. Eli sitä mitä kuulee aivan saatanan harvoin enää ainakaan täällä Suomessa.


---

Katoikko ton Garethin biisin alusta asti? mistä asti biiseissä breiksi oisioiden oleminen on ollut ihmeellistä? niitä on ollut 90 luvulta asti eikä niistä oo ennenkään itketty

Toi sun prydsin vitsin vertaaminen psykeen on aika kaukaa haettu...
---

Siis jos biisiin otetaan suoraan electrohousesta pörinät ja hidas tempo ja yhdistetään siihen melodia, joka tehdään trancemaisilla soundeilla, ni lopputulos on "kunnon trancea"? Oikeesti ?


en oo ite väittäny et ois kunnon trancea... en itse oo trancen suuri ystävä ja vielä vähemmän elektron... mut mun korvaan tosta tunnisti että toi on trancee... :)

http://www.iltalehti.fi/popstars/2012072715887276_ps.shtml

Ei ton toteamiseen kyllä mitään tutkimuksiakaan tarvinnu :P


---

---

Katoikko ton Garethin biisin alusta asti? mistä asti biiseissä breiksi oisioiden oleminen on ollut ihmeellistä? niitä on ollut 90 luvulta asti eikä niistä oo ennenkään itketty

Toi sun prydsin vitsin vertaaminen psykeen on aika kaukaa haettu...
---

Siis jos biisiin otetaan suoraan electrohousesta pörinät ja hidas tempo ja yhdistetään siihen melodia, joka tehdään trancemaisilla soundeilla, ni lopputulos on "kunnon trancea"? Oikeesti ?
---


en oo ite väittäny et ois kunnon trancea... en itse oo trancen suuri ystävä ja vielä vähemmän elektron... mut mun korvaan tosta tunnisti että toi on trancee... :)


Nojoo toi on trancea siinä missä http://www.youtube.com/watch?v=Nl4opbNt8_E tämä on teknoa :)

http://www.iltalehti.fi/popstars/2012072715887276_ps.shtml

Ei ton toteamiseen kyllä mitään tutkimuksiakaan tarvinnu :P


No ei, mut money talks and bullshit walks


Nojoo toi on trancea siinä missä http://www.youtube.com/watch?v=Nl4opbNt8_E tämä on teknoa :)

Reps :'D

heheh

Koska tää aihe ei oo käsitelly Alex Kunnaria enää aikoihin ni muokkasin otsikon kuvaamaan vähän paremmin tätä keskustelua.

..nyt kun saatiin topicin otsikkokin ajantasalle niin täytyy sanoa että todella vähän tulee tänäpäivänä enää kuunneltua minkäänlaista trancea mutta kerran vuodessa tai jopa kahdessa olisi kiva päästä bileisiin jossa linja olisi vielä tätä luokkaa... ja tietysti myös paikka ajan hengen mukainen





..nyt kun saatiin topicin otsikkokin ajantasalle niin täytyy sanoa että todella vähän tulee tänäpäivänä enää kuunneltua minkäänlaista trancea mutta kerran vuodessa tai jopa kahdessa olisi kiva päästä bileisiin jossa linja olisi vielä tätä luokkaa... ja tietysti myös paikka ajan hengen mukainen






No mulle riittäis sekin, jos joku nykypäivänä Suomessa pitäis bileitä, missä sois esim tällänen tämän päivän TRANCE tai


---
..nyt kun saatiin topicin otsikkokin ajantasalle niin täytyy sanoa että todella vähän tulee tänäpäivänä enää kuunneltua minkäänlaista trancea mutta kerran vuodessa tai jopa kahdessa olisi kiva päästä bileisiin jossa linja olisi vielä tätä luokkaa... ja tietysti myös paikka ajan hengen mukainen






---

No mulle riittäis sekin, jos joku nykypäivänä Suomessa pitäis bileitä, missä sois esim tällänen tämän päivän TRANCE tai


esim. eilen hämeenlinnassa oli THRILLSEEKERS...


---

---
..nyt kun saatiin topicin otsikkokin ajantasalle niin täytyy sanoa että todella vähän tulee tänäpäivänä enää kuunneltua minkäänlaista trancea mutta kerran vuodessa tai jopa kahdessa olisi kiva päästä bileisiin jossa linja olisi vielä tätä luokkaa... ja tietysti myös paikka ajan hengen mukainen






---

No mulle riittäis sekin, jos joku nykypäivänä Suomessa pitäis bileitä, missä sois esim tällänen tämän päivän TRANCE tai
---


esim. eilen hämeenlinnassa oli THRILLSEEKERS...

Joo, tiedän. En päässyt paikalle. Mitäs oli sitä ennen ?


---

---

---
..nyt kun saatiin topicin otsikkokin ajantasalle niin täytyy sanoa että todella vähän tulee tänäpäivänä enää kuunneltua minkäänlaista trancea mutta kerran vuodessa tai jopa kahdessa olisi kiva päästä bileisiin jossa linja olisi vielä tätä luokkaa... ja tietysti myös paikka ajan hengen mukainen






---

No mulle riittäis sekin, jos joku nykypäivänä Suomessa pitäis bileitä, missä sois esim tällänen tämän päivän TRANCE tai
---


esim. eilen hämeenlinnassa oli THRILLSEEKERS...
---

Joo, tiedän. En päässyt paikalle. Mitäs oli sitä ennen ?


Jaa-a... en seuraa oikein trancekekkereitä... tuli ny toi vaan mieleen ku satun samalla paikkakunnalla asumaan missä oli noi kekkerit :)

O