Aamiaisesta...

Back to häröily O

En yleensä mitään, ei sillä etteikö aamuisin saisi syötyä .. Mutta jotenkin vaan "unohtuu" tuo aamupalan tekeminen

Mulla ei ole mitään toivoa saada päivää kunnolla käyntiin, ellen nauti kunnon aamupalaa. Ruisleipää kuorrutettuna tuorejuustolla, kalkkunalla ja kevytjuustolla, ja Elovenan pikapuuroa maustettuna omenalla ja kanelilla takaavat aina päivän hyvän käynnistymisen. Nyt kesällä on tullut vähän haksahdettua puuron sijasta mysliin (Alpen Original, nam!), mutta eiköhän viimeistään syksymmällä, aikaisten aamuherätysten tullessa taas tutummiksi, puuro palaa vakituisesti takaisin kuvioihin. Periaatteena on kuitenkin syödä aina jotain suolaista ja jotain makeaa, juomaksi riittää raikas vesi.

vois totuttaa ittesä sellaseen et kävis eka lenkillä ja sit söis jotain superterveellistä ja energiapitosta ku aamutreenit alkaa viikon päästä *haukotus* oon tosin nii aamu-uninen ettei se koskaan taida toteutua :/

Aamu lähtee yleensä käyntiin muutamalla kupilla kahvia ... ja oikeastaa aamu lähtee käyntiin VASTA sit kun saa muutaman kupin kahvia. Voishan sitä olla ihan terveelistä alkaa myös syömään jotain aamulla aamupalaksi.

Leipää, muroja, jogurttia, hedelmiä, appelsiinitäysmehu/maito jne.

[size=8]Heh, ja aina Ranskassa ollessani toki juuri tuota vaihtoehtoa "ranskalaista sokerisokkia", eli croissant, makea kaakao, makea marmeladi ja epäterveellistä valkoista leipää. Mutta kun ollaan Ranskassa niin ... Nojoo, ihan oikeasti esim. tanskalaiset syövät todella paljon epäterveellisempää aamiaista kuin just nuo mainitsemat ranskalaiset. Viinerit aamiaiseksi. Hyi! [/size]

Yleensä aamiaiseksi tulee vedettyä lasillinen vettä ennen kuin lähtee polkemaan töihin, sitten töissä ensiksi kupillinen kahvia ja sitten aamukaffella sämpylä ja lisää kahvia. Viikonloppuisin tulee sitten syötyä puuroa aamuisin, söisin useamminkin viikolla mutta töihin pitää lähteä siinä kuudelta niin ei jaksa eikä "kerkiä" keittelemään puuroa

Nykyään tulee herättyä ensin otettua vitamiinipilleri, sit hetken päästä syön vihreen omenan (granny smith), ja sit jos on aikaa ni tulee syötyä hapankorppua Mut jos pitää herätä "kesken unien" ni sit ei kyl saa syötyä oikei mitää

Listalta puuttu leipä

Itse ainakin yleisimmin syön aamupalaksi ruisleipää täytteillä ja lasin maitoa. Välillä puuroa, jos on budjettti tiukalla, ja viikonloppusin spessummin, maitokahvia yms. herkkuja. Saatampa joskus jopa lähteä ulos aamiaiselle.

Parhautta krapula-aamuina on edellisen illan Pitsan tähteet. Ei vaan ole kotimatkalla mitään kunnon yö-pitseriaa, josta saisi vitosella lätyn. Pitäisi jaksaa tuon mäen toiselle puolen ja se on aika vaativa urakka humalaiselle. Pitsankin tähden.

battery ja sämpylä :) aamun piristysruiske.

Heti heräämisen jälkeen ei todella tee mieli syödä yhtään mitään, varsinkaan arkena. Viikonloppuisin kun saa herätä vähän hitaammin, saatan syödä suht pian heräämisen jälkeen. Yleensä arkisin mulla on töihin mennessä mukana pari hedelmää, jotka sitten mutustelen toimistolle päästyäni. Vettä pitää kyllä saada heti aamusta.

Muutaman kerran oon kokeillu ottaa tavaks syödä puuroa aamulla, mut sen jälkeen tulee jo parin tunnin päästä ihan hirveä nälkä, ni se on sit aina jääny.

Neljän viljan puuroa, maitoa ja ite tehtyä kiisseliä. Kyllä on hyvää ja pitää nälän kauan poissa!*slurps*

Joo... Eipä pahemmin tuu aamiaista syötyä. Syykin siihen on selvä. Jos mä ostan aamiaistarvikkeet kotiin, niin sitten mä en ainakaan muista syödä niitä, ja jos mä joskus herään aamulla syömään aamiaista, niin silloin mulla ei tietenkään ole mitään syötävää jääkaapissa. Eli "why bother!"
Jos mä joskus jotain syön, niin jostain kuppilasta työmatkalla jotain. Mäkkärin aamiainen oli hyvä, mutta nykyään sitä ei vissiin kukaan enään tarjoo.

Kouluaamuina ja muutenkin yleensä kun kotona tulee oltua, niin en oikeastaan koskaan aamupalaa syö. Kesällä työaamuina söin monta viikkoa aamuisin puuroa, mutta jossain vaiheessa se alkaa aina tökkiä. Sama käy niin murojen, leivän kuin hedelmien yms. kanssa. Pitäisi koko ajan vaihdella aamupalaa, mutta sitä sitten taas en jaksa tehdä. Jos sattuu yöpymään jossain muualla ja toinen syö aamupalaa, niin sitten tulee useimmiten myös itse syötyä jotain.

Aamuisin ei myöskään oikein mikään ruoka tahdo maistua, joten senkin takia se tulee usein jätettyä väliin.

Joskus ennen kouluun lähtöä jos tuntuu siltä, että on ihan hirveä nälkä ja vatsa kurnii jo heti aamusta, tulee napattua jotain nopeeta ruokaa, kuten hedelmiä.

Hyvin olen ainakin tähän asti pärjännyt

Terveellisesti pekonia ja kananmunia (ja voissa paistettuna tietenkin) sekä kahvia.

Tähän mennessä en syönyt mitään, mutta sitten valaistuin. Nyt oon pyrkiny ja pyrin jatkossakin heräämään kouluaamuina vähän aiemmin aamiaista varten.

Listalla on:

-hedelmiä
-puuroa (joko makupuuroa, tai sit pakastemarjojen kanssa) + vehnänalkioita joista saa just sitä kuitua mitä tartten ja vitamiineja kans *pepsodent*. Ja ne ei muuten maistu miltään.
-jugurttia
-vitamiini, kalsium, rauta, magnesium, ravintolisä -pillerit/poretabletit.

On tuntunu viime aikoina olokin paremmalta kun on aamu tullu alotettua vähän paremmin. :) En siis joka kerta vedä noin paljon (*poks*) vaan aina valikoin melkeinpä noista että mitäs tänään. Herkkuleipiä (vaalea leipä+juusto+kurkku+salaatti *sydän*) viikonloppuisin.

syön just sen verran kun kykenen, yleensä en siis juurikaan jos esim. suoraan sängystä lähdössä töihin. mut viimeisen puolen vuoden aikana nautittua mm.:

- berocca
- bratwursti, hapankaali ja paistetut munat
- misokeitto (instant ;)
- nuudelit
- jugurttia
- voikkareita eri täytekomboilla

pekonia ja kananmunia*slurps*

täyshyvähiutaleita, hedelmä, jugurttia ja ehkä karjalanpiirakka ja teetä (jos kerkiää, yleensä on vaan aika kiire tos ku herää niin myöhää :D)

Aika monesti jää syömättä tai rajoittuu yhteen hedelmään tms. Johtuu siitä kuin yksinkertaisesti herää niin myöhään...Viikonloppuisin sit kyllä tukeva aamiainen :)

Ei yleensä ehdi, ainakaa duuniaamuina, syömää mitää, sit töissä ehtii syömää jossai vaiheessa. Vapaapäivinä tuleeki sit syötyä jotai voikkaria ja jogurttia.

O