Aamiaisesta...

Back to häröily O

[q]hallucinogen, 4.8.2006 08:21:
En kyllä oikein ymmärrä tuota "herätään_5min_ennen_duunia_vedetään_eiliset_kahvit_pannusta_kolmessa_sekassa_ja_puetaan_päälle_samalla_kun_ajetaan_autoa"-meininkiä O_o Vaikka en itsekään ehdi ikinä unelma aamiaistani syömään niin kuitenkin varaan vielä suihkun jälkeen sellaisen 40min vähintään pelkästään kahvin juomiseen ja hesarin lukemiseen. Päivä ainakin omalla kohdallani lähtee paremmin käyntiin kun ei tarvitse olla tuli perseen alla :)
[/q]
Itse lähden aamulla usein juuri Hallun kuvaamalla O_o -tavalla. Tuohon autolla ajo -kohtaan vain lisätään vielä meikkaaminen ja hiusten kampaaminen ja poistetaan kahvin juonti

Yleensä yritän ehtiä yliopistolle noin seiskaksi, joten jos aamutoimiin varaisin tunnin, se olisi kyllä vähän turhan aikainen herätys. Ja lehden voi lukea koulullakin.

Vapaapäivinä meininki on sitten ihan toinen. Mielelläni minäkin sen lehden luen ihan rauhassa jo aamiaisella :)

edit: Ja se aamiainen tosiaan jää tuossa kiirevaihtoehdossa usein syömättä.

[q]Viivi, 4.8.2006 08:29:
Ainakin omalla kohdalla tuo selittyy sillä, et jos olen herännyt klo 4:00 lenkille, käynyt suihkussa jne. niin syömiseen ei halua tuhrata aikaa. Ei jaksa herätä enää aikaisemmin :D
[/q]
Mä en käy lenkillä, kerran jopa ajoin 50m matkan postilaatikolle kun ei viittiny juosta ettei kastu

Yllensä vain joku jugurtti, viili tai rahka.. Ja sekin vasta, kun olen päässyt duuniin..

Pitkään heräsin aamuisin 10 minuuttia ennen kotoo lähtöö ja tein kaikki aamutoimet hirveellä hädällä. Aamupalaa ei todellakaan kerennyt syömään, vaan lasillinen vettä sai riittää. En tiedä olenko tullut vanhaksi, kun olen todennut, että vähemmän kiirettä aamulla saa päivän mukavammin käyntiin. On kiva herätä ajoissa ja laittaa rauhassa tukka, ilman että sekuntikello tikittää vieressä. Nykyään, vaikka aamuisin minulla ei ole hirveä kiire, aamupalaksi tulee syötyä vain jotain pientä. Usein hedelmä tai jogurtti riittää veden lisäksi. Aamun lehti on mukava selata syödessä.

Viikonloppuisin voi paistella vaikka munia ja tehdä juustoleipiä aamiaiseksi. Aamupala voi venyä pitkäksikin, jos ruokapöydässä innostuu lukemaan koko viikon lehdet kunnolla. Samalla tyhjenee helposti jääkaappi enemmänkin ja ruokailutapahtumaa voi kutsua jo lounaaksi :D

Ennen en syöny mitään (lasillinen mehua vaan aamuisin) mut jostain kumman syystä oon tällä viikolla syöny joka aamu maidon kanssa sellasia muroja missä on kuivattuja marjanpaloja, ja pilkkonu banaania vielä siihen. Mulle ei aamuisin maistu mikään, mut toi menee jotenkuten alas. Niitä muroja siinä on vaan joku reilu kourallinen, banaania puolikas ja maitoo jotain 1dl, mut jotain kuitenki. Toivottavasti jaksan jatkaa tuota niin on aamuisin virkeämpi olo.

Nykyisin vakkari melkee joka aamu:

125g Ehrmannia
100g Turkkilaista maustamatonta jugua (10% rasvaa)
puol purkkia ananasta tai marjoja
Ruislesettä
Pellavarouhetta
Auringonkukan siemeniä

Nää edellisenä iltana purkkiin ja jääkaappiin, aamulla mukaan töihin ja syödään aamulenkin jälkeen duunin kahvihuoneessa ja kyytipoikana hyvää maitokahvia.

Selatessa tätä topiccia, mietin et onpa kamalaa miten porukka myrkyttää kroppaansa hirveillä sokeri/hiilari pommeilla heti aamusta. Onneks jotku osaa näköjään jo arvostaa myös "kunnon" ruokaa

Mulle aamu voi olla kello 02-13 välillä, niin harvemmin tulee mitään kotona syötyä, töissä vasta jos sieläkään. Joskus se voi venyä niin että vasta iltapäivällä syö ensimmäisen kerran ja se on jo kunnon lämmin ateria. Nyt sairaslomalla onneks tullu jotain rutiinia, ja saanut syötyä leipää ja mehua aamupalaksi, mutta töissä ollessa se ikävä kyllä jää yleensä väliin.

Vuorotyö *sydän*

[q]~~maarit~~, 4.8.2006 11:43:
Eli siis aamupalaksi janssonin kiusausta, raejuustoa, ruisleipää ja kaffet
[/q]

aikas hatunnoston arvoinen setti aamiaiseksi, varsinkin jos vedät tota joka aamu?

leipää mehua/teetä hedelmä jos on *hymy**joo*tai mitä kaapista löytyy*ankka*

[q]~~maarit~~,
noei tietty aina janssonin kiusausta, eikä aina varsinaista ruokaakaan, mutta jos sitä on kaapissa valmiina, syön varmasti! Yleensä siis kuitenkin iiiisot määrät syötävää :)
[/q]


Huh, näin toivoinkin
Aamulla vaan safkaa masu täyteen (vaatii totuttelua) niin päivä menee paljon mukavammin

[q]mayah, 4.8.2006 09:39:
Nykyään tulee keitettyä kaurapuuroa joka aamu (paitsi tänään ja eilen ja sen kyllä sitten on huomannut kun on päässyt töihin).


[/q]

Tuu keittään mullekin...

ennen söin aamupalalla aina kunnon leivän; ruisleipää, juusto, kinkku, kurkku, tomaatti jne tyylisesti tai kunnon puurolautanen. Nykyään tämän työpaikan ohella aamupalatottumukset on muuttunut sen verran, että koska täällä syödään (työsuhde-etu-)lounas eli kunnon ruokaa, niin aamusin olen jättänyt aamupalan vähemmälle. Lounaalle voi mennä jo esim klo 11 niin silloin aamupalaksi ei tarvitse syödä juuri mitään, koska nälkään ei ehdi kuolla ennen lounasta. Kunhan saa jotain kuitua mahan pohjalle niin on hyvä. Pieni kourallinen kuitupitoisia muroja ja loraus maitoa auttaa pärjäämään pitkälle.

[q]mayah, 4.8.2006 09:39:
Nykyään tulee keitettyä kaurapuuroa joka aamu (paitsi tänään ja eilen ja sen kyllä sitten on huomannut kun on päässyt töihin).


[/q]


YÄK!! Mä oon joka aamu joutunut syömään sitä moskaa... Pahimmas tapaukses joskus jopa lounaaksi, päivälliseksi, illalliseksi ja iltapalaksi mikäli rahatilanne on ollu heikko....

Osaltaan siis välil taloudellisista syystä kammo siihen puuroon=)


Joskus ku rikastun lupaan et siihen moskana en koske enää tikullakaan*eiei*. Vaikkaki kyl kaurapuuroki on ihan syötävä mikäli siinä on lisukkeita kuten maitoa, hilloa, mansikka jne.... Raakana se on paha...

Pyrin syömään joka aamu aamupalan.

pari leipää kunnon lisukkeilla (leikkelettä, juustoa, kananmunaa, kurkkuu, tomaattii)

tai

muroo/puuroo
+
tuoremehuu

kahvii kans josku

joku semmonen ~500 kalorin paukku

[q]mayah, 4.8.2006 12:11:
---
gerry, 4.8.2006 12:07:
YÄK!! Mä oon joka aamu joutunut syömään sitä moskaa... Pahimmas tapaukses joskus jopa lounaaksi, päivälliseksi, illalliseksi ja iltapalaksi mikäli rahatilanne on ollu heikko....

---


Ei se puuro mullekaan sillon maistunu, ku sitä oli ala-asteella pakko syödä. Nyt kun se on oma valinta, se on
[/q]

Toki, onhan se terveellistä... Siitä saa energiaa pitkäksi aikaa. Ja oon huomannu et kun syö voileivän plus jotakin makaronimoskaa niin sil ei jaksaa ollenkaan yhtä kauan ku lautallisella kaurapuurolla.. Mut se maku *yöh* oon vaan totaalikyllästynyt siihe puuroon... Mut tänäänku sitä joudun taas syömää....=)

en harrasta aamiaisia. Olen aamu-uninen niin käytän kaiken ylimääräisen ajan nukkumiseen kunnes on Pakko pukea ja juosta bussiin

sunnuntai on eri juttu.. silloin vedetään kunnon brunssi. Teen kaiken itse; croisantteja, tuoretta apelsiinimehua, marjasosetta ja puuroa vkonloppuna voi rentoutua ja lukea lehden ja soitella vanhoja Dave Brubeckin vinyyleitä.. AAAH..

en mä syö mitään..

duunissa sit herat joskus 11 aikoihin ja lounaat 1 aikaan

Nyt oon oppinu syömää, enne kuutta tulee syötyä yleensä parit ruisleivät, ja sitten joskus 10-11 syö jotain pientä.

Mulla ei kyllä päivä käynnisty ilman aamupalaa. Yleensä vietänkin aamustani eniten aikaa ruokapöydän äärellä :D Välillä nautin vähän liiankin hartaasti aamukahvista (yms) -> "Apua! Taas mä myöhästyn!"

välillä en mitään, välillä auringonkukansiemeniä

O