Aamiaisesta...

Back to häröily O

sori Hyzenthlay tää järjestys, mut me voidaan sanoa et sä luit mun ajatukset =)

[q]Hyzenthlay:

---
Verano:
ja HESARI on oltava ehdottomasti.

---


No niin on! olin toissa kesänä yhden kuukauden ilman hesaria, ja se oli aivan kamalaa! tuli sellanen olo, että mitäs tässä herätessä sitten tekee.. addiktio?
[/q]


mä en ois pystyny tollaseen!

eräs aamu tapahtu se pahin eli hesari ei tullu, soitin asiakaspalveluun ja ne lupas toimittaa sen kohta puoliin. siinä sitten odotettiin vatsa kurnien. onneks oli vapaapäivä, ettei tarvinnu töissä selitellä miks on myöhässä tai vaihtoehtoisesti jättää aamiaista väliin

Kahvia ja leipää, sillä pärjää just ja just pari tuntii, sit kituu ruokatuntiin asti

kahvin laitan valumaan sillä aikaa kun käyn suihkussa, ehkä toisinaan pitkä hörppäys mustikka- tai muuta marjakeittoa ja mukaan banaani
...ja koska kahvista en niinkään tykkää ellei ole esim suklaata pala tai kaksi niin kahvi alas kertakulauksella eteisessä, irvistys ja puolijuoksua autoon... brrr....*igor*

Puuroa, ruisleipää, maitoa/mehua, hedelmiä*slurps*

Karppiaamiainen eli kinkkua ja juustoa lehtileivällä tai esim. keitetty kananmuna

Yleensä herätys on noin 15-20min ennen koulun alkua, ettei siinä oikein kerkee syödä mitään. Eipä siinä kerkeekkään tulla nälkä *hymy*. Yleensä ekalla tauolla tulee juotua kahvi millä jaksetaan sitten ruoka-aikaan asti.

Normaalisti tee juotavaks ja syötäväks muroja tai voileipä. Tai sit jugurttia.

Yleensä joudun valitseen aamulla nukkumisen ja syömisen väliltä. Tän päätöksen joutuu kyllä tekeen jo illalla kun laittaa kelloa soittaan. Toisaalta, jos jääkaappi on tyhjä niin ei tarvi juurikaan miettin tätäkään asiaa...

Paahtoleipää ja mehua yleensä, sit välil sunnuntaina tulee tehtyä noita jenkki pannukakkuja ja tietenki vaahterasiirappia*kuolaa*.

miks ei tos listas ollu puuroo... vai eiks kukaan syö enää puuroo?! no en itekkään kyl söis jos ei aina olis valmis q herää... intis jotain hyvääkin.. . tulee syötyä aamulla kun on valmiina.. siviilissä ei ikinä saa kahvia kummempaa aikaan

Yleensä se on kahvia ja jotain leipää mitä sattuu just sillon olemaan. Leivän päälle tietty jotain leikettä tai juustoa. Kahvi tietty maidon kanssa. Tuo on aika perus aamiainen meikäläisellä.

[q]meklr, 11.11.2005 21:54:
miks ei tos listas ollu puuroo... vai eiks kukaan syö enää puuroo?!
[/q]

Minä keitän sitä joka aamu. Motivaatiota riittää kun siitä tekee tarpeeksi maistuvaa sekoittamalla eri hiutaleita keskenään
Oma sekoitus on yleensä elovena- sekä ruishiutaleita ruisleseillä höystettynä. Joskus vielä "jälkiruoaksi" tulee kiskottua vähän tonnikalaa, maitorahkaa taikka raejuustoa.
Ja nestettä täytyy tietenkin nauttia. Jos on aikaa, tee on oikea valinta mutta yleensä tulee vain vettä juotua.

sun-mysliä, maustamatonta joghurttia ja banaani viipaloituna edellisten sekaan. kardemummalla maustettua mustaa espressoa päälle niin olo on mitä mainioin.

Arkena aamuisin saa alas muutaman kupin kahvia ja toisinaan näkkärin.
Viikonloput on sit asia erikseen, sillon kahvia ja muutama hyvä leipä... mieluiten juustolla ja kurkulla höystettynä. Namnam.

En mä saa alas ku kahvii vaan. Joskus hyvällä tsägällä puuroo. :D

Jos kerkee aamulla syödä niin leipää ja teetä tai kaakaoo, jos herää liian myöhään ni sitten koulun kahviosta sämpylää ja mehua. Mun on aina syötävä aamupala tai sitten oon kiukkuinen koko päivän.

[q]meklr, 11.11.2005 21:54:
miks ei tos listas ollu puuroo... vai eiks kukaan syö enää puuroo?! [/q]
Mä syön, vaikken kyllä niin hirveästi siitä pidä. Aamuvuoroon mennessä vain joutuu heräämään niin aikaisin (04.20) ettei siinä jaksa mitään voileipiä alkaa voidella, puuro vaan nopeasti mikroon ja sen muhiessa ehtii hyvin käydä aamupesulla. Puuro on sitä paitsi huomattavasti täyttävämpää kuin leipä / sämpylä ja sillä jaksaa töissä melko hyvin aamun ensimmäiseen kahvitaukoon (07.30) asti. Iltavuoroviikoilla tulee sitten tehtyä jotain vähän paremmin maistuvaa kuten sämpylöitä ja teetä tms.

En ole koskaan tajunnut ihmisiä jotka eivät syö aamupalaa. Itseni on aivan pakko vetää jotakin vaikka sitten puoliväkisin, muuten tulee töissä niin älytön nälkä ja sen vuoksi suorastaan kuvottava olo. Verensokerin laskusta saan helposti myös pään kipeäksi.

Mehua, leipää päällysteillä, jogurttia/muroja, teetä.

Pari weetabix:ä ala maito ja sokeri Niiin ja tietenkin kahvia pari kuppia

Se mitä haluaisin aamuisin syödä ja se mitä oikeasti syön aamuisin kyllä eroaa aika paljon :D Yleensä aamuisin syön aina pari leipää juuston ja kinkun kera sekä kahvi/tee.

Se mitä haluaisin jos joku jaksais värkätä ois hyvä munakokkeli, rapeaa pekonia vastaleivottua lämmintä ruisleipää, kunnolla haudutettua teetä eikä mitään pussiroskaa mitä nyt juon, vissyä ja sitten veriappelsiini :)

Eiköhän tolla lähtis päiväkäyntiin mukavasti ja selviäs lounaaseen asti :)

O