Digitaalikamerat / kuvaus
- « Edellinen
- 1
- ...
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- ...
- 43
- Seuraava »
Hain taas lainaan Praktica LLC firmijärkkärin 70-luvulta ja ostin 3 rullaa 400:sta filmiä, katotaan millaista jälkeä tällä kertaa tulee *jiihaa*. Viimeksi olin erittäin mielissäni laadusta.
laseina 50mm f1.8 ja 135mm f2.8
nimim. digikameraan kyllästynyt.
Noni. Mä otin ja menin hommaamaan Canonin EOS 350D + EF-S 18-55/3.5-5.6 II. Verrattuna edelliseen Canon Powershot S1 IS:n on huomattavaa ero. Kova harjoittelu edessä, et saan sisäistettyä suuret määrät uusia tietoja kuvaamiseen liittyen, mut eiköhän tää tästä pikkuhiljaa*hymy* Hinta tässä hieman hirvitti, mut on se jo tullu todettua etten jää katumaan ostosta.
Näyttää Panasonicilta tulevan aika kiva pokkari ulos.
Check:
DMC-FZ30
Ihmetystä aiheuttaa tuo linssin valinta, kun Fz20:ssa on oivasti
toimiva F2.8 makrosta teleen. Kennokin sais olla ehkä vieläkin
isompi. No pitää odottaa jahka tulee sitten lopullinen vehje ulos.
Onko jollakin kokemuksia KONICA MINOLTA Dimage Z3 Musta kamerasta...?
LINKKI
Tuli hommattua pari viikoa takaperin Fuji S5500
johon olen todella tyytyväinen..
Otettuja kuvia jo n.1200 (josta roskaa ja muuta räiskintaa n.40%)
[q]Steven Hoaks, 12.8.2005 18:08:
Onko jollakin kokemuksia KONICA MINOLTA Dimage Z3 Musta kamerasta...?
[/q]
Ei voi olla huono vekotin, koska kameran objektiivi on korkealuokkainen APO GT.
No ei oo oikeasti kokemuksia, mutta kannattaa tsekata arvosteluita eri saiteilta, jos et oo vielä tsekannu:
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/z3.html
http://www.dcresource.com/reviews/cameraDetail.php?cam=599
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Konica_Minolta/konicaminolta_dimagez3.asp
edit: Plussaa tulee ainaki kuvanvakauksesta. Keväällä z3 oli yksi kameroista joita tsekkailin. Päädyin kuitenkin ostamaan pienemmän taskuun mahtuvan näpsyttelykameran jota uskaltaa raahata rankemmillakin reissuilla mukana. Isompi kamera on kuitenki mahdollinen tulevaisuuden ostos.
dpreview:llä on vielä mielenkiintoinen aikajana noiden kameroiden julkaisuajankohdasta, josta voi hyvin tsekata onko uudempi malleja ilmestynyt/ilmestymässä: http://www.dpreview.com/reviews/timeline.asp?start=2005
Osaisko kukaan neuvoa et mistä Helsingin alueelta kannattais kysellä sovitinrenkaita?
Ois tarvetta step down -sovittimelle joka muuttais 58mm --> 52 mm.
Odottaminen on päättynyt
http://davidsonimagery.com/d200pics
Tuolla infoa D200:sta. En tiedä ovatko speksit oikeita mutta kuvat ovat Nikonin sivuilta..joku sai ne sieltä linkitettyä ja tuntia myöhemmin katosivat sieltä
Kuulemma ennen joulua voisi saada oman laukkuunsa
[q]Blues, 26.10.2005 14:47:
Odottaminen on päättynyt...
[/q]
Jaa. Mä ainakin odottelin sitä päivää, että olisi varaa ostaa D50. ;)
tuli uus lapsi taloon *sydän*
Canon 10D ja Sigman 24mm/1.8 ex dg macro *sydän*
Löytyi netin syövereistä:
Kysymys valokuvauksesta:
- Yökuvauksesta kysyisin, että miten pitkälle siinä riittää NIKON D50
kameran oma salama, jos taivaanrantaa haluaa kuvata vai onko salama jopa
turha?
- Valitettavasti kameran oma salama ei riitä, mutta ihan tavallisella
ydinkärjellä saat maiseman valaistua mukavasti. Kysäisepä lähimmästä
valokuvausliikkeestä. Ydinräjähdyksen tuottama valospektri on
samanlainen kuin auringonvalon, joten voit säätää valkotasapainon
etukäteen. Älä katso suoraan räjähdykseen, se sokeuttaa parinsadan
kilometrin säteellä.
- Venäläinen maisemakuvaaja V.S. Jurikonov käytti jo vuonna 1908
Siperiassa maiseman valaisemiseen pientä komeetan ydintä hyvällä
menestyksellä. Joten jos onnistut löytämään jostain noin 500 m
läpimittaisen komeetan ytimen, jonka voit toimittaa haluamaasi paikkaan
noin 28 km/s nopeudella, saat sillä aikaan yhtä hyvän valaistuksen kuin
ydinkärjellä. Komeetan ytimen käytössä on se hyvä puoli, että se ei
saastuta yhtä pahasti kuin ydinkärki.
Toinen kysymys valokuvauksesta:
- Miten saisin helposti leikattua Photoshopilla henkilön pois? On
kuulemma mahdollista käyttää apuna jotain Magic Lassoa, mutta en ole
sellasta löytäny. Ja jotain maskejakin voisi käyttää, mitä ne on?
- Ensin tulostamalla molemmat kuvat ja sitten leikkaamalla fiskarsin
keittiösaksilla hahmo irti parerista, ja liiman avulla kiinnittämällä
haluttuun taustaan.
- Syntynyttä kollaasia voi käyttää sellaisenaan, tai halutessaan
skannata sähköiseen muotoon.
- Maskina operaatiossa voi käyttää batman maskia, tai esim Karhu
sixpackin kannesta leikattua karhunaamaria, PAITSI jos osoitat mieltä.
Tällöin maskin käyttö on kielletty, sensijaan taikalasson käyttö jopa
suotavaa, varsinkin avaruuteen pääsemisessä.
Haluisko joku valottaa mua hiukan yö- / iltakuvaamisen saloista. Olen useen otteeseen koittanut saada kuvaa kauniista sillasta iltavalaistuksessa. Kamerana toimii perus digikamera (Ixus 430). Kuvista tulee kuitenkin järjestään tärähtäneitä. Olen kuvannut tuelta ja siltikin onnistun saamaan kuvista epätarkkoja *toktok*
Valokuvauksesta täysin tietämättömänä olisi siis kiva saada informaatiota, että miten eri asetukset vaikuttavat kuvaan ja miten voisin parantaa kuvieni laatua.
[q]Kirurgintarkka, 24.11.2005 20:28:
Haluisko joku valottaa mua hiukan yö- / iltakuvaamisen saloista. Olen useen otteeseen koittanut saada kuvaa kauniista sillasta iltavalaistuksessa. Kamerana toimii perus digikamera (Ixus 430). Kuvista tulee kuitenkin järjestään tärähtäneitä. Olen kuvannut tuelta ja siltikin onnistun saamaan kuvista epätarkkoja [/q]
yks peruskikka tärähtämisen välttämiseks on laittaa kameraan päälle ajastintila, eli se missä kamera laukeaa muutaman sekunnin kuluttua painamisesta. kamera siis tukevalle (j)alustalle, laukaisin pohjaan ja irti ja odotellaan että kamera tekee hommansa :)
pimeällä kameran voi olla myös hyvin vaikea tarkentaa kohteeseen, eli voi olla ideaa kokeilla myös manuaalitarkennuksella tai esim tarkennushaarukoinnilla (3 kuvaa peräkkäin hieman eri tarkennuspisteillä)
Tahtoisin ostaa filmijärkkäriini erilaisia suotimia, esim vihreän/keltaisen. Olisiko kenelläkään tietoa, missä päin pääkaupunkiseudulla niitä myytäisiin ja aika kohtuuhintaan? Myös loittorengasta tahtoisin Canoniini.
Mul taitaa olla hemmetinmoinen huono tuuri aina, koska kaikki liikkeet missä olen käynyt, eivät myy kyseisiä tuotteita. Oon lähes luopunut jo toivosta.
Please, give me some information!
[q]Freja, 4.1.2006 10:06:
Tahtoisin ostaa filmijärkkäriini erilaisia suotimia, esim vihreän/keltaisen. Olisiko kenelläkään tietoa, missä päin pääkaupunkiseudulla niitä myytäisiin ja aika kohtuuhintaan? Myös loittorengasta tahtoisin Canoniini.
Mul taitaa olla hemmetinmoinen huono tuuri aina, koska kaikki liikkeet missä olen käynyt, eivät myy kyseisiä tuotteita. Oon lähes luopunut jo toivosta.
Please, give me some information!
[/q]
kokeile huuto.net
löytyykö netistä vain canonia myyviä liikkeitä? niille kannattaa soittaa...
Loittosarjaa etsiessä kannattaa katsella esim. Kenkon tai Soligorin loittosarjoja. Kenkolta löytyy ainakin 12mm, 20mm ja 36mm Canonille.
Rajalacamerasta (sanomatalossa) kannattaa kysellä jos heillä olisi noita uutena/käytettynä ja myös verkkokauppa.com tarjoaa loittorenkaita.
Vajaan vuoden oon nyt Canon Powershot G6:lla kuvannu (ei bilekuvausta)
ja varsin tyytyväinen olen ollu!
Mutta totta se on, et syödessä ruokahalu kasvaa...
Eli seuraavana hankintalistalla järkkäri...
Olen omistanut tässä n. kuukauden päivät Canon powershot A70 -kameran. Ja olen ollut varsin tyytyväinen hankintaani.
Kuitenkin tässä on tullut myös huomattua ettei se kuvaus perkule olekaan niin helppoa kuin voisi äkkisiltään olettaa. Varsinkin bileissä olosuhteet saattavat olla kuvauksen kannalta varsin hankalat. Siksi toivoisinkin tänne kuvaukseen liittyviä vinkkejä ja keskustelua yleisesti digikameroista.
[muokattu 18.6.2003 20:32]
- « Edellinen
- 1
- ...
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- ...
- 43
- Seuraava »