Kirjaudu
tai
Rekisteröidy
Miksi? Virallinen tyhmien kysymyksien topikki.
- « Edellinen
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- ...
- 62
- Seuraava »
Miksi noissa brittien webbiosoitteissa on usein http://www.jotain.co.uk, miksi ei suoraan http://www.jotain.com tai http://www.jotain.uk
Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Domain_name):
"In addition to the top-level domains, there are second-level domain (SLD) names. These are the names directly to the left of .com, .net, and the other top-level domains. As an example, in the domain en.wikipedia.org, "wikipedia" is the second-level domain.
On the next level are third-level domains. These domains are immediately to the left of a second-level domain. In the en.wikipedia.org example, "en" is a third-level domain."
Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/.co)
".co is the Internet country code top-level domain (ccTLD) for Colombia. It is administered by Los Andes University.
"co" is also frequently used as a second-level domain within other country-code domains, in which registrants (usually companies) may register second-level domains of the form .co.xx, where xx is the ccTLD. Israel (.co.il), United Kingdom (.co.uk), New Zealand (.co.nz), Japan (.co.jp), South Korea (.co.kr) and Cook Islands (.co.ck) are all examples."
onks toi sit sellanen ero, et sen takii kannattaa perustaa oma pääte?:D
imo melko kaukaa haettua.
no helpompaaha se on? vrt. http://www.kauppa.com, http://www.kauppa.co.uk ja sit http://www.kauppa.com, http://www.kauppa-britain.com
Semmoinenkin on olemassa kuin V75, jossa on 7 lähtöä, voi voittaa 7:llä, 6:lla, ja 5:llä oikein.
Miksei se sitten ole saman logiikan mukaan V765?
Sitä saat kysyä Veikkaus Oy:ltä.
Summa summarum :
* V4 = 4 lähtöä joista pitää veikata 4 oikein
* V5 = 5 lähtöä joista pitää veikata 5 oikein
* V65 = 6 lähtöä joista pitää veikata 5 tai 6 oikein
* V75 = 7 lähtöä joista pitää veikata 5, 6 tahi 7 oikein
Ylläolevasta voidaan johtaa kaava jonka mukaan (V4:n ollessa poikkeustapaus) viisi on sekä minimimäärä lähtöjä että oikein veikattuja lähtöjen voittajia.
Mikäli lähtöjä on enemmän kuin viisi, niiden määrä merkitään V kirjaimen jälkeen ennen oikeiden veikkausten minimilukumäärää ilmoittavaa numeroa viisi. Edellämainituissa lähdöissä on mahdollista veikata maksimissaan lähtöjen yhteismäärää vastaavaa määrää voittajia, tai mitä tahansa voittajien määrää väliltä viisi <-> lähtöjen määrä.
Spekulatiivisessa Vermon kisassa V95 olisi täten yhdeksän lähtöä, yksittäisen pelaajan voittajaveikkausten määrän ollessa välillä 5-9.
Kirjaimen V merkitys asiayhteydessä on toistaiseksi mysteeri. Kiitokset Blondielle ravimaailman salaisuuksien raottamisesta.
Eiku kerpele, e muist !
<kokemuksen syvä rintaääni>
Sen jälkeen kun on kerran kalastanut sieltä vessanpöntöstä esim. hiusvahaputelia on joutunut opettelemaan sitä kannen alas laittamista.
</kokemuksen syvä rintaääni>
Ja tästä päästään seuraavaan. Minkä ihmeen takia ne meikit on laitettava siihen vessanpöntön kannelle? En minäkään tunge kaikkia partavaahtoja ja muita systeemeitä sinne, jos joku muukin käyttää vessaa. (Nyt on oma vessa ja oma kylpy ja oma suihku => Pidän aineitani just siellä missä huvittaa ja kannen siinä asennossa ku tykkään.) Sillon olisi kohteliasta pitää ne vähän sellasessa mestassa, ettei muita häiritse. Paitsi jos ei välitä muista. Varsinkin jos ne meikit on sellasessa oranssissa leveessä muovikorissa, jossa on 500 000 eri meikkiä. Mistä muuten opiskelija ylipäänsä saa rahaa ostaa 500 000 eri meikkituotetta? Siinä vesitankin päällä voi mielestäni pitää vessapaperia, jos tila on jaettu. Ei muuta. Ja miksi naisilla on niin ylivoimaisen vaikeaa laskea sitä ylösjätettyä kantta? Itse ainakin nostan tai lasken tarvittaessa, sillä omassa kädessäni on peukalolla sellainen etu, että pystyn tarttumaan, kun laitan muut sormet kannen toiselle puolelle ja peukalon sinne toiselle, tämän jälkeen ei tarvitse kuin vähän puristaa ja katso: Tarttumaote!
Ja minkä takia ne meikkikorit on aina ihan hirveen värisiä?
Onks Oliver Lieb käynny keikkailemassa Suomessa?
O
Onks Oliver Lieb käynny keikkailemassa Suomessa?
Mulla on sellanen outo juttu, että voin pelkästään juoda kahvin tai syödä aamulla. Useimmiten en kyllä voi syödä, kun tulee paha olo ja väsymys.
Mun taas on syötävä aamulla ettei tulis paha olo, kun verensokeri on nollilla ja alkaa jo huipata. Esim. lautasellinen mysliä maidon kanssa antaa semmosen energiatankkauksen että jaksaa puurtaa monta tuntia. Puurolla on sama vaikutus, voileivät ei niinkään vie nälkää. Ja muki tosi vahvaa teetä (niin että lusikka seisoo jo itekseen siinä pystyssä) on myös saatava --> valmis uuteen päivään! :silence:
Minkälainen aivovaurio saa ihmisen seuraamaan Big Brotheria 24/7?
Nyky-yhteiskunnan ja sosioekonomisen kulttuurin muokkaama ihmisen luonne; sama mikä meidät saa tirkistelemään, ostamaan hienoja laitteita ja elämään materialistista elämää. Jotkut kutsuvat sitä älykkyydeksi, joka voidaan erottaa haluihin, nautintoihin, tunteisiin jne., mutta minä pidän enemmän siitä ajatuksesta, että mielemme tulisi olla hyvä palvelija, mutta huono isäntä. Big Brotherissakin kyl taitaa olla niin, että mieli on heidän isäntä, ja he itse palvelijoita. Ja tämän ovat tajunneet sarjan luoneet ihmiset; helppoa rahaa. Taisi olla joku PeePeen tuotantoryhmän johtoportaan henkilö, joka jossain haastattelussa totesi, että ensimmäiseen Suomen kauteen he etsivät aika tavallisia ihmisiä, jotta seuraava kausi olisi räväkämpi ja se kiinnostaisi vieläkin enemmän katsojia. Joo-o, helppoa rahaa.
Itse en sarjaa katso, mutta en kritisoi niitä jotka sitä katsovat. Meitä on joka lähtöön (tomaattisadetta odotellessa tämänkin jeesustelun takia).
Eikös mopopojat tankkaa 2-tahtia semmosesta pikkupumpusta tai sitten ostaa bensaa ja öljyä isomman määrän ja miksaa kotona kanisteriin?
Ainakin Honda Monkey käytti 4-tahtia jo silloin kun kun mä ajelin mopolla, ja olettaisin että nää skootterit käyttää sitä kans.
honda monkey on kyl 4-tahti, mut nois skoottereis on kyl ihan 2-tahtikone.
niissä vaan on tuoreöljyvoitelu, eli on bensatankin lisäks öljytankki,
ja sit se niinq miksaa ne ite.
voi sitä bensaa sekottaa suoraan tankkiinkin, niin mäki tein mun TSU TSU KI PEE VEEL!
edit: nii en sit tiiä mitä etui tol 2-tahdil saavutetaa nois pienis koneis,
mut kai siin joku järki on et nelitahti alkaa yleensä vasta 125cc->
(melkein kaikki kevytmoottoripyörätkin on kakstahtei)
edit: nii en sit tiiä mitä etui tol 2-tahdil saavutetaa nois pienis koneis,
mut kai siin joku järki on et nelitahti alkaa yleensä vasta 125cc->
(melkein kaikki kevytmoottoripyörätkin on kakstahtei)
nelitahtikone on yleensä suhteellisen paljon monimutkaisempi (vaatii mm venttiilijärjestelmät jne), joten niitä lienee suhteellisen turha kehittää noin pieneen kokoon, koska painoa ja hintaa tulee helposti lisää.
Höylä on kyl ikävä kapistus.
Ehkä pidempi aikaisella opettelulla se vois olla parempi, mut mä omalla tavallaan arvostan koneessa sitä helppoutta.
Ei tarvi vaahtoa & taitoa/tarkkuutta.
Mä oon kokeillut about neljää erilaista partakonetta, eikä mikään niistä ole hyvä. Nykyinen kone on about 200e:n testivoittaja, eikä sekään voita kunnon höylää. Mulla on niin herkkä iho, että koneet saavat varsinkin kaulan näppylöille ja parran ajaminen koneella tuntuu todella ikävältä.
Höylällä ja vaahdollla saa muuten selkeästi tarkemman lopputuloksen kuin millään koneella. Höylää käytettäessä ei partaa edes tarvitse ajaa kuin joka toinen päivä.
Missään asiassa, oli se sitten tietokoneisiin liittyen eli ei, normaali ihminen ei ikinä ota tarvittavia tietoja mistään asiasta kun kysyy ongelmaan ratkaisua.Taediumilta pyydän anteeksi kysymykseni puuttellista alustusta mutta pyytäisin samalla muistamaan, että kaikille nämä tietotekniset asiat eivät ole vielä niin arkipäiväisiä, että kysymyksen asettelussa automaattisesti osaisi heti kiinnittää huomion niihin kaikkein oleellisimpiin tietoihin. Pahoittelen jos kysymykseni jotenkin ärsytti.
Yskittää - Sulla on tuberkuloosi. (Ai sä tupakoit... jaa no voi se sit ehkä...)
Sattuu ku koskee sormella rintaan ja korvaan. - rinta- ja korvasyöpä. (Ai löit eilen kätes... jaa no ehkä se sittenkin...)
Auto ei liiku. - moottori rikki. (Ai et oo tankannu viikkoon...)
Mistä saisin asunnon? - Vuokraa kartano. (Ai siis yhdelle, ja alle 400e?)
Tietokoneympäristössä ja virallisten asiapapereiden hoidossa kukaan ei ikinä ota riittävästi tietoa mukaansa. Olen outo ja kummallinen, kun aina ennen kun apua pyydän mistään, otan niin paljon tietoa kun vain kykenen mukaani, kaikki paperilaput ja kuitit. Kummaa, mutta itse olen saanut useasti avun tarvittaessa ja ihan nopeasti. Ihan oikeesti tuntuu kummalliselta. Ehkä pitäis jättää kaikkee kivaa tietoo pihtaukseen tästä lähtien, jotta olis ees jotain jännitystä ku tarvii apuu.
Oma ohjeeni itselleni kun haen apua: Ota mukaan mieluummin liian paljon tietoa, kuin se yksi juttu liian vähän.
edit: Esimerkki omasta elämästä: Kuulemani mukaan on hankalaa rekisteröityä Hollantiin. Itse ennen, kuin rekisteröin, otin selvää kaikesta mitä minun pitää tehdä. Ja homma meni niin, että kävelin ekaan paikkaan ja sen jälkeen toiseen sen ekan paikan papereiden kanssa ja siitä eteenpäin. Mihinkään ei tarvinnut palata lisätetojen kanssa.
Nyt tällä hetkellä lupasin auttaa kaveria, joka ei ole EU kansalainen, saamaan paperinsa kuntoon. Ennen kuin edes kerron hälle mihin mennä, otan selvää mitä tulee tehdä. Ennen kuin edes esitän kysymyksen rekisteritoimistoon, otan selvää mitä heille tulee vastata mahdollisiin jatkokysymyksiin.
Hitto, että on outo toimintatapa, ja outoo on, että mulla ei vaan oo niin hirveesti ongelmia oikeastaan missään asiassa.
Miten windows ysikasi äseessä saa käynnistyksen yhteydessä
tapahtuvan verkon salasanan kyselyn pois päältä? :confused:
edit: mun posti nro. 500 :confused:
Miksi aina löytyy ihmisiä jotka jaksavat valittaa kirjoitusasusta jollakin nettifoorumilla?
TÄHN ON MONTAKIN SYYTÄ ENSINNKIN OIKEIN KIRJOITUS HELPPOTTAA TESTIN LUKEMITA MUN MIELESTÄ ON MUKAVAA ETTÄ PISTET JA PILKUT OLLAAN LAITTTU MUKAAN TEKSTII MYÖS KAPALE JAKO PITÄÄ OLLA KYLLÄHÄN SUN DANIEL PITÄISI TIETÄÄ PALJON PATTARISSA AIKAA KULTTAVANA ETTÄ KIELI OPPI SÄÄNTÖJEN MUKAAN KIRJOOTETTU TEKSTIA ON PAJON KIVEMPAA LLUKEA KUIN JOTIN SEKA METELI SOPAA.
Mä taas kuulin sellast huhuu et sillon oli täyskuu jolloin karhun paska yleensä lähtee ylöspäin.
Mielenkiintoista, liekö täysikuu kaikessa romanttisuudessaan myös kattoon paskantavien sankareiden laatuaikaa. Eipä taida tosin tilastokeskus moista asiaa valaista.
spermizer?
Onko siinä tapauksessa nielijä izer?
*tosinaurettavanoloinenmuttavaikeaasento*
<3
Mutta mistä johtuu, että suomenruotsalaiset/ruotsalaiset tytöt ovat yleensä paremman näköisiä kuin suomalaiset tytöt?
Jos pallon sisällä on vaikkapa ympyrän muotoinen "tila" jota ei tietenkään voi nähdä koska se on sisällä ja sinne ei pääse mikään eikä sieltä ulos... Mikä sen nimi on? Ei se nyt reikä tai kolokaan ole, nehän on molemmat sellasia mitkä näkee ja mihin pääsee ja mistä pääsee pois.... mikä se "tilan" nimitys on?
Öh.
Villi veikkaus: ydin?
Olettaen että siis se pallon sisällä olevassa tilassa on jotakin niin mä ainakin sanoisin et se on pallon ytimessä...
- « Edellinen
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- ...
- 62
- Seuraava »