Sequencers -> Cubase VST / SX

Back to luomisen tuska O

Quote by pakana
Ihme kitinää...
SX2 taitaa kuitenkin olla jo niin kypsä sekkari, että ei niitä uusia ihmefeatureita oikein tahdo olla... uusia juttuja on ihan tarpeeks kun ottaa huomioon että kyseessä on päivitys... ?

:D Siis juuri tuotahan mä tuossa tarkoitin, että noi päivitykset on lähinnä kosmeettisia ja tollassia nippeliominaisuuksia ja puutteiden korjauksia (mitkä sx:ssä olisi jo ehkä pitänyt olla), eikä mitään sen suurempaa. Mielestäni SX1 on jo todella pitkälle kehitetty ja SX2 sekvensserinä on aivan loistava, mutta voisivat noihin efekteihin ja syniin hieman panostaa myös.

Quote by pakana

SIR on ilmanen impulssiverbi, ja ihan riittävän hyvä kaikille tän foorumin lukijoille ;)

Miten niin riittää "kaikille" tämän foorumin lukijoille? Joillekin tämä on vain harrastus, joillekin puoliksi työ. Itse ainakin pyrin siihen, että se olisi osaksi työ. Olen testannut SIRiä, mutta en sitä käytä, koska sen käyttö vaatii todella suurta latenssia. Tarvtisen reverbin, joka toimii ns. "reaaliaikaisesti", koska käytän softaefektejä myös hardware-laitteille. Muuten SIR on kyllä hyvä ja luulisin, että vuoden sisällä myös PC:lle tulee jostain päin ihan kaupallisiakin impulssireverbejä.

Quote by pakana
]
Mitä softasyniin tulee ni logicin bundlatuilla transeleluilla on vielä matkaa Steinbergin tuotteiden tasolle... ei millään pahalla mut jos Logicin tyypit osais koodata ton tasosta softaa ni ei nekään niitä bundlais.

Emagicilla on aika monta eri versiota logicista, eikä niissä kaikissa noita synia tule mukana. Kallein, platinum-versio tosin sisältää myös nuo erikseen myynnissä olevat ES2, Evoc jne... jotka ovat mielestäni aivan toista luokkaa, kun steinbergin vastaavat. En muuten löytänyt yhtään trance-synaa tuolta laittamasi linkin takaa, siis steinbergin valmistamia, vaikka sainkin sen käsityksen, että siellä pitäisi olla, kun niin tuossa turisit. ;)

Quote by Daniel Braun
Cubase ongelma...
Syöttäessä mididataa Cubaseen, nauhoitus päällä, ei kuulu mitään.
Kun kuuntelee nauhoitettua osiota, kuuluu soundi.
Siis jonkinmoinen vst syna tms käytössä nauhoitettaessa sekä toistossa.
Mikä on ongelma??
Pitäis asetukset olla kunnossa, mutta jokin mättää...

Sun kaverin koneessa on todennäköisesti ACPI-ominaisuus päällä windowsissa. Siksi ei toimi. Itselläni oli audigyn kans toi ongelma WIN2000Pro-järjestelmässä. Eli käyttis uusiks ja alussa valitsee, että asentaa sen standard PC:ksi tai yrittää vaihtaa sen ajurin standard PC:ksi windowsista. Win XP:ssä tuo ajurin vaihto onnistuu suht. kätevästi.

Kiitos avusta...
Katsotaan jos saadaan toimimaan.
Jos ei, niin kyselen lisää.

Quote by Tuppu

Miten niin riittää "kaikille" tämän foorumin lukijoille? Joillekin tämä on vain harrastus, joillekin puoliksi työ. Itse ainakin pyrin siihen, että se olisi osaksi työ. Olen testannut SIRiä, mutta en sitä käytä, koska sen käyttö vaatii todella suurta latenssia. Tarvtisen reverbin, joka toimii ns. "reaaliaikaisesti", koska käytän softaefektejä myös hardware-laitteille. Muuten SIR on kyllä hyvä ja luulisin, että vuoden sisällä myös PC:lle tulee jostain päin ihan kaupallisiakin impulssireverbejä.

Tota varten sekkareissa on PDC ;) OK, en oo sx2sen viivekompensointia vielä testannu, enkä tiedä toimiiko se niin kuin pitää... mut onko Logicin impulssiverbi todellakin reaaliaikainen???

Quote by Tuppu

Emagicilla on aika monta eri versiota logicista, eikä niissä kaikissa noita synia tule mukana. Kallein, platinum-versio tosin sisältää myös nuo erikseen myynnissä olevat ES2, Evoc jne... jotka ovat mielestäni aivan toista luokkaa, kun steinbergin vastaavat. En muuten löytänyt yhtään trance-synaa tuolta laittamasi linkin takaa, siis steinbergin valmistamia, vaikka sainkin sen käsityksen, että siellä pitäisi olla, kun niin tuossa turisit. ;)

Eiks trancea ois paras tehdä Fruityloopsilla? Vähän sämplejä rummuiks ja joku arppi tiluttamaan :p

No toi Platinum 6 on tosiaan parisataa eskoa kalliimpi ku SX2... mut Thomann näytti myyvän Logic Big Boxia hintaan 285 - mikä homma toi on, PClle vitosversio ja kasa jotain kryptisesti nimettyjä synia? Halvalla lähtee... jos joku abandonwaresta diggailee.

Quote by pakana
OK, en oo sx2sen viivekompensointia vielä testannu, enkä tiedä toimiiko se niin kuin pitää... mut onko Logicin impulssiverbi todellakin reaaliaikainen???

En tiedä, onko se ihan reaaliaikainen, mutta taatusti toimii pienemmällä latenssilla, kuin tuo SIR.

Quote by pakana

Eiks trancea ois paras tehdä Fruityloopsilla? Vähän sämplejä rummuiks ja joku arppi tiluttamaan :p

Kukaan homman tosissaan ottava ei tee trancea fruityloopsilla. Sä alat kuulostaa vähän samalta, ku mun yks kaveri, joka aina muistuttaa mua fruitystä, että sillä saa kaikki tarvittavat äänet. :D

Quote by pakana

No toi Platinum 6 on tosiaan parisataa eskoa kalliimpi ku SX2... mut Thomann näytti myyvän Logic Big Boxia hintaan 285 - mikä homma toi on, PClle vitosversio ja kasa jotain kryptisesti nimettyjä synia? Halvalla lähtee... jos joku abandonwaresta diggailee.

No tuo big box ei sisällä niitä tärkeimpiä elementtejä, eli esim. ES2 tai EXS24 mk2 ja kaikkia efektejä. Kyseessä on vähän samantyylinen versio kuin cubasesta oli aikoinaan niitä Cubasis-versioita tms. ;)

Quote by Tuppu_

Kukaan homman tosissaan ottava ei tee trancea

U said it!

Quote by pakana
Quote by Tuppu_

U said it!

No I didn't! Read again!

Quote by Tuppu_
Quote by pakana
Quote by Tuppu_

U said it!

No I didn't! Read again!

Koht tulee mode ja sanoo meille hys hys kuupo-ukot :D

...ei tästäkään nyt sit tullu vanhan koulun liekkisotaa. Niisk.

Quote by pakana
Mitä softasyniin tulee ni logicin bundlatuilla transeleluilla on vielä matkaa Steinbergin tuotteiden tasolle... ei millään pahalla mut jos Logicin tyypit osais koodata ton tasosta softaa ni ei nekään niitä bundlais.

Totta osin, mut heti ekana kun lähdetään vertaamaan noita softia, niin
Steinbergin D'cota ja Xphraze on HIRVEITÄ tehosyöppöjä vaikket soittas
niillä saw-aaltomuotoa monimutkasempaa soundia. Joillain Xphrazen valmiilla preseteillä sain
oman koneeni täysin polvilleen eikä kyseessä ollut mikään ihmeellinen
soundikaan. ES2 syö tehoa juuri sen verran mitä softasta tarviit.. Ei syö
käytännössä tehoa ollenkaan josset käytä sen erikoistoimintoja. Itelläni
pyöri 64x ES2 default presetillä eikä enempää saanut ahdettua kun loppu
Audioinst-paikat. Halion kyllä peittoaa 100-0 Logicin EXS24:n. Tehonkäyttö
EXS:n kanssa samaa luokkaa ja toimintoja miljoona enemmän. Muista ei
oikeastaan kokemuksia olekaan.. harmi vaan että noi Steinbergin "bundlet"
maksaa helvetisti :)

Quote by pakana

Huoh. Sä voit ihan saman lailla ostaa ne erikseen. Ilmeisesti oot vaan tustunu johki warepakettin josta tulee kaikki herkut kerralla... Ja nyt on sit se kerta vuodesta kun aktivoidaan hymiöt!

:panic: :scared: :panic:

Sori nyt, mutta hmmmmmmm... Emagic nimenomaan tähtää siihen et tarjotaan ammattikäyttöön vaan parasta ja loppuun asti optimoituna. Sama syy oli vaikuttamassa siihen, et VST:t vaihdettiin Audio Unitteihin ja et Logic 6 on nyt OPTIMOITU mäkin hardikselle. Siinä ei paljo volyymi paina (kun taas Steinbergin tapauksessa), joihon bundlatut stuffit on myös aina yhdistetty. Mut täs kyllä on kyse jostain muusta, jos se ei aukee, ni eihän siinä mitään, mut....

Ja joku Xphraze on aivan anaalista verrattuna kauan sitten tulleeseen ES2:een. Mä ymmärrän et jos synavertailu tehdään vaan kuuntelemalla presetit, ni voi tulla tollasia visioita, mut on siinä ny paljon muutakin! Onkos sitä Logicia edes käytetty? Mikkikin tokas tosta prossutehon syömisestä ja samaa listaa voi jatkaa vaikka kuinka, saundin muodostamisesta aina rajapintoihin asti. Onhan siinä Xphrazessa hieno synteesi, mut mulla on ainakin ollu samat kikat kohta kahdeksan vuotta käytössä K5000R:n muodossa. Eikä muuten syö prossua ollenkaan ;)

Maailmas voi kopioida, tai luoda uutta. Eikä o kyl kauheen vaikee katsoo ketkä pelaajat tekee mitäkin. Mun puolesta kaikki saa tehdä ihan millä haluaa, mut en mä ainakaan halua olla hiljaa jos ihan shait-argumentteja ruvetaan viljeleen :D

Quote by : : : : :
Onkos sitä Logicia edes käytetty?

ööö.. ei?

...te ootte vaan niin sulosii ku nousette barrikaadeille. :hearts:

Vitosta testasin joskus, käyttöliittymä ei miellyttäny joten passasin. Noi logicin synat on saleen maineensa verosia, harmi et niitä kaikkia ei voi hankkii ilman sitä sekkarinkorviketta siinä ohessa.

P.S. Vaihdatko ton Kawain vähän käytettyyn Evolutionin midikiippariin?

Sori nyt, mutta hmmmmmmm... Emagic nimenomaan tähtää siihen et tarjotaan ammattikäyttöön vaan parasta ja loppuun asti optimoituna. Sama syy oli vaikuttamassa siihen, et VST:t vaihdettiin Audio Unitteihin ja et Logic 6 on nyt OPTIMOITU mäkin hardikselle. Siinä ei paljo volyymi paina (kun taas Steinbergin tapauksessa), joihon bundlatut stuffit on myös aina yhdistetty. Mut täs kyllä on kyse jostain muusta, jos se ei aukee, ni eihän siinä mitään, mut....

Ja joku Xphraze on aivan anaalista verrattuna kauan sitten tulleeseen ES2:een. Mä ymmärrän et jos synavertailu tehdään vaan kuuntelemalla presetit, ni voi tulla tollasia visioita, mut on siinä ny paljon muutakin! Onkos sitä Logicia edes käytetty? Mikkikin tokas tosta prossutehon syömisestä ja samaa listaa voi jatkaa vaikka kuinka, saundin muodostamisesta aina rajapintoihin asti. Onhan siinä Xphrazessa hieno synteesi, mut mulla on ainakin ollu samat kikat kohta kahdeksan vuotta käytössä K5000R:n muodossa. Eikä muuten syö prossua ollenkaan ;)

Maailmas voi kopioida, tai luoda uutta. Eikä o kyl kauheen vaikee katsoo ketkä pelaajat tekee mitäkin. Mun puolesta kaikki saa tehdä ihan millä haluaa, mut en mä ainakaan halua olla hiljaa jos ihan shait-argumentteja ruvetaan viljeleen :D

Luulen että logic siirtyi Audio unitteihin ihan vaan siksi että sedät Applelta käskivät. Ja VST rajapinnalla voidaan tehdä aivan uskomattoman hyviä ja toimivia juttuja kun ne vain osataan tehdä oikein.

Mitä johonkin Xphrazeen ja ES2:een tulee, niin niillähän on ihan eri käyttötarkoitus ja toimintaperiaate.

Optimointi on toki helppoa Emagicillä koska he pääsevät kiinni käyttiksen sellaisiin koodeihin mihin muilla ei ole asiaa. Tässä vaan on pelkona se että siitä tulee suljettu ympäristö. Saa nähdä miten muut valmistajat (digidesign, Steinberg, MOTU ym) tähän reagoivat kun aikaa kuluu.

Mutta hommat kehittyy joka tapauksessa joka puolella, ja se on pääasia.

Quote by Fat Abbot

Luulen että logic siirtyi Audio unitteihin ihan vaan siksi että sedät Applelta käskivät. Ja VST rajapinnalla voidaan tehdä aivan uskomattoman hyviä ja toimivia juttuja kun ne vain osataan tehdä oikein.

Syyhän siihen oli tasan ja ainoastaan se, ettei Steinberg antanut tarpeeksi speksejä auki VST:hen liittyen. VST plugarit kaatuili ja bugaili logicis joistakin ihan tyhmistä syistä. En mäkään haluais omalle platformille isoo kasaa tollasia tuotteita, jotka voi aiheuttaa vaan miljoonatappiot. Plus kun kattoo kuinka Steinberg on kopsannut logicista joka vuosi perkeleesti juttuja, ei mikään ihme ettei niitten VST-kuviot paljoa maistu.

Yahoon logic mailing listiltä löytyy aiheesta tsiljoona viestiä jos haluat tutkia tarkemmin.

Mitä johonkin Xphrazeen ja ES2:een tulee, niin niillähän on ihan eri käyttötarkoitus ja toimintaperiaate.

Toki ne TOIMII erilailla, lue tarkkaan ni huomaat et juuri näiden vertailua lähdin arvosteleen. Pakanahan dissas ES2:a koska se oli sen mielestä budlesofta ja ylisti Steinin omia. Oman 'anaalintamisen' peruste oli lähinnä sellainen loppuarvosana, molempia on käytetty kyl ihan tarpeeks. Jos mä joutusin jompaa kumpaa käyttään ottaisin HETI ES2:n, koska Xphraze vaan aiheuttaa harmaita hiuksia vaikka kuinka sais hienosti sämplejä ineen ja ties mitä muuta prossunsyöjää. Eli annoin kyl samalla mitalla takas, mut sehän siinä oli vähän kai tarkotuskin :] Vituttaa ku jäbä dissaa eikä oo ees käyttäny laitetta, d'oh!

Höh, mitä tälläsii tarvii ees selitellä? Vai olinko oikeesti niin epäselvä!?

Laitan vielä muistutukseks sen pakanan quoten mihin se ekat pari riviä oli vastausta:
Quote by Pakana

...tero, oliks tää ansa? mä en pystynyt oleen vastaamatta ;););)

->->

Hei,

Mua ihan mielenkiinnosta huvittais seurata noi featuret jotka kummastakin softasta on toiseen kopioitu =) Musta meinaan on Cubasen käyttäjänä tuntunut ihan samalta kokoajan =D

(siis ihan oikeesti on tuntunut...eikä oo mitään cubaseheebon puolusteluu vaik cubaseheebo olenkin)

Totajoo... siis mä oon käyttänyt itse cubasee sen 3.0 versiosta lähtien (Atari roxx), oon ostanut VST 3.6:n PC:lle monta vuotta sen jälkeen ja sitten ostin 5:sen ja nyt on tullut koluttua tää SX läpi :)

Ja musta on kans väliin tuntunut et Logikkiin ois kummasti tullut samat featuret muutamassa kuukaudessa kun esim cubasen viimesimmässä updatessa oli.

Oiskin vaan huippu tsiigata ja tehdä listaa porukalla et mitkä featuret oikeesti on kopioitu toisist softist toisiin ... ihan vaan ajankuluks

Count me in jos joku haluaa moista alkaa väsätä ;) Mä voin hoitaa taustatiedon päivämäärien tarkkuuksilla (luultavasti) noista featureista ja updateista cubasen osalta kun oon melkein kaikki ne instannut ja jostain ne löytyy tai ainakin netistä tietoo =D

Ja siis idea saattaa kuulostaa todella tyhmältä mutta mua kyllä kiinnostas kartottaa hiukan noita asioita. Kun oon itse ollut siinä luulossa et emagic rippais cubasee, mut mäpä taas en oo seurannut niitä emagicin sivuja enkä päivityksii et mä oon siltäosin ollut aivan pimennossa. Toisaalta taas samoin on olleet kaikki logikin käyttäjätkin steinbergin uudistuksista (joojoo ei pitäs yleistää mut voin vannoo et vuonna 99 hardcore emagicistit ei paljoo surffaileet steinbergin speksei varten päätteellään - ja sama toisinpäin)...

Huom:

Toisinaan noita featureita sitten mainostetaan isommin vasta seuraavan ison updaten jälkeen (esim. nyt SX1 -> SX2.0) ja siitä saattaa aihetta vähemmän seuranneille tulla sellanen olo, et jokin feature ois pöllitty toisesta vaikka alunperin asia oiskin ehkä ollut toisinpäin ja kyseinen toiminto ollut softassa iät ja ajat...

pitääkin muistella: mulla ainakin jotain otti päähän aikanaan kun luin jotain arvosteluu FM:stä ja logikista (siis uudesta julkasusta) löyty ihmeesti jokin sama tärkeähkö uus ominaisuus kun cubasesta muutama kk aiemmin =D Toisinsanoen Emagic kerkes sillon mun mielestä mainostaan sitä ensin omanansa vaikka oli ollut aiemmin VST:ssä joka mullakin sillon oli. Mut pitää muistella ettei ihan läpiä tuu heitettyy tääl =)=)

täst tulee mielenkiintosta :) Nyt vaan aletaan kasaan listaa ja vertaileen päivämäärii - hehheeh :)

Kai se pikemminkin on 'bensaa liekkeihin' :D Pakanan pakanamaiseen tapaan kirjoitettu teksti sattu osuun tohon vasempaan kylkeen kolmannen ja toisen kylkiluun väliin :)

Eikä täs nyt millään ärjynmörjyn naamalla olla, vaan osallistutaan mukaan debaattiin. Ei sitä nyt moni logiccia puolustele cubasee käsittelevässä threadissa ;D Kaikenlaisia sekkareita käyttäen ainakin itse opin sen et se on aivan sama millä tekee, kunhan laitetta osaa käyttää ja et se myös vastaa tarpeita.

Toi featurelainailu olis tietty hauska selvittää, mut milläs sen sit pystyy tarkasti sanoon, koska ne featuret on aina julki jo kauan ennen julkaisua (Beta versiot, messut, tiedotteet etc) ja täs on kuitenkin melkein kymmenen vuoden timeline :) Jompi kumpi sen on varmaan joskus alottanut ja sit se on mennyt sellaiseks holtittomaks et pöllitään aina ne parhaat ideat puolin ja toisin. Hyvän skaalan ongelmaan tuo tosin sekin et onhan niitä muitakin sekkareita, softaa ja hardwaree, mistä on voitu jotain pölliä. Muistelisin kuitenkin et Logic oli pidemmällä sillon ysikytluvun puolella. Samasta syystä kuitenkin itse siirryin sillon Cubasesta Logiciin ja olihan se kyl sillon niin paljon parempi et kiinni jäi! Cubase sitten jonkun isomman kehitysaskeleen ohessa otti kirin kiinni ja nyt Logicin sivuun jäädessä myös windows puolen kärkiaseman. By all means :)

Jos haluatte tsekkailla kädenvääntöö Cubasen forumeilla esim aiheesta"Cubase SX 1.06 vs. Logic 6.1 plug in test results" ni matskua löytyy täältä. :D

Quote by Tuppu_
Kukaan homman tosissaan ottava ei tee trancea fruityloopsilla.

Niinno. Makuasia. Itse en fruity loopsia käytä kun se ei sovellu käteeni ja itseasiassa itselläni on suht sama mielipide tosta sun kanssa, mutta esimerkiksi Lish-nimisen artistin Dejavoodoo-levy on tehty käsittääkseni suureksi osaksi tuolla softalla. Ja kyllä se vaan hyvältä kuulostaa.

Tämä on tämä ikuinen juttu, että ei sillä ole väliä millä teet vaan mitä ja miten teet

Syyhän siihen oli tasan ja ainoastaan se, ettei Steinberg antanut tarpeeksi speksejä auki VST:hen liittyen

Btw nykyään VST-lähdekoodi on vapaassa levityksessä

Quote by MikkiHiiri
Syyhän siihen oli tasan ja ainoastaan se, ettei Steinberg antanut tarpeeksi speksejä auki VST:hen liittyen

Btw nykyään VST-lähdekoodi on vapaassa levityksessä

Kävin äsken tsekkaan ja ei se host puoli o kokonaan auki!?

TJEU http://www.u-he.com/vstsource/

Quote:

What about writing my own VST plugin host software?
There is currently no SDK for VST host software, but some people on the Steinberg mailing list have made templates, you should ask there. Basically, you can look at the "AudioEffectX"-class and see for yourself what functions the host should support.

toisaalta sit odottas vähintäänkin samaa Emagikilta... et logikin plugarit ois ladattavissa myös steinbergin tuotteisiin... oikeestaan ainut joka harmittaa on toi es2 kun sillä sais niin kutaa aikaan mut hosti ei tue niin ei tue...

Quote by 029
toisaalta sit odottas vähintäänkin samaa Emagikilta... et logikin plugarit ois ladattavissa myös steinbergin tuotteisiin...

? Ei logicilla oo yhtään tuotetta jota mainostetaan jonain megacuul multi platform blah blah Virtual Instrument host budlena. Heillä on oma rajapinta mitä käytetään esim ES2:een (aika luonnollista) ja sit he kokeilivat sitä Steinbergin kehittämää VST linjaa - > ei toiminut kunnolla. AU:t ylipäätään toimii paremmin MAC ympäristössä (koska sinne ne on suunniteltu), joten IMO on se ihan looginen suunta logicilta!?

Nimim. PowerMac G4 1.25 Dual tilattuna ;)

P.S. Mitäs muuten te Cubase ihmiset diggaatte sit esim siitä, et kahen prossun koneessa se toimii huonommin ku yhdellä prossulla!? IMO aika huolestuttavaa..

O