Sequencers -> Cubase VST / SX
- « Edellinen
- 1
- ...
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- ...
- 33
- Seuraava »
toisaalta sit odottas vähintäänkin samaa Emagikilta... et logikin plugarit ois ladattavissa myös steinbergin tuotteisiin...
? Ei logicilla oo yhtään tuotetta jota mainostetaan jonain megacuul multi platform blah blah Virtual Instrument host budlena. Heillä on oma rajapinta mitä käytetään esim ES2:een (aika luonnollista) ja sit he kokeilivat sitä Steinbergin kehittämää VST linjaa - > ei toiminut kunnolla. AU:t ylipäätään toimii paremmin MAC ympäristössä (koska sinne ne on suunniteltu), joten IMO on se ihan looginen suunta logicilta!?
Nimim. PowerMac G4 1.25 Dual tilattuna ;)
P.S. Mitäs muuten te Cubase ihmiset diggaatte sit esim siitä, et kahen prossun koneessa se toimii huonommin ku yhdellä prossulla!? IMO aika huolestuttavaa..
Nuendo 2.01 "already" provides an enhanced MP support. Therefore I've repeated the test on the same machine with the latest (internal) version of Nuendo.
This time the news are good from Steinberg's point of view: Nuendo 2.01 outbalanced Logic 6.1 sligthly (Nuendo about 95 voices, Logic 86) in the how-many-voices-test, so you can say that Logic 6.1 and Nuendo 2.01 are on a par regarding the maximum amount of VSTi voices.
Ja SX2:ssa on samat optimoinnit.
Joo just meinasin tosta mainita :)
toisaalta sit odottas vähintäänkin samaa Emagikilta... et logikin plugarit ois ladattavissa myös steinbergin tuotteisiin...
? Ei logicilla oo yhtään tuotetta jota mainostetaan jonain megacuul multi platform blah blah Virtual Instrument host budlena. Heillä on oma rajapinta mitä käytetään esim ES2:een (aika luonnollista) ja sit he kokeilivat sitä Steinbergin kehittämää VST linjaa - > ei toiminut kunnolla. AU:t ylipäätään toimii paremmin MAC ympäristössä (koska sinne ne on suunniteltu), joten IMO on se ihan looginen suunta logicilta!?
Nimim. PowerMac G4 1.25 Dual tilattuna ;)
P.S. Mitäs muuten te Cubase ihmiset diggaatte sit esim siitä, et kahen prossun koneessa se toimii huonommin ku yhdellä prossulla!? IMO aika huolestuttavaa..
joo, sitä lähinnä aattelin et kummatkin tekee toisilleen samaa. Logikin plugarit ei oo koskaan toimineet cubasessa ja samoin vst ei kunnolla logikissa - mutta vst tuki on kuitenkin emagikille annettu
Ja nyt kun VST tuki lopetettiin kokonaan ei se kyllä mun mielestä johdu siitä että vst ois jotenkin huono - jos firmoilla on tommonen suomiruotsiottelu taustalla + tähän vielä mac vs. pc kisat niin ei oo mun mielestä paljoo varaa spekulaatiolle kun pahimman vastustajan (siis nyt PC ja steinbergin VST) rajapinta jätetään uusimmasta julkaisusta pois.
Ei silleen kyllä mäkin mäkillä tekisin ja logikilla ja mäkillä jos semmonen ois ja siihen oisin perehtynyt - ei siis mitään disautusta. Mut nyt näyttää kyllä siltä, et PC ja MAC käyttät tulee musiikkialalla kokeen aika nihkeitä yhteensopivuusongelmii =D kaikki tarvii vaan bounssii audioks jos haluu tehdä yhteistyötä tyypin kans jolla on mäk. Voisin veikata, että cubase SX varmaan pyörii tulevaisuudessa mäkeissä jostain kumman syystä aika nihkeesti =D
Nuendo 2.01 "already" provides an enhanced MP support. Therefore I've repeated the test on the same machine with the latest (internal) version of Nuendo.
This time the news are good from Steinberg's point of view: Nuendo 2.01 outbalanced Logic 6.1 sligthly (Nuendo about 95 voices, Logic 86) in the how-many-voices-test, so you can say that Logic 6.1 and Nuendo 2.01 are on a par regarding the maximum amount of VSTi voices.
No hyvä et pojat sai pahimmat korjattua ;)
Kukaan homman tosissaan ottava ei tee trancea fruityloopsilla. Sä alat kuulostaa vähän samalta, ku mun yks kaveri, joka aina muistuttaa mua fruitystä, että sillä saa kaikki tarvittavat äänet. :D
Viikon paras läppä :D
Voisin kääntää ton niin että ainoastaan paskatmakuuhuonedemotranseilijat EI tee fruityllä. :P
Jos sun mielestä esim. Squaremeat, Texas Faggot, Flying Scorpions, Mandala Vandals etc. ei ota tosissaan trancen tekoa ja sä otat, ni sulta on tod. näk. tulossa jo neljäs pitkäsoitto ja oot lähdössä maailmankiertueelle.
Harva suomalainen trancebändi on niin kysytty ulkomailla (darudea lukuunottamatta) kuin fruityllä duunaava TF. Squaremeatin NELJÄS pitkäsoitto julkaistaan ens keväänä, jep se on tehty fruityllä. Jos teet kupasella kovempaa stygeä ni laita ihmeessä demot jakoon.
Saataa olla tulevaisuudessa aika hiljasta uusien cubase julkaisujen kanssa, kun pinnacle kyllästyy PC:n waretus meininkiin. Hatusta vois vetää että 80% cubaseista on laittomia.
Miksi logic käyttäisi aatamin aikaista VST rajapintaa kun se voi käyttää 100% macin raudalle optimoitua AU:ta? Jokainen koneiden kanssa pelleilevä tietää että optimointi on kaiken A ja O.
EDIT: Squaremeatin studiosta löytyy kyllä mm. JP-8080, Juno-106, JV-1080, Prophecy, 101, Mackie 2408 etc. Mutta ne kerää nykyään lähinnä pölyä. Miksiköhän?
Hei!
Se oli Tuppu the Mighty Logic Evangelist.
Meitsi vaan mutustelee poppareita. Kyl teihin voi sittenkin vielä luottaa :happyroll:
Saataa olla tulevaisuudessa aika hiljasta uusien cubase julkaisujen kanssa, kun pinnacle kyllästyy PC:n waretus meininkiin. Hatusta vois vetää että 80% cubaseista on laittomia.
Voi olla et jo SX2:n myötä porukka joutuu ostaa sitä softaa jos aikoo tehä
musiikkia. Se dongle-suojaus on mahdoton enää kräkätä niin että softa
kestäis pystyssä yli 5min. Sama juttu tais olla Logic 6:ssakin
Se dongle-suojaus on mahdoton enää kräkätä niin että softa kestäis pystyssä yli 5min. Sama juttu tais olla Logic 6:ssakin
Pistetäänkö pieni vedonlyönti pystyyn!?????? :D PLIIIIIIIS!
Mä voin vaikka heittää viiskyt euroo pottiin et kräkit on voimissaan vielä vuoden päästä :)
Pistetäänkö pieni vedonlyönti pystyyn!?????? :D PLIIIIIIIS!
Mä voin vaikka heittää viiskyt euroo pottiin et kräkit on voimissaan vielä vuoden päästä :)
Vois kyl melkei lyödäkin ;D (häviin aina kaikki vedot)
No SX1:llekää ei löydy täydellistä kräkkii tänäkää päivänä :)
Softa kaatuilee ties mistä syystä. Nuendo 2:lle ei oo tehty toimivaa kräkkii
ja samanlaine suojaus SX2:ssakin..
edit:
Pitäis puhuu kräkin sijaan dongle-emulaattorista, koska dongle tekee
sekkarin jotain tehtäviä, jonka takia sitä ei voi kräkkäämällä ohittaa
Joo, ei se ongelma nyt ollu siinä MIDI THRU:ssa...
Kokeillaas vielä kerran laittaa kysymys uudelleen, eli omasta quottaus:
Kaverilla Cubasen uusin versio käytössä (ostettu, ei siis ware)...
Sounblaster Live! äänikorttina.
Koneessa myös integroitu äänikortti, mutta käytössä siis toi Live!
Syöttäessä mididataa Cubaseen, nauhoitus päällä, ei kuulu mitään.
Kun kuuntelee nauhoitettua osiota, kuuluu soundi.
Siis jonkinmoinen vst syna tms käytössä nauhoitettaessa sekä toistossa.
Mikä on ongelma??
Pitäis asetukset olla kunnossa, mutta jokin mättää...
Tuppu tossa neuvoikin tota ACPI ominaisuuden pois ottamista... Sitä ei kiireistä johtuen ole kokeiltu, mutta.
Katsellaan.
Vinkkejä otetaan vielä vastaan...
Itse olen tosiaankin niin käsi ton Cubasen kanssa, joten te saatte neuvoa minua jotta voin neuvoa ystävääni :)
Viikon paras läppä :D
Voisin kääntää ton niin että ainoastaan paskatmakuuhuonedemotranseilijat EI tee fruityllä. :P
Jos sun mielestä esim. Squaremeat, Texas Faggot, Flying Scorpions, Mandala Vandals etc. ei ota tosissaan trancen tekoa ja sä otat, ni sulta on tod. näk. tulossa jo neljäs pitkäsoitto ja oot lähdössä maailmankiertueelle.
EDIT: Squaremeatin studiosta löytyy kyllä mm. JP-8080, Juno-106, JV-1080, Prophecy, 101, Mackie 2408 etc. Mutta ne kerää nykyään lähinnä pölyä. Miksiköhän?
Jahas, siis minä olen paskamakuuhuonedemotranseilija. Kyllä tässä on työn alla vähän kaikenlaista. Ehkä musta kuullaan vielä, joten turha aukoo päätään vielä. ;) Ja tiedossa on, että maailmalta varmasti löytyy artisteja, jotka tekevät fruitylla, amigalla, atarilla, compulla ja niissä träkkerit jne. Tullaan siihen samaan lopputulokseen, että välineet eivät vaikuta, vaan lopputulos. Tottakai näin, mutta fruityloopsista sanoin sen takia miten sanoin, koska pakana piruili mulle jo siinä aiemmin ja käski käyttää sitä. Ja fruityloopsilla EI saa mitään juno/jp-ääniä todellakaan. Uusi FL Studio sentään osaa jo audiot, mikä on aika merkittävä parannus, mutta en mä sitä ole lähdössä käyttämään ja iteki oot logicmies. Taidat sittenki tehä fruitylla, kun sitä niin puolustat vai? :excellent:
on ymmärrettävää että nämä aiheet nostattaa tunteet pintaan, mutta josko pysyttäis aiheessa eikä mennä henkilökohtaisuuksiin...
objektiivinen softavertailu toki on -> ERITTÄIN <- toivottua :):)
mä oon kans yllättynyt miten moni suuri artisti tekee nimenomaan fruityllä. Ainakin Hardhousepiireissä ihan isoja kihoja vääntää tolla et ainakin mä oon todella vakuuttunut tosta fruitystä... saiskohan tänne tehtyy jonkun topikin softien eroista just tolleen et mitä featureita löytyy toisesta ja mitä ei - esim fruitystä löytyy taatusti helvetin monta vastaavaa ominaisuutta kun uusista tunnetummista laatusekkareist, mut ei niit löydä jos ei tiiä mistä ettii
Joo, ei se ongelma nyt ollu siinä MIDI THRU:ssa...
Kokeillaas vielä kerran laittaa kysymys uudelleen, eli omasta quottaus:Kaverilla Cubasen uusin versio käytössä (ostettu, ei siis ware)...
Sounblaster Live! äänikorttina.
Koneessa myös integroitu äänikortti, mutta käytössä siis toi Live!
Syöttäessä mididataa Cubaseen, nauhoitus päällä, ei kuulu mitään.
Kun kuuntelee nauhoitettua osiota, kuuluu soundi.
Siis jonkinmoinen vst syna tms käytössä nauhoitettaessa sekä toistossa.
Mikä on ongelma??
Pitäis asetukset olla kunnossa, mutta jokin mättää...
Tuppu tossa neuvoikin tota ACPI ominaisuuden pois ottamista... Sitä ei kiireistä johtuen ole kokeiltu, mutta.
Katsellaan.
Vinkkejä otetaan vielä vastaan...
Hmm... Mä oon elänyt sellasessa käsityksessä et toi ACPI homma ois vaan Win2000-probleemi ei siis XP:n. =) onko näin todellisuudessa?
Siis nauhoitus toimii, mutta sitä ei kuule? Sun kandeis tsekata ennen nauhoitusta, että siinä transport barissa näkyy vihree vilke midi-innin kohdalla kun koskettimistoa painaa. Jos ei niin sit tsekkaa et input on oikea.
siis... kerrataan perusasetukset.
Kanavan midi input tulee olla ALL tai juuri se, johon kibis on kytketty. Kanavassa on oltava "rec" valo päällä. Cubasen Preferencesissä (File->Preferences) ei saa olla Thru tai REC osiosta mitään note-on tai -off käskyjä filtteröitynä.
Toi, että Thru osiossa ois jotain filtteröity saattaa nimenomaan johtaa siihen et ne nuotit nauhottuu, mutta ei kuulu soitettaessa tai itse nauhotuksen aikana.
mä oon kans yllättynyt miten moni suuri artisti tekee nimenomaan fruityllä
Itekin väänsin fruityllä jonkin aikaa. Olihan se ihan kiva alottelijan softa
joo, maksokin vaa 100e.. Paska audioengine, sehän se riittikin ettei
ainakaan omaan käyttöön enää sovi ;)
Kuiteski edelleen tulee ainakin kaikki basarit väännettyä sillä softalla kun
se omaa aika hyvät filtterit jne..'
Lopputulos se on mikä painaa. Aivan sama onko se tehty kännykällä tai Pro Fools HD+Accel Whatever vehkeillä. Jos ihmiset (tai itse) tykkää, niin ei muulla väliä. Mutta on tämä vehkeiden mittailu välillä ihan piristävää lukemista...
Vaihtoehtoja pitää olla, se pitää tämänkin scenen hengissä.
:roll:
Hmm... Mä oon elänyt sellasessa käsityksessä et toi ACPI homma ois vaan Win2000-probleemi ei siis XP:n. =) onko näin todellisuudessa?
Ei mun todellisuudessa ainakaan - valmistaudu elämään toisenlaisessa käsityksessä ;)
Kyllä ACPI pistää hommat ruvelle XP:ssäkin, ainakin heikompitehoisissa koneissa. W2k:sta ei kokemusta.
Eloisa keskustelu, btw :D
Jatkakaa toki; "mut mä oon kuitenkin enemmän pro kuin kukaan teistä tai teidän kotieläinten kaimoista tulee koskaan olemaan. Ehkä siks, että oon aina käyttäny cakea/nyt sonaria -> syystä että ekaa sekkaria valitessa cubasen testiversio, olisko ollu 3.xxx, kaatui ja kaatui ja kaatoi kaiken muun... on siitä lähtien ollu vähän epäluotettava kuva ko. softista."
Ei mun todellisuudessa ainakaan - valmistaudu elämään toisenlaisessa käsityksessä ;)
Kyllä ACPI pistää hommat ruvelle XP:ssäkin, ainakin heikompitehoisissa koneissa. W2k:sta ei kokemusta.
rokkk ok :) mulla ois tossa just uus Musakone niin kiinnostas tässä vaiheessa tietää et mitenkäs toi ACPI otetaan ton Windowsin asennusvaiheessa pois?
Mulla toimii touhut ihan toi ACPI päällä windowsissa ja äänikortilla on oma irq. Ymmärtääkseni tämä riittää siihe, että homma toimii oikein ja että on muuten twiikannut xp:nsä oikein ja poistanut roinat käytöstä. Kun asensin eka xp:n ilman acpi:ta, niin p4:n hyperthreading ei toiminut ollenkaan ja laitteilla oli aika pahasti samoja irq:ita. Ongelma poistui, kun asensin systeemin uusiks acpi:n kans. Äänikortilla siis oma irq ja hyperthreading toimii ja vaikuttaa esim. sx2:ssa n. 10-20% tehonkäyttöön, kun se osaa sitä tukea. Jos haluat acpi:n pois päältä, niin painele installoinnin alun "dos"-tilassa F5-nappulaa, kun alapalkissa pyydetään painamaan jotain muuta nappulaa asentaaksesi jotain third party raid- systeemejä vai mitä ne olikaan... Sitten pomppaa esiin valikko, josta valitset standard pc. Mutta esim. mulla toimii loistavasti systeemi ihan acpi päälläkin. :)
Mitenkäs sx:ssä 1.06 saa levitettyä stereoraitaa laidoille samanlailla kun vst 5.1 versiossa. Tuli vain tämä mieleen kun katsoin sx2.0 demoa ja siinä taas saa yhtäraitaa panoroitua laidoille kun taas 1.06:sessa ei ole kun yksi hanikka mitä vääntää joko vasemmalle tai oikealle ???.
Pitääkö mun tuhlata aina kaksi raitaa jos haluan panoroida laidoille ? :crybaby:
Mitenkäs sx:ssä 1.06 saa levitettyä stereoraitaa laidoille samanlailla kun vst 5.1 versiossa. Tuli vain tämä mieleen kun katsoin sx2.0 demoa ja siinä taas saa yhtäraitaa panoroitua laidoille kun taas 1.06:sessa ei ole kun yksi hanikka mitä vääntää joko vasemmalle tai oikealle ???.
Pitääkö mun tuhlata aina kaksi raitaa jos haluan panoroida laidoille ? :crybaby:
hmm... tuskin tarkoitat lisästereolevitystä? Cubase SX 1:ssä sen pan-numiskan ollessa keskellä kumpikin raita on paaneroitu laidoille 100%... Jos liikutat sitä, niiden välinen suhde muuttuu. Toi saattaa kyllä aluks hämmentää, et mono ja stereokanavan panninumiskojen yhdennäköisyys on valtava.
Toivottavasti tästä oli apua...
- « Edellinen
- 1
- ...
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- ...
- 33
- Seuraava »