Virallinen Apple topic

Back to yleinen keskustelu O

http://www.iltalehti.fi/digi/200807147947013_du.shtml

Uutta iPhonea myytiin jo miljoona
14.7.2008 16:32

Apple kertoi myyneensä yli miljoona kappaletta iPhonen 3G -versiota ensimmäisen viikonlopun aikana.

Päivitetty iPhone tuli myyntiin perjantaina ja raja meni rikki sunnuntaina.. Kolmessa päivässä saavutettu miljoonan raja on huikea, sillä puhelimen ensimmäisellä versiolla meni yhtiön mukaan 74 päivää päästä seitsemännumeroisiin myyntilukuihin.

Alkuperäisen hypepuhelimen myyntiin vaikutti se, ettei sitä saanut aluksi muualta kuin Yhdysvalloista. Nykyinen 3G-versio on myynnissä 21 maassa.

Applen mukaan iPhoneen sovelluksia ja pelejä myyvästä ohjelmistokaupasta on tehty jo 10 miljoonaa latausta. Ohjelmistokauppa aukesi viime viikon lopulla.

--

Oli hype-phonesta ja applesta mitä mieltä tahtoo, mutta hyvin se näyttää myyvän.

Kun sydämen tilalle kasvoi pari omenaa. Toinen on G4 ja toinen nano.

http://store.deepapple.com/images/powerbook-new-12.gif

http://www.verkkokauppa.com/productimages/orig/27265_01.jpg

[q]Steven Hoaks, 26.3.2008 13:44:

Kuka haluu kans? Meikä tilaa ainakin parin päivän sisään. Sais säästettyä posteissa
[/q]
Et ole tosissasi?
Mulle iPhonen "THE juttu" on se ettei mitään stylusta tarvita, skulaa oikein hyvin sormilla...

jep eka mäkki vihdoin saapui taloon. valkonen macbook 1.83 ghz, 1gb, 80gb :) ihan täydellinen. tuntuu että macbook saa aika monia switchaamaan.

niin ja puoltoistavuotias ipod mini löytyy kanssa, piti vaan akku vaihdattaa siihen kun alkoi tökkiä. (http://www.klc.fi 36 euroa maksoi vaihdettuna toi uus akku, suosittelen)

tosta ipodistahan se ajatus sitten lähti.

Jep. Ainoo tietskari mikä mul on koskaan ollu on Apple. Täti osti mulle muutama vuos sitten Powerbook G4:n... Hyvin on pelittäny, mut nyt se alkaa lähestymään elinkaarensa päätä...

nim. myöhäinen tietokoneilun aloittaja..

Nyt olis aika harkita uuden koneen ostoa ja ajattelin kysellä teiltä valistuneemmilta kysymyksiä.
Uus Macbook vaikuttaa vaihtoehdolta johon olisin kallistumassa. Jos mieleni tekisi ruveta räpeltelmään musasoftia (siis huom! en ole niitä sen kummemmin aikaisemmin räpellellyt. "Helpot" ja yksinkertaiset riittää alkuun) pääsisikö tällä koneella alkuun, tai korjataan: kuinka pitkälle macbook riittäisi? Tarkoituksena olisi ostaa mopompi malli (eli ei 2Ghz:stä...) ja laittaa siihen 2Gig muistia...
Sekä hankkia ompun kylkeen joku simppeli midisyna (M-audio??)
On tullut lueskeltua Hopeistaomenaa ja omenamehua ja sain käsityksen että vääntöä pitäisi riittää kaikkeen muuhun hyvin paitsi 3D pelaamiseen???
Budjatti pyörisi öbaut 1500 hujakoilla, ja macbook näyttää parhaalta vaihtoehdolta. Jos satut tietämään vaihtoehtoisia myllyjä samaan hintaluokkaan olen avoin ehdotuksille. Tosin perustelujen pitää olla kohtis päteviä että poistun ongelmattomasta apple-maailmasta

[q]LooPy, 5.6.2006 08:56:
---
Klabi, 5.6.2006 08:41:
Jos mieleni tekisi ruveta räpeltelmään musasoftia (siis huom! en ole niitä sen kummemmin aikaisemmin räpellellyt. "Helpot" ja yksinkertaiset riittää alkuun) pääsisikö tällä koneella alkuun, tai korjataan: kuinka pitkälle macbook riittäisi?

---

Pitkälle.

Tietysti kyseessä on nyt Intel-mäkkien entrylevel kone, mutta mielestäni MacBook ei jää MacBook Pro:lle kuin näytönohjaimensa vuoksi.

[/q]

Juuri näin ymmärsin kun lueskelin "alan" palstoja...

---
[q]
Klabi, 5.6.2006 08:41:
Tarkoituksena olisi ostaa mopompi malli (eli ei 2Ghz:stä...) ja laittaa siihen 2Gig muistia...
Sekä hankkia ompun kylkeen joku simppeli midisyna (M-audio??)
On tullut lueskeltua Hopeistaomenaa ja omenamehua ja sain käsityksen että vääntöä pitäisi riittää kaikkeen muuhun hyvin paitsi 3D pelaamiseen???
Budjatti pyörisi öbaut 1500 hujakoilla, ja macbook näyttää parhaalta vaihtoehdolta.

---

Intelin Core2Duo -prosessorit on tulossa, mutta niiden markkinoille ja Applen tuotteisiin saamisessa menee vielä hetki. En myöskään usko, että ko. prosessorit tulevat ainakaan heti alkuunsa MacBookeihin, joten sijoittaminen 13" läppäriin on ihan aiheellista jo tässä vaiheessa.

MacBook on hyvä valinta, jota tuskin tulet katumaan :)
[/q]

Siis onko Intel lykkäämässä vielä tehokkaampia prossuja markkinoille?? Siis eiks nykyiset macbook prossuut oo jo Duoja?? vai ovatko uudeet Core2Duot vielä tehokkaampia??

[q]Steven Hoaks, 26.3.2008 14:41:
---
Daniel Braun, 26.3.2008 14:40:
Et ole tosissasi?
Mulle iPhonen "THE juttu" on se ettei mitään stylusta tarvita, skulaa oikein hyvin sormilla...

---

Mä haluaisin kyllä ihan näin ekstrana sen... Moneen otteeseen olis kaivannut pientä tikkua.
[/q]
Oho...
ensimmäinen jonka olen kuullut sanovan noin iPhonesta :)

[q]Haemaeraemies, 15.7.2008 06:50:
http://www.iltalehti.fi/digi/200807147947013_du.shtml

Uutta iPhonea myytiin jo miljoona
14.7.2008 16:32

Apple kertoi myyneensä yli miljoona kappaletta iPhonen 3G -versiota ensimmäisen viikonlopun aikana.

Päivitetty iPhone tuli myyntiin perjantaina ja raja meni rikki sunnuntaina.. Kolmessa päivässä saavutettu miljoonan raja on huikea, sillä puhelimen ensimmäisellä versiolla meni yhtiön mukaan 74 päivää päästä seitsemännumeroisiin myyntilukuihin.

Alkuperäisen hypepuhelimen myyntiin vaikutti se, ettei sitä saanut aluksi muualta kuin Yhdysvalloista. Nykyinen 3G-versio on myynnissä 21 maassa.

Applen mukaan iPhoneen sovelluksia ja pelejä myyvästä ohjelmistokaupasta on tehty jo 10 miljoonaa latausta. Ohjelmistokauppa aukesi viime viikon lopulla.

--

Oli hype-phonesta ja applesta mitä mieltä tahtoo, mutta hyvin se näyttää myyvän.
[/q]
Tähän taas tarvittais jonkun Nokian johtajan kommentti "Eihä toi myy mitenkään.. meidän xxx mallia myytiin viimisen kahen tunnin aikanan sama määrä"

edit: äh. sokee

Höhö, näin tänään ku Macbook Pro kaatu, eikä herännyt ku virtanapin painalluksella.

[q]Jone, 15.6.2006 11:16:
-clips-
[/q]

katot haluamasi mäkin hinnan, katot verkkokaupasta vastaavan pc:n, coreduo on kuitenkin hykyään kaikissa uusissa malleissa. Kaikki adoben softat on mac optimoituja. Jälki on tekijästä kiinni ei työkalusta :)

Muuten ainoa syy ostaa mäkki on kun tekee musaa ja tarvitsee logicia.

No niin, macci-ihmiset. Pitäkäähän mulle kunnon pitchaus-puhe omppujen puolesta.

Jossain ei niin kaukaisessa tulevaisuudessa tulee nimittäin ajankohtaiseksi vaihtaa kone ja olen miettinyt maccileiriin siirtymistä. Teen koneella pääsääntöisesti erilaisia graafisia nakkeja (webistä printtiin, vektoreista bittikarttoihin) sekä käsittelen suuria määriä valokuvia. Macin pitäisi ilmeisesti olla tällaisessa hommassa varsin pätevä peli (eli se ei ehkä hyytyisi käsiin niinkuin tämä nykyinen puuceen paskiainen), mutta kuitenkin sen edut verrattuna PC:hen ovat jääneet mulle hieman epäselviksi - pääsääntöisesti siksi, että maccileirin mainonta on liian fiilikseen pohjautuvaa faktapohjaisen sijaan ja tietokoneita kaupitellaan ihmisille muutenkin vähän sellaiseen mystisyyden verhoon käärittynä.

Selittäkää mulle miksi Macci PC:n sijaan. Selittäkää mikä Macci voisi olla erityisesti mulle paikallaan. Kertokaa mitä se maksaa. Kun ootte noi selittäneet, niin kysyn lauman aivan helvetin tyhmiä kysymyksiä.

[q]sts, 15.6.2006 11:10:
Eihä se mäkkikään oo nykyää ku PC :) Joho saat dualboottina winxp:n jos hätä tulee.
[/q]

No hätä tulee varmaan vielä moneen otteeseen jos leiriä vaihdan, mutta olisi perin hauskaa tietää onko siihen olemassa jotain hyvin perusteltuja syitä kun koneella suoritetaan oikeastaan ainoastaan graafista suunnittelua, illustrointia ja kuvienkäsittelyä. Suoriutuisinko duuneistani huomattavasti tehokkaammin Macilla kuin PC:llä? Olisiko jälki parempaa? Miten Maceista löytyy vääntöä verrattuna saman hintaluokan PC-koneisiin? Millaisia ovat Macin omat monitorit? Mites softapuoli?

Mua askarruttaa tällä hetkellä biljoona kysymystä joista yhteenkään en tiedä vastausta.

[q]sxx, 15.6.2006 11:17:
En ole kuullut että joku olis vaihtanut takaisin PC:hen, ehkä sekin kertoo jotain? Ompun käyttäjät ovat myös tyytyväisimpiä tietokoneen käyttäjiä (kun vaan löydän sen tutkimuksen niin paan linkin).
[/q]

Pc puolelle on noin kiljoona eri videoedittiä Uleadia,Adobea jne.. Toki Final Cut on näppärä. Ja adoben premierestä tuli just uusi versio joka tukee reaaliaikaista efektien katselua 3d-kortilla.

Tunnen parikin tyyppiä jotka ovat siirtyneet, takaisin pc:hen. Tai ainakin osittain, koti käytössä pc ja työkoneena mäkki.
Yleisesti kahden laitteen yhdistelmä on paras. Käytetään konetta eri tarkoituksiin :)

[q]Lost-Soul, 15.6.2006 11:23:
Jonkun testin mukaan adoben softat ovat hitaampia intelin prossujen kanssa juuri tuon mac optimoinnin takia. (Tiedä sitten miten luotettava se testi oli)
[/q]

Niin tosin nyt ne on hitaampia kans mäkeissä kun eivät ole viel Intelmac optimoituja :D

Eiköhän nopeudu pc:lläkin kun itellille optimoivat.

[q]Jone, 15.6.2006 11:26:
Pitää paikkansa tiettyyn rajaan asti. Käytännössä sillä on kuitenkin melkoisen paljon eroa työskenteleekö esim. Photarin nelosversiolla vai CS:llä, paskalla vai hyvällä näytöllä ja niin edelleen. Mä olen ihan sama mies tehdessäni töitä millä kokoonpanolla hyvänsä, mutta lopputuloksen laadussa on silti huomattava ero.
[/q]

Ymmärsit silti pointin, ei ollut tarkoitus antaa kivikauden kuokkaa kaivinkonekuskille. :)

Kaikkein paras myyntipuhe olisi antaa sulle kone viikoksi käyttöön
[/q]

Eikun lahjoittamaan sitten vain.

Jos nyt unohdetaan hetkeksi itse OS X, niin kyllähän ompulle on pari niin kovaa softaa että niidenkin takia kannattaa hankkia. Otetaan esimerkiksi tuo Aperture, joka olisi sulle varmasti erittäin kiva. Tsekkaa tästä esittely.[/q]

Aperture on itseasiassa juurikin yksi niistä syistä, joilla macciin siirtymisen ajattelua on mun päässäni onnistuttu lisäämään. Mikäli RAW-käsittelyä saisi monipuolistettua ja nopeutettua nopeutuisi samalla monien osacasejeni suorittaminen huomattavasti.

En ole kuullut että joku olis vaihtanut takaisin PC:hen, ehkä sekin kertoo jotain? Ompun käyttäjät ovat myös tyytyväisimpiä tietokoneen käyttäjiä (kun vaan löydän sen tutkimuksen niin paan linkin).
[/q]

Tää on nyt juuri sitä mystistä fiiliksellä pelaamista, joka ei oikein iske muhun.

Mua pelottaa tässä huimasti se, että josko mulle onnistutaan kaupittelemaan helvetin kallis G5-Macci ihan vaan siksi, että se näyttää eittämättä paljon kivemmalta kuin nykyinen beigen värinen PC-pönttöni ja pari tyylikästä Macin monitoria eteeni ihan vaan siksi, että inhoan nykyistä kerrostalon kokoista 19" kuvaputkipömpeliäni. Luonnollisesti haluan kokea saavani rahalle fiksumpaakin vastinetta - mielellään sellaista, että elämäni töiden parissa helpottuisi merkittävästi.

[q]akir0, 15.4.2008 16:10:
Höhö, näin tänään ku Macbook Pro kaatu, eikä herännyt ku virtanapin painalluksella.
[/q]

Tuliko näyttöön ns. pahamainen "Moroderin silmä" vai jymähtikö paikalleen?

Mun ystävän MB Pro/Leopard jymähteli alussa jatkuvasti erään tiedostojenjako-ohjelman kanssa.

[q]Lost-Soul, 15.6.2006 12:08:
Eikös Cinema Displayt ole samoja näyttöjä kuin Dellit?
[/q]

Niissä on sama näyttöelementti, mutta Dellin näytöissä on empiirisen havainnoinnin perusteella epämiellyttävän jyrkkä kontrasti (ja spekseissäkin kontrastisuhde on isompi, mikä periaatteessa pitäisi olla hyvä asia mutta käytännössä tässä tapauksessa ei kyllä ole). Hyviä näyttöjä nekin on toki.

O