Virallinen Apple topic
- « Edellinen
- 1
- ...
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- ...
- 104
- Seuraava »
[q]Juhgu, 12.3.2008 14:33:
Osaa.
[/q]
No hyvä että osaa. Mä en kertaakaan ainakaan kokeillut just ton kaiken säädön takia.
[q]?[/q]
Sen pari kertaa kun kokeilin niin se rupes noita kaikkien biisien muotoa vaihtamaan ja se siirto kesti vaan muutenkin niin kauan etten jaksanut ikinä säätää.
[q]:D[/q]
Mitäs tossa nyt on outoa? Näin ohjeissakin sanotaan ja puhelimessa on ihan syystä toi "poista muistikortti" valikko. Jos sulla sattuu olee joku auki tai käytössä mikä on muistikortilla ja repäset sen irti niin good bai... Solmuun menee.
[q]En ole havainnut ikinä moista, mut ok. Osaatko sanoa mikä tää "jotain" on, mikä sulla tossa prosessissa menee vikaan?[/q]
Jaa eipä se ole montaa kertaa mitään ilmoittanut. Siirtää oman aikansa ihan normaalisti mutta sitten ei vaan soita biisiä. Tai vaihtoehtoisesti biisi oli jopa kadonnut useampaan otteeseen matkalla. Sitten on ollut myös sellasia tapauksia että galleriassa sitä ei näe, muistikortilla näkee ja soitin taas ei näe eikä soita. Saatto olla myös eri järjestyksessä...
[q]thomas, 10.1.2007 16:02:
---
SamHard, 10.1.2007 14:30:
Saisin jossain vaiheessa applen tai appleja (nimelliseen poistohintaan=))) Henkilö
jolta ostan maksoi itse 100e 2 vuotta vanhasta kannettavasta (gigan muistilla).
Pitänee harkita pc:n myyntiä..
---
mulle kans :)
[/q]
Ilmoittelen varmasti jos saan koneita halvalla..:) En vielä hehkuta sen enempää asiasta
jos saan vain yhden koneen niin pidän itsellä! Muut toki myyn halvalla eteenpäin..
[q]paupau, 15.7.2008 12:32:
Nyt on taas vähän fiksummilla tilaisuus auttaa tyhmempää: Onks se ihan normaalia että Macbookinini hurisee melkein aina kun laittaa cd:n sisään? Lujalla soittaessa ei tietty häiritse, mut jos kuuntelee hiljasella illalla. Hurina/surina mikälie ei siis ihan jatkuvaa, mutta suurimman osan ajasta. Kiitos!
[/q]
Luultavasti on. Valitettavasti monissa läppäreissä, varsinkin hintaluokassa 500-1500e on saatanan äänekkäät dvd-asemat (siis silloin kun lukevat sitä levyä), oli merkki sitten mikä tahansa (Apple, Fujitsu, Asus...). Siis oletan tällä vastauksella, että tämä kovaääninen hurina on ollut ihan alusta asti?
[q]mku, 15.7.2008 11:00:
Pointti oli siis se, että niitä omia _voi_ halutessaan tehdä, mutta käytännössähän ei tarvi kun joku muu ehti jo.
[/q]
Kyllähän noita ohjelmia on voinut tehdä muihin puhelimiin jo vaikka kuinka kauan. Mä oon luullu että toi on jo ihan perus settiä
[q]ezzy, 15.7.2008 10:55:
MMS-tuesta itkemistä en kyllä itsekään ymmärrä, täysin turha ominaisuus imho.[/q]
Eiks se oo MMS minkä kanssa kuvia yms lähetellään? Mun mielestä toimintona loistava, vähän sama kun sanois että sähköpostin liitetiedostot on turhia. Itellä useimmiten kun pitää kysyä joltain vähän teknisempää apua, niin on hyvä kun pistää aina kuvan mukaan niin helpompi selittää asia.
[q]paupau, 15.7.2008 12:32:
Nyt on taas vähän fiksummilla tilaisuus auttaa tyhmempää: Onks se ihan normaalia että Macbookinini hurisee melkein aina kun laittaa cd:n sisään? Lujalla soittaessa ei tietty häiritse, mut jos kuuntelee hiljasella illalla. Hurina/surina mikälie ei siis ihan jatkuvaa, mutta suurimman osan ajasta. Kiitos!
[/q]
Siellä hurisee se cd asema levyn pyöriessä ja sitten vielä tuulettimet, mut muuten kai ei pitäis hurista kovaäänisesti ellei jotain raskasta tee.
Omakin macbook pro pitää ääntä kun asemassa levy.
Tuolta tietysti voi vilkuilla lisää infoa http://www.hopeinenomena.net, jos/kun huomaa ettei mun vastaus pitänyt oikein mitään sisällään :)
E: taas kerran hitaampi,
[q]mku, 7.11.2006 10:04:
---
nuance, 7.11.2006 09:58:
---
mku, 7.11.2006 09:53:
Adobelta on tulossa todella kova soundin käsittely softa, mutta ainakin nyt jaossa oleva Beta on vain Windowsille.. Luulisi silti että Mac tuki tulee myöhemmin muiden Adoben softien tapaan?
---
hoplaa: http://www.stealthunit.net/message.aspx?intMessageID=318142&intBoardID=6
---
Kiitos, pitää varmaan testata vaikka haukuttu onkin :)
[/q]
Juu kerro sitte mielipide kannattaaks latailla :)
edit: kiinnostaa tietty hieman ne perustelut että jos on paska nii miks tai mikä siinä on nii paskaa ku vertaa muihin..
Hyvin on saanu biisejä väännettyä Macien integroiduillakin korteilla, tänks to coreaudio. Latenssi arviolta ollu joku 3-5ms Logicin kanssa riippuen koneen tehosta, kiipparilla soittaminen livenä sekkariin onnistuu siis hyvin. Jollain PC-directx rajapinnalla latenssit on läppärissä vähintään 30ms. ASIO on lähin vaihtoehto PC-puolelta Coreaudioon verrattuna, mut mut, Windowsin paska moniajo vie varmasti halut musantekoon, jos koneella on tarkotus tehdä muutakin kuin musaa. Vistassa voipi olla sit eri juttu, saa nähä.
[q]CM, 7.11.2006 19:23:
---
Ja toi "PC puolet halvemmalla" on niin täyttä paskaa tänä päivänä. Macit on suht samoissa hinnoissa PC:iden kanssa, kun pistetään samat ominaisuudet tiskiin. Joskus 5 vuotta sitten oli eri asia vielä. Halpa PC = paskaa, kaikki halpa on paskaa. Kallis PC on hyvä, mut se maksaa saman verran kuin Mac etkä saa siihen OSX:ää mukaan ;)
[/q]
Vertailinpa huvikseni Maccia ja PC:tä (läppäreitä), että mitä saisi n. 1600 eurolla. PC-puolella on harkinnut Fujitsun Amilo-X -sarjalaista, ja katsoin mitä Maciltä löytyisi samaan hintaan.
Tiedot valmistajan sivuilta:
Fujitsu Amilo Xi 1546-24 Ovh. 1699,- (verkkokauppa.com : n. 1611,-)
Intel Core 2 Duo T5600 (1,83 GHz)
1 Gt 533MHz DDR II
240 Gt SATA -kovalevy (2x120)
Dual Layer CD/DVD/R/RW -asema
17" TFT LCD WXGA+ -näyttö
ATI RADEON X1800 256Mt GDDR3
WLAN/Bluetooth/1Gt LAN/Firewire/USB 2.0 x 4/DVI-I/S-video/Modeemi
Apple MacBook 13-inch Ovh. 1529,-
Intel Core 2 Duo (2,0 GHz)
512 Mt DDR II
80 Gt SATA -kovalevy
Superdrive DVD/R/RW+CD/R/RW
13,3" TFT LCD
Intel GMA 950 64Mt yhdysrakenteinen ohjain
WLAN/Bluetooth/1Gt LAN/Firewire/USB 2.0/Mini-DVI
+ 512Mt RAM 99,99,- + 120Gt kovalevy 200,-
Ok, MacBook on selkeästi "kannettava", eli pienikokoinen.
Pöytäkoneen korvaaja 17" näytöllä olisi taasen MacBook Pro (Ovh. 2849,-). Ainoana erona nopeampi Core Duo (2,33 GHz), giga enemmän keskusmuistia, RADEON X1600 näytönohjain ja 160Gt kovalevy verrattuna Fujitsun vastaavaan. En maksaisi siis yli tonnia lisää OS X:stä.
[q]whispering, 15.7.2008 13:11:
---
mku, 15.7.2008 11:00:
Pointti oli siis se, että niitä omia _voi_ halutessaan tehdä, mutta käytännössähän ei tarvi kun joku muu ehti jo.
---
Kyllähän noita ohjelmia on voinut tehdä muihin puhelimiin jo vaikka kuinka kauan. Mä oon luullu että toi on jo ihan perus settiä
---
ezzy, 15.7.2008 10:55:
MMS-tuesta itkemistä en kyllä itsekään ymmärrä, täysin turha ominaisuus imho.
---
Eiks se oo MMS minkä kanssa kuvia yms lähetellään? Mun mielestä toimintona loistava, vähän sama kun sanois että sähköpostin liitetiedostot on turhia. Itellä useimmiten kun pitää kysyä joltain vähän teknisempää apua, niin on hyvä kun pistää aina kuvan mukaan niin helpompi selittää asia.
[/q]
Mielipideasioita. Itselläni on soneran liittymä, koska se toimii ja on aina toiminut moitteetta, mutta dataominaisuudet maksaa niin paljon, että mailin lähettäminen kameralla otettu kuva liitteenä maksaa euron :) Onneks ei ole tarvetta datailla.
Millaisesta kuvasta on mms:nä jotain hyötyä, jos se kuitenkin luetaan puhelimella, jolla siitä kuvasta ei saa mitään selvää? Itselleni ei oikein tule mitään mieleen, mutta mulle luuri nyt onkin vain luuri. Istun netin äärellä jo ihan tarpeeks, joten en jaksa kantaa mitään internettiä mukanani.
[q]thomas, 8.12.2006 16:01:
---
no fujitsu siemens on mitä on, vikoja vaikka muille jakaa ja laiteyhteensopivuus on luokkaa 0. [/q]
Esim. omasta koneesta (fujitsu) puuttui verkkokortti, mutta on-site takuun ansiosta minun ei tarvinnut persettäni nostaa edes penkistä ja asia korjattiin. Vikoja voi olla kyllä, mutta niin on muidenkin valmistajien tuotteissa, sisältäen myös Applen.
Mitä mahdat tarkoittaa, että laiteyhteensopivuus on 0 ?
[q]typeränä kysyn että MIKSI pitää laittaa hirveen iso kovalevy läppäriin sisäisenä kun ulkoiset maksaa nykyään tyyliin 99e (usb2 / 250gb). eipähän ainakaan tuu itku jos iso levy hajoaa ja
ei ole missään paikassa varmuuskopioita siitä.
[/q]
Mä taas ihmettelen miksi ei voisi tai pitäisi.
Ulkoiset kovalevyt eivät ole yhtä nopeita kuin ulkoiset ( no shit sherlock ). Läppärin kovalevy voi ehkä hajota herkemmin jos/kun konetta kanniskellaan ympäriinsä, mutta siihenkään ei vaikuta sen koko. Samaa hengenvetoon voi sanoa ettei ne ulkoisetkaan levyt mitään ikuisia ole. Tottakai backupit kannattaa tehdä vaikka juuri ulkoiselle levylle.
PS. Pitänee ehkä siirtää tämä keskustelu johonkin puucee -topikkiin.
[q]Viltsu, 25.1.2008 09:54:
evvk unix tai ei mut käytettävyydessä pieksee windowsin 100-0
[/q]
Mun täytyy kyl olla vähän eri mieltä molemmilla käyttöjärjestelmillä duunia tehneenä, jossa tulee kyllä ne oiekasti hyvät ja huonot puolet kunnolla esiin. Eli hyvät ja huonot puolensa molemmissa, mutta mun mielestä kumpikaan ei käyttiksenä rokkaa toista suoraan suohon. Molemmat saa kaatumaan about yhtä usein, molemmissa tietyt asiat käyttiksessä vituttaa ja tietyt ihastuttaa jne.
Eri asia tietty, että kumpi on käytettävyydeltään parempi, jos oot ihan ummikko koneiden kanssa (tätä vertailua en valitettavasti ole itse voinut aikoinaan vertailla). Tai sit joku ihan kilarisäätäjä/twiikkaaja (tähän asti en onneksi ole ikinä päässyt ;). Mut tällä hetkellä taivun ihan winkun kannalle softien takia, kun mäkkipuolelle ei ole niitä softia, joita mä käytän/tarvin. Jos asia olisi toisinpäin, niin omistaisin varmasti Mäkin ja osX:n. Eli ainakin mun kannalta toi "winkku/osx on käytettävyydeltään 100-0 parempi kuin winkku/osx" -väittely on aina vähän huvittanut. Mun mielestä ihan 100% tottumiskysymys.
[q]eee, 11.1.2007 12:42:
oliks tol jäppisel (toimiva?) iphone kädessä siis, joku prototype joka on kytketty verkkoon =)?
[/q]
Ei ollut, ja jos jaksaisit laukomiseltas keskittyä
sen 5 minuuttia jonka ton lukeminen vaatii, niin
ymmärtäisit että fyysinen laite on tossa sivuseikka
(kritiikki kohdistuu konseptiin ja julkaistuihin ominaisuuksiin
verrattuna siihen, millaisia tuotteita markkinoilla on jo
tällä hetkellä), ja mukana on toki paljon iPhonen puolestakin
puhuvia pointteja.
toimivaa iPhoneahan tuskin Applen ulkopuolella
on muutenkaan, kun laite ei ole saanut tyyppihyväksyntää
edes jenkeissä.
http://www.apple.com/iphone
Tätä suomen markkinoille odotellessa.. :)
[q]ville, 10.1.2007 13:40:
---
Applen kaikkien aikojen suurin floppi?
[/q]
Pippiniä ei voi kyl alittaa :)
Ketään ei tietenkään haittaa, että toi iPhone tulee ilmestyessään suomeen maksamaan joku 1000e. Onhan se törkeen nätti, en sitä kiellä.
vielä yksi kiellon päälle:
Two sparsely-buttoned large, touchscreen phones: the Apple iPhone, and the LG KE850 (which already won the International Forum Design Product Design Award for 2007). Separated at birth, or possible lawsuit number two for Apple? You decide.
[q]eee, 11.1.2007 10:37:
ja iphone... mullistanee puhelinmarkkinat ajan kanssa ja kuten jobsi sano, PUHELIMEN
gurun humble tavoite saada oliko nyt 1% markkinoista jos oikein muistan on melko varmaan pelkkää läppää pomolta, kun se jo tietänee et ne tulee melkovarmaan saamaan nokialta ja muilta varsinkin jenkeissä toden näkösesti enemmän markkinoita koska tosta saattaa tulla applen historian halutuin tuote [/q]
Katotaan nyt, täältä löytyy ihan hyvä kriittinen arvio
tästä ensimmäisestä versiosta:
communities-dominate.blogs.com/brands/2007/01/handicapping_th.html
Kattaa aika hyvin ne ongelmat joita Applella on
vielä yhdysvaltojen ulkopuolella, mobiilibisnes
kun on vähän erilainen toimiala kuin mihin siinä
firmassa on totuttu.
[q]littlebig, 11.1.2007 19:04:
Käsittääköhän ne ihmiset jotka applea tässä topicissa haukkuvat että puhelin on tulossa ENSIN jenkkimarkkinoille (Cingularin kytkykauppana), sitten eurooppaan ja viimeisenä aasiaan? Jenkit on prioriteetillä 1 tässä tapauksessa ja jos ne on teknisesti jälkijunassa niin olkoon. Turha sitä klubbarissa on näppis sauhuten surkutella.[/q]
Sikäli toi jenkkiasia on olleellinen, että jos tota halutaan myydä 10 miljonaa niin jenkit on aika tärkeitä. Tossa karskin postaamassa blogissa kerrotaan aika hyvin ongelmat, tässä muutama ote noista myyntimääristä:
- Cingular serves only about 27% of the American phone owners. .... If we assign American smartphone users evenly across the operators .... then out of the 9 million smartphones sold in America next year, Cingular has only 2.4 million.
- 10 miljoonan tavoite: 4.7 million iPhones sold in the USA, 3 million in Europe and 2.3 million in Asia.
- If the GSM standard based smartphone market in America is about 4.3 million,
- If we again assume that the 7.5% of all musicphones are sold in America, it gives us a market of 30 million. If under half are on GSM, we're at 14 million, and out of those, if Apple wants 4.7 million - that means 33.5%.
Ts. apple julkaisee aluksi jenkeissä ja kun noita lukuja katsoo niin haasteet on uskomattoman suuret. Voisin melkein väittää, että noihin lukuihin ei tulla pääsemään. Mitä se kertoo loppumaailmalla jos applen laite ei myy tavoitteiden mukaan lauchmaassa, joka pitäisi olla applelle tosi vahvaa aluetta?
[q]
Ihmettelen suuresti ihmisten vihaa firmaa kohtaan jolta tasaisesti tulee laaturautaa tyylikkäissä paketeissa
[/q]
Ei tässä mitään vihaa ole, vaan pohdiskelua kaiken sen "apple on maailman paras" juttujen rinnalla. Nyt mielestäni homma on mennyt niin, että applefanit julistavat laitteen mullistavan koko maailman puhelinmarkkinat, vaikka laitetta ei pääse kokeilemaan. Tähän kriittiset henkilöt kuten allekirjoittaneet koittavat hieman eritellä syitä, miksi tämä laite ei välttämättä tule olemaan mikään maailmoja mullistava tuote.
Väittäisin melkein, että monet jotka suhtautuvat kriittisesti iphoneen omistavat applen tuotteita...
[q]JussiS, 13.1.2007 20:51:
---
littlebig, 13.1.2007 20:50:
iTV muutettiin appletv:ksi
odotettavissa myös iphonen nimenmuutos kunhan pr hyöty nimisodasta käytetty loppuun
---
Sehän muutettiin jo.
Uus nimi on iTouch Mobile.
[/q]
aah, just olin lukemassa tätä
tai siis nimeä ei olla muutettu...
http://www.nowpublic.com/ap_denies_story_that_apple_has_folded_on_the_iphone_name
[q]Lost-Soul, 15.6.2006 12:08:
Eikös Cinema Displayt ole samoja näyttöjä kuin Dellit?
[/q]
Niissä on sama näyttöelementti, mutta Dellin näytöissä on empiirisen havainnoinnin perusteella epämiellyttävän jyrkkä kontrasti (ja spekseissäkin kontrastisuhde on isompi, mikä periaatteessa pitäisi olla hyvä asia mutta käytännössä tässä tapauksessa ei kyllä ole). Hyviä näyttöjä nekin on toki.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- ...
- 104
- Seuraava »