Virallinen Apple topic
- « Edellinen
- 1
- ...
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- ...
- 104
- Seuraava »
[q]Sallakat, 5.6.2009 13:44:
hmmm onks siitä uudesta iphone päivityksestä mitään aikataulutietoja kellään missään mitää?
se päivitys mikä muuttaa ne pienetkin minipiinat iphonesta <3
[/q]
Maanantaina alkaa toi WWDC ja just tuli iTunes-päivitys missä mainittiin tuki v3.0 firmikselle eli veikkaisin lähiviikkoja, ellei sit jo heti maanantaina.
jeee o/
[q]thomas, 29.10.2008 20:29:
iphone tulossa..
sekä macbook 2.0ghz alumiini käsissä. ei voi kuin hehkuttaa.. akunkesto 5+h, tehoa on ku pienessä kylässä, kaiuttimia on parannettu HUOMATTAVASTI, näytönohjain jaksaa hd-leffat ja osan peleistäkin. tuuletin ei enää pyöri 6200rpm niinkuin vanhassa macbookissa, lämmöt pysyy inhimillisenä myös sylikäytössä, multitouch trackpad (vaikka tarttee vähän totuttelemista aluksi) enpä oo vähään aikaan ollu yhtä tyytyväinen tietokonehankintaan.
[/q]
Aamen!
Oon aina pitänyt läppäreitä vastenmielisenä käyttää mut tää vuorokauden jälkeen on arkikäytössä jo syrjäyttäny pöytäkoneen.
Varsinkin toi multitouch padi on aivan ehdoton. Hakkaa toisinaan erillisen hiirenkin.
Näppäimistö on kannettavista omaan makuun tähän asti paras.
Pari miiinustakin on:
Näyttö vanhaan mbookkiin verrattuna jotenkin pehmeäkuvainen, eikä koneessa ole tulilankaa.
2 pelkkää usbia voi tehdä tiukkaa.
Toi displayport hässäkkä haisee kans vähän rahastuksella, kun sitä tukevia näyttöjä ei vissiin kai vielä edes ole, eikä viitsineet adapteria lykätä mukaan.
Sitä en kanssa ymmärä miksi näppiksen taustavalo on jätetty tästä halvemmasta pois??
[q]DeeJays Anonymous, 4.11.2008 20:09:
---
thomas, 29.10.2008 20:29:
iphone tulossa..
sekä macbook 2.0ghz alumiini käsissä. ei voi kuin hehkuttaa.. akunkesto 5+h, tehoa on ku pienessä kylässä, kaiuttimia on parannettu HUOMATTAVASTI, näytönohjain jaksaa hd-leffat ja osan peleistäkin. tuuletin ei enää pyöri 6200rpm niinkuin vanhassa macbookissa, lämmöt pysyy inhimillisenä myös sylikäytössä, multitouch trackpad (vaikka tarttee vähän totuttelemista aluksi) enpä oo vähään aikaan ollu yhtä tyytyväinen tietokonehankintaan.
---
Aamen!
Oon aina pitänyt läppäreitä vastenmielisenä käyttää mut tää vuorokauden jälkeen on arkikäytössä jo syrjäyttäny pöytäkoneen.
Varsinkin toi multitouch padi on aivan ehdoton. Hakkaa toisinaan erillisen hiirenkin.
Näppäimistö on kannettavista omaan makuun tähän asti paras.
Pari miiinustakin on:
Näyttö vanhaan mbookkiin verrattuna jotenkin pehmeäkuvainen, eikä koneessa ole tulilankaa.
2 pelkkää usbia voi tehdä tiukkaa.
Toi displayport hässäkkä haisee kans vähän rahastuksella, kun sitä tukevia näyttöjä ei vissiin kai vielä edes ole, eikä viitsineet adapteria lykätä mukaan.
Sitä en kanssa ymmärä miksi näppiksen taustavalo on jätetty tästä halvemmasta pois??
[/q]
näppiksen taustavalo on jätetty varmaan pois vaan sen takia että joku ostais sen kalliimman koneen.
display port on joo vähän rahastus mut auta armias ku pääsee testaan tällasta sopivankokoista läppäriä 30" näytön kanssa :)
[q]Wert, 7.4.2009 21:07:
---
_samppa, 7.4.2009 20:47:
---
mikko a, 7.4.2009 17:52:
saaks safariin siirrettyä firefoxin kirjanmerkit jotenkin kätevästi..
---
Miksi sä haluaisit käyttää Safaria? Jos kaipaat finger gestureja, niin aseta FF 3.1 beta...
Ja nyt kun mä olen avautunut, niin itse ohje...
firefoxissa valitset organize bookmarks ja sieltä exporttaat bookmarkit johonkin mistä löydät syntyvän html-filen. Sitten Safarissa valitset import bookmarks ja importoit äsken luomasi html-filen
---
Mikset käyttäis safaria. Loistava selain.
Ite en kyl perkeleelläkää asenna firefoxii..
[/q]
Saako safariin
- adblockin
- bookmarkkien synkkauksen eri koneiden välillä
- mousegesturet
- rip (remove this permanently) / nuke this
- torbutton
.. jne jne. Safari on ihan "kiva", mutta kunnon käyttöön ei oo firefoxin voittanutta varsinkin, kun sen ryydittää addonsseilla.
[q]ken-guru, 7.4.2009 21:10:
---
Wert, 7.4.2009 21:07:
---
_samppa, 7.4.2009 20:47:
---
mikko a, 7.4.2009 17:52:
saaks safariin siirrettyä firefoxin kirjanmerkit jotenkin kätevästi..
---
Miksi sä haluaisit käyttää Safaria? Jos kaipaat finger gestureja, niin aseta FF 3.1 beta...
Ja nyt kun mä olen avautunut, niin itse ohje...
firefoxissa valitset organize bookmarks ja sieltä exporttaat bookmarkit johonkin mistä löydät syntyvän html-filen. Sitten Safarissa valitset import bookmarks ja importoit äsken luomasi html-filen
---
Mikset käyttäis safaria. Loistava selain.
Ite en kyl perkeleelläkää asenna firefoxii..
---
Saako safariin
- adblockin
- bookmarkkien synkkauksen eri koneiden välillä
- mousegesturet
- rip (remove this permanently) / nuke this
- torbutton
.. jne jne. Safari on ihan "kiva", mutta kunnon käyttöön ei oo firefoxin voittanutta varsinkin, kun sen ryydittää addonsseilla.
[/q]
Ainiijoo.. mä vaa refreshaan safaril klubbarii ja joskus käyn facebookis..
[q]Loopy, 8.4.2009 09:55:
---
Beliar, 8.4.2009 09:12:
---
Toi on sitä lähitulevaisuutta! Tällä hetkellä kaksi valmistajaa myy klooni-mäkkejä. Kahden vuoden päästä klooni-omenoiden valmistajia on kaksi sataa! Etuna on halvempi ja suorituskykyisempi Mac.
---
Kiva katsoa miten homma etenee ja josko Apple avaa OSX-käyttiksensä myös avoimille markkinoille.
---
Beliar, 8.4.2009 09:12:
---
C-Hill, 8.4.2009 06:53:
hyi saatana!
---
Hyvin pitkälle samaa 1:1 samaa rautaa sinulla on "aidossa" mäkissäsikin. En ymmärrä, miksi ihmisen pitää olla niin tyhmä, että maksaa samasta raudasta omena-logolla huomattavasti enemmän vaan siksi, että Apple-paavi saisi enempi rahaa aarrekammioihinsa!
---
Mitä nyt Tonia tunnen, niin toi kommentti oli enemmänkin koneen ulkoasuun suhtautuva kuin kuoren sisällä olevaan rautaan tahi käyttöjärjestelmään.
Mut mä allekirjoitan kyl saman väitteen, eihän tuo kone Applen omiin läppäreihin verrattuna mitenkään hirveän houkuttelevalta näytä.
Ozzille kyssäri, paljon tohon paloi aikaa ja rahaa? Oliko helppo homma häkkäillä tuo kone?
[/q]
rahaa meni ton koneen kaytettyna ostoon noin 140 euroa (7.000 baht), aikaa =) sita meni.. ja kaljaa.... heh... aikaa on nyt mennyt varmaan kaiken kaikkiaan enemman kuin 12h vahemman kuin 24h, mutta kuten sanoin raid 0 ei viela skulaa eli duunia on viela edessakin... ja kaljaa... *känni**känni**känni*
[q]Loopy, 8.4.2009 09:55:
Mitä nyt Tonia tunnen, niin toi kommentti oli enemmänkin koneen ulkoasuun suhtautuva kuin kuoren sisällä olevaan rautaan tahi käyttöjärjestelmään.
[/q]
No eihän noi Aceritkaan komialla ulkonäöllä pääse paljoa hehkumaan, Macin ollessa yksi markkinoiden parhaimman näköisistä läppäreistä - se on pakko todeta - mutta kyllä silti mulle koneen käytännöllisyys, monipuolisuus, luotettavuus ja suorituskyky näyttelee isoimpia kriteerejä kannettavaa itselleni valitessa. (edit) ja hinta/laatu-suhde!!
[q]Skenemursu, 8.4.2009 10:32:
rahaa meni ton koneen kaytettyna ostoon noin 140 euroa (7.000 baht), aikaa =) sita meni.. ja kaljaa.... heh... aikaa on nyt mennyt varmaan kaiken kaikkiaan enemman kuin 12h vahemman kuin 24h, mutta kuten sanoin raid 0 ei viela skulaa eli duunia on viela edessakin... ja kaljaa... *känni**känni**känni*
[/q]
Itse kokeilin omaan pöytä-PC:ni tota Intel Mac OSX installeria parisen vuotta sitten, kun räätälöityjä draivereita oli vasta kourallinen. Itse asennus oli helppo, nopea ja yksinkertainen, mutta laitteistoajureiden kanssa olisikin sitten pitänyt pistää propellihattu päähän, kahlata kaiken maalilman ***tun foorumeita, debugata initialisointi-tiedostoja ja muuttua täydelliseksi nörtiksi, joten tyydyin säikäyttämään aktiivi-alkoholistiksi erään täysin Apple-uskontoon elämänsä ja sielunsa myyneen muusikon rentun, jonka jälkeen annoin komennon FORMAT C ja vaivaton elämäni alkoi!
En ehk ottais akkua irti ja pitäis piuhassa, koska mäkin virtajohto irtoaa suht helposti. Sitten ottaa päähän jos on tehnyt tallentamatta pitkään duunia(mulle 15 min on pitkä aika) ja sattuu potkaisemaan johtoa. Itse käytän akun loppuun nykyään. Vanhasta läppäristä on jo akku pilalla kun oli koko ajan johdon päässä.
edit. Ainiin ja uusissa pro malleissa ei vissiin saa edes akkua irti aukaisematta konetta. Pitääpä vielä tarkistaa kun pääsen kotio.
[q]Lumpy, 13.8.2009 16:32:
edit. Ainiin ja uusissa pro malleissa ei vissiin saa edes akkua irti aukaisematta konetta. Pitääpä vielä tarkistaa kun pääsen kotio.
[/q]
jep. tosi "pro" meininki :) ja tiedossa oli.
Minkäköhänlaisen suojan ostais tolle iPhonelle
Onko kellään kokemusta olisko mikä malli paremi?
Silikonii?
Akryylia?
Ja missä on halvimmat setit ja isoimmat valikoimat?
Minun MacBook on 2.4GHz Intel Core 2 Duo ja Coconut Battery antaa seuraavanlaiset tiedot:
Current Battery Charge: 4065 mAh
Original Battery Charge 4100 mAh
99%
Battery-Loadcycles: 122
Age of your Mac: 9 Months
Näin kesällä läppäri on enimmäkseen piuhan päässä, mitä nyt joskus tykkään datailla sängyllä.
Kuluvan vuoden ensimmäisen puolikkaan ajan läppäri toimi pelkän akun varassa käytännössä joka päivä.
Mites tuon "puhuvanpään" saikaan suljettua? Joku kissanpennun ryökäle on yön aikana käyny tepastelemassa läppärin päällä ja laittanu semmosen moden päälle, että kone kertoo kaiken mitä kirjotan, kaiken mitä klikkailen ÄÄNEEN! ja sit rajaa kaikki ohjelmien/sivustojen aktiiviset osat tommosella vammasella mustalla reunuksella.. Argh!
[q]Jocular, 19.9.2009 10:20:
Mites tuon "puhuvanpään" saikaan suljettua? Joku kissanpennun ryökäle on yön aikana käyny tepastelemassa läppärin päällä ja laittanu semmosen moden päälle, että kone kertoo kaiken mitä kirjotan, kaiken mitä klikkailen ÄÄNEEN! ja sit rajaa kaikki ohjelmien/sivustojen aktiiviset osat tommosella vammasella mustalla reunuksella.. Argh!
[/q]
Varmaan System Preferences > Universal Access tai Speech alta voi tsekkailla asetuksia.
Iphone 3G 16Gb on ollut nyt viikon ajan käytössä ja mukavalta tuntuu. Minulle ainakin sopii. Viestien kirjoitus sujuu ihan hyvin ja kaikki mukavia softia on tullut jo jonkin verran latailtua.
Konepuolellakin perjantaina pitäisi tulla muutos eli macbook pitäisi tulla postissa. Yksi kysymys minulla kuitenkin on macbookiin liittyen. Kun käytössäni on nyt eksin xp-10 kontrollerit niin kannattaako minun vaihtaa ne suosiolla xp-5:siin jotka toimivat myös maceissä vai Laitanko maciin vain bootcampilla winukan sisään ja ajan softaa sitten windowsin pohjalta?
[q]daffy, 19.9.2009 10:24:
---
Jocular, 19.9.2009 10:20:
---
Varmaan System Preferences > Universal Access tai Speech alta voi tsekkailla asetuksia.
[/q]
Joo mut mistä noita asetuksia pääsee muuttamaan? ah löyty! :D tänks!
[q]tomii, 12.3.2008 14:30:
Kokemusta N-Gagesta, 6121 Classicista ja 6267:sta ja ei ole ollut usbin kanssa pienintäkään ongelmaa osastolta Nokia ja Usb-piuha. Kun taannoin luuria kattelin, niin rankkasin suoraan pois ne kapulat, joissa ei ole usbia, et sen verran hyvin on toiminut. :)
[/q]
Toi 6121 ei ollut edes pahan näkönen, paitsi että näppis puuttuu. Mutta toi 6282 ja N-Gageen en koskis pitkällä tikullakaan. Ihan jo ulkonäön takia :D
[q]Kinli, 13.3.2008 10:17:
ipodin / iphonen näyttö ei tottele muuta ku sormia, ei edes hanskat päällä joka on kyl pieni miinus talvisin.
[/q]
Siis kyllä nyt on varmaan sellasia kyniä tehty jotka "matkii" sormea?
Miten tommonen siis tunnistaa onko kyseessä sormi vai kynä?
[q]Lost-Soul, 15.6.2006 12:08:
Eikös Cinema Displayt ole samoja näyttöjä kuin Dellit?
[/q]
Niissä on sama näyttöelementti, mutta Dellin näytöissä on empiirisen havainnoinnin perusteella epämiellyttävän jyrkkä kontrasti (ja spekseissäkin kontrastisuhde on isompi, mikä periaatteessa pitäisi olla hyvä asia mutta käytännössä tässä tapauksessa ei kyllä ole). Hyviä näyttöjä nekin on toki.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- ...
- 104
- Seuraava »