Virallinen Apple topic

Back to yleinen keskustelu O

hmmm. kyl laite himottaa, kun siihen on saatu ympättyä Exchange tuki + monikielisyys. Windows Mobile puolella ei ole tätä monikielisyystukea sekä sit iPhonessa on kyl edelleen valovuosia edellä oleva kosketus käyttis.

Sitten tuo hinta ihmetyttää, HTC:n kohta ulos tuleva uusin kosketusnäytöllinen Touch Diamond tulee myyntiin niin hinta on ... 550-600e 4gigan muistilla.

No oli miten oli, jos iPhonen saa ilman 2vuoden vankilatuomiota ostettua Soneran kaupasta niin kyllä sellainen pitää testimielessä hommata.

tuli vähän sellanen fiilis et herätin karhun talviunilta tms :D

Kiitokset kaikille vinkeistä ja kommenteista. Kiittti myös noista vertailulinkeistä (jos mulla olis nyt se läppäri ni voisin surffaa kunnolla tän kelen kommarin sijasta) mutta täytyy tsekata ne sit kun pääsen "oikean" netin ääreen. Lupaan harkita ostopäätöstä huolella ja kohdella seuraavaa läppäriäni silkkihansikkain :)

Luulen et toi 1700:n paketti menee turhan tyyriiks, ei se ulkonen kovalevy mikään iso vaiva ole (voin Antti kato seivaa kaiken ennen duunimatkoja ;) ja tarkotus olis sellanen hankkia joka tapauksessa, mutta täytyy tutustua noihin vaihtoehtoihin huolella.

Ps. Tiskaan käsin ja pyrin pyöräilemään työmatkat kesäisin! :)

:D

Tätä hetkee oon odottanu jonku aikaa, mut nyt tuli lopullinen varmistus asiasta.

Elikkä Macintosh G4 tulossa. :>

[q]$, 25.11.2007 19:20:
Kun mä flippailen kuvia Preview-ohjelmalla, ne ei käänny "oikeasti" vaan esim. nettiin ladatessa ne näkyvät niin kuin ennen kääntämistä.

Mitä mä teen väärin?
[/q]

Mulla oli joskus sama ongelma, kuulema se preview ohjelma ei rekisteröi tota kuvan kääntämist siihen kuvatiedostoon.

Photaril ku kääntää niin toimii..

[q]daffy, 28.11.2007 13:00:
Kyllä mun Preview ainaki kääntää onnistuneesti kuvat, pitää vaan muistaa kuvaa sulkiessa tallentaa muutokset.
[/q]

Oho huomenta.. en huomannu et tää oli iTopic, mut joo macil ei ittellä tota ongelmaa ollu.
Pc.l vaa, mut nykyään voi esimerikiks ladata kuvat suoraan 1g.fi sivuille joka kääntää ne automaattisesti oikeeseen suuntaan.

[q]mange, 15.12.2007 14:43:
Miten iTunesissa saa poistettua tiedostot jotka ei enää löydy kovalevyltä mutta jostain syystä näkyy kuitenkin vielä iTunesissa?
[/q]
Valitse biisit jotka haluut poistaa ruksaamal ne iTunesis

Ja sitten valitset yläpalkista Muokkaus -> poista

[q]mange, 15.12.2007 14:53:
Eli käsipelillä. :-(
[/q]

Jeps niin kait, joku vois viel tietenki varmistaa tän jos löytyy toinen tapa miten ne saa sielt poistettuu ns. helpommin, ite opin vast hetki sitten miten sielt poistetaan niit kappaleit.

Tosin eihän se nyt niin hirveen iso vaiva ole valita sielt ne kappaleet jotka haluu pois, omppunappi pohjaan ja klick, ja sit muokkauksesta poista.

Hei kaikki,

olen Reija, olen iPod nanon omistaja. En osaa käyttää sitä. :D

Jotenkin ymmärsin, että laitteeseen sais ladattua musaa omalta koneelta/CDltä, ettei tarvisi iTunesia. No, siirsin vanhalta soittimeltani biisit iPodiini, mutta ne eivät tietenkään menneet musiikkiarkistoon, vaan paikkaan "muut", mihin en pääse käsiksi ollenkaan.

Enkö siis vain osaa vai pitääkö mun lataa iTunes että saisin siirrettyä musiikkia sinne?

Kiitän. <3

[q]akir0, 6.7.2009 12:52:
---
Freja, 6.7.2009 12:50:
Jotenkin ymmärsin, että laitteeseen sais ladattua musaa omalta koneelta/CDltä, ettei tarvisi iTunesia. No, siirsin vanhalta soittimeltani biisit iPodiini, mutta ne eivät tietenkään menneet musiikkiarkistoon, vaan paikkaan "muut", mihin en pääse käsiksi ollenkaan.

---

Winampilla ainakin voi siirtää musiikkia iPodiin. Ohjeet löytyy vaikka:
http://www.simplehelp.net/2007/07/07/how-to-use-winamp-to-manage-your-ipod/
[/q]

Kiitos tästä, tulee varmaankin kotona käyttöön sitten kun kotikone alkaa toimimaan, mutta tällä hetkellä pelaan oikeestaan vaa duunikoneen varassa, kotona vanha läppäri joka ei kestä paljon mitään eli siinä ei ole musiikkia eikä winampia tms :/

Lisää ideoita? :P

[q]ezzy, 6.7.2009 14:07:
---
Freja, 6.7.2009 12:55:
---
akir0, 6.7.2009 12:52:
---
Freja, 6.7.2009 12:50:

---

Winampilla ainakin voi siirtää musiikkia iPodiin. Ohjeet löytyy vaikka:
http://www.simplehelp.net/2007/07/07/how-to-use-winamp-to-manage-your-ipod/

---

Kiitos tästä, tulee varmaankin kotona käyttöön sitten kun kotikone alkaa toimimaan, mutta tällä hetkellä pelaan oikeestaan vaa duunikoneen varassa, kotona vanha läppäri joka ei kestä paljon mitään eli siinä ei ole musiikkia eikä winampia tms :/

Lisää ideoita? :P

---

10 Alternatives to iTunes for managing your iPod
http://www.simplehelp.net/2007/07/08/10-alternatives-to-itunes-for-managing-your-ipod/

Ei siinä itunesissa tosin mitää hirveitä vikoja ole, jos sillä pitää vaan siirtää musat podiin. Iso ja hidas softa se kyllä on.
[/q]

Jea oulraiti. Eli ilman mitään ohjelmaa ei sitten taida onnistua tuo musiikin lataaminen?

[q]ezzy, 6.7.2009 14:57:
---
Freja, 6.7.2009 14:12:
---

Jea oulraiti. Eli ilman mitään ohjelmaa ei sitten taida onnistua tuo musiikin lataaminen?

---

Se ei vaan o applen tapa hoitaa hommia, ne kun tykkää pitää itunesin kuviossa, koska ne myy sen kautta niin järjettömästi roinaa.

About kaikki muut soittimet toimiiki suoraan tökättynä windowsissa massamuistina. Puhelimet ja kaik.
[/q]

Okka! Eli jumissa ollaan kun duunikoneelle mitään sellasta ei saa ladattua. perkele :D

[q]gerry, 27.6.2008 18:49:
---

Nojoo, ehkä munki postaus kohdistui vähä väärän osoitteeseen. Windoosaa se kaiken takana kuiteski:) Esim. kaverin peecee missä on Linuxi toimii ku unelma.

Nojoo, kaikki on suhteessa toisiinsa. Onha se ymmärettävä että jos sama firma suunnittelee käyttiksestä rautaan on toimivuus paremppi. Kun että työntää kymmenen kiinan markan kompomenttia samaan boxiin->asentaa winukka sekä 1000xxxajuria ja toivoa vielä että kaikki toimis.
[/q]

Ongelma on kylläkin käytössä oleva virussofta/palomuuri, joista about kaikista saa noi varoitukset kytkettyä pois, mutta se siitä.

Tähän piti vastaamani, että just "Winkku-koneiden" vitun suuri ongelma on juurikin se, että kuka vaan saa valmistaa niitä ja myydä ihan vitun poljetuilla hinnoilla. Esim. joku Acer. Jeesus mitä paskaa ne halvimmat Acerin läppärit on (ja kaikki muukin halpa Acerin tuottama hardware, tosin Acerin kalliimmaat läppärit käsittääkseni ihan laadukkaita). Kaikista halvimmat osat ja käyttiksenkin osuus paketista on kuitattu sillä, että esiasennettuun käyttikseen on tungettu kiljardi eri demo-softaa jne. muuta mainostuspaskaa, jotka vieläpä yleensä latautuu jo käynnistyksessä, eli kokemattoman käyttäjän on vaikea edes tajuta, että ne ei todellakaan sinne kuulu (kyllä, todella kepulipeliä, tätä harrastaa toki muutkin, mutta ei Apple, eikä tietääksni Sonykaan, josta niille isoa kättä).

Kun pistää sen 2000e+ kiinni "Windows-läppäriinkin", niin saa kanssa laatua, joka kestää ja se käyttis ei ole tumpelollakaan heti jumissa (koska siellä ei ole valmiiksi paskaa), ellei nyt sitten ole täysimbesilli. Ja kaikista paskin juttu on se, että just ne tumpeloimmat ja kokemattomimmat tyypit menee tohon lankaan ja ostaa halvimman mahdollisen läppärin teho-hintasuhteeltaan, tyyliin 500-700e (mikä voi olla ok joissakin tapauksissa, kuten, että läppäri ei ole tehoiltaan mikään kova mylly. silloin se hinta on todennäköisesti laskettu sillä tehottomuudella alas). Läppäreissä kun nimenomaan sanonta "halvalla ei saa hyvää" pitää paikkaansa. Vähintään tonni kiinni siihen laitteeseen, oli sit Apple, Acer, Asus tai mikä vaan. Mut toi tosiaan, että jos siellä sisällä on ihan sekunda-komponentit, niin todennäköisesti ongelmia tulee ennemmin tai myöhemmin, kuten myös, jos käyttis on jo valmiiksi ahdettu kaikkea paskaa täyteen.

Ja tämä ei nyt ole mitään puolustelua suuntaan tai toiseen, vaan huomio, joka kannattaa muistaa, kun vertaa OSX- ja Windows-koneita keskenään. Tuntuu, että monella ei ole minkäänlaista kokemusta oikeesti laadukkaasta W-läppäristä ja oikein asennetuista käyttiksistä ja virus/palomuuri-softista. (/jos lopettais taas tähän :D )

[q]boy-cut, 19.7.2006 14:03:
---
Steven Hoaks, 19.7.2006 13:27:
Mä kyl tykkään omenoista Eniten kyl punasista ja keltasista... Vihreet on vähän liian kirpeitä mun makuun Taidankin tänään mennä kauppaan ostaa pari applee

---

niitä on nykyään mustiakin
[/q]

Once you go black, you won't go back...

[q]Holle, 13.3.2008 19:56:
---
Daniel Braun, 13.3.2008 19:48:
Sain vihdoinkin oman iPhonen postista.
Kolmen/neljän tunnin käytön jälkeen ei voi muuta kuin leijua pilvissä.
Ehdottomasti fiksuin puhelin mikä mulla on ollu.
Ei jää kaipaamaan edes tota hyvin palvellutta e50:stäkään.

Parempaa arviota annan viikon/parin päästä.
Näillä fiiliksillä oli fiksu ostos.
Vaikkakin omat lapsuksensa tietenkin on jokaisessa, mutta tää puhelin vaan toimii niissä jutuissa missä sen pitääkin.
Ei yritä olla mitään muuta.

---
"I'm a cronic masturbator..."
[/q]
miten osuikaan näin messevä kuittaus random-selailulla?

http://www.macheadsthemovie.com/

[q]phadej, 27.1.2008 13:25:
---
ja samalla sivulla linkki cideriin. jep.[/q]

Kas, tuota en huomannutkaan. No, pääsevätpähän myös mäkkinistit pelaamaan oikeita pelejä ;)

Miten kopioidaan kuvia vaikka netistä Macbook:lla? Edit-valikossaei ole valittavissa copy ja hiirellä ei toki voi.

[q]Lost-Soul, 15.6.2006 12:08:
Eikös Cinema Displayt ole samoja näyttöjä kuin Dellit?
[/q]

Niissä on sama näyttöelementti, mutta Dellin näytöissä on empiirisen havainnoinnin perusteella epämiellyttävän jyrkkä kontrasti (ja spekseissäkin kontrastisuhde on isompi, mikä periaatteessa pitäisi olla hyvä asia mutta käytännössä tässä tapauksessa ei kyllä ole). Hyviä näyttöjä nekin on toki.

O