Suomen Big Brother [spoilerivaroitus]

Back to yleinen keskustelu O

[q]Mark, 21.9.2007 10:32:
---
hanabi, 21.9.2007 10:30:
Eilistä episodia katsoessani oikeasti pelkäsin niiden muiden asukkaiden puolesta. Henri olisi varmaan kilahtanut täysin jos tilanne olisi jatkunut pidempään. Eihän tollanen ole terveen ihmisen käytöstä...tietääkö kukaan pyysikö Henri mitenkään anteeksi käytöstään tai osoittiko edes minkäänlaista katumusta jälkikäteen?

---

Juuei. Ainakaan moisesta ei ole ollut mainintaa missään eikä livenä ole tullut vastaan. Mä epäilen et Henri eioo koskaan elämänsä aikana pyytänyt anteeksi mitään omaa käytöstään.

-M
[/q]

Ei tietänkään ole, koska Henri on aina oikeassa. Muiden pitäs pyytää anteeksi siltä kun ne ei vaan nää sen erinomaisuutta

[q]Desert Rose, 21.9.2007 11:15:
Omasta mielestä varsin pikkumaista, että aikuinen ihminen alkaa kiukuttelemaan vastaan, ettei halua syödä ja että tulee maha kipeäksi. Big deal. Jos kyse olisi ollut lehmän aivoista niin sitten ymmärtäisin paremmin.
[/q]

Aijaa, eiks tehtävänä ollut rooleihin eläytyminen? Eiks nuoret kersat oo aika pikkumaisia? Ei munkaan mielestä pidä aina hyssytellä, mutta tollanen sadismi että istutaan toisen päällä ja pakotetaan ei varmaan oo sunkaan tuttavapiirissä toivonmukaan mikään yleinen toimintamalli..

-M

Joo ei Henrin käytös ollut oikein mutta olihan se tutti tosiaan pesty. Kyllähän penskojen tutit "oikeassa elämässäkin" saa kyytiä ja tuskin niitä vaan rodeen heitetään. Mutta tosiaan Henri otti ton tehtävän aivan liian tosissaan.

Ja tää on ihan OT mutta huvitti, kun Aki sanoi, että ei 2-vuotiasta voi pakottaa syödä ruokaa mistä ei tykkää vaan sitten annetaan hyvää mistä tykkää. Ei se nyt ihan noin mene.. Kyllähän lapsi pitää opettaa syömään kaikkea, vaikka ei niin tykkäisikään. Toki tuossa tilanteessa oli eri ja, jos Helillä oikeasti tulee vatsa kipeäksi kuten sanoi tai sitten se kuului leikkiin.

OT:

kun meillä on joskus tutti tippunut pönttöön, se on kyllä mennyt roskiin.
ei tulis mieleenkään antaa sitä enää lapselle, ei ees vaikka sen keittäis, sen takii niit tuttei on ollut enempi ettei tartte yhen varassa olla.

mä en ainakaan mun vajaa kaks vuotiasta pakota syömään niin että tunkisin väkisin sen suuhun mitään. pienet lapset tarttee about parikymmentä maistatus kertaa ku on kyse uusista mauista, toiset maut menee nopeemmin, toisissa kestää kauemmin. just oli yks pv tarhassa ollut jotain tosi himmeetä keittoo tms jostain ihme vihanneksista, puolet pienten ryhmän muksuista ei ollut syönyt, eikä niille sitä pakolla lusikoitu suuhun.

jos meillä ei syö jotain ruokaa, ni sit saa oottaa seuraavaan ateriaan, en mä kyl rupee mitään muuta antamaan jos mun tekemä ruoka ei kelpaa, mut mä en kyllä nuille mitään papupataa annakaan, kun sen tietää et se ei uppoo. en mäkä nyt sellasta vetäis, ni miks pakottaisin lapseni sitä syömään?

esim miina ei syö kurkkua eikä tomaattia, ni en mä pakotakaan. se alkaa syömään niit sit ku siltä siitä tuntuu. miro 4-vee osaa sanoo jos joku ruoka ei siitä oo hyvää, mut sen pitää kuitenkin vähän syödä, se on sen verran isompi. mut pienempää ei vaan voi pakottaa, ku se ei viel silleen ymmärrä samalla lailla ku vanhempi.

[q]Desert Rose, 21.9.2007 11:15:
---

Omasta mielestä varsin pikkumaista, että aikuinen ihminen alkaa kiukuttelemaan vastaan, ettei halua syödä ja että tulee maha kipeäksi. Big deal. Jos kyse olisi ollut lehmän aivoista niin sitten ymmärtäisin paremmin.
[/q]
Ite kyllä ymmärrän sen, et jos jostain ruuasta menee maha kipeeks, sitä ei TODELLAKAAN halua syödä! En oo perehtyny Helin suolisto-ongelmiin, mut itellä on ainakin niin, et joutuu tosi tarkkaan kattoo mitä syö, muuten rupee mahaan koskee niin paljon, et mistään ei tuu mitään...

[q]satumetsä, 21.9.2007 12:03:
Olen mäkin töissä sanonut lapselle ihan nätisti, ettei tarvitse syödä, jos lapsi esim. istuu viimeisenä pöydässä, itkien ja melkein oksentaen.
[/q]

Niin miten kukakin noissa tilanteissa kasvattaa. Itse kyllä myös päästin töissä lapsen (3v) pois pöydästä, kun oli siinä jo puol tuntia hysteerisenä itkenyt. En kyllä ala ketään pakottaa syömään. No sitten kohta eläkeiässä oleva lastentarhanopettaja tuli jälkeenpäin vähän nihkeenä arvostelemaan että aijjaa sä päästit sen lapsen siitä pois.

Ihan yleisenä kommenttina tohon kuri vs. päähän taputtelu keskusteluun. Rajat on tehty rikottaviksi ja mun mielestä on todella paljon parempi, että jo lapselle opetetaan mitä niiden rikkomisesta seuraa. Eli rangaistus. Kyllä tolla lällyttely meiningillä saadaan ainoastaan lisää rikollisia tähän maahan.

[q]MiMoSa, 28.9.2007 09:35:
---
RantaPalleroinen, 28.9.2007 09:25:
http://www.bigbrother.fi/bigbrother2007/uutinen.shtml?565648

sinne meni...

---

Mä en kyl käsitä miks se piti tuolta poistaa. Noi sen jutut on tapahtunu melkein 20 vuotta sitten eikä se kuitenkaan oo tappanu ketään. En sit tiiä onko säännöissä joku sellanen kohta että ei sais olla rikosrekisteriä mut olihan sillä Helilläkin joku pahoinpitelytuomio.
[/q]

Syynä ei ollut rikosrekisterimerkinnät vaan se, ettei Aki ollut kertonut niistä merkinnöistä tuotannolle hakuprosessin vaiheessa. Niinkuin Heli ilmeisesti oli kertonut omistaan.

Aika outoa noin vanhojen asioiden kaiveleminen! Mä olen elänyt siinä luulossa, että rikosrekisterimerkinnät vanhenevat siinä missä rikoksetkin (murhaa lukuunottamatta, joka "ei vanhene koskaan"). Näköjään sitten ei. Vanheneekohan myös sakkorekisterimerkinnät eli jos nyt joku näist kilpailijoist on jättänyt kertomatta jonkun esim. yli 5 v. vanhan kännihäiriköintisakon ja seiska rupeaa sillä retostelemaan, niin lentääkös kilpailija sittenkin ulos?

[q]-Alex-, 21.9.2007 14:21:
Ihan yleisenä kommenttina tohon kuri vs. päähän taputtelu keskusteluun. Rajat on tehty rikottaviksi ja mun mielestä on todella paljon parempi, että jo lapselle opetetaan mitä niiden rikkomisesta seuraa. Eli rangaistus. Kyllä tolla lällyttely meiningillä saadaan ainoastaan lisää rikollisia tähän maahan.
[/q]
AAHHAHAA.

"Syö tai oksennat ja syöt, ettei susta tuu joku helvetin rikollinen, vitun kakara!!!"

Just.

[q]Tontsis, 21.9.2007 15:40:

Heli söi. Heli maistoi sitä tun papusontaa vaikka Heli oli joskus sanonut, ettei syö papuja. Kyse on siitä, MITEN se syöttäminen tapahtui. Suostuttelulla vai väkivaltaisesti käsistä kiinni pitämällä? Minkä tavan sinä valitsisit?

[/q]

juuh, heli söi ja sanoi et vettä päälle ja koitti ottaa vesimukia, jonka heka tempas kauemmas
ja tapa, millä se heka koitti sitä syöttämistä
ois voinut vaikka suostutella ja just antaa vettä päälle eikä puristaa ranteista ja yrittää väkisin tukee sit ruokaa.

ja eiks siel just ollut muitakin lastenruokia, mut alistajaheka valitsi sen papupadan

[q]hanabi, 21.9.2007 11:10:
Henrin fanisivut.

[/q]

"Rambo-Heka tietää piin viimeisen desimaalin."

:DD

toi on kumminki alistustilanne, oli sitten mikä osa tahansa näyttelyä tai ei.
kosta tehtävänä oli näytellä 2 vuotiasta, niin sillon pitäs tajuta sen "vanhemman" et seuraa vastapelurin signaaleja ja eläytyy rooliin. eikä tollee dominoi.

[q]Desert Rose, 21.9.2007 18:30:
[/q]
[q]Desert Rose, 21.9.2007 18:31:
[/q]
[q]Desert Rose, 21.9.2007 18:32:
[/q]
[q]Desert Rose, 21.9.2007 18:33:
[/q]
[q]Desert Rose, 21.9.2007 18:34:
[/q]
[q]Desert Rose, 21.9.2007 18:35:
[/q]
[q]Desert Rose, 21.9.2007 18:36:
[/q]
[q]Desert Rose, 21.9.2007 18:37:
[/q]
[q]Desert Rose, 21.9.2007 18:38:
[/q]
[q]Desert Rose, 21.9.2007 18:39:
[/q]

höllääs jo hani. sulla on vasta 12 postia klubbarilla ja koko maailma edessä.
ei kannata takertuu bb:see liia paljoo ;)

Lisäänpä tähän tän viel oman suht samanlaisen kannan. Ensinnäkin onko vessanpönttöön tippunut tutti "pesty" jos sen huuhtelee? Se mitä mä oon tässä elämän varrella oppinut ni on ainakin se että "likainen" tutti keitetään... Ja oli ihan hullua kuinka se henri piti siitä syöttötuolista kiinni niin ettei heli päässyt pois. Ei nyt ehkä kovaa mutta sillä tavalla ettei siitä ihan helposti pois päässyt. Ehkä heli on jo niin iso tyttö että pysyy tuolilla ihan ite, ilman että joku painaa sitä puomia alas (tai mikä nyt onkaan). Joo toivon kyllä ettei hekalle siunaannu lapsia, jokainen voi vaan mielessään miettiä mitä se niille lapsille tekis kotona neljän seinän sisäl ilman kameroita. Muutenki sai sellasen kuvan että heka taitaa pitää 2vuotiaita lapsia vielä aika tyhminä *täh* ihan kun ne ei osais kapinoida tai tietosesti tehdä kiusaa.....

Molemmat ulos ja EINARI takas taloon!! *vink**hih**tirsk**jeesus*

*kissatappelu*[q]satumetsä, 21.9.2007 18:59:
---
Desert Rose, 21.9.2007 18:53:
[julma läppä] Mä taas ymmärrän, että sä et ymmärrä, jos jollakulla päässä jotain oikeasti liikkuukin. =DD [/q julma läppä]

---

Mä ymmärrän ja en ymmärrä, että sä luulet ymmärtäväsi muttet ymmärrä ymmärtää, että joku ei ymmärrä tai ymmärtää, jos jollakulla päässä jotain ymmärrettävää tai ei ymmärrettävää liikkuukin tai ei liiku, minkä voi ymmärtää tai olla ymmärtämättä.

Ymmärrätkö mua?

Mä en =DD Eiku kyl mä ymmärrän mutten aina ymmärrä.
[/q]

*hakeepoppareita*

[q]remotion, 21.9.2007 18:37:
---
Desert Rose, 21.9.2007 18:30:
---
---
Desert Rose, 21.9.2007 18:31:
---
---
Desert Rose, 21.9.2007 18:32:
---
---
Desert Rose, 21.9.2007 18:33:
---
---
Desert Rose, 21.9.2007 18:34:
---
---
Desert Rose, 21.9.2007 18:35:
---
---
Desert Rose, 21.9.2007 18:36:
---
---
Desert Rose, 21.9.2007 18:37:
---
---
Desert Rose, 21.9.2007 18:38:
---
---
Desert Rose, 21.9.2007 18:39:
---

höllääs jo hani. sulla on vasta 12 postia klubbarilla ja koko maailma edessä.
ei kannata takertuu bb:see liia paljoo ;)
[/q]
Joo, muakin alkaa jo kiinnostaa asiasta mitään tietämättömänä, että mikä sun suhde tähän BB:seen tai Henriin oikein on? [size=4]Vai ootko vaan muuten vähän fanaattinen ihminen?[/size] :DD

Jos se on tullut jo selväksi jossain näistä miljoonasta postauksesta, joita en kaikkia jaksa lukea, niin suotakoon se mulle anteeks. :)

voiko toi heka ärsärimpi olla...
heti ku viikkotehtävä loppu ni hirvee analysointi pihalla, esim et hänen 5-vee rooli oli helppo tms
silti se selitti muille sääntöjä ja luki niitä ku oli peli-ilta.. hmm... 5-vee tosiaan

ja sit se r-kiska reissu... se sano ite siin ovella et 35 ekellä voidaan ostaa...
sit se selittää et ei tajunnut ku oli niin unessa ku sanotaan et rikko sääntöjä...

uuh, vittu mikä pälli

quottaan vähän niinku itteeni...koska piti lisätä viel muutama juttu. Veljellä on kaks vuotias poika ja ainakin se osaa juosta,kovaakin. Mitä noi väittää et kaks vuotias ei osaa juosta. Kyseinen poika osaa laskea kahteekymmeneen ja pelas pari viikkoa sitten mun ja vanhempien sisarustensa kans noppa peliä ja hyvin suju. Se ei todellakaan suostus käyttää enää vaippaa tai istumaan missään syöttötuolissa, tutista puhumattakaan. Ja juttua tulee minkä kerkiää.

Tossa noi kaks vuotiaat vasta just oppii kävelemään, ei saa puhua liikaa, käyttäytyy muutenki musta ku "vauvat".... mut joo lopetan tän monologin tähän

[q]Ninka, 21.9.2007 22:57:
Veljellä on kaks vuotias poika ja ainakin se osaa juosta,kovaakin.
[/q]

jep, mun 1vee 10kk miina juoksee minkä kintuistaan pääsee...

huh huh mitä draamaa...

AKI ULOS.

O