Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- ...
- 111
- Seuraava »
[q]mayah, 1.1.2006 20:39:
---
Digital Beat, 1.1.2006 19:05:
-kyllä teidän kuvat ovat varmaan ensi viikolla valmiita, vaikka kuvat olivat valmiina lokerossa. Ei jaksanu vaan alkaa kaivamaan sitä siitä 60kpl pussiröykkiöstä. Kuorman purku kesken muutenkin.
-Hassu juttu kun mummu oli käynyt ostamassa kuvat. 50 Euron seteli tippui. Löytäjä pitää. Pienempää käteistä ja tavaraa tippuu asiakkailta koko ajan. Turha pomolle mainita kun palkka muutenkin huono. Toivottavasti joku eläkeläinen lukee tämän ja ottaa opikseen. Turha sitä on satoja Euroa kanniskella lompakossa/kukkarossa.
---
Ööh. Okei. Mun mielestä asiakkaat on useesti ärsyttäviä, mut siitä huolimatta
b) en varasta asiakkailta rahaa
[/q]
b) en minäkään
[q]Sir Dominique Trévisan, 1.1.2006 23:44:
---
Digital Beat, 1.1.2006 23:39:
---
Sir Dominique Trévisan, 1.1.2006 23:32:
---
Digital Beat, 1.1.2006 23:31:
höm, onkohan tuommonen flamettaminen täällä sallittua
---
Vaikka ei olisi, niin silti pysyn mm. työnantajan roolissa sanojeni takana.
---
No siinä mielessä katsottuna ;)
---
Ja sitten, miten sä voit haluta opetustyöhön, jos et viihdy helpossa aspatyössä?
[/q]
Kutsumus on kokonaan eri asia kuin kaupan kassatyö.
[q]Sir Dominique Trévisan, 1.1.2006 23:32:
---
Digital Beat, 1.1.2006 23:31:
höm, onkohan tuommonen flamettaminen täällä sallittua
---
Vaikka ei olisi, niin silti pysyn mm. työnantajan roolissa sanojeni takana.
[/q]
No siinä mielessä katsottuna ;)
Olin fotoliikkeessä myyjänä ja kuvankäsittelijänä 8kk.
Muutama valittu pala asiakaspalvelusta ja kommelluksia :
-asiakas tuli liikkeeseen tuhannen päissään. Meinasin saada turpaan asiakkaalta. Ohjattiin asiakas pihalle.
-kyllä teidän kuvat ovat varmaan ensi viikolla valmiita, vaikka kuvat olivat valmiina lokerossa. Ei jaksanu vaan alkaa kaivamaan sitä siitä 60kpl pussiröykkiöstä. Kuorman purku kesken muutenkin.
-Teidän koevedokset ovat valmiit ensi viikolla. Vaikka koevedoksia ei ollut vielä edes aloitettu tekemään. Kätevä hätävalhe ja uppoaa joka kerta. Kuitenkin koevedoksissa menee noin viikko joten ei paha valhe.
-Hassu juttu kun mummu oli käynyt ostamassa kuvat. 50 Euron seteli tippui. Löytäjä pitää. Pienempää käteistä ja tavaraa tippuu asiakkailta koko ajan. Turha pomolle mainita kun palkka muutenkin huono. Toivottavasti joku eläkeläinen lukee tämän ja ottaa opikseen. Turha sitä on satoja Euroa kanniskella lompakossa/kukkarossa.
-Joku asiakas joka kertoi olevansa taiteilija kävi katsastamassa liikettä. Kääntää odotuseteisen sohvan ylösalaisin ja tarkkailee sohvan designia isoon ääneen. Onpa hieno sohva! Kaikenlaisia taiteilijoita nuita on vaikka olen itsekin taiteilija. Päivän lääkkeet kaiketi jääneet väliin.
-Asiakas tuo vaatimattoman kännykkäliittymän kylkiäiskameran korjaukseen. Ajattelen ääneen asiakkaan kuullen "tämä on tällainen halpakamera". Pomolta haukut. Taisi mennä perille.
-Asiakas maksaa tuhannen euron setelillä. Erittäin rahvaanomainen tapa. Pienempikin riitttää kun pohjakassakaan ei ole kovin suuri pikkuliikkeessä.
-Asiakas maksaa kahdella valuutalla sekä kruunuilla että euroilla. Pistää kypsyttämään mutta tilanne vaatii kuitenkin että otetaan sitä valuuttaa mitä asiakkaalla sattuu olemaan. Tornio on Haaparannan lähellä ja asiakkailla on joka toisella kruunuja ja euroja.
[q]Sjel, 2.1.2006 02:46:
---
Digital Beat, 1.1.2006 19:05:
klip.
---
Oot oikeesti mun idoli. Mikä ihme siinä on et periaatteessa pitää varastaa jonku mummon pienestä eläkkeestä se 50e? mitäs jos mummo olikin menossa ostamaan vaikka sydänlääkkeitä sillä 50e setelillä minkä sä taisit vetää kurkusta alas?) onko nyt hyvä mieli?
ps. onneksi maailmaan mahtuu vielä rehellisiäkin ihmisiä, niin ja kommentoi ihmeessä lisää. vaikutat nimittäin olevan aikamoinen aivotitaani ja
[/q]
yöunet meni tämän takia joten omaan kaiketi jonkilaisen omantunnon :s
ps: en kommentoi, mutta en ole mikään aivokääpiökään.
[q]Freja, 2.1.2006 02:02:
---
Digital Beat, 1.1.2006 23:34:
Mun mielestä isolla setelillä maksaminen vain on rahvaanomaista.
---
Mikäs nyt sitten sun mielestä on iso seteli, tonnin euron seteli vai (reps, vähäkö sain hyvät naurut ruokapöytään tosta et jos oisitkin ottanut sen "tonnin euron setelin" vastaan, varmaan oisit saanut hyvät palautteet et "siin ja siin liikkees hyväksytään tonnin euroseteleitä, äkkiä printtaan niit satoja!" :D)? Se 500 e on suurin euroseteli mikä löytyy, oisit ees tarkistanut ensin ennenku kirjotat jotai bullshittii.
Meidän putiikissa ei 500 seteleitä edes oteta vastaan, 200 on isoin minkä otamme. Ja siinä ei ole poikkeuksia, ei yhtään. Joskus sattunut hieman harmittaviakin tapauksia, kun muuten mukava asiakas maksaa 500lla, ja sanon että "ikävä kyllä emme ota näitä vastaan", niin hän alkaa surkuttelemaan että ei automaatti antanut pienempää. Ja tästä pääsemme toiseen pointtiini: Se, että nostat automaatista rahaa, ja kone ei anna sen pienempää, ihminen ei voi sille mitään. Ja siinä ei ole mitään rahvaanomaista!!
Itselläni visa electron-alkuaikoina oli isompi ostos, ja jouduin nostamaan 700e koska kyseisessä kaupassa ei käynyt electron. Sain rahani 50e seteleinä, mutta olisin ihan hyvin voinut saada sen kahtena isonakin setelinä ja kävellyt sitten kauppaan viissatasen ja kakssatasen kanssa. Rahvaanomaista?
Ps. Olet tainnut lukea väärin, tämä on asiakas on aina väärässä-topik.
[/q]
hups, tosiaan 500 Egeä se isoin on. Täälläpäin vain ihmisillä on tapana tulla palkkapussin kanssa kauppaan. Joskus kuulee jonkun työmiehen sanovan että ei sitä "pienellä rahalla mitään tee" ja maksaa ruokaostokset 500 Eurolla tai eläkeläisen joka laittaa 500 Euroa kassan hihnalle ja kapulan painikkeeksi.
ps. Työntekijä voi olla tietenkin myös joskus väärässä.
[q]Sir Dominique Trévisan, 2.1.2006 08:52:
---
Digital Beat, 2.1.2006 08:09:
Vaikka olisit Anttilan johtaja niin täällä et ole minkään työnantajan roolissa. Kerran haluat kommentointia.
---
Itse asiassa olen, vastaan omassa organisaatiossani mm. työntekijöiden ja työharjoittelijoiden palkkaamisesta, niin voin aivan hyvin täällä olla työnantaja ja kommentoida asioita kuten työnantaja kommentoi.
Lisäksi, esitin vain mielipiteitäni siitä, mihin toimeen juuri sinä pääsisit minun alaisuudessa, mutta leipätyötä tuosta on kuitenkaan turha haaveilla. Enkä usko että "kutsumuksessasikaan" on mitään tolkkua, jos et pärjää kaupan kassalla, niin opettajaksi sun on turha haaveilla.
[/q]
Arvostan mielipidettäsi. Varmasti osaat hommasi organisaatiossasi.
Ainakin olen erittäin sosiaalinen ihminen ja oppilaat olisivat kulttuurialalla. Suvussani joka kolmas on opettaja ja opiskeluaikoina omasta mielestäni viihdyin hyvin selvittäen jotain opiskelukaverini pulmaa tunnilla.
ps:Tietääkseni työharjoittelijat eivät saa palkkaa. Ainakaan täälläpäin Suomea.
[q]Sir Dominique Trévisan, 3.1.2006 12:49:
---
Digital Beat, 2.1.2006 10:00:
Ainakin olen erittäin sosiaalinen ihminen ja oppilaat olisivat kulttuurialalla. Suvussani joka kolmas on opettaja ja opiskeluaikoina omasta mielestäni viihdyin hyvin selvittäen jotain opiskelukaverini pulmaa tunnilla.
ps:Tietääkseni työharjoittelijat eivät saa palkkaa. Ainakaan täälläpäin Suomea.
---
Mun mielestä alalla ei oo väliä, kun opettajaksi alkaa, vaan sillä, et onko opettajan hommaan. CV:hen ei kannata pistää myöskään sitä, että suvussa on joka kolmas opettajana ja että viihdyit hyvin kaverisi ongelmia selvitellessä. Niistä ei saa lisäpisteitä, päinvastoin: ruskea kieli-arvonimen siitä saa.
Psykologisilla tenteillä ne sosiaaliset kysymykset ratkaistaan, eikä sillä, miten sua on kiinnostanut asia koulussa.
P.S. Täällä saa järjestään palkkaa työharjoittelusta, jos ei firmalta, niin opintotukikeskukselta.
[/q]
Tuo on totta. Opettajan homma vaatii tietynlaista persoonaa. Eilen väsäsin illalla CV:tä mutta siihen kannattaa laittaa eri kohdat vain hyvin asiallisesti. Esim. Otsikoiden:
Esittely, Koulutus, Taidot, Harrastukset. Esittelyyn ei tullut ainakaan että hei olen ... suvussani on monta opettajaa ... :D
ps: Hieno homma
[q]Jone, 4.1.2006 07:59:
---
Digital Beat, 4.1.2006 07:57:
Aina keljuilet.
---
So they say.
No, ei ollut tarkoitus olla ilkeä kun oon niin hyvällä tuulellakin. Ota tästä
[/q]
No problem.
Hyvää aamua täälläki päin.
[q]mayah, 12.11.2004 15:32:
Hei joo. Naputtaminen. Voi luoja se on ärsyttävää. Se etukortin/sormien naputtaminen siihen työtasoon ei tee siitä ihmisestä yhtään sen nopeempaa. Samaan kategoriaan menee myös kaikenlainen suurieleinen huokaileminen jne.
Ja sitte ihan mielenkiinnosta, kaikki vaatekaupan sedät ja tädit! En ole koskaan työskennellyt vaatekaupassa, joten kertokaa mitä me tehdään väärin? Miten niitten henkareitten ja muitten kanssa tulis toimia, et teidän elämä helpottuis?
[/q]
On myöskin toisenlaista naputtamista jota pomo harrasti aika ajoin... Ehkä siksi en halunnut jatkaa työsopimusta.
[q]sapeli, 8.1.2006 00:40:
---
Amnesia, 8.1.2006 00:35:
---
Hyzenthlay
-turistit (ykskään ei osaa punnita hedelmiä, kukaan ei ymmärrä että kauppakassi maksaa ja luulevat viel että ollaan auki 24/7 + muuta älytöntä)
---
No, ymmärrettävää sinänsä. Esim. Keski-Euroopassa muovikassit on ilmaisia (halvempaa materiaalia tosin), ja monissa maissa jonkun tyypin (tai kassan) homma on punnita ihmisten hedelmät kun muuten porukka kusettaisi liikaa hedelmien painon kanssa.
---
Sama juttu ainakin USAssa - hedelmät voi punnita siellä ainoastaan kassalla ja se on kassahenkilökunnan hommaa Suomi on yks niitä harvoja maissa missä on näin pitkälle viety "itsepalvelu" kaupoissa, ehkä myös sen takia kun täällä on harvinaisen rehellistä porukkaa (taidettiin vasta äskettäin pudota mm. ykkössijalta maailman vähiten korruptoituneena maana)
[/q]
Tornion Spar-kaupassa ne hedelmät punnitaan myös kassalla. Oli siinä aluksi ihmettelemistä uudella asiakkaalla. Huono puoli on että ei tiedä mitä maksaa ennen kuin menee kassalle. (Hedelmistä kaiketi kannattaa maksaa kun ovat terveellisiä)
[q]Jone, 9.6.2005 12:15:
---
Miksi ihmeessä? Duuni on yleensä raskasta - henkisesti, fyysisesti tai molempia. Tossa ei liene mitään ihmeellistä ja musta onkin jotenkin erikoista, että jonkun tietyn ammattikunnan pitää itkeä kymmeniä sivuja kovaa kohtaloaan, joka ei todennäköisesti ole yhtään sen kovempi kuin naapurin Pekalla.[/q]
"Itkeä kymmeniä sivuja kovaa kohtaloaan", no, voi sen kai noinkin nähdä.
Asiakkaat osaavat kyllä joskus olla aivan kertakaikkisen käsittämättömiä tapauksia, ja IMO on ihan hyvää viihdettä lukea niistä kauheimmista. Kirjoittaessaan voi samalla purkaa höyryjä joita ei viitsi asiakkaan naamaan päästellä. Eli varsin hauska ja hyödyllinen ketju, ja mikäänhän ei tosiaan estä muiden ammattialojen edustajia perustamasta omaansa.
[q]terho, 30.6.2005 20:44:
Onnea vaa kaikille jotka ovat jollain kassalla töissä[/q]
Pienellä elintarvikekioskilla ei ole kiire, mutta asiakkaat ovat sitäkin tuttavallisempia, ja puhuvat käsittämättömän pitkään elämistään. Jokainen asiakas on kuitenkin kioskille erittäin arvokas, joten en voi sanoa, enkä edes pienillä vihjeilläkään antaa ymmärtää ettei minua voisi vähempää kiinnostaa. Siinähän sitten kuuntelen ja myötäilen, mutta ei se mitään, siitähän minulle maksetaan *hymy*.
[q]Freja, 15.11.2005 08:07:
---
Mä ymmärrän, että joissain kulttuureissa lasketaan ne rahat pöydälle ja me otetaan ne siitä. Mutta sitten aina silloin tällöin tulee suomalaisia idiootteja, jotka kaivaa taskun pohjaltaan ne killingit, kirjaimellisesti heittää ne siihen tiskille mun eteen ja tokasee "laske siitä!" - -
Mä en vaan voi sietää sitä, se kyrsii ihan täydet. [/q]
Mahdatkohan sitten olla oikealla alalla? Eikö toi nyt kuitenkin ole suht yleinen tapa?
Varsinkin jossain kaupassa, kioskissa tms on paljon parempi että kassa laskee ne hilut kuin että ostaja, jolla menee 3 minuuttia jokaisen ajatuksen suorittamiseen, laskee niitä kolikoita 2 vuotta samalla kun sen takana jonottavista asiakkaista alkaa nousta höyryä.
[q]Astaroth:
---
Kolmea pistettä käytetään virkkeen lopussa yleensä kaunokirjallisuudessa kertomatta tai kesken jätetyn merkkinä tapauksissa, joissa jätetään lukijan pääteltäväksi, mitä kyseisessä kohdassa voisi tapahtua. Lukija voi itse jatkaa mielikuvituksensa varassa ja kuvitella jatkon.
[/q]
Kaunokirjallisuudessa tai tuttavallisessa tekstissä kolme pistettä voi tosiaan sopia, tosin niissäkin se on lähes aina huono ratkaisu. Virallisessa tekstissä kolme pistettä on kielioppivirhe. Poikkeuksena tosiaan tuo rajakohtailmaus
[q]innae, 4.4.2005 02:53:
Myös hieman ärsyttää miespuoliset asiakkaat, jotka tilaavat viskiä (ja tietysti kalleinta ja se pitää kovaan ääneen ilmoittaa siinä tiskillä) ja huitaisevat sen naamaansa ykkösellä ja irvistävät päälle.[/q]
Mutta firmallehan nuo ovat tosi hyviä asiakkaita, eikö? Ainakin sillä oletuksella, että eivät viivy siellä liian kauaa karkottamassa muita asiakkaita
[pieni]edit: isot hymyt irtosi noista parista edellisestä viestistä. Ei ärsytä enää luentourpot niin paljoa, kiitoksia *hymy*[/pieni]
[q]ville, 27.2.2006 10:05:
---
Jos ja kun sinä _tiedät_ että kaikki kysyvät tuon "miksi vain yksi kerros ylöspäin", niin olisiko tullut mieleen, että voisit sanoa:
Olemme nyt kolmannessa kerroksessa, eli sinun/teidän tarvitsee mennä vain yksi kerros ylöspäin. Hissi toimii valitettavasti vain avainkortilla, joten joudutte käyttämään rappusia. Rappuset ovat tuossa lasioven takana. Kiitos.[/q]
Tuosta hyötyisi ne 20% asiakkaista, jotka eivät osaa itse havaita missä kerroksessa ovat (aplodit.gif). Loput 80% todennäköisesti kokisivat tulleensa kohdelluiksi tyhminä idiootteina, ja bonuksena asiakaspalvelija tuntisi itsensä vammaiseksi papukaijaksi.
[q]ville, 27.2.2006 16:18:
---
Siitä hyötyy lopulta ihan kaikki :)[/q]
Nii, paitsi se asiakas joka kokee tulleensa kohdelluksi tyhmänä idioottina, ja se bonuksena se asiakaspalvelija joka tuntee itsensä vammaiseksi papukaijaksi.
:D
[q]Verano, 26.2.2006 21:30:
---
hymy ei missään tapauksessa ole vain plussaa tai extraa vaan erittäin olennainen osa asiakaspalvelua.[/q]
Paitsi jos ei osaa hymyillä niin mielummin peruslukemat kuin teennäinen irvistys.
[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---
Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.
(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)
[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).
[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.
[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)
[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)
[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]
otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.
Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...
- « Edellinen
- 1
- ...
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- ...
- 111
- Seuraava »