päivän :(

Back to häröily O

Huonosti nukuttu yö, huonosti menny aamutreeni ja painoki oli noussu siinä sivussa. Paskaa.

Maanantai.

Sairas, julma ja sadistinen ihminen.

Potilas, joka sairastaa herpes-viruksen aiheuttamaa enkefaliittia.

---

Mutta elämäsi on omissa käsissäsi.

Eli on oma valintasi miten päiväsi elät.

Aattelen, kun pohjalle putoaa, niin sieltä on noustava ylös, eikä luovutettava.

Ja elämässä vastoinkäymisiltä ei voi välttyä.

---

Ja sä teet töitä masentuneiden kanssa? Hoidat heitä? Vakavasti masentuneita? Oikeesti? Ja jaat tollasta tekstiä? Ihmiselle jolla ei ole elämänhalua, eikä mitään fiilistä enää taistella paremman huomisen puolesta, koska ei usko sellasen ikinä tulevan?

Hössöttely ja hyssyttelyhän auttaa saman verran kun kehotus "ota ittees niskasta kiinni ja lopeta valittaminen".

Kaikki mitä sanot, ja mitä jätin tohon ylös, on ihan totta, mutta masentuneelle..haloo.

Hoidatko sinä masentuneita? Vai sairastatko itse masennusta tai sairastanut, koska noin
hyökkäävästi kommentoit? Mutta kerro ihmeessä parempia keinoja hoitaa masennuksen akuutimmasta vaiheesta ihmisen kotiuttamiseen. Odotan mielenkiinnolla neuvojasi. Ehkä ne ovat vielä parempia.

---

Neuvoja on helppo antaa, joten liikunta ja mahdollisimman monipuolinen ruokavalio kohottavat mielialaa. Ja ylläpitävät hyvää mielialaa. Samalla fyysinen kunto kohoaa. :)
---

Siinä vaiheessa kun on masennus ns.päällä, on aika turha edes haaveilla mistään liikunnasta, siihen ei yksinkertasesti pysty. Jos on aaltoilevaa masennusta tai kausittaista ja tunnistaa että masennus on puskemassa päälle, niin toi vielä on ihan käypä neuvo.

Jos on masentunu, ei sitä mielialaa nosta se et alkaa vetää porkkanaa.

Ei myöskään pelkkä lääkitys ja sängyn pohjalla makoilu. Hoidan päivittäin masentuneita ihmisiä, joiden hoitoon kuuluu lääkityksen lisäksi kannustaminen sopivaan, kevyeesee liikuntaan, esim kävely. Myös itsetunnon ja uusien näköalojen, asenteiden löytäminen masentuneen elämään. Siten, että masennuksesta toipuessaan, ihminen selviytyisi myös kotonaan. Myös masentuneella on vastuu omasta voinnistaan.

Moraalinen susi krapula

---

---

---

---
Ahdistaa ihan koko ajan. Aamulla heräsin itkien ja puskee paniikkikohtausta melkein koko ajan. Onko tää enää elämää...
---

Mikset mene lääkäriin? Kannattaako yksin kärsiä huonoa oloaan? Itseään pitää arvostaa ja pitää itsestään huolta.
---

On käyty ja menossa tiistaina taas. Terapeuttikaan ei enää tiedä mitä tekis
---

Syitä voi arvailla. Ehkä lääkitys on väärä. Tai sitten tarvitset aikaa toipumiseen... Ei ole helppoa masennuksen kanssa. Toivon kuitenkin parempaa vointia sinulle :)
---

Kiitos:) Tää ei ole mitään uutta, tätä se on ollut viimeiset 19v muutenkin. Onneks tapaan todella loistavan lääkärini taas tiistaina. Hän yrittää kaikkea kunnes löytää ratkaisun. Aikaa tarvii kanssa, kun on avioerot yms päällä eikä rahat riitä.

Neuvoja on helppo antaa, joten liikunta ja mahdollisimman monipuolinen ruokavalio kohottavat mielialaa. Ja ylläpitävät hyvää mielialaa. Samalla fyysinen kunto kohoaa. :)

---

---
Ahdistaa ihan koko ajan. Aamulla heräsin itkien ja puskee paniikkikohtausta melkein koko ajan. Onko tää enää elämää...
---

Mikset mene lääkäriin? Kannattaako yksin kärsiä huonoa oloaan? Itseään pitää arvostaa ja pitää itsestään huolta.
---

On käyty ja menossa tiistaina taas. Terapeuttikaan ei enää tiedä mitä tekis

Syitä voi arvailla. Ehkä lääkitys on väärä. Tai sitten tarvitset aikaa toipumiseen... Ei ole helppoa masennuksen kanssa. Toivon kuitenkin parempaa vointia sinulle :)

---

---
---
---
cut
---
cut
---
cut
---
Tää on jo epäadekvaattia... "itäkeskuksen kaksoset" pakkaa pojan konttiin???
---

Niin siis tällä viittasin tietenkin Kummelin tuotantoon, vaikka kirjoitusvirhe olikin ilmeinen.
Tuossa valossa tuo tuskin sen suuremmin sopimattomana/riittämättömänä tahi epäasianmukaisena näyttäytyy.
Tietty pilkkuahan voidaan aina viilata.

Sikäli mikäli tarkoitit julkituontisi "Voin aavistella, mikä tulee olemaan mielentilatutkimuksen tulos" kohden allekirjoittanutta, avauduttuani tahdosta toimia kaltaista eläinrääkkääjää kohtaan kuten kirjoitin, niin se lienee eittämättä relevanttia, vaikka tuolloin itsekritiikkini lähentelee jo paremmin ironiaa kuin aitoa huolestuneisuutta henk.koht. mielenterveydestä,

oletettua tekoakin ajatellen.

Jaahas, en ymmärtänyt tuota lainausta "itäkeskuksen kaksosista".

[q]Freja, 17.9.2008 19:31:
---
Aurinkoneiti, 17.9.2008 19:25:
Mulla auttaa ripeä kävely. Kummasti asiat selkenee, esim. Olin hyvin kiukkunen pitkän aikaan. Raivosin mm. naapurin äijälle, joitakin olisi tehnyt mieli vetää päin näköä. Lopulta selvisi, että olin raivona exälle fyysisestä väkivallasta. Se olisi ansainut sen raivon, eikä muut.

---

Lenkille tai salille haluisin, mut en voi kun oon semisti viel kipee. Aattelin kokeilla kylpyä, josko se rauhottais mut jotenkin.
[/q]
Kuuma kylpy ja muutama tippa eteeristä öljyä*sydän*

[q]Freja, 17.9.2008 18:55:
Käppäilin kaupungilla ja kuuntelin soittimestani musiikkia, kun yhtäkkiä vaan iski jotenkin paha olo. Siis ei olo, vaan mieli. Jotenkin tuntui yhtäkkiä vaan siltä, että kaikki lyhistyi. En tie minkä takia, ensin mieli oli oikeen hyvä, kävelin hymyillen eteenpäin ja unelmoiden, kunnes vaan yhtäkkiä olikin sellanen olo, et teki mieli vaan itkee kun oli niin paha olla. Ihan sama mitä yritin ajatella, löysin asioista vain ne negatiiviset puolet.
Nyt on vaa jotenki tyhjä olo, tuntuu et alan itkeen ihan just, mut se olo ollu täs jo tunnin ajan, eikä itkua vaan tule.

Mä en tiedä, mistä tää johtuu, joka myös ärsyttää hyvin paljon - jos tietäsinki, niin mieli ois varmasti parempi.

Haikeus, suru, mieli allapäin.. En mä tiedä.

[/q]
Mulla auttaa ripeä kävely. Kummasti asiat selkenee, esim. Olin hyvin kiukkunen pitkän aikaan. Raivosin mm. naapurin äijälle, joitakin olisi tehnyt mieli vetää päin näköä. Lopulta selvisi, että olin raivona exälle fyysisestä väkivallasta. Se olisi ansainut sen raivon, eikä muut.

siskotyttö joutui lastenklinikalle.

---
Oma potilaani löi nyrkillä kasvoihini,
---

Voi ei, kurjaa kuulla*eiei* Ei kai pahasti käynyt?
En tiedä, huomenna ehkä tiiän paremmin. Onneksi minulla oli silmälasit. Ja tyypillä jäykät kädet ja pieni liikerata niissä.olisi ehkä käynyt huonommin. Teki mieli itse mäjäyttää äijää kuonoon. Lievästi nyt on viha pinnalla.

surumielinen päivä

Aluetaksi, jonka takia myöhästyin junasta. Naapurin häiriintynyt piski hyökkäsi vapaana ollessaan koirani kimppuun odottaessani toista taksia.3.tekijä: maailmanlopun sää. Mutta onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin. Päädyin sinne minne oli tarkoitus mennä. Koirani ei vahingoittunut...

[q]Verano, 20.7.2007 23:05:
Mun ystävä oli löydetty toissayönä kadulta makaamasta, kallo halki. Ei tiedetä mitä on tapahtunut. Paikalle oli soitettu ambulanssi, jonka kuskit olivat sanoneet, että tuo on vain sammunut, viekää putkaan. Aamulla oli sitten poliisilaitoksella havahduttu, että tässä on jotain muuta vialla. Nyt ystävä on teholla leikattuna. Ei tiedä mitä seurauksia tulee.

Kun mä ajattelen, että se raukka on maannu jossain vitun putkassa vaikka sen ois pitänyt olla sairaalassa leikattavana. Kuinka helvetissä ne ambulanssikuskit on voineet lähettää sen putkaan. Ihmisiähän nekin vaan on, mutta voi jumalauta sentään. Mulla vaan pyörii päässä kuva ystävästä siellä putkassa, sinne yksin makaamaan jätettynä. Antakaa sen olla kunnossa, antakaa.
[/q]

Liian usein tehdään tällaisia vääriä diagnooseja. Ja se eettisyyskin unohdetaan. Karmaiseva tilanne sinun ystävällä.

löyhkäävät vaipat & huono ilmastointi. Tyrmäävää.

Tän hetken =(

Vittu. Miten hitossa mä en muistanut hakea alhaalta pyykkejä. Siis voi vi***, nyt ne lilluu siellä pesukoneessa aamu seitsemään asti.

Niin joo, enkä saa pestyä niitä uudelleen, kun ei ole vuoroja. Haiskoo sitten kaikki mädälle.

[q]Saara, 8.6.2007 17:50:
---
Anata, 8.6.2007 17:48:
---
Mikset tekisi valitusta esimiehellesi?

---

Ensin kysyn pomolta et mitä tää nyt meinaa ja jos ei mitään tapahdu, ni otan yhteyttä liittoon ja pomon esimieheen.

Saatana ku sapettaa.
[/q]

Juuri noin. Olen oppinut, että kannattaa pitää puoliaan.*pahis*

O