päivän :(

Back to häröily O

Mitä lähemmäs toi Oceania tulee ja mitä enemmän siitä puhutaan, sitä enemmän mua vituttaa Eipä toi kokonaisuutena olekkaan kun yks mun suurimmista bileunelmista.

herääminen harmaaseen aamuun ja kirje kelalta - 1500e opintotukia jos viitsisit maksella takas, kiitos.

ainiin, eilenhän oli sentäs palkkapäivä. palkkaahan ei toki tullu eilen, mutta tänään sentäs ainaki jotkut saanu vähän, eli ehkä iteki osalomautuksesta allennetun palkan ensimmäisen puolikkaan saatan saada..

[muokattu 16.3.2004 11:44]

Liittymä on pistetty kiinni

Ja sain selville, ettei liittymää avata ennen kuin kaikki laskut on maksettu eli taitaa mennä tuonne ensi kuun puolelle...*poks*

[muokattu 16.3.2004 14:22]

huominen reaali. ja siihen liittyen fyssa ja kemia, jotka ei jää millään päähän. =(

Koulumatkan varrella oli työmaa, jota en tienkään voinut kiertää*hmph* ja niin kävi, että kenkulaiset ovat nyt ravassa ja märät kurasta ..piti sitten saada nämäkin tossut pilalle!*eiei*

[q]La Petite:
Tai asua teltassa

[muokattu 16.3.2004 14:45]
[/q]
ei tota..

hirvee väsymys kertausten takia mut toisaalta päivän :)) vois olla se ettei tartte olla enää kertaamassa.. enkä oo menos kyllä enää..

[q]anqqa:
herääminen harmaaseen aamuun ja kirje kelalta - 1500e opintotukia jos viitsisit maksella takas, kiitos.
[muokattu 16.3.2004 11:44]
[/q]

450 takaisin tahtovat multakin.. Hieno homma, kun noi tulot on tällä hetkellä aikasta huonona.. Kävin tekemässä maksusuunnitelman Kelassa ja sain sovittua sillai, että maksan 50 /kk. Eli kun saan maksettua vuoden 2002 takas pääsen maksamaan takaisin vuoden 2003 ylimääräisiä tukia.. Tällänen oikeesti nostaa opiskelumotivaatiota..*piru* Turhaan sitä missään duunissa koulun ohella käy, sossun luukulle vaan rutisemaan!!!

[q]mayah:
---
No jos kyseisessä risteyksessä keskellä maantietä on joskus jostain syystä lapsi, en usko että tilanteeseen paljoakaan vaikuttaa ajanko 60 vai 80 km/h.
[/q]

Itseasiassa jarrutusmatka on merkittävästi pidempi.

[q]La Petite:
V...n Kela tahtoo multa takas 459....

Keskeytin kyseisenä vuonna koulun maaliskuussa, mut se ei kuulemma ole sama asia kuin jos olisin valmistunut. Koko vuoden tulot lasketaan. Eli kaikki mitä silloin joskus sain, pitää maksaa takas.
[/q]

mäki muistaakseni lopetin tuen haluamisen kevään jälkeen, josksin syksyllä tuli taas ja palautin heti, eli saas nähdä. kumminki toi 1500e on enemmän mitä jää nykypalkasta (sillon ku se sattuu tulee) käteen verojen jälkeen, siitä sitte asuntolainanlyhennys sun muut ns. kiinteet kulut pois, ni..

V...n Kela tahtoo multa takas 459....

Keskeytin kyseisenä vuonna koulun maaliskuussa, mut se ei kuulemma ole sama asia kuin jos olisin valmistunut. Koko vuoden tulot lasketaan. Eli kaikki mitä silloin joskus sain, pitää maksaa takas.

Ihanaa...................

[q]anqqa:
---

---

mäki muistaakseni lopetin tuen haluamisen kevään jälkeen, josksin syksyllä tuli taas ja palautin heti, eli saas nähdä. kumminki toi 1500e on enemmän mitä jää nykypalkasta (sillon ku se sattuu tulee) käteen verojen jälkeen, siitä sitte asuntolainanlyhennys sun muut ns. kiinteet kulut pois, ni..
[/q]

Mä tosiaan lopetin koulun vuonna 2002 maaliskuus ja tietenkin sen jälkeen tienasin ”normaalisti”, nyt oon taas köyhä opiskelija, olis joskus ehkä pitäny jemmaa jotain rahoja pahan päivän varalle.
Täytyy varmaan alkaa kieltäytyy opintotuesta ja tehdä enemmän töitä ja valmistua myöhemmin....
Tai asua teltassa

[muokattu 16.3.2004 14:45]

Yksinkertaisesti:
Kela

vitun vittu!
opintotukien takaisinperinnästä hyvää iltaa.. maksakaa 500 euroo takasi... vittu että vituttaa

[q]Wert:
vitun vittu!
opintotukien takaisinperinnästä hyvää iltaa.. maksakaa 500 euroo takasi... vittu että vituttaa
[/q]

jopas kaikki pääsee vähällä, ite sentäs saan maksella triplasti ton verran ja vielä omien tarkastuslaskelmien jälkeen ihan oikein laskettu.. pläh

ei viddu.. täällä roikun koululla netissä, vaik ois pitäny lähtee yli 2h sit himaan lukeen huomiseen kokeeseen ja tekeen muitaki kiireellisii koulujuttuja.. mut ku ei vaa jaksa.. ja masentaa ku ei oo vielkää irronnu kesäduunii.. onneks ei sentää kela alkanu vittuileen..

[q]anqqa:
---
Wert:
vitun vittu!

---

jopas kaikki pääsee vähällä, ite sentäs saan maksella triplasti ton verran ja vielä omien tarkastuslaskelmien jälkeen ihan oikein laskettu.. pläh
[/q]

Mulle tuli kans jo 2002 eka ilmotus että
pitäis maksaa 1700 opintotukia takas

Ja täähän aiheutu siitä että mä jätin
koulun kesken ja aloin tehdä töitä,
eli ylimääräset tulot kerty sen jälkeen
kun en enää ollu edes koko laitoksessa
Eli sama diili ku La Petitellä.
Kelalle olin aiheesta ilmoittanut jo hyvissä ajoin
ja opintotuen maksaminen loppui jo pari
kuukautta ennen kuin lähdin käveleen,
mutta silti tuli perintälappua näiden opintojen
jälkeisten duunien takia.

Tän vuoden tammikuuhun mennessä olin
valittanut päätöksestä kolmesti, ja nyt tuli
sit päätös että maksat heti tai menee ulosottoon
Tollasiin mandaatteihinhan ei kuitenkaan kukaan
järkevä ja köyhä ihminen taivu, joten soitto
kelalle ja sopimuksen mukaan ens syksyyn
asti maksuaikaa pienissä erissä.

Päätöksistä kannattaa valittaa aina jos ne
tuntuu vähänkin epäilyttäviltä, osa noista
takasinperinnöistä kun ei perustu muuhun
kuin väärään tulkintaan.

[muokattu 16.3.2004 19:15]

Unohdin bussiin hanskat ja olen niin hajamielinen, että silloin ku mulla olis rahaa niin en muista ostaa uusia....No, onneksi kesä tulee *sydän*

Se yks tyttö vaan on niin mysteeri...
Toisaalta ymmärrän, mutta silti...
Toisekseen on depressiivinen olo...

Kun Maailman tärkeimmällä ihmisellä on paha olla

O