Oletko luovuttanut verta?

Back to yleinen keskustelu O

[q]S-T:
---
nvd:
Mun käsittääkseni ei oteta. Joka taas tautien leviämisen kannalta on jo täysin käsittämätöntä.

---

Onhan se tautien kannalta ihan yhtä mieletöntä, ettei homomiehiä oteta vastaan - heteroillakin kuitenkin on se parin kuukauden karanteeni viimeisimmän satunnaisen seksipartnerin jälkeen, jotta taudit saadaan luotettavammin testattua. Vai onko se sittenkin niin, että homomiehillä taudit itää näkymättömissä heteroita pidempään
[/q]

Juu no siis lähinnä meinasin sitä, että lesboseksissä taitaa olla se pienin todennäköisyys saada tauteja, eli vois kuvitella, että lesbot olis siinä mielessä "parempia" luovuttajia kuin heterosuhteita harrastaneet. Järkevintähän tietty olis jos kaikille olis vaan se karanteeni.

[q]LoFi:
En ole ollut luovuttamassa verta, mutta olen ollut pakkaamassa niitä veripusseja.. Joten enköhän minäkin oman osani ole tehnyt

Täytyy kyllä antaa respectiä kaikille niille jotka on ollu luovuttamassa*hymy*
[/q]

Nojoo sit tossa mielessä mäkin voin nukkua yöni hyvin; oon ollu duunissa siellä :)

[q]nvd:
---
S-T:
---
nvd:
Mun käsittääkseni ei oteta. Joka taas tautien leviämisen kannalta on jo täysin käsittämätöntä.

---

Onhan se tautien kannalta ihan yhtä mieletöntä, ettei homomiehiä oteta vastaan - heteroillakin kuitenkin on se parin kuukauden karanteeni viimeisimmän satunnaisen seksipartnerin jälkeen, jotta taudit saadaan luotettavammin testattua. Vai onko se sittenkin niin, että homomiehillä taudit itää näkymättömissä heteroita pidempään

---

Juu no siis lähinnä meinasin sitä, että lesboseksissä taitaa olla se pienin todennäköisyys saada tauteja, eli vois kuvitella, että lesbot olis siinä mielessä "parempia" luovuttajia kuin heterosuhteita harrastaneet. Järkevintähän tietty olis jos kaikille olis vaan se karanteeni.
[/q]

Sooloseksi taitaa olla se turvallisin :)

[q]nvd:
[/q]

Miten niin lesboseksissä on pienin todennäköisyys? Limakalvot kuin limakalvot!

empäs olekaan.. höh.. Siitä tulee ihan varmasti inha heikko olo.. ei taho sellasta.. yäks!

[q]greenie:
Miten niin lesboseksissä on pienin todennäköisyys? Limakalvot kuin limakalvot![/q]

Limakalvojen haavaumat on mun ymmärtääkseni se isompi riskitekijä - ja niitä kuvittelisin tulevan vähemmän naisten välisessä kontaktissa. Siinä greenie olet kuitenkin oikeassa että limakalvot voi olla täysin ehjätkin koska virukset voi suodattua sen läpi. Eli KUKAAN EI OLE TURVASSA

En oo...
Voisin luovuttaa, mut ei ne sitä huolis
Ei voi mitään...

En luovuta, enkä edes harkitse. Veren näkeminen saa mut voimaan pahoin ja neulat vasta kamalia onkin. Pyörryn lähes poikkeuksetta kaikissa verikokeissa.

En, mutta miettinyt olen asiaa.

Viimeaikoina olen luovuttanut plasmaa, mutta kohta pitänee siirtyä takaisin vereen. SPR on tietääkseni myynyt plasman valmistuksen Hollantiin.

Jos menette luovutukseen niin juokaa pliis ennen ja jälkeen nestettä. Neste korvaa parhaiten sen nestehukan. Eikä siellä tarvi olla ja nousta saman tien, kun neula on käsivarresta irti. Jos yhtään epäilee oloa niin rennosti vaan lepuuttaa paikallaan vielä hetken.

--
.-Pepi-.

Kertaalleen olen luovuttanut, vaikka kärsinkin neulakammosta. Olo luovutuksen jälkeen oli kutakuinkin normaali, joten eipä tuo niin kauhee kokemus ollut.

En ole kyllä, kun on taipumusta anemiaan... Mut haluisin kyllä

Kyllä.

Juu kolme kertaa...

Pari kertaa intissä ja kerran koulussa.

Koulussa yks kaveri päätti kokeilla miltä tuntuu puristella sitä
patukkaa kädessä pikkasen nopeampaan tahtiin ja hetken päästä pyörtyi.
Naurettiin perseemme pois

en lähe sinne pyörtymään hirveen halvalla, ku pussi täyttyy verestä niin meikäläisen silmät sumenee samaa tahtia :)
heh no ei! pienenä pelotti toi homma, mut nykyään ei vaan lähinnä ei tulis siltikään mieleenkään, on se kuitenkin sen verran inhottavaa

Voisinkin käydä taas tänään. Olen ollut tarpeeksi kauan taas kiltisti. Edellisestä bodymodificationistakin on jo juurikin hieman yli vuosi.

Ei, en koskaan!
Ajatus on käynyt usein mielessä ja luovuttaisin vertani hyvään tarkoitukseen koska tahansa ( mulla tätä riittää ) mutta en ole niinkään varma että minun veri kelpaa luovutettavaksi...

Luovuttaisin jos voisin,mut hyvä ku riittää omaan käyttöön ja piikkikammo on niin kauhee ettei mitään rajaa

haluaisin luovuttaa, mutta en ole ollut tarpeeks kiltti, että saisin lupaa siihen..*uuh*

Onko verenluovutus osa arkipäivääsi? Vai onko se asia mitä et edes harkitse?

O