Oletko luovuttanut verta?

Back to yleinen keskustelu O

Mä olen siitä säälittävä sairaanhoitaja etten siedä verta enkä pistämistä. Pystyn kyllä hyvin pistämään muita mutta kun pistellään suoniin, alkaa jo heikottaa. Harkitsen kovasti tuota luovuttamista, koen sen sen verran tärkeäksi asiaksi, mutta toistaiseksi en ole päässyt luovutuspaikan kynnyksen yli...

mielelläni luovuttaisin vaan kun ei onnistu...just kävin verikokeessa ja hiki tuli jo kun hoitajatäti taputteli suonta esiin. itse toimenpiteen jälkeen alkoi korvissa suhisemaan ja menin kuulemma sen verran kalpeaksi, että joutui jonnin aikaa lepäilemään ja keräilemään itteensä ennen ku mua päästettiin sieltä mihinkään. piikkikammo vaivannu niin kauan ku muistan...

Taas tuli tekstiviestikutsu, pitääpä mennä ens viikol :)

Mä en vielä pääse luovuttamaan, edellisestä lävistyksestä on alle puoli vuotta vielä. Uusikin olisi haaveissa, pitäisi oikeastaan ottaa se mahdollisimman pian jos siihen päädyn, pääsis sitte ens keväänä taas luovuttamaan. Yleensä oon käyny kaksi kertaa vuodessa, se on tuntunu itselle sopivalta rytmiltä. Mielelläni luovutan, se on hienoa jos voi jotenkin auttaa.

+ Niin ja se vielä, että jos joku haluu joskus lähteä muttei yksin viitti, ni mä lähen kyllä mielelläni mukaan, joko itekki luovuttamaan tai sit ihan vaan henkiseks tueks

monasti luovuttanu, mutta nyt en ole moneen kuukauteen käyny luovuttamassa kiireiden vuoksi ja keskustan verenluovutus piste on vaan 16 auki muistaakseni.

veriryhmä AB Rh(D) pos

sain jopa verenluovuttajakortin ku oon käyny muutaman kerran.

nii ja pakko sanoo et ainakin halvat kännit saa ku käy luovuttaa verta ja sit juo jonku sixpäkin *känni* nousee kummasti päähän

[q]LactoPhilus, 23.11.2006 18:57:
monasti luovuttanu, mutta nyt en ole moneen kuukauteen käyny luovuttamassa kiireiden vuoksi ja keskustan verenluovutus piste on vaan 16 auki muistaakseni.

veriryhmä AB Rh(D) pos

sain jopa verenluovuttajakortin ku oon käyny muutaman kerran.

nii ja pakko sanoo et ainakin halvat kännit saa ku käy luovuttaa verta ja sit juo jonku sixpäkin *känni* nousee kummasti päähän
[/q]

Keskustassa piste on auki normaalisti viikolla 11-19 ja keskiviikkoisin 8-13. Ja Kivihaassa 8-18 (pe 17).

Tarkotus ois luovuttaa säännöllisesti ainakin pari kertaa vuodessa, mut olin leikkauksessa syksyllä ni en sit käyny ku kerran viime vuonna.. sit ei saa muistaakseni mennä jos asuu puoli vuotta ulkomailla

Menisin mielelläni luovuttamaa mut ei ne multa ota verta ja nyt muutenkaa en vois puolee vuotee luovuttaa ku otin vasta tatuoinnin

Pitäis mennä luovuttamaan... sais vaan aikaiseksi...

luovuttaisins jos mun suonet ei karkais samantien ku nään neulan tai aistin sen läsnäolon.
Oli verikokeen ottaja miten kova ammattilainen, niin hyvässä lykyssä saa sen yhden koeputkellisen. Sillä määrällä en pahemmin lähde verta luovuttamaan

hienoa että muut pystyvät, ja luovuttavat

pitää kattoo reilun kuukauden päästä et onko rautatabut ja c-vitamiinin syöminen auttanu. oli reilu kuukaus sit hemoglobiinit 137 ku sitä ennen tos alkutalvesta 167 =P
Riisijauhelihakuuri toimii!

En oo käyny mut oon kyllä monesti ajatellu et menisin. Ei sit oo vaan saanu aikaseks, pitäis olla joku joka tulis mua aina kädestä pitäen hakemaan, niin tulis mentyä. Mistä mä saisin helpoiten selville et missä täällä jyväskylässä vois käydä luovuttamassa ja millon?

jokusen kerran oon luovuttanut, kun on mukava sauma tullut vastaa. Koululla käy sopivasti pari kertaa vuodessa SPR heilumassa niin sillon tulee mentyä :)

[q]MiMoSa, 6.6.2007 21:22:
En oo käyny mut oon kyllä monesti ajatellu et menisin. Ei sit oo vaan saanu aikaseks, pitäis olla joku joka tulis mua aina kädestä pitäen hakemaan, niin tulis mentyä. Mistä mä saisin helpoiten selville et missä täällä jyväskylässä vois käydä luovuttamassa ja millon?
[/q]

http://www.veripalvelu.fi/asp/system/empty.asp?P=220&VID=default&SID=317492502045207&S=1&A=closeall&C=29474

Tuolta löytyy :)

En, mutta liityin Amnestyyn niin eiköhän se auta jo vähän maailmaa

[q]Mimir, 6.6.2007 21:28:
---
MiMoSa, 6.6.2007 21:22:

---

http://www.veripalvelu.fi/asp/system/empty.asp?P=220&VID=default&SID=317492502045207&S=1&A=closeall&C=29474

Tuolta löytyy :)
[/q]
Ai, kiitos! Näköjään se olis ihan tossa kulmilla ja vielä sellasina aikoina et sinne pääsis, joten enää ei voi jättää menemättä.*hymy*

[q]Tripla-T, 6.6.2007 21:29:
En, mutta liityin Amnestyyn niin eiköhän se auta jo vähän maailmaa
[/q]

eli oot kantanut kortesi jo kekoon vai?
:D

tänään taas luovutin solujani veripalvelun käyttöön, espresso + kolmioleipä oli hyvää :) jäätelönkin olis saanu mut ei ollu eskimo-fiilis

mun pitäis varmaan tietää mut mut... mitä alhanen paino haittaa jos hemoglobiini on korkee? (149) En oo koskaan tosissani harkinnut tätä, rupesin vaan miettimään.

[q]Hyzenthlay, 19.6.2007 19:12:
mun pitäis varmaan tietää mut mut... mitä alhanen paino haittaa jos hemoglobiini on korkee? (149) En oo koskaan tosissani harkinnut tätä, rupesin vaan miettimään.
[/q]

alaraja on 50 kg

O