Klubituksen kilonpudotus
- « Edellinen
- 1
- ...
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- ...
- 92
- Seuraava »
[q]siveys, 14.1.2010 17:43:
---
WiljamiDzay, 14.1.2010 17:41:
Niin ja painonpudotuksen aikana dokailu keskeyttää painontippumisen vaikka miten dieettais, koska kun maksa polttaa alkoholia, muu aineenvaihdunta on minimissä. Ja lisäksi jos pitää hiilaritonta dieettiä yllä niin viinan kanssa läträily voi olla hengenvaarallista (kehon kuivuminen saattaa aiheuttaa ketoasidoosin = sokeritautikohtaus).
---
On se kyllä hienoa kun ihmiset tietää mistä ne puhuu :D
[/q]
Kato tärkeintä on uskoa siihen mitä lukee pakkotoisto-foorumilta
edit. tai karppaajista tai mistä lie oonkaan lukenu/kuullu... Eniveis ei se dokailu terveyttä edistä kuitenkaan ja jos ei oo darra, ni jaksaa sporttailla
Hommaa ruumillisen työn, nii johan pinceytyy
[q]Jussi Soro, 13.1.2010 18:30:
Pointtina siis oli, että on terveellisempää liikkua ja syödä terveellisesti kuin olla liikkumatta ja syödä niin vähän, että silti laihtuu. Liikunnan terveellisyydestä tuskin tarvitset kauheasti tieteellisen tutkimuksen viitteitä?
[/q]
Mielestäni se, että liikunta on terveellistä on hyvä abstraktio jos ei halua perehtyä asioihin syvemmin.
Jos kuitenkin lähdetään tätä abstraktiota syvemmälle, eli lähdetän esimerkiksi tarkastelemaan "kehon läpi kierrätetyn energian" tai "säästöliekin" vaikutuksia terveyteen, astutaan alueelle, jolla näiden abstraktioiden päälle rakennetut logiikat eivät enää automaattisesti päde. Ilman tällaisia rankkoja abstraktioita kohtaamme seuravia kysymyksiä:
Mitä on terveys ja mistä eri asioista se koostuu?
Kuinka paljon kukin yksilö arvostaa eri terveyden osa-alueita?
Miten erilaiset liikuntamuodot vaikuttavat terveyden eri osa-alueisiin?
Miten erilaiset ruokavaliot vaikuttavat terveyden eri osa-alueisiin?
Miten terveyden eri osa-alueet vaikuttavat muihin terveyden osa-alueisiin?
Jos kysymyksen purkaa näihin komponentteihin niin ainakin allekirjoittaneelle herää varsin suuri tarve tukeutua tieteellisesti tutkittuun tietoon esimerkiksi juuri liikunnan vaikutuksista terveyteen, sillä en voi enää pitää itsestäänselvyytenä jokaisen liikuntamuodon soveltuvuutta jokaisen yksilön henkilökohtaisiin terveydellisiin tavoitteisiin.
Jos sinulle riittää se, että liikunta on terveellistä niin hyväksyn täysin valintasi. Mielestäni on täysin perusteltu valinta ottaa annettuna tieteellisen yhteisön populaarikulttuuria varten muodostama abstraktio ja elää sen mukaisesti, jolloin oman energiansa voi suunnata muihin kohteisiin kuin lääketieteellisen tiedon etsimiseen, omaksumiseen ja siltä pohjalta maailmankuvansa rakentamiseen.
Mikäli kuitenkin teet tämän valinnan, suosittelen sinun huomioivan valintasi implikaatiot esimerkiksi silloin kun jaat neuvoja julkisella keskustelualueella. Koko ajattelusi perustuu abstraktioihin, jotka kätkevät alleen mielettömän määrän poikkeuksia, erityistilanteita ja kyseenalaista (sekä usein myös väärää) tietoa, eivätkä näitä abstraktioita logiikan keinoin yhdistelemällä saadut johtopäätöksesi enää välttämättä pidä paikkaansa.
Sinulla on ihmisyksilönä oikeus (tai oikeastaan pakko) muodostaa oma maailmankuvasi ja tehdä siihen pohjautuvat päätöksesi tällaisten epätarkkojen abstraktioiden pohjalta. Siinä vaiheessa mennään kuitenkin mielestäni todella vaaralliseen suuntaan kun puet nämä abstraktiosi totuuksien muotoon ja julistat niitä julkisesti ilman asianmukaista huomiota oman pätevyytesi rajoista.
Eli kun sä seuraavalla kerralla haluat tulla muistuttamaan meitä siitä, että terveellinen liikunta ja terveellinen ruokailu ovat lääketieteellisen yhteisön mielestä kokonaisvaikutuksiltaan terveellisiä valintoja, voisit jättää "säästöliekkien" ja "energian läpikuljettamisten" terveydellisten vaikutusten julistamisen sellaisille henkilöille, jotka ymmärtävät edes mainita kyseessä olevan spekulaatiota, joka ei pohjaudu tieteelliseen tutkimukseen.
Don't take this the wrong way. Oot varmasti ihan hyvä tyyppi ja pidät itsestäsi todennäköisesti fyysisesti parempaa huolta kuin minä. Haluat varmasti myös vilpittömästi auttaa Klubituksen kilonpudottajia kohti terveellisempää elämäntyyliä. Suosittelen kuitenkin, että pidätäydyt siinä mitä oikeasti tiedät. Jo sekin, että kerrot mitä olet mistäkin lähteestä kuullut ja miten olet itse päättänyt näiden tietojen pohjalta järjestää oman elämäsi on varmasti monelle arvokasta ja inspiroivaa tietoa.
lihavat on leppoisia (vitut).
jotain positiivista, limsat ovat poistuneet lähdeveden tieltä, lukuunottamatta (lähes) päivittäistä batteryä. Ja salaattia tulee kokattua niin usein kuin jaksaa/muistaa. Hyväähän se on.
Humph...kesästä tippunu 7 kg (80 -> 73). Nyt pitäis vaan olla jostain aikaa että ehtis salille ja sais taas painon nousemaan lihaksien muodossa, vois ruveta taas syömään.
[q]Hyzenthlay, 21.9.2005 00:25:
Kai voi ilmoittautuu syyskilonpudotukseenkin Tän hetkinen tilanne on 160/57.5
[/q]
Yllättäen taas lähän lipsunu ote, mut tän hetkinen tilanne on 55kg kolme viel pois... oiskohan maaliskuu hyvä tavote
Minusta tuntuu, että palaan asiaan/puntarille joulun jälkeen.*vink*
Metodit keväälle on kyllä syksyn perusteella jo tiedossa:liikun, en omaa rahaa ostaa ruokaa ja aina qn tekee mieli ostaa herkkuja, katson niitä muita jotka ostavat niitä. Useimmiten mun ei tee enää mieli.*vink*
Oon saanu aika hyvin kaikki herkut jätettyä pois, mikä on jo hyvä alku, vaikkei painoa olekaan vielä pudonnut.. Mutta eipä oo paljoa voinutkaan ku tässä siitä asti ku laihdutuksen alotti, ollut kipeenä
Mutta jooh, kymmenen kiloa ois tarkoitus saada pois, että ois taas tyytyväinen itseensä, ainakin suunnilleen.. Päivämääriä en sen kummemmin asettele.. Kovasti vaan lenkille ja reeniä..
[q]Nexus__69, 15.12.2005 22:47:
Oon saanu aika hyvin kaikki herkut jätettyä pois, mikä on jo hyvä alku, vaikkei painoa olekaan vielä pudonnut..[/q]
samoilla linjoilla..
[q]Skenemursu, 15.12.2005 22:11:
ai niin ja haastan jujun skabaan mukaan! Viime mittauksessa juju oli viel 1kg pienempi, mutta kohta paasen haukkuun sita laskiksi!
[/q]
[q]Super-Kerttu, 14.1.2010 17:28:
No joo..ihmettelempä vaan, et miks noin rankalla tavalla, kun olis helppoo vaan syödä aina sopivasti!?
[/q]
Teoriassahan se tosiaan ois helppoa vaan syödä aina sopivasti. Reaalielämän todisteaineisto kuitenkin osoittaa, että se tuntuu kaikesta teorisoinnista huolimatta olevan aivan liian vaikeata suurimmalle osalle länsimaalaistuneiden kansakuntien väestöstä..
Voisiko siinä siis kenties olla perää, että teoriasi ei ehkä pätisi kaikille ihmisille kaikissa elämäntilanteissa? ;)
Mä olen ollut jo 1,5kk tässä laihiksella. Kaloreita about 2k/päivä, salilla kolmesti viikossa ja aerobista pari kertaa myös, yksi pizzapäivä viikossa, muuten siististi. Tuloksena voimat on lähtenyt, pää on jumissa ja paino pysynyt about samana. Kokeilin jopa olla viikon about 1600kcal/päivä... sillä viikolla tuli kaksi kiloa lisää. Hassua.
mullakin alkaa ny phase II
siis tossa kesällä tiputin 97-> 88.. nyt tullu varmaan 1-2 kiloo lisää kun keittiö on ollu rempassa ja joutunu syömään lounaan ulkona..
eli nyt taas ruokavalio kuntoon ja liikuntaa lisää..
lisäravinteet taas käyttöön ettei nää jo olemassa olevat lihakset pääse lähtee niin pahasti..
pikkasen näyttti viimeks lähtevän vaik kuinka koitti glutaa+heraa vetää, mutta se onkin välttämätön paha laihdutuksessa..
maitotuotteita pitää siis vetää ettei luusto kärsi..
vaimo on onnistunut mua paremmin..kiloista en tiedä mutta jalat ja perse kyl pienentynyt pari vaatekokoo vaikka se mikään pyöree ollukkaan..(ainakaan mun mielestä)
[q]Skenemursu, 16.12.2005 15:08:
varmaan tarvis sijoittaa rahaa siihen että aloittais syömään pelkkää lihaa ja rasvaa ja jättäis hiilihydraatit pois... eli atkinsin dietti. Mutsi on nyt laihtunut joku 15-17kg sillä ja faija ehkä 12kg faija sen takia niin vähän että se ei ole pystynyt jättämään olutta pois ja siinä kun on hiilihydraatteja. Mutta mä kelasin pystyä jättämään oluenkin pois aloittaen huomenna! tänään pikkujoulut ja saunailta joten ei ehkä ihan tänään vielä kykyne :)
mutta varmaan siis ainoa oikea tapa laihduttaa tuo atkins, sillä esim painovartijoiden dieettiä pystyy noudattamaan about 2-3% ihmisistä... tossa atkinsissä lienee todennäköisyys onnistua päälle 20% tilastollisesti mitattuna...
[/q]
se ny niin kallista ole..
jauhelihaa ja kasviksii esim..
kanaa ja kasviksia
perus ruokaa mut vaihat ne pastat ja perunat ja riisit pois..
sokeri minimiin..
jos tekee mieli makeeta niin rahkaa tai kevyt mansikkakeittoo
no 2k ei paljoon laihduta...siis nopeesti..
jos tolla kalorimäärällä on pitkään niin se on kaikkein ideaalisin määrä...
voimattomuus/väsymyshän on kaikkein kovin riesa..
sit laihiksella pitää pitää huolta että suoli toimii..muuten sitä laihtumista ei synny.. sen takia itte jouduin pitää breiksii..
ave
mites sun ruokavalio.. et kai vetele leipää tjms
meinaan sillon kun mennään vähillä kaloreilla ja kulutetaan niin noi nopeet hiilarit ne vaan väsyttää/turvottaa enemmän ja tulokset siis huonontuvat kun et jaksa jumppaa
tsemii ny kuitenkin
[q]Avernian, 16.12.2005 15:35:
Mä olen ollut jo 1,5kk tässä laihiksella. Kaloreita about 2k/päivä, salilla kolmesti viikossa ja aerobista pari kertaa myös, yksi pizzapäivä viikossa, muuten siististi. Tuloksena voimat on lähtenyt, pää on jumissa ja paino pysynyt about samana. Kokeilin jopa olla viikon about 1600kcal/päivä... sillä viikolla tuli kaksi kiloa lisää. Hassua.
[/q]
Haiskahtaa ylikunnolta. Saatkohan tarpeeks proteiineja? kun sanot että voimat on lähteny. Käyppä ostamassa purkki proteiinijauhetta, jossa on vähän rasvaa ja hiilareita jos se vaikka auttaisi asiaa. en nyt tiiä saako foorumia mainostaa, mutta lue pakkotoisto.com foorumia, siellä on ihan hyviä vinkkejä laihduttajalle... enemmän imo ruokaa vaan naamaan...
[q]hemuz-, 16.12.2005 20:32:
[/q]
Ruumillisesta työstä saa vain kahta kauheamman ruokahalun.
T. "Ruumiillisen työn tekijä"
[q]Hansu, 16.12.2005 22:52:
---
hemuz-, 16.12.2005 20:32:
---
Ruumillisesta työstä saa vain kahta kauheamman ruokahalun.
T. "Ruumiillisen työn tekijä"
[/q]
no ehkä. mä en kerkee hirveesti syömää, ku poltan
t: kaupassa töissä
[q]Dueno, 16.12.2005 20:43:
Haiskahtaa ylikunnolta. Saatkohan tarpeeks proteiineja?[/q]
Ei ole kyllä muita ylikunnon oireita.
Ja prodea tulee 160-200g/päivä, pitäisi todellakin olla tarpeeksi, kun en ole kuin 75 kilonen. Tarkoitus olisi johonkin 68:n päästä, niin voisi vähän paino heilahdellakin ja silti pysyä -71 painoluokassa.
[q]pakkotoisto.com[/q]
Selaimen alotussivu
[q]pyhimys:
Ennen lenkille lähtöä kannataisi juoda mustaa kahvia, jotta aineenvaihdunta paranisi.[/q]
Tai cofi-tabsei (100kpl 100mg maksaa 3,55) ..ja myydäähän noita jotain rasvanpolttokapseleitakin.
Ja ananasta menee pari purkkia päivässä..mmmm
tosin mä en oo laihduttamassa ;-)
- « Edellinen
- 1
- ...
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- ...
- 92