Klubituksen kilonpudotus
- « Edellinen
- 1
- ...
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- ...
- 92
- Seuraava »
elikkäs..
hiilareita jotkut tarvii palkkarissasen takia koska..
- saa heti ravinteita treenin jälkeen verenkiertoon = kasvu
- palauttaa kovasta treenista ja heikotuksesta (kun hiilari menee polttoaineeksi samantein)
- ammattilaiset puskevat tyhjää seuraavassa treenissä jos edellisellä kerralla palkkaria ole saanut
et ite käyttäisin jos en olis laihiksella..
sinänsä kaikki mainoslauseet "g.mass, supermass" ei sinänsä ole kuitenkaan niin et niil tulee massaa.. niis on vaan paljon hiilareita..
osta joku perus hera vaan
[q]vaavu
Tavoitteena ei tosiaan ole niinkään massan lisäys, vaan ennemminkin kiinteytys ja rasvakudoksen ja lihaksen välisen suhteen parantaminen[/q]
[q]
Kuinka paljon olisi siis hyvä nauttia noita proteiinilisiä, jos oletetaan, että ruokavalio on muuten ihan suhteellisen normaali?[/q]
Kyllä noihin tavoitteisiin on mahdollista nähdäkseni päästä ihan ruokavaliota muuttamalla. Kun treeniä lisätään nousee kokonaiskulutus ja pystyy syömään huomattavasti enemmän. Mä kiinittäisin kyllä ensisijaisesti huomiota riittävän proteiinin saantiin ruoasta. Lisää: kalaa, kanaa, kalkkunaa, ja maitotuotteita kuten rahkaa ja raejuustoa jne. Hiilareiden osuutta voikin sitten laskea, jos ei painolisäystä hae. Eli vähemmän esim. leipää, pastaa, riisiä, perunaa jne.
Elimistö kykenee käyttämään (imeytyminen) ruoasta saatavan proteiinin aina jauheita yms paremmin hyödykseen.
Hiilareita ei voi eikä pidä kokonaan jättää, koska elimistö tarvii niitä poltto ja rakennusaineiksi kumminkin.
Itse en ole aikoihin treeninjälkeistä palautusjuomaa lukuunottamatta, jaksanut nauttia lisäravinteita ollenkaan ja hyvin on jaksanut :)
Tavallisen kuntoilijan kannattaa panostaa ruokaan ja jättää "ihmejauheet" hifistelijöille.
[q]siveys, 30.1.2006 03:31:
Nälkää enemmän on häirinnyt tavaksi muodostuneiden karkin napostelujen pois jättäminen - kun on ollut tapana aina ruokailun jälkeen ostaa karkkia niin niitä namuja jää todella kaipaamaan, vaikka maha olisi kuinka täynnä. [/q]
Mulla oli myös tapana aina vetää jotain makeeta jälkkäriksi, ja jäi sellanen vajaa olo, kun ei sitten saanutkaan syödä. Samoin tv:tä kattellessa tuli aina naposteltua jotain.
JA SITTEN LÖYSIN VIINIRYPÄLEET! siemenettömät sellaiset on sopivan makeita ja naposteltavia*slurps*
Kattelin vähän kuvia kesä vs joulukuu, ja kyllä vaaka näytti samaa. Eli 5kg pois 62->57 niin vaatteetkin mahtuu taas päälle, kun ei oo varaa ostaa uusiakaan, kun kaikki rahat on menny kai sitte suklaaseen, siiideriin ja ruokaan...*grr*
3kg down 4kg to go.. Aika kivutonta on ollu..
siksi vedänkin erilaisia aminohappoja.. jotka estää kabotaalia.. mm herassahan niitä jo aika paljon onkin...
lisäksi gluta.. jotkut vetää viel leusiinii yms mut ne on jo aika hifistelyit
Ruokavalio mulla on mielestäni kunnossa, mutta mihin sitten tarvin niitä lisäravinteita jos syön kaikkea ravintoympyrästä?
tuli vaan mun salainen ase muistiin.. HIIT
eli sen voi tehdä vaik kuntopyörällä, mutta se pitää tehdä aamulla tyhjään vatsaan..
perus idea on se että se on perus intervallia.. eka 20 sekkaa kevyillä ja 20 raskailla painoilla..mutta kokoajan täysiä..
aloitetaan tämä tekemällä 1vk 5min.. seuraavalla 6min....aina 12min saakka
tällä "kuurilla" rasva palaa ja kestävyys ja hapenottokyky paranevat 10:llä..
googlettakaa lisää jos kiinnostaa..
[q]Freja
Mä nimittäin haluisin kuntoilla ja yrittää polttaa sitä rasvaa terveellisesti, mutten tiedä asioista paljoakaan, eli kunnon info ois aika jees.
[/q]
Ootko käyny katsomassa http://www.kutri.net ? Aika kattavaa infoa jos viitsii vaan lukea ajatuksen kanssa. Oikeellisuudesta en muuta sitten tiedäkään, tosin hyvin näytti kiinteytyneen.
[q]Freja, 9.1.2006 11:58:
ps. Mikä on kabotaali?????
[/q]
eipä taida olla mikään
katabolia on sitä että elimistö syö lihaksia energian saamiseksi.
kaalibooli on varmaan aika pahanmakuista ja aiheuttanee pieruja.
kumpaakaan en suosittele kokeilemaan.
no tää nyt on taas tälläistä hifistelyy mutta..
kun treenatessa elimistöstä tietyt aminohapot poistuu.. niin alkaa kataboolia syntyä..
ravinnosta aminohappoja saa eri lähteistä , mutta KAIKKIA 12 aminoa on aika vaikee saada..
puhumattakaan proteiinitarpeesta.. josta oli jo tossa yllä juttuu..
vitamiinit..mineraalit.. kiven hivenaineet... rasvat.. kaikki on vaan hienosäätöö..
jotkut ei osaa enää olla niitä ilman jotkut saa vaan hyvän mielen..
mä olen tossa puolivälissä..
kyllähän kaikki tietää että noi auttaa ja on tärkeitä..mutta KUINKA tärkeitä??
täähän on harrastus siinä missä muutkin että voi vetää perinteistä linjaa tai hifistellä..
kyllähän se onnistuu ilmankin lisäAINEITA mutta se on huomattavasti helpompaa ja halvempaa vetää vaa 1 sima.
Vois pari kiloa tiputtaa kyl täs kevään kuluessa...
[q]hardikaveri, 9.1.2006 13:00:
kyllähän kaikki tietää että noi auttaa ja on tärkeitä..mutta KUINKA tärkeitä??[/q]
No jos kyse on tällasesta "kevätkilonpudotuksesta", niin tärkein taitaa olla liikunnan (aerobisen) lisääminen, ja ruokavalion tarkkailu. Jos taas treenaa hiukan lisää punttia, niin tohon lisäprotskut päälle. Sil pärjää jo aika pitkälle. Lisähiilareita, aminoita, glutaa ja rasvanpolttajia kantsii ehkä vetää siinä vaiheessa kun tietää ite et mitä oma ruumis tarvii, tosin noitten vaikutuksetkin on aika olemattomia loppupeleissä, ellei treenaa ihan "tosissaan". Lisähiilaria en kuitenkaan suosittele jos tavoitteena on vaan pudottaa painoa.
erittäin tärkeetä on muuten huolehtia kuitujen saannista.. jos ei viljasta niin sit kasviksista
No, toiset hössöttää hiilareista ja toiset rasvasta ja toiset kuiduista.. Mun mielestä on tärkeintä että kuuntelee itseään ja rakentaa ruokavalionsa sen mukaan. Itse olin ollut vuosi sitten pari viikkoa vähähiilarisella ruokavaliolla kun yhtäkkiä huomasin että mulla on parempi olo kuin aikoihin, vatsa toimii normaalisti ja muitakin hyviä vaikutuksia oli. Sen jälkeen olen välillä tarkkaillut syömisiä enemmän ja väilllä vähemmän mutta ihan selkeästi olen huomannut mitä minun kannattaa syödä ja mitä ei. Siksi on ollutkin selvää että tulen jatkossakin olemaan pääasiassa vähähiilarisella ruokavaliolla. Koska kyse ei kuitenkaan ole mistään allergioista tai muista niin kyläpaikoissa tai muissa erikoistilanteissa (kuten jouluna) en ala nipottaa mutta huomaan kyllä syöneeni sopimattomia.. Niin ja tämä sepustushan lähti siitä että itse en usko tuohon 30g/pvä kuituvaatimukseen enkä myöskään kuitujen saantia kyttää (enkä itseasiassa niitä hiilareitakaan koska aika luonnollisesti normaalioloissa ruokavalio muodostuu sellaiseksi *hymy*). Muutenkin uskon että viralliset ravitsemussuositukset tulevat kyllä jollain aikavälillä muuttumaan.
[q]Ana-5000, 10.4.2008 15:40:
106 -> 91.5.
BITCHES.
[/q]
[q]ratas, 10.4.2008 15:42:
99->_87_->80
HO'S.
[/q]
Jahas, ja sit niitä ehdottomia "ennen ja jälkeen" -nudekuvii tänne, thnx!
Tammikuun alusta oon pudotellu -17kg vielä ajattelin 3kg käristellä. 0,5kg/vko vauhdilla mennään ja nälkää en ole nähny, mut toki on joutunu monesta kivasta asiasta kieltäytymään.
Kaiken a ja o on mielestäni usein syöminen jotta verensokeri pysyy tasaisena ja itse syön/juon päivittäin 7 ateriaa.
Ja tietty liikunta päälle...
[q]Tyeicha, 11.1.2006 13:07:
toi pacifique antoi hyvän motivaation laihduttaa/kiinteyttää. ens kuussa salille. -5kg ja olen tyytyväinen. hyvä keino oli liimata kauniiden&laihojen mallitsubujen kuvia jääkaapin oveen.
edit:typo
[/q]
Ei mahdu enää
[q]
Hyvää kuitua ilman turhaa energiaa saa esim. leseistä. Kaupassa myytävissä vehnäleseissä on tosi paljon kuitua (taisi olla jopa 55%), mutta ne maistuvat jo aika sahajauholle. Ruisleseet sen sijaan on sekä hyvänmakuisia että terveellisiä, tosin niissä on vähän vähemmän kuitua ja enemmän energiaa suhteessa.
[/q]
Kun teen aamukaurapuuroa, laitan esim desin kaurahiutaletta ja sekaan 1/4dl vehnäleseitä. Sillä tavalla nautittuna leseet menee huomaamattaan. Toinen hyvä keino käyttää leseitä on tehdä pirtelö. Itse joskus kiireettöminä viikonloppuaamuina teen hedelmä+marja+maustamatonjurgurtti+lese pirtelön a.k.a. voimajuoman. Täyttää mahaa hyvin viikonloppu tarpeisiin.
[q]pyhimys:
Ennen lenkille lähtöä kannataisi juoda mustaa kahvia, jotta aineenvaihdunta paranisi.[/q]
Tai cofi-tabsei (100kpl 100mg maksaa 3,55) ..ja myydäähän noita jotain rasvanpolttokapseleitakin.
Ja ananasta menee pari purkkia päivässä..mmmm
tosin mä en oo laihduttamassa ;-)
- « Edellinen
- 1
- ...
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- ...
- 92