Klubituksen kilonpudotus
- « Edellinen
- 1
- ...
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- ...
- 92
- Seuraava »
Ruokavaliosta pois jääneet: Vaalealeipä,Peruna,Erilaiset herkut sekä sokeri ja margariini/rasva.
tilalle tulleet: Kasvikset,hedelmät,maitotuotteet sekä Riisi.
urheilu : 2-4h lajiharjoittelua/pv + 4km pyöräilyä/pv. + punttisali treenit 2x 2h /viikossa + 1 hyppyharjoitus 1x viikossa.
tavoitteena rasvanpoisto ja sen korvaaminen lihaksilla ---> voimaa,kestävyyttä ja nopeutta
Pari-kolme kiloa lähtenyt vuodenvaihteen jälkeen, mutta vielä pitäis muutaminen pudottaa.. ei se vaan oo niin kauhean yksinkertaista ja helppoa...
Noniin, mäkin olen sitten aloittanut kuntoilun - tosin vähän laiskemmanpuoleisesti, mutta kuitenkin. Päätarkoituksena ei ole niinkään painonpudotus, vaan kunnon kohottaminen, mutta olishan se ihan hauskaa jos pari kiloa lähtisi, tai jos vähän kiinteytyisi samalla. Tänä aamuna paino oli vähemmän kuin moniin vuosiin - tosin vain hetken, kun join ison kupin kahvia, niin nousi taas entiseen. Mutta hauskaa kuitenkin :)
Alkuvuodesta jaksoin kuntoilla paremmin, nyt on tullut taukoa, mutta paino oli vähän pudonnut. Liekö johtunut harjoitteluviikosta, jossa työ oli erittäin rankkaa ja ruumiillista - ja jota on tiedossa kesällä 5 kk... Pitäisi kyllä taas ottaa niskasta kiinni itseään, ja raahautua salille, ja lenkille, kun säät paranee.
Multa lähti n. 8 kg reilussa viikossa, kun putkautin pienokaisemme maailmaan :) Nyt on enää 0,5-2 raskauskiloa jäljellä, paino tuntuu heittelevän aika paljon. Ainakaan vielä en millekään kuntokuurille rupea, kun ei onneksi ole liikaa painoa, vaikka jokunen kilo jäisikin. Löysän vatsanahan kyllä haluaisin jossain vaiheessa pois. En tiedä yhtään, kiinteytyykö se itsestään, auttaako kuntoilu (tai kenties kiinteyttävät voiteet *nauru*), vai onko se lopullisesti venähtänyt...
[q]satumetsä, 24.3.2007 10:05:
---
Kirsikka, 24.3.2007 09:37:
Löysän vatsanahan kyllä haluaisin jossain vaiheessa pois. En tiedä yhtään, kiinteytyykö se itsestään, auttaako kuntoilu (tai kenties kiinteyttävät voiteet *nauru*), vai onko se lopullisesti venähtänyt...
---
Riippuu vähän. Jos liikakilot ei katoa, on ylipainoa tms. ja liikunta jää vähälle, niin tuskin se löysyyskään helposti mihinkään katoaa.
Mutta tiedän monia, joilla se nahkalerpake on kadonnut, kun kilot on karisseet ja liikuntaa on harrastettu. Eivätkä nämä henkilöt ole millään laihiksella olleet, eivätkä ole mitenkään erityisesti treenanneet, vaan liikkuneet ihan "normaalisti".
Varmasti kuntoilu auttaa enemmän kuin pelkkä löhööminen.
Eiköhän se masu siitä kiinteydy ajan kanssa
[/q]
Joo, näin mäkin uskoisin. Eikä mulla onneks mitään kengurupussia jäänyt, vähän vaan löllö masu. Laskin just painoindeksin, oli siinä 22 maissa, eli ei oo kyllä liikakiloja. Synnytyksestä vasta reilut 2 viikkoa, joten vielä ei ihan kunto kestä ahkeraa jumppailua :) Mutta eipä tässä mitään kiirettä olekaan...
Nykyään 80,5kg. Vielä viisi kuloa pois. :)
[q]Christinah:
Mä en voi ymmärtää miksi näissä keskusteluissa ravaa oikeasti normaalipainoisia/hoikkia ihmisiä valittamassa "liikakiloistaan" ja jauhamassa laihduttamisesta. Vika on kyllä jo korvienvälissä silloin -ei niinkään kiloissa/kropassa. Ymmärrän toki todellisen laihduttelun tarpeen, mutta en turhaa vikinää ja huomionkerjäämistä. Säälittävää ja typerää lähinnä.
Puhtaalla omallatunnolla voin sanoa,etten ole kiloakaan pudottamassa vaan oon tyytyväinen itseeni näin. Ei oo liikakiloi eikä alipainokaan vaivaa -> ei stressiä siis. Ainut mitä aion kesää ennen tehdä, on parantaa kuntoa.
Ois vaan kiva nähdä näissä keskusteluissa enemmänkin ihmisiä jotka on tosissaan koko homman suhteen tai kilojenpudotuksen tarpeessa.. niin ja sellasia jotka tosiaan kykenee syömään sen kakkupalan ilman 3viikon vikinää et iiiiiiiiiiiiik mä lihoooooooooooooooooon!!!!!!
[/q]
no jaa-a... jos noi normaalipainoset ja laihat ei pitäis huolta niitten kunnosta / ruokavaliosta niin luuletko että ne olis sen näköisiä kun ovat?
Minä ainakin luen topikkia ja olen suorastaan iloinen kun he kirjoittavat miten he ylläpitävät kuntoaan ja millaista ruokavaliota he käyttävät koska niistä voi oppia paljon ja niin se on kehitystä sitten siihin kun itse juuri muutan ruokavaliotani. Mulla esim ei ole koskaan ollu mitään hajuu mistään hiilari proteiini ym jutuista mut nyt oon jo paljon viisaampi kun tossa 1v sitten suunilleen kun tää topikki aloitettiin.
Oma painonpudotus on menny hiljalleen kokoajan alaspäin hitaasti joskus jopa matelevan hitaasti mut suunta on ollu kokoajan alaspäin. Kuntoa oon alkanu nostamaan ennemmin ja ruokavaliomuutos ei vaan tapahdu sekunissa / päivässä saatikka mun kohalla ees viikossa koska opettelen pikkuhiiljaa.. Takapakkia joskus tulee mut sen sitten korjaan kattomalla et mikä meni pieleen.
Tällä viikolla oon ajatellu laittaa tänne kuvan mitä olin tossa 1,5 vuotta sitten ja no nykyisen tilan näkee uusimista kuvistakin... Mut huoh.. mikä muutos!! ja mistään en oo periaatteessa luopunu katon vain vähän mitä syön ja mihin aikaa. Mun tavoite on näyttää 2 vuoden päästä normaalipainoselta ja mä toivon et ainakin seuraavan 2 vuoden ajan noi laihat ja normaali painoset jaksais kirjoittaa tänne vinkkejä jne jne niin miekin viisastun kokoajan enemmän ja enemmän.
Iloista kevättä vaan otuksille..
Pyh, peetä kaikki...klubituksen kevätkilonlisäys se vasta on poikaa! *jiihaa**nauru*
[q]hardikaveri, 9.1.2006 14:14:
erittäin tärkeetä on muuten huolehtia kuitujen saannista.. jos ei viljasta niin sit kasviksista
[/q]
Missä kasviksissa (jos siis viljakasveja ei oteta huomioon) on paljon kuitua?
Kuitua olisi kuitenkin hyvä saada se 30g päivässä. Jos tätä määrää ei aio hankkia viljasta, voi tarvittavan määrän saanti pelkkien kasvisten avulla olla aika vaikeaa.
IMHO hiilihydraattihössötys on lyönyt jossain määrin yli siinä vaiheessa, kun hiilareiden pelossa aletaan leikata kaikkia viljakasveja pois ruokavaliosta. Mä olenkin itselleni ottanut sen ohjenuoran, että hiilareiden vähentämisen sijaan syö hyvälaatuisia hiilareita. Eli ruisleipää sen sijaan, että jättää leivän kokonaan pois. (Ei me kaupasta enää ostetakaan muuta kuin rukiista leipää.)
Liiallisella hiilaripanttauksella saa vain huonosti toimivan ruoansulatuksen.
[q]Epailija, 22.3.2007 17:41:
---
vaavu, 29.9.2006 15:50:
Olin 3 viikkoa urheilematta; tästä 2 viikkoa ulkomailla ja viikon flunssassa. Tulos: 1 kg lisää painoa, lihakset surkastuneet ja pömppövatsa tilalle. En muista että koskaan aikaisemmin olisin ollut näin painava. Melkein on sellainen fiilis, että kolmen viikon rötväyksellä tuhosin vuoden treenaamisen tulokset. :(
---
Tarvitseeko yhden kilon muutoksia edes laskea? Viikossa paino saattaa helposti vaihdella tuon kilon ja jos menee sopivina hetkinä vaa'alle, saatta tuo ero syntyä yrittämättä vuorokaudessa-parissa. Ylimääräiset (tai vajaat) yksittäiset kilot lähtevät (tulevat) varsin nopeasti pois (takaisin).
[/q]
Ei nyt menny ihan mullekkaan perille toi yhden kilon "lihominen". Siis painohan voi vaihdella joskus ihan päivittäin. Kilon heittelyllä ei kyllä pitäisi olla mitään merkitystä.
Lihaksetkaan ei muutamassa viikossa ehdi surkastua täysin olemattomiin (tietääkseni?). Luultavasti se vain tuntuu siltä, että on löysä olo, jos on tottunut liikkumaan runsaasti ja sitten pitää taukoa. Luulisi, että siellä ulkomailla on tullut vähän käveltyä..ja se kävelykin auttaa pysymään edes jossain kunnossa.
En usko, että mitään järkyttävää läskimahaa on kehiin tullut, koska kilon ei pitäisi näkyä missään ja on normaalia, että paino heittelee joskus. Ja joskus pömpöttää.
Urgh. Karkintäyteiset leffaillat ja liikunnan roima väheneminen näkyy. Ensimmäistä kertaa elämässäni vaaka näyttää yli 62 kg:n lukemia. Helmikuussa pyörittiin vielä jossain vähän reilussa 59 kg:ssa. Noh, kyllä tämä tästä kun ottaa tuon liikunnan takaisin ohjelmistoon ja vähentää makeisten popsimista.
Kai voi ilmoittautuu syyskilonpudotukseenkin Tän hetkinen tilanne on 160/57.5, ja vaikka lihasta kai onkin vähäsen, niin 5kg saa lähteä heti. Tai vähemmän, jos näyttää hyvältä
Sotasuunnitelma: sokeriset ja rasvaset herkut pois, samoin vaalea leipä ja hiilarit minimiin illalla. Enemmän proteiineja ja vois myös kiinnittää huomioo, ettei tuu syötyy liikaa kerralla Salille 2-3 kertaa viikossa ja joku aerobinenkin jonnekin väliin (en vaan tykkää aerobisesta, ei jaksais!). Onneks töissä tulee hyötyliikuntaa
hmm, aika lepsulta kuulostaa mut tiukennetaan jos on tarvetta
edit: tän päivän syömiset (onkohan liian vähän kaloreita *ding*)
*Aamulla: 2 ruisleipää (kevytmeetwuesti, tuorejuusto, edam17%, salaatti) ja maitorahkaa jos on pari dl valion rasvatonta jugurttii + tietty kahvia mustana
*Töissä päivällä: Mozzarellasalaatti, vettä ja ~100g kanaa
*Töissä illalla: 4-5dl rasvatonta jugurttii ja banaani
*kotimatkalla: pari desii jugurttii
*iltapala: purkki raejuustoo, vähän arlan delitee (5% juusto) ja lasi mehua
parikin kiloa pois niin kylkiluut paistaa kovan sortin rumasti.. lopetan liikkumisen..
Noniin nyt sain kuvan sitten... piti oikeen tänne laittaa.. meitsi on tossa kuvassa 2,5vuotta sitten... 6kk 28kg pois painoa
Olen messissa lahtokohdat ovat 174cm ja 77kg. Pituutta kun ei varmaan enaa juuri kasva niin varmaan painopudotus johonkin 72kg olis realistinen. 2001 Takas Suomeen muuttaesa painoni oli 67kg mutta siihen ei varmaan enaa pysty kun sen verran mukavuuden haluinen on, mutta tuo 72 otettakoon tavoitteeksi ja pv jolloin siihen pitais paasta olkoon 1.6...
ai niin ja haastan jujun skabaan mukaan! Viime mittauksessa juju oli viel 1kg pienempi, mutta kohta paasen haukkuun sita laskiksi!
varmaan tarvis sijoittaa rahaa siihen että aloittais syömään pelkkää lihaa ja rasvaa ja jättäis hiilihydraatit pois... eli atkinsin dietti. Mutsi on nyt laihtunut joku 15-17kg sillä ja faija ehkä 12kg faija sen takia niin vähän että se ei ole pystynyt jättämään olutta pois ja siinä kun on hiilihydraatteja. Mutta mä kelasin pystyä jättämään oluenkin pois aloittaen huomenna! tänään pikkujoulut ja saunailta joten ei ehkä ihan tänään vielä kykyne :)
mutta varmaan siis ainoa oikea tapa laihduttaa tuo atkins, sillä esim painovartijoiden dieettiä pystyy noudattamaan about 2-3% ihmisistä... tossa atkinsissä lienee todennäköisyys onnistua päälle 20% tilastollisesti mitattuna...
talvella on nyt kyl huomannu et pitää syödä enemmän.. syynähän on toi ruumiin lämmittäminen..
ei ole nyt näillä safkoilla jaksanut ollenkaan.. kauhee väsy ja nälkä..
siksipä olen ottanut vähän hiilareita nyt kehiin.. ruispastaa ja kokojyväriisii..
villellähän on nyt optimaalinen tilanne.. kun se on niin stiksilaiheliini niin ei tarvii sitä rasvaa lähtee polttelee vaan pelkkää kasvatusta..
optimaalisin tilanne..
kalorivaihtelut..
eli eka vedetään muutama kuukausi isoilla plussilla sanotaan nyt 2500-300 riippuen ukosta..
sen aikana kovaa treeniä (massakausi)
sit pari kuukautta kiinteytymistä pienillä miinuksilla.. ja kevyttä punttia..
sit kans villelle ehdottomasti prodedrinksut jos ei ihan pelkkää heraa niin ainakin palautusjuomaa (eli hiilareilla varustettua)
ja glutamiinia et ei tule lihakset kipeiksi..
tsemii
btw mul tuli heti pari kiloo lisää kun keittiö oli rempassa.. tuli syötyy vaa mäkissä :(
mut nyt taas lähtee kilot..
niin ja muija on heittäny nyt 44-> 40..and dropping..
[q]vaavu, 4.1.2006 16:09:
Osaako joku suositella jotain proteiinivalmistetta, joka
a) on helppo nauttia
b) sekoittuu veteen ilman hillitöntä vatkaamista (jos on nestemäinen)
c) on sellaista, että sitä pystyy nauttimaan ilman inhoreaktioita
[/q]
no prismastakin saa FASTin tuotteita.. ne on sellasii perusjuttuja..
jos haluat sit hyvänmakusii palautusjuomia niin sit pakkotoiston webbisivuilta tilaan tai käynti paikan päällä(kalevankatu).
siel on osaavaa porukkaa
mm proslowia on kehuttu...
iite viimeksi vedin on nutrin -minttusuklaan makuisen heran (siis ei palautusjuoma) ja oli tooosi hyvää maitoon sekoitettuna.
muutenkin noi fastit on hyvii maitoon tehtynä ja sekoittuu hyvin.. halpa hintakin on plussaa.
kuitenkin maito tai wehnää (whey) suosittelen koska soijassa on ollu kaikkee paskaa joukossa ja maistuu pahalle..
asematunnelin jr fitnesiin ei kannata mennä.. leaderin prodet on kauheen makuisia ja mies kauppaa sulle 1/2 kauppaa kun on niin sujuva suustaan..
[q]pyhimys:
Ennen lenkille lähtöä kannataisi juoda mustaa kahvia, jotta aineenvaihdunta paranisi.[/q]
Tai cofi-tabsei (100kpl 100mg maksaa 3,55) ..ja myydäähän noita jotain rasvanpolttokapseleitakin.
Ja ananasta menee pari purkkia päivässä..mmmm
tosin mä en oo laihduttamassa ;-)
- « Edellinen
- 1
- ...
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- ...
- 92