Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]sapeli, 17.8.2006 22:12:
---
Foxmagon, 17.8.2006 22:11:
Milloinka keksitään tapa korjata kuulovaurioita?

---

Toivottavasti - ja jopa todennäköisesti - aika pian
[/q]

Inttiaikana meiltä lähti jengiä Sotilassairaala-tilkkaan "painekammioon" Tilkkaan. Eli siis nimenomaan paineella useita kertoja noin viikon ajan säätäen ja fifflaten saatiin monilta kuulovaurioita fiksattua.
Kyseessä kuitenkin lyhyen ajan sisään sattuneita vaurioita mitkä saattin todennäköisimmin korjattua jos vaan nopeasti saatiin hoito aloitettua. Ei varmaankaan "pitkäaikaisiin"/kauan sitten tapahtuneita vaurioita ole niin helppoa enää korjata, mut ties vaikka edes vähän auttais.

[q]ALIEN, 6.4.2006 12:47:
Eli sanonnan merkitys on kadonnut? Olisko sit parempi lopettaa kokonaan? En mä nimittäin edes ole koskaan sanonut kuin kerran tai kaks kuukaudessa. Ja mä sanon vain koska tarkoitan sitä ja haluan toiselle hyvän olon siitä, sekä itsevarmuutta, en koska on jotain taka-ajatuksia. [/q]

Ei välttämättä kadonnut. Jos ajattelee mielummin niin että nainen on sisäistänyt sen tiedon jo aikaa sitten ja ehkä joskus aikanaan ollut siitä tosi imarreltu, niin se ei välttämättä enää tunnu _miltään_. Ehkä, joissain tapauksissa, jopa niinkuin "Don't tell me things I allready know".

Yleensähän tällasia asiota sanotaan koska niitä tarkoitetaan, tietty. Ja voihan se olla että vaikka sanookin suht harvoin niin se on kutitenkin jotain mitä on jo jo kuullut niin monta kertaa että, quite simply put, ei tunnu missään.

Vittumoiseltahan se kuullostaa, mut sit voikin alkaa uudelleen-muotoilemaan sitä lausetta

[q]ALIEN, 6.4.2006 12:30:
miksi nainen kenen kanssa seurustelee / seurusteli ei ota kuuleviin korviinsa kun häntä kehuu kauniiksi, mutta sit puoli tuntemattomien miesten kommenteista puhutaan ja niistä ollaan ihan niin kuin et "olipa se ihanaa, tosi mukava mies jne! hihihhi *plur*..." ? *täh*
[/q]

Ei kuullosta(ne) enää mitenkään erikoiselta jos tutusta suusta kuulee jotain sellasta mitä on jo kuullut X-kertaa Y-pituisena aikana. Ja sitten tottakai jos joltain toiselta/tuntemattomalta miltä ei oo kuullu kehuja, tai ei sitä osaa odottaa, kuulee jotain imarreltavaa niin säväyttäähän se aina eri tavalla

Niin tai sit vaa "easy way out"-vastaus;
Naisen logiikkaa

Miksi asiakaspalvelijat menee kahvi/ruokatauolle vaikka on hirveät jonot?

---

---

---
Miksi asiakaspalvelijat menee kahvi/ruokatauolle vaikka on hirveät jonot?
---

Koska sillä on jano/nälkä
---

Niin on mullakin. Ei olisi kivaa kuolla janoon/nälkään kaupan jonossa vain siksi että kassaneidillä on nälkä/jano.
---

Eipä sitä kassan neitiä sun jano/nälkä kiinnosta.. oma napa paras napa.

Mitäs menet kauppaan silloin kun toisella on jano/nälkä, ajattelisit välillä muita.

Sitten pitää irtisanoa myyjät ja laittaa robotit tilalle myymään.

[q]Jutu, 23.7.2010 17:28:
---
Lauruska, 23.7.2010 13:11:
Kuka tekee perunkirjoituksen, jos on päätetty että itse sitä ei tehdä?
Kannattaako pyytää tarjous lakitoimistosta tms. vai luottaa pankkiin? Millaisia hintoja tiedätte, että siitä on joutunut maksamaan (netissä asiasta lukiessa hintahaarukkana 200-1500e)?

---

Kannattaa kysellä hautaustoimistoistakin. Meillä isän perunkirjotuksen hoitaa hautaustoimisto mikä on järkännyt kaiken muunkin. Hintaa tosin en oo tajunnut kysyä, kun sitä ei oo vielä tehty.
[/q]
Mitä itse olen ymmärtänyt, niin halvimmalla pääsee juuri hautaustoimiston palvelun kautta. Jos mennään lakitoimiston/asianajajan avustuksella, niin hintakin pompsahtaa heti (ja jos ei ole odotettavissa riitaa suvun kesken, niin lakitoimistoa kannattaa välttää).

[q]Lauruska, 23.7.2010 13:11:
Kannattaako pyytää tarjous lakitoimistosta tms. vai luottaa pankkiin? Millaisia hintoja tiedätte, että siitä on joutunut maksamaan (netissä asiasta lukiessa hintahaarukkana 200-1500e)?
[/q]
Kannattaa kysellä hautaustoimistoistakin. Meillä isän perunkirjotuksen hoitaa hautaustoimisto mikä on järkännyt kaiken muunkin. Hintaa tosin en oo tajunnut kysyä, kun sitä ei oo vielä tehty.

[q]%, 23.7.2010 17:12:
---
djbege, 23.7.2010 16:36:
Miksi sanotaan:

Mennään
a) leffaan
b) elokuviin

Mutta miksi ei sanota:

Mennään
c) leffoihin
d) elokuvaan

Kaipaan kielitieteellistä analyysiä tai mutua.

---

Heitän ihan mutulla, mutta olisko elokuva sana väännetty elävät kuvat -sanasta ja näin koska kuvia elokuvassa on monta mennään myös elokuviin. Leffa taas on sana joka on oma käsite mikä kuvaa koko elokuvaa kokonaisuutena tai tätä uudempaa sanaa ei ole vaan painanut historian taakka ja se on taivutettu järkevämmin.
[/q]

Näin se vaimokin väitti ja ihan kelpo selitykseltä kuulostaa.

[q]djbege, 23.7.2010 16:36:
Miksi sanotaan:

Mennään
a) leffaan
b) elokuviin

Mutta miksi ei sanota:

Mennään
c) leffoihin
d) elokuvaan

[/q]
Heitän ihan mutulla, mutta olisko elokuva sana väännetty elävät kuvat -sanasta ja näin koska kuvia elokuvassa on monta mennään myös elokuviin. Leffa taas on sana joka on oma käsite mikä kuvaa koko elokuvaa kokonaisuutena tai tätä uudempaa sanaa ei ole vaan painanut historian taakka ja se on taivutettu järkevämmin.

Miksi sanotaan:

Mennään
a) leffaan
b) elokuviin

Mutta miksi ei sanota:

Mennään
c) leffoihin
d) elokuvaan

[q]Elvirith, 27.2.2006 15:50:
Kertokaas joku hiustenvärjäyksestä tietävä, onko hiuksista mahdollista saada pois luonollinen punainen väripigmentti?
Tuli hetken mielijohteesta halu värjätä hiukset vaaleiksi ja mun hiusista saakin vaaleat, mutta niistä tulee vaalean oranssit.
[/q]

Kyllä ne pitäisi saada vaaleiksi, oli pohjalla mikä väri tahansa.
Ensin värinpoisto ja sitten sitä väriä.
Mun mielestä noin tehdään usein jos pohjalla on tummempi tai varsinkni jos on punaisempi sävy.
Feel free to correct me if I'm wrong

Mitä järkeä on ruokkia lokkeja? miksi joku tekee niin?
Tossa kurvissa just pari teinii heitteli pullan palasia lokeille dösäpysäkin vieressä.

[q]inneah, 19.7.2010 20:55:
Mikä neuvoksi kun kaupasta ostettu tuore Timjami aina nuukahtaa kun tuon sen kotiin? :(
Se on tollanen ihan perus ( oisko järvikylän) Timjami, muoviruukussa, mullassa ja muovissa.
Kotona saatan säilyttää sitä joko jääkaapissa tai sitten laitan sen tollaseen ruukkuun keittiönpöydälle (sen oman muoviruukun kera). Kasteltu on ja liikakasteluakin vältetty, aurinkoakin annettu. Et mikähän siinä nyt mahtaa olla vikana? :D
Basilikaa "käsittelen" ihan samanlailla mutta se voi aina hyvin.
[/q]
Aika jännä. Meille tulee timjami töihin muovirasioissa ihan valmiina käytettäviks ja kyllä ne siellä 4-6 asteen kylmiössä hyvänä pysyy monta päivää :O

Mikä neuvoksi kun kaupasta ostettu tuore Timjami aina nuukahtaa kun tuon sen kotiin? :(
Se on tollanen ihan perus ( oisko järvikylän) Timjami, muoviruukussa, mullassa ja muovissa.
Kotona saatan säilyttää sitä joko jääkaapissa tai sitten laitan sen tollaseen ruukkuun keittiönpöydälle (sen oman muoviruukun kera). Kasteltu on ja liikakasteluakin vältetty, aurinkoakin annettu. Et mikähän siinä nyt mahtaa olla vikana? :D
Basilikaa "käsittelen" ihan samanlailla mutta se voi aina hyvin.

[q]Amma, 17.7.2010 09:07:
---
hemuz, 17.7.2010 07:55:
Mistähän löytäis lapsille kuulosuojaimet? Mitä maksaa...?

---

Tossa yks esimerkki, If turvakauppa ja hinta n. 15 euroa.
http://turvakauppa.if.fi/barnsakerhet/horselskydd-peltor-kid-neongrona.html

Saattas löytyä myös sellasista liikkeistä kuin K-rauta, Bauhaus, Clas Ohlson, Biltema...
[/q]

Tänks :)

[q]hemuz, 17.7.2010 07:55:
[/q]
Tossa yks esimerkki, If turvakauppa ja hinta n. 15 euroa.
http://turvakauppa.if.fi/barnsakerhet/horselskydd-peltor-kid-neongrona.html

Saattas löytyä myös sellasista liikkeistä kuin K-rauta, Bauhaus, Clas Ohlson, Biltema...

[q]Yallu, 13.7.2010 15:58:
---
Takyon, 13.7.2010 15:38:
---
Jago, 13.7.2010 13:47:
IIIKK!
Noissa halvoissa laseissa ei oo mitään uv-protection tarraa ittessään, joten suojako ne edes silmää vai onko ne turhia siltäkin kannalta.
Mulla on valonherkät silmät, joten mun on kyl melkeen pakko käyttää aurinkolaseja että pystyn kulkee ulkona. Pitänee ettii tolaset värittömät uvlta suojaavat jos sellasii löytyis jostain

---

Mä oon ostanu elämäni aikana pelkästään noita halpoja laseja ja niissä on kyllä jokaisessa ollu tarra joka kertoo että ovat uv-suojatut.

---

En ole eläessäni ostanut halpoja aurinkolaseja, siitä syystä että arvostan silmiäni ja näkökykyäni. Kerran parissa vuodessa uppoaa sellaiset 100 - 150€ laseihin. Olen käyttänyt Oakleyn laseja 90-luvun puolivälistä saakka..

Edit.
Pointtina siis se, että jos pystyn lykkäämään esim. silmälasien hankintaa ostamalla kunnon aurinkolasit, niin se on mielestäni halpaa lystiä..
[/q]

Toki minäkin arvostan silmiäni ja näkökykyäni mut mä uskon et noi halpojen lasien uv-suojat on ihan riittäviä. Tuo whispering:n laittama linkki uskoakseni koskee sellasia laseja joissa ei ole uv-suojausta. Eli varsinkin sellaset aivan tummat muovinpalat, joissa silmään pääsee vähemmän valoa ja sen takia iiris avautuu isommaksi ja sitten tietysti sinne silmään pääsee sitä haitallista säteilyä. Mutta jos se aurinkolasi on käsitelty niin että se pysäyttää suurimman osan uv-säteilystä eikä ne lasit ole sellaset aivan mustat niin en mä näe mitään ongelmaa.

Enkä mä itse ole koskaan tykänny edes noista aivan mustista laseista, ne on kaikki ollu mulla tollasia keltaisen ja ruskean välimaastossa jotka toimii autoa ajaessa erinomaisesti, eli kontrastia lisäävänä tekijänä. Ja aina olen varmistanut että lasit on käsitelty uv-suodattavaksi.

[q]Takyon, 13.7.2010 15:38:
---
Jago, 13.7.2010 13:47:
IIIKK!
Noissa halvoissa laseissa ei oo mitään uv-protection tarraa ittessään, joten suojako ne edes silmää vai onko ne turhia siltäkin kannalta.
Mulla on valonherkät silmät, joten mun on kyl melkeen pakko käyttää aurinkolaseja että pystyn kulkee ulkona. Pitänee ettii tolaset värittömät uvlta suojaavat jos sellasii löytyis jostain

---

Mä oon ostanu elämäni aikana pelkästään noita halpoja laseja ja niissä on kyllä jokaisessa ollu tarra joka kertoo että ovat uv-suojatut.
[/q]
En ole eläessäni ostanut halpoja aurinkolaseja, siitä syystä että arvostan silmiäni ja näkökykyäni. Kerran parissa vuodessa uppoaa sellaiset 100 - 150€ laseihin. Olen käyttänyt Oakleyn laseja 90-luvun puolivälistä saakka..

Edit.
Pointtina siis se, että jos pystyn lykkäämään esim. silmälasien hankintaa ostamalla kunnon aurinkolasit, niin se on mielestäni halpaa lystiä..

O