Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 74
- 75
- 76
- 77
- 78
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]mayah, 9.11.2005 09:01:
Kuuluuko sanoa:
Iloista päivän jatkoa!
vai
Iloista päivänjatkoa!
?
[/q]
Mä muistan että ala-asteella opettaja antoi tällaisen yleissäännön yhdyssanojen tunnistamiseen: Lisää adjektiivi ja mieti kummin päin se sopii paremmin:
Hyvää päivänjatkoa = päivänhyvääjatkoa
vai
Hyvää päivän jatkoa = päivän hyvää jatkoa
...Nyt kun kirjotin tuota ja rupesin enemmän miettimään, niin sitä tyhmemmältä tuo ohje (ja minä) kuulostaa. Mutta jotenkin se meni niin, että jos se on yhdyssana, niin siihen väliin ei sovi mikään adjektiivi. Ja jos ne kirjoitetaan erikseen, niin siihen sopii. Mutta silti, taidan nyt tämän viestin tallentaessani tehdä itsestäni tyhmän
Kun muutenkin piti laittaa Nestlelle palautetta niin kysyin samalla mikä ero on tiikeri- ja supertiikerijäätelöllä. En kyllä odottanut vastausta mutta sen sain, eli; Ero 1 litran tiikerijäätelön ja supertiikeri-irtojäätelön välillä on se, että supertiikeri on pehmeämpää. Jäätelöissä on kuitenkin käytetty samaa hilloa. Virallinen tieto Mia Rautiaiselta Suomen Nestle Oy Kuluttajapalvelusta.
En nyt ikinä ois uskonu että se ero _noin_ "pieni" olisi.
[q]Stefu Hoaks, 11.7.2005 18:58:
Miltä sivuilta kannattaisi etsiä uutta kämppää / jättää hakemus?
[/q]
riippuu miten tienaat ja kuinka helsinkiläinen oot; http://onet.tehonetti.fi/asuntoasiainosasto_fi/onet/index.php?group=00000021&mag_nr=2
kaupungin kämpät ei oikeesti oo edes pahoja. Meillä 58.5 m2 ja parveke, juuri rempattu keittiö sekä kaikkien huoneiden lattiat että vaatehuone, ja vuokra 436e.
Mutta löydät ne tulo- ja varallisuusrajat tuolta sivuilta
Ikäväkseni huomasin tänään villakangastakkini puettuani, että se on käyny liian isoks. Ei millään haluis joka vuosi uutta takkia ostaa, joten tuli vaan mieleen et onko Helsingis jossain jotain mestaa missä joku ammattitaitonen pienentää vaatteita?
Kokemuksia kellään?
Saako ausseihin viedä teetä? Tiedän et suklaata ny ainakin voi viiä, mut teetä?
--Ja tostakin on vähä outoo, ku ne kieltää et maitotuotteita ei sais viiä mut suklaa o silti ok. täh?
[q]Natural Skeletor, 3.7.2009 10:29:
---
Freja, 3.7.2009 10:13:
Mistä hei se rallattelu on, se "kesäterrveiset, kesäterrveiset"?
:D en osaa selittää tarkemmin mut hemmetti kun jääny häirään. :D
---
Ohjelman nimi on Huuliveikot. joutu youtubettaa vähän mutkan kautta rakentaja ranen kautta.
[/q]
Mut siis tä. Missä ne kesäterrveiset? :D
[q]soile, 24.8.2007 11:44:
Oho, unohtu laittaa ekaan viestiin. Se on 6.
[/q]
Hm. Eli se ehkä kelpais mulle. Kiitos infosta :)
[q]Annakins, 7.6.2007 13:44:
Muistaakseni kuulemma b-vitamiinin puutos. Mutta mulla on kyllä aina auttanut pelkkä Bepanthen.
[/q]
Joo, ollu jo hetken aikaa kyl ostoslistal joku tollanen "yleisapu".. Mietiskelin vaa et mikä se vitamiini si oli (koulussa kyllä opetellu kaikki, mutta ainoo sana mikä noista jäi mieleen on "A-vitaminoosi" tms. :D), jäi häiräämään. Kiitoksia :P
Saksassa niitä sai ruokakaupasta, niitä oli siellä hyllytolkulla. Täällä niitä löytyy Alkosta, paria makusorttia vain.
SIIRAPPEJA.
Miksi täällä ei saa esim. Moninin siirappeja niin laajalta skaalalta kuin Saksassa? Vai onko ne perkele vaan ravintolakäyttöön? Joskus kuullu että jossai päi hesaa myydää Modon makusiirappeja, oisko jollain tietoo missä?
Tai onko kellään tietoo mistä sais montaa eri lajia makusiirappia??
[q]satumetsä, 16.2.2007 22:41:
Kannattaisiko sinun sitten hakea uusi resepti? Suositus kuitenkin on, että lääkkeet säilytetään niiden alkuperäispakkauksissa ja että reseptit on mukana.
Vaikea sitä on ennustaa, että rupeaako joku kyselemään niistä lääkkeistä jotain. Harvoin kai kysyvät mutta voivat kysyä ja siksi on hyvä varmistaa, ettei ainakaan siitä asiasta sitten tule sen suurempia ongelmia
[/q]
Kantsis kai hakea joo. Ne on vaan niin aikoja sitten saadut lääkkeet, joita otan vaan keväisin ja vähäsen, niin olin tietty viskonu sen laatikon pois ku "se vei nii paljo tilaa"
No, vielä on aikaa hoitaa noi asiat kuntoon
[q]Jone, 9.2.2007 19:49:
Valitettavasti en itse muista reseptiä enkä varsinkaan tota pesukone-osuutta kunnolla ja Google ei pikaplarailulla pelastanut. Voisko joku siis heittää kehiin reseptin, jossa käytetään myös tota astianpesukonetta, koska se oli ulkomaalaisten mielestä erityisen eksoottista?
[/q]
Käske niitten suosiolla jättää se astianpesukonevaihe poijes
[q]Syntse, 18.10.2007 14:21:
---
Freja, 18.10.2007 14:18:
Jos mä haluan lahjoittaa mun sohvat ja sohvapöydän jonnekin, ni minne mä voin esim ne lahjoittaa? pitääkö mun ite ne sinne roudaa? Ja jos ne tullaan hakeen mun luota, pitääkö mun maksaa jotain?
---
http://www.kierratyskeskus.fi/
[/q]
muita ideoita?
[q]laeski^, 13.11.2006 20:16:
kun vaatetta ravistelee/pudistelee siitä irtoo pölyy, eli kangasta.. eikö?
[/q]
Ei.
Se on pölyä. Sitä, mitä löytyy jokaisen kodin nurkasta vaikka kuinka hyvin siivoaisi. Sitä, mikä leijailee ulkona ilmassa lian sun muun saasteen kanssa, etkä voi sille mitään. Se on hiekkaa, se on roskaa, se on pölyä. Sitä takertuu sun vaatteisiin väistämättä. Se ei ole sinun vaate, joka hajoaisi käsiin kun sitä tarpeeksi pudistelisi.
Mistä hemmetistä mä saan astianpesukoneen asentajan vai osaisinkohan mä ite?
Perkeleen Gigantti ei tarjoo nettikaupassaan ollenkaan asennuspalvelua, vaan pitäis tilata liikkeestä, mut sillon pitäis myös tilaa kone liikkeestä ja sitä vitun konetta ei liikkeissä ole. Tosi kiva jeejee. Isännöintitoimistokaan ei auta.
Ja jos jostain tollasia saa, ni paljokohan ne velottaa?
[q]Juhgu, 20.7.2005 11:47:
Maybe vähän kaukaa haettua, isoin syy taitaa olla se kuvan ottamisen helppous, kuten apo tuossa jo ylempänä mainitsi.
[/q]
Tiedän, mä mietin aina paljon asioita ja haen kaukaa vastauksia ja selitän pitkästi ja vaikka mitä. Mulle ei ikinä riitä se yksinkertaisin vastaus
Minulla on tarve analysoida aina asioita.
[q]sapeli, 22.5.2007 20:05:
Onko "puolulainen" oikea sana? Mulle toi on aina ollut niin itsestäänselvyys että yllätyin kun joku kaveri ei ollut kuullutkaan sanasta...
[/q]
? Mitä se terkottaa?
[q]inneah, 29.11.2007 20:26:
Seuraava ideahan voisi olla Viina-auto(mikä kaikken mielessä on ollu jo kauan), joka tuo viinat kotiin siihen aikaan kun kaupasta niitä ei saa 21.00 - 09.00!
Liikeidea! Taidampa ehdottaa moista Leijonan kita-ohjelmaan.
[/q]
Sut niin lytättäis. :D
[q]Lyylikki, 27.9.2005 17:39:
Jaaha...en mä nyt tiedä, että kuuluuko tämä tänne, mutta kokeillaan. Jos mä käytän Operaa selaimena, niin voinko mä poistaa Explorerin (siis sen selaimen *vink*)? Kun sieltä tulee aina miljoona pop-up:ia kun mä avaan koneen ja mua ärsyttää ne.
Olen päivittänyt AntiSpywaren ja Nortonin AntiViruksen, mutta ei ne kummatkaan löydä ainakaan tällä hetkellä mitään mistään. Vai tota mitäköhän mun sitten pitäis tehdä? Että aika tyhmähän tää kysymys on kai.
[/q]
Mäki oon tosi huono näis mut sen tiiän et meil o pop-up blocker joka on aika kätsy, ei tarvi kestää niitä vaa tulee toho yläkulmaa vaa viesti et "popup blocked". Öh. Jopas kuulostan tyhmältä. Mutta en tiedä auttoiko tämä tieto mitään..
t. nimim. En oo nii viisas miltä näytän
Millä vois hoitaa korkokengistä tulleita hiertymiä ja rakkoja nopeasti, ettei tarttis venaa viikkoa ennen ku sellaset voi vetää uudestaan jalkaan?
miten saa koko elämän mahtumaan kahteen matkalaukkuun?
- « Edellinen
- 1
- ...
- 74
- 75
- 76
- 77
- 78
- ...
- 798
- Seuraava »