Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]onni3mk, 3.12.2008 10:47:
Liittyyks Turuntie jotenkin helposti siihen motariin vai pitääks ajaa jotain muuta kautta sen takia?
[/q]
Liittyy helposti, väliaikaiset opasteet löytyy jne.

[q]Jone:
Voipi olla, mutta mulle tulee usein mm. ulkona "taas on valkotasapaino säädetty päin persettä"-fiilis, joten ei se ilmeisesti neutraalina ilmene kaiken aikaa.
[/q]
Ilman väri (kuten taivaankin) liittyy valon taittumiseen ilmassa olevista hiukkasista, eli sinällään kyllä ilmakin voi olla jonkin väristä, vaikka normaalioloissa näyttääkin värittömältä.

[q]Timce, 6.11.2008 13:48:
Sitä vähän epäilinkin. Maantaina pistivät paketin menemään, eli täytyy varmaan viikonlopun yli odotella.
[/q]
No ei mulla ihan noin kauaa oo yleensä kestänyt. DHL:llä kun on jotain toimitettu, niin yleensä 3-4 päivää on ollut aika vakio. Eli melkeinpä loppuviikosta on tullut jos maanantaina lähetetään.

[q]Timce, 16.5.2007 17:15:
Jaha, no ei toi F-secure mitään haittaohjelmia löytänyt. Ei tosta haittaa ole, mutta olishan se kone kiva saada normaaliin päiväjärjestykseen.
[/q]
Kannattaa pistää windows defender, se löytää todella tehokkaasti kaikki haittaohjelmat, toi f-secure on hiukan ritsa. Defender on ilmainen :)

[q]Timce, 16.5.2007 13:50:
"IE-suojaus. Estetty mahdollinen selaimen kaappaus."

Mitä tuo meinaa? Eilen ja tänään tullut muutaman kerran nyt tuo ilmoitus. (EI, en käytä IE:a(Paitsi joskus pakosta))
[/q]
F-Securen virustorjunta ilmoittaa tuon, kun joku koittaa asentaa jotain sun IE:hen (hakukoneen, adwaree, aloitussivun jne). Jos suhun on pesiytynyt joku mainosohjelma, niin se saattaa asentaa noita vaikket mitään tekiskään netissä.

[q]duvin, 16.5.2007 12:10:
Singaporessa on muuten aika hauska systeemi, missä kaikkien suurimpien uskontokuntien (buddhalaiset 43%, kristityt 15%, muslimit 14%) ja etnisten ryhmien (kiinalaiset 75%, malait 14%, intialaiset 9%) pyhistä on koottu vuosittaiset vapaapäivät (uusi vuosi, kiinalainen uusi vuosi, pitkäperjantai, vappu, vesak, itsenäisyyspäivä, eid ul-fitr (hari raya puasa), deepavali, eid ul-adha (hari raya haji), joulu)
[/q]
Itämaisista uskonnoista en tiedä, mutta länsimaiden suurimmilla uskontokunnilla (krististyt (ja kaikki miljoona niiden eri uskontokuntaa), juutalaiset, muslimit jne) suuret pyhäpäivät sijoittuvat pitkälti samoihin aikoihin, johtuen siitä, että suurin osa nykyisistä kristillisistä pyhistä on entisiä pakanallisia juhlapäiviä.

[q]laeski^, 15.5.2007 11:13:
eli siis forumiin mun ei tarvii mitään postaa koska chartsi tekee sen automaattisesti, muttah mä haluun lisää ton mixauksen mun dj profiiliin... ja se vissiinki pitäs tehä ihan eka, mut en löydä mistää mitää jubinaa miten saan mixin lisättyy mun dj profiiliin
eli siis häh, mitä kummaa mun pitää tehä?
[/q]
1. Klikkaat eka tuolta sivun yläreunasta "asetukset"
2. Sieltä valitset "lisäasetukset"
3. Sen jälkeen täppä kohtaan "Olen [ ] dj"
4. Sen jälkeen chartsiin, "lisää miksaus"

Tämän jälkeen miksaus löytyy automaattisesti chartsista, foorumilta ja sun dj-profiilistas.

edit: näköjään oot jo merkannu itses dj:ksi, eli nyt vaan lisäät sen miksauksen chartsiin.

[q]akir0, 4.7.2007 19:33:
Oma mielipiteeni on, että HDMI ei oo kyllä boksia ostettaessa mikään pakollinen kriteeri, mutta jos sellanen laitteessa on Scartin lisäksi, eikä siitä lisähintaa joudu maksamaan, niin toki kannattaa ottaa.
[/q]
HD-kuvaboksit maksaa n. 3 kertaa enemmän kuin PAL-boksit, eli sikäli varmaan kannattanee jättää ostamatta, kuten Apo totesikin.

[q]Freja, 4.7.2007 19:07:
Tämä on ssis veikkaus. Selvä, kiitos infosta. Mä elän viel siinä toivos et joku 3-5 tyyppiä viel sanois perusteita että miksi ei, niin mä voisin hyvillä mielin ostaa halvemman.
[/q]
No en mä nyt tota absoluuttisena totuutenakaan voi sanoo, kun maailmassa ei vielä yhtään ihmistä ole, joka tietäis koska HD-kuva tulee Suomeen. Mutta sinä aikana kun HD-kuvaa ei tule, ei tosta HDMI-liitännästä ole mitään hyötyä. Ja tosiaan, 5-10 vuotta on sellanen "noin" aikahaarukka jossa mennään.

Niin tietty jos sun telkkarissa ei oo HDMI-liitäntää, niin silloin ei tosiaan kannata ostaa tollasta, jos et meinaa telkkariakin vaihtaa samalla.

[q]Timce, 6.11.2008 13:21:
Onko kellään hajua DHL:n standard palvelusta. Kauanko kestää paketin tulla Saksasta?
[/q]
Muutama päivä.

[q]ezzy, 19.11.2008 18:01:
Millä kassatyöntekijä puolustautuu työnantajaa vastaan, joka antaa potkut näppäilyvirheen takia...voi vittu jee.
[/q]
No esimerkiksi sillä, että jos kyseessä on ollut kertaluontoinen inhimillinen virhe, niin irtisanominen on laiton? Riippuu vähän taustoista.

[q]Snaggo, 23.3.2007 15:25:
Eiks nyt oo kevät?
[/q]
Joo ja mä oon ehkä valmis lähteen duunista tasan NYT! :D

[q]$, 16.6.2008 12:33:
Mistä voi ostaa ei-kertakäyttöisiä nippusiteitä?
[/q]
Suurin piirtein mistä vain "alan liikkeestä". Clas Ohlssonilta löytyy ainakin, ja varmaan luulisi löytyvän suurinpiirtein kaikista rautakaupoistakin.

Noi ei oo ihan hirveen monikäyttöisiä, erityisesti jos siteen pistää todella tiukalle. Se lukkonapsu menee suhteellisen helposti poikki, jolloin käyttökertoja ehtii kertyä n. 10.

[q]Steven Hoaks, 24.9.2009 11:26:
Mattoveitsi toimii ehkä teippeihin ja muihin vastaaviin, mutta sitten kun tulee isompia nippusiteitä vastaan niin pitää olla poweria terässä. Ei viitsisi kuitenkaan kahta terää pitää kahteen eri tarkoitukseen.
[/q]
No itseasiassa tollasella kunnollisella mattoveitsellä (terävä ja ohut terä) katkoo nipparit huomattavasti paremmin kuin paksuteräisellä puukolla. Paras väline nippusiteiden katkomiseen taas on sivuleikkurit.

Sitäpaitsi tosiammattilainen käyttää joko tarranauhaa tai avattavia nippusiteitä roudauksessa ;)

[q]enrg, 4.2.2007 18:41:
haet vaikka tälläsen..
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7779
[/q]
Eipä tämäkään kauhean kallis oo: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=15002
Yks purkki vähemmän ja säästyy ylimääräseltä konffaamiselta.

[q]sapeli, 4.2.2007 18:22:
Kertokaas tekniset ihmiset mitä kaikkea tarvin kun pitäis saada toinenkin tietokone nettiin kiinni. Mulla on nyt tommoinen ZyXel-sarjan vekotin tuolla pöydän alla mitä kautta nettikaapelit tulee, mut siinä on paikka vaan yhdelle piuhalle. Eli mitä sanon kaupassa että mitä tarvin, ja mitä arvioisitte mitä maksaa?
[/q]
"Hei. Ostaisin neliporttisen modeemin."

Maksaa about 60-100e.

[q]Tres, 5.7.2005 15:22:
Joo, mutta se on tässä ihan yks lysti onko ne samaan aikaan vai eri aikaan,
ku pointtina on se että ne on _kaikki_ toimittamassa tätä instituution
osoittamaa funktioo.
[/q]
Ei joulupukkius oo mikään instituutio, vaan lähinnä organisoimaton kasa lihavia (tai tyynymahaisia) äijiä pikku pöhnässä keräämässä rahat naapurin lapsiperheiltä. Vaikka ne olis kuin näköisiä, osaavia ja muutenkin vekkuleita kavereita, niin ei ne oo aito oikea, ei sitten millään. Eihän väärä rahakaan mee aidosta, vaikka kuinka koittaisit vakuutella myyjälle että oot ihan tosissas yrittäny piirtää sitä ite sormivärein, ja otit aidosta mallia.

[q]Tres, 5.7.2005 14:57:
Sä et nyt vaan ymmärrä, että eihän ne oo 1 miljardia joulupukkia,
vaan yks ja ainoo joulupukki joka asuu joko pohjoisnavalla
(jota vaihtoehtoa itse suosin puolueettomuuden vuoksi)
tai korvatunturilla ja sillä on tonttuja. Ts. jokainen niistä
voi olla aito ja oikea jos niillä on vaan oikee motiivi.
[/q]
Nääh. Ei se yks joulupukki sais kuitenkaan jaettuu _mitenkään_ lahjoja kaikille maailman lapsille. Eikä toi toimi muutenkaan, vaikka väärä yrittäis kuin olla aito, niin suuhun jää vaan esanssinmaku ja käteen tyhjä lapanen.

[q]Tres, 5.7.2005 11:53:
Joulupukki on olemassa ihan yhtä lailla
kuin Suomen presidentti on olemassa: henkilö
joka joulupukkina toimii, vaihtuu, mutta
itse joulupukkius pysyy. Molemmat ovat instituutioita,
ei niiden nykyistä olemassaoloa kannata kyseenalaistaa.

Täten joulupukki VOI olla neekeri.
[/q]
No siis, mä kelasin kyl tolla sitä ihan _oikeeta_ joulupukkia, jolla on tonttuja ja joka on satuolento. Kyllähän marketeissa näkyy joulun alla jos jonkun näköistä punaista vipeltäjää, ja oon mä itekin toiminu joulupukkina, mut ei sitä kyl voi verrata Presidentti-instanssiin millään. Maailmassahan olis silloin n. 1 mrd joulupukkia, ainakin ko. päivänä, eikä yksikään niistä "se aito oikea".

[q]äm, 23.10.2005 15:45:
Tossa puhelimessa ei ole juuri muuta kuin vikoja. Mistähän alottaisin...?
...
Riittääkö nämä jo hyviksi syiksi ostaa uusi puhelin ja mäiskiä toi palasiksi?
[/q]
Mulla on Siemens M55 ja ei helvetti että se on huono. Muutti pysyvästi mielikuvani "Saksalaisesta laatutyöstä". Melkein kaikki samat "ominaisuudet" löytyy multakin kun sun puhelimestas.

O