Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]ezzy, 15.7.2005 18:50:

true, jos rahaa haluaa kunnolla.
[/q]
No jaa, aika halvalla näytti lähtevän toi ebay:ssä, eli ilmeisesti kyseessä ei oo mikään älytön harvinaisuus.

tsekkaa ite

[q]serotonot, 1.7.2005 22:40:
---
Mark Hamilton, 1.7.2005 22:00:
Miksi joulupukki ei ole neekeri?

---

todista?
[/q]
Eihän tota tarvii todistaa. Koska joulupukkia ei ole olemassa, ei hän/se voi ollakaan neekeri, sen enempää kuin valkoihoinen, aasialainen, sinivalas tai puhelin.

edit: koska eihän kukaan _oikeesti_ usko joulupukkiin, eihän?

[q]Fuzzy, 13.4.2007 18:31:
Eli mistähän sais ostettua tällasia erikois pattereita? [/q]
Erikoisia pattereita kannattaa kysellä kello- ja valokuvausliikkeistä.

Mut kyl mä silti väittäisin et LR41:siä löytyy ihan perusmarketistakin.

[q]djbege, 17.10.2008 19:39:
---
djbege, 5.9.2007 19:18:
---
djbege, 22.8.2007 19:10:
Miksi numerot ovat eri järjestyksessä kännykässä ja näppiksessä?

---

Edelleen ottaa päähän ja askarruttaa samanaikaisesti.

---

Ja edelleen, auttakaa!
[/q]
http://www.vcalc.net/Keyboard.htm

[q]Zapa, 12.6.2007 23:15:
Pitäisi saada likööriä jota ei ole Alkossa (edes tilattuna) ja Tallinnastakaan ei löydy. Muutamissa ulkomaisissa web-kaupoissa ko. likööriä löytyy. Kymysys: jos tilaan esim pari pulloa ko. likööriä, jääkö se tulliin ja mä en koskaan saa niitä? Tiedän, että tulli on pysäyttänyt paljon esim viinakauppa.com tuotteita, käsittääkseni määrät on kyllä ollut huomattavan isoja ketkä sieltä ovat tilanneet.

t: Pakko saada
[/q]
EU-alueelta pitäisi saada tilattua.

Tulli kikkaili jotain omiaan tossa viinikauppa.com-jutussa, jossa taitaa vielä olla prosessi kesken, mutta yksittäiset lähetykset pitäisi kyllä tulla perille.

[q]wiwi, 25.6.2009 23:20:
Mitenkäs, jos mulla nyt sattuisi olemaan jotain nuoruudesta peräisin olevia merkintöjä rikosrekisterissä, jotka luullakseni ovat vanhentuneet. Voinko hakea työtä jossa vaaditaan nuhteetonta taustaa? Entä jos haastattelussa kysytään, voinko pokkana väittää ettei mulla ole rikostaustaa? Mistä ylipäänsä tiedän, kauanko merkintä säilyy?

Ihan näin niinku hypoteettisesti.
[/q]
Poliisin omista rekistereistä (kuten Patja, http://fi.wikipedia.org/wiki/Poliisiasiain_tietoj%C3%A4rjestelm%C3%A4) tekemäsi rötökset eivät poistu koskaan. Tosin Patja ei ole sama kuin rikosrekisteri.

[q]Jinkso, 15.4.2007 14:20:
Kun poltan miksauksen cue-tiedoston kanssa Nerolla, jää levylle kuitenkin biisin vaihtuessa pienenpieni katkeama. Kuinka pääsen tästä eroon?
[/q]
Varmista kans et poltettaessa on valittu "Disc at once".

"Track at once" aiheuttaa noita pätkimisiä.

[q]akir0, 19.2.2007 20:34:
No paras lienee ottaa se kone tietty mukaan. Suosittelen kuitenkin tollasta USB Wlan -palikkaa, joka ei siis ole varsinaisesti kortti. Itselläni on esim. tälläinen - http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=13666
[/q]
Mitä oon ite törmännyt vastaaviin, on noitten toiminnassa hiukan toivomisen varaa. Välillä hukkaa itseään, ja menee suht helposti rikki jos esim pitää läppäriä sylissä. Myös kuuluvuuksissa on hetkittäin toivomisen varaa. Tosin omat kokemukset rajoittuu lähinnä ZyXelin ZyAir-palikkaan.

PCMCIA-korttipaikkaan menevät langattomat on ainakin omien kokemusten mukaan vakaampia (ja eiks tollanen löydy kuitenkin joka läppäristä). Säästää siinä samalla yhden USB-paikankin, kun ne yleensä loppuu alkuunsa kesken.

[q]Lyylikki, 26.6.2008 15:47:
Niin no, toi on sitten jo hieman eri juttu. Tunnen kuitenkin useampiakin miehiä, jotka jättävät lappuja, mutta joista joutuu aina soittamaan perään, että: "Mitä tässä lukee."
[/q]
Tunnustan.

En osaa kirjoittaa siistiä tekstiä. En oo koskaan osannu, ja vaikka kuinka koittaisin, niin siitä ei vaan tuu mitään. En myöskään osaa piirtää, yhtään. Samoin en saa kahta samanlaista nimikirjoitusta aikaiseks, vaikka keskittyisinkin siihen. Osaan kuitenkin duunata jonkun verran visuaalista suunnitteluu esim fotarilla, mulla on aika hyvä hahmotuskyky ja tiedän mikä näyttää hyvältä omasta ja muiden mielestä. Mut en vaan yksinkertaisesti pysty tuottamaan selkeetä käsialaa.

[q]Amma, 14.11.2008 15:28:
No, toimiiko se?
[/q]
Kyllä mun mielestä toimii. Ilman lamppua herääminen on ainakin tuskaa. Tuskaa se on lampun kanssakin, mutta ehkä edes hiukan vähemmän.

[q]Hitchhiker, 11.2.2008 15:41:
Onko taloyhtiön hallitukseen kuuluvilla henkilöillä oikeutta tulla yleisavaimella tarkastamaan asunnoissa olevia palovaroittimia, meillä on tällainen rumba menossa ja ihan yleisestiottaen kiinnostaisi kyseienen asia. Itellä ei ole mitään asiaa vastaan, lähinnä vain kiinnostaa tuo "tunkeutuminen" toisten asuntoon osio.
[/q]
Sikäli kun oikein muistan, niin vain isännöitsijällä ja huoltomiehellä on oikeus mennä asuntoon ilman asunnon omistajan lupaa, tällöinkin on hyvä ilmoittaa etukäteen siitä, koska tulee käymään. Pakottavissa tilanteissa toki voidaan tulla hetikin sisään. Mutta taloyhtiön hallituksen jäsenillä ei ole mitään asiaa toisen asuntoon.

[q]dominikh, 25.8.2005 22:30:
Kaikkihan ovat oletuksena valkoista=väritöntä, mutta me vain kuvittelemme niihin värit alitajunnasta.[/q]
No ei nyt ihan noinkaan. Tietyt "värit" heijastavat valon spektristä vain sen tietyn "värin" takaisin. Näinollen "sininen" on kaikille se sama "sininen". Toki joskus alkuaikoina kyseistä väriä oltaisiin voitu kutsua myös "punaiseksi", jolloin sen nimi olisi "punainen", väri kuitenkin olisi aivan sama.

[q]Mark Hamilton, 10.1.2006 21:02:
Siis kaikiin mun postauksiin pitää qutata vaikka että joo.
[/q]
joo

[q]ezzy, 15.7.2005 18:30:
---
Stefu Hoaks, 15.7.2005 18:05:
Mistäköhän kaupasta sais hyvän hinnan Kiss - Destroyer albumi vinyylistä? Levy on nimittäin loistavassa kunnossa ja vuodelta 1976

---

black & white? sieltä vois kaiketi kysästä.
[/q]
ebay?

[q]äm, 8.7.2005 22:31:
Onko totta, että Suomessa syytön osapuoli ei voi jäädä korvauksitta, vaikka syyllistä ei saataisi kiinni? (Varkaus, vahingonteko.. tms)
Poliisi muisteli, että vakuutusyhtiöillä olisi joku rahasto (?), josta syyttömän kulut korvataan joka tapauksessa. Näinkö on?
[/q]
Ihan mutupohjalta veikkaisin, että ellei sun kotivakuutus sitä kata (kotivakuutus korvaa kyl melkein kaiken, toki omavastuulla), niin ei sitä kukaan maksakaan. Toisaalta en kyl osaa kuvitella tilannetta, jossa sulta varastetaan irtainta omaisuutta, joka ei kuuluis kotivakuutuksen alaisuuteenkaan. Tietty eri juttu on, jos sulla ei oo kotivakuutusta (kantsii ottaa, ei maksa paljoo).

[q]äm, 8.7.2005 23:48:
Kyse on autosta.
Autosta, jossa ei ole varkaus-, murto- eikä ilkivaltavakuutusta.
[/q]
Autoa ei korvata ellei sulla oo autossa varkausvakuutusta. Autossa oleva irtain tavara taas kuuluu kotivakuutuksen piikkiin.

[q]Tres, 6.7.2005 10:15:
Eli ongelma olikin siinä ettet ymmärtänyt
mikä on instituutio
[/q]
Mä väitän edelleen, että instituutio, jolla ei oo mitään totuuspohjaa ja toimii lähinnä sillä, että harrastelijat matkivat satuolentoa, ei voi olla missään tapauksessa verrattavissa presidentti-instituutioon.

[q]Ana-5000, 5.7.2005 22:55:
Jos batmanin auto räjähtää, lopettaako batman olemasta batman?
[/q]
Mun mielestä joo, mut Tres on varmaan sitä mieltä et Batman-instituutio valitsee suoralla kansanvaalilla uuden Batmanin.

[q]Tres, 5.7.2005 15:46:
Siis nimenomaan joulupukki ei oo mikään satuhahmo,
kuten esim. menninkäiset, vaan se on instituutio
kuten jo aiemmin sanoin.[/q]
Mikä tekee joulupukista instituution Se että joku matkii sitä? Onko siis Batman instituutio koska mullakin on ollu joskus muksuna batman-puku? Olenko mä batman? Ja jos oon, ni missä mun pähee auto on?

[q]Tres, 5.7.2005 15:31:
Raha onkin monopolisoitu vaihdon väline,
joulupukkius on yhteistä omaisuutta.
Sormiväreillä tehty raha ei voi saavuttaa
rahan arvoa, sen määritelmän ydintä,
koska arvo ei riipu ulkoisista määreistä.
Samoin toki joulupukiksi ei voi tulla vain
pukeutumalla punaisiin vaatteisiin, vaan
pitää myös ymmärtää olevansa joulupukki.
[/q]
Joo, mutta ei. Ei kukaan voi varastaa satuolennon henkilöllisyyttä vain toteamalla olevansa joulupukki. Hullujen huoneellehan moiset joutaisi. Muutenhan kaikki hevoset kulkis ympäriinsä porkkana otsassa ja väittäis olevansa yksisarvisia, ja mun lisko alkais syöksemään tulta. Ei tollainen peli vetele. Sitäpaitsi mä epäilen et parissa vuodessa Coca-Cola trademarkkaa joulupukin omakseen, mites sitten suu pannaan?

O