Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Freja, 16.2.2007 19:23:
Mut mulla ei löydy edes itse pakettia, vaan pelkästään se läpipainopakkaus....?
[/q]

Kannattaisiko sinun sitten hakea uusi resepti? Suositus kuitenkin on, että lääkkeet säilytetään niiden alkuperäispakkauksissa ja että reseptit on mukana.

Vaikea sitä on ennustaa, että rupeaako joku kyselemään niistä lääkkeistä jotain. Harvoin kai kysyvät mutta voivat kysyä ja siksi on hyvä varmistaa, ettei ainakaan siitä asiasta sitten tule sen suurempia ongelmia

dubbel

[q]KooKie, 8.2.2007 17:09:
Tosin kyllä mun muistaakseni yksi jätkäkaverini jutteli, että naisten puolelle on mukavampaa mennä sen siisteyden vuoksi. :DDD
[/q]

Monesti tuppaa kyllä noi naisten vessat olemaan paskasempia ku miesten, ainakin noissa "perusbaareissa". Sieltä löytyy tukkiutuneita pönttöjä, mihin on tungettu terveyssiteitä ja parit rullat paperia. Peilit on täynnä huulipunaa ja lavuaarit yrjössä. Oviin on kirjoiteltu kaikilla mömmöillä näitä "masa oot kuuma" "meitsi oli tääl" lausahduksia. Ja sitten neitokaiset käy yhdessä pissillä, eli juomassa salapullosta ja näitä pulloja löytyy sitten pöntöistä ja lattioilta. :D

Siinä oli karu totuus naisista

No mutta miesten vessassa haisee pissi.

Jos ei ole koskaan nähnyt yhtään Star Warsia, niin missä järjestyksessä ne kannattaisi katsoa?

2,3,4,5,6.

Jos tykkää, niin sitten joskus uusintakierroksen yhteydessä voi aloittaa sillä Episode 1:llä.

---
Kyllähän se voi vaikuttaa. Ei oikein selviä kuin testaamalla. Tietty langattomat verkotkin on keksitty.
---

mä kun en oikein tiedä näist tietokoneist mitään ni miten se langaton sit toimii. :D jos et mokkulaa meinaa.

Pöytäkoneeseen voit ostaa langattoman vastaanottimen, jos siinä ei ole sisällä jo wi-fi:ä. Ei oo kalliita.

Jos ei ole koskaan nähnyt yhtään Star Warsia, niin missä järjestyksessä ne kannattaisi katsoa?

4,5,6 ja sit 1,2,3.

Jos haluaa kattoa vaan parhaat ni sit 5 ja 4.

[q]Amma, 19.1.2007 13:23:
Krapulassa urheileminen ei ole suotavaa (, koska se on terveydelle vaarallista?).
Entäs, jos tulee pakottava tarve urheilla ollessaan kännissä? Onko siitä muuta haittaa kuin mahdollisen heikentyneen havainnointikyvyn ym. lieveilmiöiden mahdollisesti aiheuttamat tapaturmat?
[/q]

Alkoholi ja liikunta

Alkoholi ja kuntoliikunta eivät sovi yhteen. Alkoholi lisää sekä tapaturma- että rasitusvammariskiä. Alkoholin vaikutuksen alaisena ja varsinkin krapulassa sekä sydämen rytmihäiriö, että äkkikuolemariski lisääntyvät.

Alkoholi altistaa elektrolyytti- ja nestetasapainohäiriöille sekä aiheuttaa verensokerin laskua (hypoglykemiaa). Palautuminen, mm. maitohappojen poistuminen lihaksista, hidastuu, jos alkoholia on veressä. Alkoholipitoiset juomat kuten olut eivät myöskään sovi nestehukan (dehydraation) korjaamiseen.

Harjoitusvaste huononee johtuen mm. stressihormonien noususta ja testosteronin laskusta. On siis oikeastaan turhaa harrastaa liikuntaa alkoholin vaikutuksen alaisena tai krapulassa. Liikuntaa, kevyttä kävelyä lukuun ottamatta, ei voida suositella krapulan hoitoon.

Runsas alkoholinkäyttö vaikuttaa monellakin tavalla haitallisesti. Se tuo tyhjiä kaloreita (joista puuttuvat hivenaineet ja vitamiinit), jotka aiheuttavat lihavuutta ja verenpaineen nousua, mikä rasittaa vastaavasti sydäntä, hiilihydraattiaineenvaihdunta häiriintyy, osteoporoosin riski suurenee, hienomotoriikka ja tasapaino heikkenevät, vastustuskyky heikkenee ja infektioriski suurenee.

Artikkelin laati:
Yleislääketieteen erikoislääkäri Mikael Nyström
YTHS

Ei kannata kattoo ku ne vanhat :P

Ei vaan, mut siis itte kattosin ne vanhat eka. Sitten sen jälkeen jos kiinnostaa niin kattelet ne uudet.

[q]kirsch:
jos pyöreä on optimaalisin, niin eikös kulmikkaista vaihtoehdoista optimaalisin ole silloin kuution muotoinen, eikä niinkään pitkä lasi? [/q]

Kuusisivuisilla (tai tässä tapauksessa oikeastaan viisi-, koska yksi sivu puuttuu) kappaleilla, joo. Mutta tää ei ole niin selkeä keissi. Piti ihan MAOLin kanssa laskea, miten asia on, ja lopputulos (olettaen että laskin oikein, mikä ei ole mitenkään varmaa =), että jos lasi on suoran ympyrälieriön muotoinen (taas toinen pääty puuttuu), pinta-alan suhde tilavuuteen on 2/r + 1/pi (jossa r on lieriön pohjan säde), eli mitä matalampi lasi, sen parempi koska ainut muuttuja on pohjan säde.

Tuli muuten mieleen, että paras muoto sekä pinta-alan että myös jogurtin muitten fysikaalisten ominaisuuksien kannalta taitaa sittenkin olla kartio eikä suora sylinteri. =) Edit: tai tietysti se puolipallo/kalotti.

[q]Suunnittele semmonen pallopakkaus, niin me kuluttajat saadaan sitten kaikki kallisarvoiset pisarat juotua *vink*[/q]

Heh, mä suunnittelen vaan grafiikat, itse fyysinen pakkaus tulee ns. annettuna. Ja Viltsulle tiedoksi, että on pahvia. Naureskelin itsekin samaa juttua että heti ensimmäisenä hommana uudessa duunissa pääsee uudistamaan vuoden turhaketta. =)

---
Kyllähän se voi vaikuttaa. Ei oikein selviä kuin testaamalla. Tietty langattomat verkotkin on keksitty.
---

mä kun en oikein tiedä näist tietokoneist mitään ni miten se langaton sit toimii. :D jos et mokkulaa meinaa.

Myydääks vielä modeemeita mitkä ei ole varustettu wlanilla? :)
Sul on vissiin sit pöytäkone kun tota verkkokaapelia ilmeisesti olet vetämässä..?

vaikuttaako toi puhelinjatkojohdon pituus (oleellisesti) tohon netin nopeuteen? esim jos johto olis 3 metriä kuin 20 metriä. Ku meil on pistoke makkarissa ja kone olohuoneessa ni jos sen haluis vetää siististi katonrajaa pitkin tai jotenkin muuten ni pituutta tulis kyllä aika paljon...

[q]Ana-5000:
Mistä johtuu eksistentaalinen tuska ja vaatimus oman olemassaolon oikeutukselle jostakin ulkopuolelta? Eikö elämä ole itsessään jo vaalimisen arvoista?
[/q]

Ei tietenkään! Katsos vuosimiljoonien kehityksen jälkeen on saatu viimein luotua laji Homo sp. 'idioticus' cf. sapiens joka on täydellisesti optimoitu passiiviseen subordinaatioon.
Uusi uljas laji joka vaatii hengissäselvitäkseen kaiken lusikalla suuhun syötettynä ja valmiiksipureskeltuna, laji joka on suorastaan pahamaineisen tunnettu intrarektaalisesta maailmankatsomuksestaan jossa löytyy aina joku muu jota syyttää ja jolle vierittää vastuuta, vanhemmat, geenit, naapurit, valtiolliset instanssit, jumala tai vaikkapa vaaleanpunainen kolmemetrinen kosmista energiaa sykkiviä Proxima Centaurissa asuva luoja-dildo.

Lajin sisäinen regulaatio pakottaa yksilöt muuttumaan kollektiiviseksi läjäksi biomassaa joka toimii vain näennäisen järkevästi ja jonka ainoa, joskin tiedostamaton, tarkoitus on ylläpitää periytyviä irrationaalisia traditioita ja käyttäytymismalleja sekä pitää huoli, että Homo sp. 'idioticus' cf. sapiens - lajin kurssi itsetuhon polulla pysyy.

Mieti nyt jos ei olisi jotain jumalaa tai luoja-dildoa ei muka olisi... sehän, sehän tarkoittaisi, että jokainen joutuisi itse kantamaan vastuunsa elämästään; toimistaan ja niiden seurauksista, käyttämään järkeään yksinkertaisten loogisten tapahtumaketjujen hahmottamiseen ja kenties jopa tekemään ennakoivia ratkaisuja tämän informaation perusteella! Sehän olisi suorastaan kamalaa

Post Scriptum:

Vittu mikä aivopieru, oikea vastaus on B) "1800- ja 1900-lukujen aikana tapahtunut luonnontieteiden ja teknologian eksponentiaalinen kehitys sai monien vuosituhansia vanhojen instituutioiden ja traditioiden perustukset murenemaan, asetti ihmisen aivan uudenlaiseen elämäntilanteeseen. Yhtäkkiä heillä olikin käsissään valtavasti enemmän aikaa, elintasoa ja informaatiota. Tilanne on verrattavissa siihen, että vm, -62 VW Kuplaan asennettaisiin fuusiopropulsiomoottori."

---
Valaistuksesta ymmärtämättömänä oon monesti miettinyt bileissä valojen numerokoodeja, että miksi vierekkäisten valojen numerokoodien erotus on aina vakio, esim tyyliin A095, A113, A131, A159, ...? *täh*
---

Kyseesäolevan laitteen DMX-kanavanumero. Laitteella on useimmiten useampi kanava, jos on samanlaisia peräkkäin ja jokaista halutaan ohjata erikseen, annetaan useimmiten seuraava mahdollinen numero. Mietit liikaa. :D

http://fi.wikipedia.org/wiki/DMX_%28valaistus%29

Kiitos vastauksesta, eipä vaivaa enää! Myönnän, mietin liikaa, ammattitauti :D

Valaistuksesta ymmärtämättömänä oon monesti miettinyt bileissä valojen numerokoodeja, että miksi vierekkäisten valojen numerokoodien erotus on aina vakio, esim tyyliin A095, A113, A131, A159, ...? *täh*

Kyseesäolevan laitteen DMX-kanavanumero. Laitteella on useimmiten useampi kanava, jos on samanlaisia peräkkäin ja jokaista halutaan ohjata erikseen, annetaan useimmiten seuraava mahdollinen numero. Mietit liikaa. :D

http://fi.wikipedia.org/wiki/DMX_%28valaistus%29

---
Millon tulee veronpalautukset?
---

Huomenna

Kiitos tiedosta! :) Olin jo aivan hätää kärsimässä, kun auton vakuutusmaksu lähtee huomenna ja tilillä ei oo nyt riittävästi rahaa...

Huomenna

[q]sapeli, 9.8.2009 13:30:
---
kindertin, 9.8.2009 12:36:
Öhh.. Mä en saa nostaa käsiä ylös, jos tarvii päätä korkeemmalta ottaa jotain, pitää hakea jakkara.
Mut mitäs kun verhot repsottaa eikä mulla ole mitään kattoon asti ylettyviä tikkaita? Tai jos tarvii lamppu vaihtaa? Pitääkö mun pyytää mua inhoavia naapureita apuun?
Vois vähän noi fyssaritki miettiä mitä ohjeita antaa ja mitä kieltää :D
---
Siis eiks ollu olemassa joku "vuokraa mies päiväksi"-palvelu? Vai oliks se vaan jossain huonossa sitcomissa? No, jos semmosta ei oo ni sähän voisit jonku kivan klubbarilaisen pojan värvää esim. kahvi- ja kakkupalkalla auttelemaan.
[/q]
Tosson ainakin tommonen: http://www.vuokramies.com/ Nimestä huolimatta listoilla näyttää olevan kyllä naisiakin. Klubbaripoika/-tyttö saattaa tulla halvemmaks.

O