Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]hardikaveri:
champagne...

en tiedä miten se pitäis "suomeksi" kirjoittaa... mä ainakin käyttäisin orginellia niin kaikki tietää mistä puhutaan
[/q]

originelli = omalaatuinen (läh.) henkilö
(ok, voidaan käyttää myös jostakin teoksesta,
mutta aina merkityksessä 'omalaatuinen, erityinen',
ei alkuperäinen)

originaali = alkuperäinen esine tai asia

Ja kielitoimiston mukaan: samppanja.

Miksi limut kuohuu enemmän kaadettaessa jos lasissa on jäitä?

Miksi light limut kuohuu kaadettaessa enemmän kuin normaalit?

Jos on kaksi mukia, joista toisessa on kaakaota (maitoon tehtyä) ja toisessa teetä, niin siitä mukista missä on kaakaota kuuluu erilainen, "ontompi", ääni lusikalla sekoitettaessa. Miksi? Epäilen sen johtuvan juomien sakeuseroista, mutta enpäs ole varma...

-A-

edit: kirjoitusvirhe

"vuoronperään" vai "vuoron perään"

Kirjoitin äsken tekstin jossa tuli tuo kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla se meni erilailla näin perstuntumalta.

[q]Maihku:
saako käyttää jo kesärenkaita? mikä se oli se aikaväli jolloin on pakko käyttää talvirenkaita?
[/q]

Maaliskuun alusta loppuu talvirengaspakko, ei vaan o kovin suositeltavaa vielä. Itsellä auto pysyy tallissa kunnes on hieman edes sulaa, kun on vain kesäkumit kesäautossa :)

" Asetus sallii nastarenkaiden käytön "marraskuun 1. päivästä maaliskuun 31. päivään tai toista pääsiäispäivää ensinnä seuraavaan maanantaihin, myöhemmän näistä päivämääristä ollessa määräävä".
# Talvirenkaat on kuitenkin vaihdettava viimeistään joulukuun 1. päivä ja niitä on käytettävä joulu-, tammi- ja helmikuun ajan kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin henkilö- ja erikoisautoissa, pakettiautoissa sekä kokonaismassaltaan yli 0,75 tonnin ja enintään 3,5 tonnin perävaunuissa."

sit saattais toi hiustenkuivaajahomma toimia

[q]ariel:
---
Jone:
Onko kenelläkään kokemusta siitä hyväksyykö Gemm.com Visa Electronin Visana, kuten ilmeisesti monet saitit tekevät?

---

Suomalaista Visa Electronia ei mikään saitti kokemusteni mukaan hyväksy. Kortin numero kun pitäisi saada näppäiltyä ja siten tunnistettua kortti jne, mutta se ei täkäläisellä kortilla kaupassakaan onnistu (pakko vetää koneesta ja jos ei toimi, niin ei toimi *igor*). Ei siis netissäkään ostoksilla ollessa. byhyy.
[/q]

pööh, väärää infoa. Kyllä Visa Electronilla pystyy maksamaan useissa nettikaupoissa mikäli nettimaksuominaisuus on pistetty päälle. Itselläni ei ole ollut tarvetta maksaa electronilla mitään netin välityksellä mutta TIEDÄN että se on mahdollista.

edit: nii tosta Gemm.comista en tiedä. eikö helpoin tapa selvittää asia olisi kokeilla?

[q]ariel:
---
Jone:
Onko kenelläkään kokemusta siitä hyväksyykö Gemm.com Visa Electronin Visana, kuten ilmeisesti monet saitit tekevät?

---

Suomalaista Visa Electronia ei mikään saitti kokemusteni mukaan hyväksy. Kortin numero kun pitäisi saada näppäiltyä ja siten tunnistettua kortti jne, mutta se ei täkäläisellä kortilla kaupassakaan onnistu (pakko vetää koneesta ja jos ei toimi, niin ei toimi *igor*). Ei siis netissäkään ostoksilla ollessa. byhyy.
[/q]

Sammon electron on ainakin yksi, joka menee täydestä nettikaupoissakin. ja tämä on siis ihan FAKTAA.

[q]Jonulih:
no anteeksi perkele. tule itse tänne yrittämään nukkumista kun joku pällinpää soittaa täysillä jotain musiikkia.
[/q]
kyl mä ymmärrän hermostuneisuuden, mutten tota sanaa haukkumistarkoituksessa. Sitä paitsi miksei voi soittaa ovikelloa ja sanoa että "laita musiikki hiljemmalle, koetan saada nukutuksi"?

Siks et sit ei vois haukkuu homoks klubbaris? :D

[q]Jonulih:
En mä tiedä, mutta tuo naapuri on ihan selkä amishomo, okei, no amisidiootti sitten.
[/q]
Jep. hirveitä ihmisiä, toisin kuin ne jotka käyttää seksuaalista suuntautumista haukkumasanana.

ai niinkun capellaa, 2unlimitedii ja pandoraa niinkun oikeet amispellet

[q]Kolera:
Kun aina puhutaan että boolissa hedelmissä on eniten alkoholia, niin mistäs tämä johtuu ja onko se kuinkakin paljon suurempi se alkoholipitoisuus kuin itse juomassa?
[/q]

tää on aika vanha ja väärä uskomus...

luultavasti sit kun puhutaan eilisestä boolista eli hedelmät on killunut siellä jo kauan niin vois kuvitella että heded,ät imis itseensä nestettä ja kun sat nestettä haihtuu niin alk til % olis suurempi, muuta yleensä kun ostetaan kuitenkin säilyke/pakastehedelmiä niin ne on jo niin lillutettuja että ei ne mitään itseensä enään ime

ja niinkun yleensä kun porukka lisää hedelmät just ennen tarjoilua niin ei ne ehi siinä imee sitä booliakaan itteensä eli todennäköisesti kun täytät lasisi ahneuksissasi hedelmillä niin muut tulee jurriin nopeemmin

eriasia on sit mansikoiden kanssa kun vettyy tosi nopeesti, mut siitä voi sit joku muu jatkaa

[q]mekaanikko:
Ehkäpä helpointa onkin ostaa saman tien juotavaksi tarkoitettua jugurttia, joka on juoksevampaa. =) (Just tässä suunnittelen sattumoisin semmoisen pakkausta duunissa.)
[/q]
Tuleehan se edes pahvista?

vuoden 2004 turhake
"Suorastaan häikäisevää mielikuvitusta osoittaa lantrata hapanmaitotuote vedellä, pakata se pikkuruiseen, paksusta muovista valmistettuun, kierrätyskelvottomaan muovipulloon ja myydä se sitten lantraamattomaan ja pahvitölkkiin pakattuun tuotteeseen verrattuna triplahinnalla. Myös markkinointistrategia ansaitsee hatunnoston. Kukapa olisi arvannut, ettei tavallista jogurttia voi juoda?"

http://www.suomenluontolehti.fi/artikkeli.php3?a=238

Onko Kaarle XVI ja Kaarle Kustaa sama paikka? Jos ei ole niin missä on Kaarle Kustaa?

Ja sit jos on molempii niin siinä on se hyvä puoli, ettei tajua kuinka ruma on

K: Miten Firefoxin bookmarkit saa nopeasti siirrettyä Mozillaan?

V: Mozillassa painaa ctrl+B --> tools --> export (itse itseäni tehostaen *hihu*)

[q]Ana-5000:
Mä en tajuu miks laihat mimmit on sillee "HITTO MÄ OON LÄSKI SIIS NIIN KARMEETA EI VOI OLLA TOTTA!!!!"[/q]

Tähän ei varmaan oikeastaan ole kuin kaks syytä:
-halu saada kehuja omaa epävarmuutta pönkittämään
-epävarmuus itse kuvasta; kun ei ole varma siitä nauraako kaverit tms., on varmaan turvallisempaa sanoa "et tää on ihan tyhmä".

[q]Steven Hoaks, 31.3.2009 16:32:
Klubbarin asetuksissa voi laittaa nuo kordinaatit.

Joskus kun kana oli muna minulle oli ne siellä laitettuna ja se toimi jotenkin ihan eri tavalla.

Missäs muodossa ne oikeen nyt pitää laittaa?

Kordinaatit olis 60.24 (60°14') | 24.87 (24°52')

Mutta ei ainakaan noilla toimi

Vai stefutanko nyt taas jotain?
[/q]

HAH osasin sittenkin ihan ite Eipä enää siis mittää...

[q]Takyon, 12.5.2009 22:29:
Miks märillä/kosteilla hiuksilla ei sais mennä petiin?
[/q]
Muistaks vuosien takaa sellasta Shockwaves-muotoilutuotteiden mainosta jossa kysyttiin että "Why does your hair look so bad in the morning?"

Katos, löyty:
Tossa näkyy suunnilleen seuraukset. Jollet tunnista efektiä, oot vaan tosi onnekas.

Klubbarin asetuksissa voi laittaa nuo kordinaatit.

Joskus kun kana oli muna minulle oli ne siellä laitettuna ja se toimi jotenkin ihan eri tavalla.

Missäs muodossa ne oikeen nyt pitää laittaa?

Kordinaatit olis 60.24 (60°14') | 24.87 (24°52')

Mutta ei ainakaan noilla toimi

Vai stefutanko nyt taas jotain?

[q]sapeli, 19.2.2007 20:00:
Mitä eroa on kuohukermalla ja vispikermalla? Kumpaa on tarkoitus käyttää kermavaahtoon?
[/q]

Kuohukerma sopii kaikkeen ruoanvalmistukseen, leivonnaisia ja jälkiruokia myöten, sellaisenaan tai vaahdotettuna.

Vispikermasta tulee valkoisempi vaahto, mutta vaahdottaminen kestää pidempään. Vispikerma ei kestä keittämistä.

Ihan itsestä kiinni, että kumpaa kermaa haluaa käyttää.

[q]Freja, 16.2.2007 22:43:
Kantsis kai hakea joo. Ne on vaan niin aikoja sitten saadut lääkkeet, joita otan vaan keväisin ja vähäsen, niin olin tietty viskonu sen laatikon pois ku "se vei nii paljo tilaa"
No, vielä on aikaa hoitaa noi asiat kuntoon
[/q]

Noh täytyy myöntää, että on tullut itsekkin viskottua noita laatikoita pois. Hyvää matkaa joka tapauksessa

O