Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 591
- 592
- 593
- 594
- 595
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]WiljamiDzay, 19.9.2006 01:10:
Joku kesä sitten ajoin puutarhassa nurtsia semmosella työnnettävällä masiinalla ja satuin ajaa sillä maa-amppareiden pesän päälle, josta ne ampparit ei ilmeisesti tykänny hirveesti. Pari pisti mua pohkeeseen ja se sattu ihan saatanasti ja sit nous semmoset kunnon punaset pistojäljet ni aattelin eka et kyy purru tai jtn..
[/q]
Itellä kävi vastaavassa tilantees vähän paskemmin kun känniset ampparit kiipes oikeen joukolla suoraan kenkään sisään levähtäessäni ja sit ku tajusin et saatana on kenkä täynnä ni ne panikoi kaikki kerral piikit edellä ja oli nilkan alue aika herkkänä.
Toinen tähän porukkaan kuuluva tutuksi tullu porukka on Hornetit? En tiedä mitä ovat suomeksi. Lähinnä itäjenkeis tullu noihin törmättyä kesäisin ja pisto on kyllä kivuliaampi kuin mitään mitä olen Suomessa kokenut. Hyvää matskua netissä:
http://www.maniacworld.com/hornets-vs-bees.htm
Skidinä en pelännyt oikein kumpaakaan porukkaa, mutta parin kesän sisällä tuli senverran useasti piikkiä et kehittyi vähän tervettä pelkoa. Suomessa tosin on taas oppinut olemaan hyvin rauhassa, kun ei täkäläiset lajit oikeen pahemmin pistä mikäli edes pistävät. En oikeastaan muista yhtään kertaa saaneeni pistoa täällä vaikka ampiaisia on varsinkin kesällä välillä jopa kymmenen kämpässä sisällä kun pesä oli jossain ikkunan alla :)
[q]larzizi, 2.4.2007 14:53:
---
Sallakat, 2.4.2007 14:50:
koska kissa pitää sitä hyökkäävänä erityisesti silloin kun se ei tunne tuijottajaa hyvin. Katkeamaton, suora katse kontakti ei ole mun mielestä hyvä hirveän monen koirarodunkaan kanssa.
Kissoja tuijotellessa pitää siristellä ja räpsytellä silmiään niin kissa ymmärtää sun olevan liikkeellä hyvillä aikeilla, etkä ole hyökkäämässä kimppuun.
---
Anteeksi, olisi pitänyt tarkentaa jo aikaisemmin. Eli siis en ajatellutkaan mitään viiden minuutin katkeamaton silmät pyöreinä tuijottelua kummankaan eläimen kohdalla :) Mutta siis esim. jos kissaakin toruu tai komentaa pois jostain, niin kyllä ainakin itse olen huomannut paljon tehokkaammaksi sanoa se kissalle katsoen samalla kissaa
Tuo siristely ja räpsyttely olikin uusi tieto
[/q]
Vaihtelevia on kokemukset. Joskus on tullut leikittyä kohtuu tuntemattoman (veljen) kissan kanssa tuijotusleikkiä toista minuuttia, se vaan päätty siihen ku kissa yritti koko ajan kurottaa lähemmäs tuijottamaan kiipeilypuustaan ja tuli niin pitkälle et meinas tippua ku huomas olevansa jo ihan maksimivenytyksis ^_____^
Mitä on raiskaus?
Liittyen tähän päivän o_O -urliin:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200801317181974_ul.shtml
Mun mielikuvissa raiskaaminen on hyvin yksinkertaisesti toisen panemista vastoin toisen tahtoa (tai jos kohde on esim. sammunu).
Mut tuohon linkkiin liittyen en oikein saa selvää et miten 12v poika raiskaa 7v tytön ja 4v pojan. Varsinkin tuo jälkimmäinen askarruttaa paljonkin. Eiköhän kyseessä ole kuitenkin seksuaalinen hyväksikäyttö? Raiskaus on toki myös seksuaalista hyväksikäyttöä, mutta kaikki seksuaalinen hyväksikäyttö ei ole raiskaamista. En esim. edes laske uhalla pakotettua blojaria raiskauksen piiriin, se on vain törkeätä hyväksikäyttöä. Tuntuu jotenkin siltä, että uutisissa käytetään tuota raiskaus-sanaa vain tehostimena ja kuitenkin jätetään kaikki oikeat detaljit pimentoon, koska eihän se olisi oikein että varsinkaan tuollaisessa tapauksessa selitettäisiin mitä _oikeasti_ tapahtui. Jos se 12v poika on myöntäny raiskanneensa myös 4v pojan, niin sanoiko se vaan et "raiskasin kans ton" ja sit se oli siinä.
[q]bubbelgum, 5.7.2006 21:50:
Tulipa mieleen tosta "Milloin olet viimeksi saanut kukkia"-topicista tämmönen juttu...
Voiko pojille kanssa ostaa kukkia/kukan? Tai siis tottakai voi, mutta osaako pojat arvostaa moista elettä? Vai onko se vaan noloo, jos tyttö tuo kukkia...
[/q]
Eiköhän pojat osaa tuota arvostaa, varsinkin kahden kesken. Eri asia viedä kun kavereita on ympärillä, siinä voi tulla tarpeita peittelyyn tai äijäilyyn (toki kaveripiiristä riippuen). Itse ainakin osaisin arvostaa samalla tavalla kuin muitakin pieniä huomionosoituksia ja arvostusta toki lisää jos kukan rotuun on kiinnitetty huomiota, eikä vaan ostettu "joku kukka" :) Varsinkin jos poika sattuu olemaan koulutettu eri kukkien historiallisissa, kulttuurillisissa ja kontekstuaalisissa merkityksissä. Tässä taitaa jopa olla selkeitä eroja juuri senkin suhteen mitä sukupuolta antaja ja vastaanottaja ovat.
Itselleni tulee kyllä mieleen tästä toinen kysymys:
Saat kukkia esim. treffien alussa ja edessä on vielä vaik safka + leffa + käppäilyä ja who knows. Missä vaiheessa näin menevään tilaisuuteen tuotu kukka on korrektia heittää pois (vai pitääkö se esim. vahingossa jättää jonnekin :) Vai onko kukan tuominen tämmöiseen tilanteeseen enneminkin tuojan virhe juuri kukan aiheuttaman vaivan takia. Kaipa tuo unohtaminen jonnekin on paras tapa?
Edit: esikatselu on työlästä
[q]Apo, 19.9.2006 02:13:
Klips
[/q]
Herhiläisissä on kyl se hyvä juttu et ne on paljon siistimpiä kuin ampiaiset ja itse tämmösenä hyönteisiä iloisesti seuraavana huomattavasti mielenkiintoisempia :)
Kato nyt tätäkin paskiaista - sweet?
http://www.muenster.org/hornissenschutz/baldfaced-hornet/baldface_l.jpg
Lisää tietoa esim. levinneisyydestä ja hienoja "nose-shotteja" osoitteessa: http://www.muenster.org/hornissenschutz/hornets.htm
Piti nyt viel sanoo et jos lähellekään tämmösiä alkaa näkyy täälpäin, ni muutan varmaan jonnekin jäälaatalle telttaan:
Giant Centipede Eating Mouse
[q]pupuTupuna, 3.3.2007 11:17:
---
xcft, 3.3.2007 05:08:
---
blastic, 3.3.2007 04:39:
---
inneah, 2.3.2007 22:58:
Spiraalia on ehdotettu mut en voi hyväksyä et se olis sen niminen *toktok*
---
No mikset?
En mää muuta nimeä ole tolle kuullut kuin spiraali.
---
Kyl ite taivun enemmän ton spritsin puoleen. Spiraali on sellanen kiehkura. About tällanen: http://homepages.wmich.edu/~s8waluna/Images/spiral.gif
---
Mäkin olen kuullut puhuttavan spiraalista, vaikka se onkin oikeesti tollanen "kiehkura".
[/q]
Tietosanakirjat eivät ainakaan tunne muuta kuin spagaatin, jonka kuvataan olevan kumminpäin vain. Musta tuntuu et spiraali ja spritsi ovat enintään tietyissä piireissä levinneitä epävirallisia lainasanoja tai jopa ihan keksittyjä termejä :)
Spritsiin en voi uskoa jo ihan siitäkin syystä, että guugeli antaa vain kolme tulosta haettaessa "spritsi" suomenkielisiltä sivuilta.
Näistäkin toinen on demi.fi:stä ja toinen pakkotoisto.com:
"Oikein pitkiä venytyksiä isoille lihaksille (spritsi, spakaati) vaikka 5 min kestolla (vähitellen lisää venytystä) kannattaa tehdä max pari kertaa viikossa ..."
Spakaati tosiaan :F
Spiraalinkin google + erinäiset sanakirjatulokset ovat kyl niin heikot, että ylempi mielipiteeni pysyy :)
Jokuhan voi ottaa yhteyttä kielitoimistoon, jos vieläkään ei tyydytä:
http://www.kotus.fi/kielitoimisto/
[q]Lyylikki, 30.3.2007 19:42:
Ai nii...oli mulla kysymyski...
Miksi pesukoneissa on se aikaviivelukko? Että miksi ne pyykit saa sieltä koneesta vasta minuutti sen jälkeen, kun kone on pyssänny?
[/q]
Kyse lienee ihan säädöksestä ainakin täällä (eu:ssa?) - Eli pesuohjelman pitää olla täysin pysähtynyt ennen kuin kone avaa lukon. Ohjelmahan ei lopu tasan silloin kun toiminta koneen sisällä tuntuu loppuneen, vaan voi vielä hetken aikaa raksuttaa ennenkuin siirtyy takaisin ohjelmattomaan tilaan. Eli varmaan tuo aika on osa ohjelmaa. Ainakin jenkeissä homma taitaa olla taas niin, että koneen pitää pysähtyä mikäli avaat luukun, mutta luukku ei välttämättä ole erikseen lukittu ohjelman aikana.
Ainakaan omassa koneessani ei tunnu toimivan kovin intuitiivisesti tämä lukkomekanismi virtanapin suhteen. Pitäis varmaan lukea manuaali kun tuo on monesti jäänyt pidemmäksikin aikaa lukkoon, jos on väärässä kohdassa virran painanu pois.
[q]REivaaja, 31.7.2008 17:26:
---
0-scar, 31.7.2008 17:23:
JOS laittas/sais rahaa väärälle/vieraalta tilille, niin onko saaja velvollinen palauttamaan rahoja?
---
On
[/q]
Eiks tästä just ollu päätös x vuotta sitten, että EI ole? Jaksatko kaivaa, itse en ehdi.
[q]Android,
Niin no siis pitää erottaa rankka/synkkä full on ja sitten ns. dark psy.
Eli jos Absolum sulle uppoaa niin tosiaan kannattaa etsiskellä synkkää full on:ia; Azax Syndrom (lähinnä uudempi tuotanto), Slug, Shift, Pitch Hikers, Kluster, Bon, Triskell, Abomination, Scatterbrain, CPU, Artifakt, Brethren, Scorb, Neuromotor...
Sampleja;
http://www.psyshop.com/shop/CDs/nex/nex1cd006.html
http://www.psyshop.com/shop/CDs/cmr/cmr1cd011.html
http://www.psyshop.com/shop/CDs/dv3/dv31cd025.html
http://www.psyshop.com/shop/CDs/aci/aci1cd015.html (tällä levyllä sekä dark full on:ia että dark psytrancea
Ja sitten jos etsit ihan dark psykeä (joka ei siis ole full-onia vaan oma alagenrensä) niin esim. Para Halu, Terminator, CPC, Xenomorph, Winter Demon, Dominator, Highko, Sungirl, Seroxat, Wizard Lizard, Grapes of Wrath, Naked Tourist...
Sampleja;
http://www.psyshop.com/shop/CDs/pav/pav1cd007.html
http://www.psyshop.com/shop/CDs/pav/pav1cd009.html
http://www.psyshop.com/shop/CDs/pav/pav1cd008.html
http://www.psyshop.com/shop/CDs/dej/dej1cd014.html
http://www.psyshop.com/shop/CDs/dej/dej1cd018.html
[/q]
Kiitti vinkeist Andro, oon itekki pidempään ettiny semmosta välimaastoo mis ois synkempää psykee. Semmosta piti kuitenkin viel kysyä et mimmosia kokemuksia on tosta Psyshopista tilailusta - toimiiko? Vai onko parempia paikkojakin ja jos niin missä. Kiitos etukäteen!
Psyheads make great piñatas
[q]Android, 11.3.2006 15:39:
---
niomic, 11.3.2006 15:24:
emmosta piti kuitenkin viel kysyä et mimmosia kokemuksia on tosta Psyshopista tilailusta - toimiiko? Vai onko parempia paikkojakin ja jos niin missä. Kiitos etukäteen!
---
Psyshop on ehdottomasti paras psyke-nettikauppa, toimitukset on nopeat (2-3 työpäivää) ja luotettavat. Itse oon ollut erittäin tyytyväinen palveluihin enkä ole kuullut että kellään muullakaan olisi huonoja kokemuksia ko. kaupasta. Ja hinnat on todella halvat, kaikki uudet levyt maksavat 12-13 (tuplalevyt ~15).
Sitten on olemassa esim http://www.saikosounds.com mutta se on japanilainen joten levyjä joutuu odottaa kauemmin välimatkasta johtuen kun Psyshop taas on saksalainen.
Ainakin Sampon Visa Electron toimii maksuvälineenä, itse olen sillä levyjä tilannut eikä ongelmia ole ollut. Luottokortit toimivat luonnollisesti. Myös postiennakolla voi tilata mutta silloin postimaksu on huomattavasti korkeampi - suosittelen siis tilaamaan kortilla.
[/q]
Ou jes, sitähän pääsee pitkästä aikaa jopa ostelee psykee - viimeks kai joskus 2001 octarinen kyljes ku olin kattomas jotain kukkavaasei tjsp mitä siel myytiin.
[q]Jocular, 12.9.2006 12:08:
---
niomic, 12.9.2006 11:21:
Kahden sekunnin googlella löytyi tämmöstä alkuun:
http://office.microsoft.com/en-us/assistance/HA012265211033.aspx?mode=print
---
Ooh! Kiitos kiitos kiitos *hali**pus**jiihaa* Emmä kato tommosta osannu Googlettaa
[/q]
Päivän :)
Onnea ekselöintiin
[q]larzizi, 2.1.2007 21:07:
Miksi esim. kotibileissä kaljanjuojat saattavat jättää lähes täysinäisiä pulloja? Tämä on tullut todettua jo paljon aikaisemminkin, mutta uvbileiden jälkeen taas tuli huomattua, että juuri avattuja kaljapulloja oli jätetty tosi paljon. Eikä välttämättä ole ihan täysinäisiäkään, mutta lähes aina sinne kaljapulloon on jäänyt sentään jonkun verran. Siidereissä/lonkeroissa samaa ilmiötä ei tapahdu yhtään niin paljon. Mahtaakohan johtua siitä, että kaljapulloja on hankalampi erottaa toisistaan, kun taas siidereitä/lonkeroita on niin paljon erilaisia, että erottaa melko helposti omansa
[/q]
Tuo erotettavuus on yksi selkeä ongelma, muita ongelmia ovat:
- Kaljan nautittavuuden kohtuu nopea lasku avaamisen jälkeen, ei ole kovin herkkua nauttia lämmintä väljähtänyttä, jos tuorettakin on saatavilla. Tämä tulee helposti myös vastaan vaikka oma pullo olisi hyvin tiedossa, mutta tietää myös että jäljellä on vain väljät pohjalimat. Siidereissä ja lonkeroissa ei yleisesti ottaen ole samaa ongelmaa makeutensa ja muutenkin maukkuutensa puolesta. Tosin perinteisemmät siiderit brittein saarilta ovat selkeästi haavoittuvaisempia tässä mielessä, esimerkkeinä Old Rosie Grumpy ja Westonsin siiderit.
- isommissa bileissä on yleensä juotavana myös boolia ja viinaa muutenkin aivan liikaa, eli siinä ei paljon haittaa jos bissejä jää sinne sun tänne epähuomiossa :)
[q]Claquesous, 13.1.2007 16:29:
Just. Ihminen, myös sokea "näkee" kuvia, jotka mielikuvitus on luonut. Siis sokeat eivät näe "pelkästään mustaa" vaan mielikuvituksen jatkuvalla syötöllä tuottamia kuvia. Kuvat, joita korostuneesti muokkaavat hajut, äänet ja tuntemukset.
Mielipiteeni asiasta.
[/q]
En nyt tiedä mitä meinaat "näkemisellä", mutta ainakin oman lukemani perusteella tuo jää kyllä juuri vain mielipiteeksi. Asiaan toki vaikuttaa milloin on sokeutunut, mutta käsittääkseni lähtökohtana olivat syntymästään sokeutuneet henkilöt. Myös myöhemmin sokeutuneet voivat kuitenkin jäädä ilman kunnon näköpohjaista kuvamuistia, joka toimisi mielikuvituksen tukena.
Hyvä nopea artikkeli asiasta löytyy:
http://psych.ucsc.edu/dreams/Library/kerr_2004.html
Mikäli asia ja muut ihmisolennon hienoudet juuri näköaistin ja aivojen suhteen kiinnostavat, suosittelen etsimään kirjan, jossa näitä asioita on käsitelty käytännön kokemusten pohjalta (ei siis minkään aivotutkimuksen kannalta niinkään).
[q]Apo, 26.2.2007 19:18:
---
Lyylikki, 26.2.2007 18:52:
Eli onko parempi kävellä reippaammin vai hitaammin sama matka?
---
Eiköhän 5 minuutin erolla ole aikalailla samanlainen energiankulutus. Jos saman matkan juoksisi (4-5 min), niin energiankulutus todennäköisesti nousisi koska ihmisellä on sen verran huono hyötysuhde rasituksessa, ts. pitää kuluttaa enemmän energiaa että saa isomman tehon ulos.
[/q]
Millä ihmeen logiikalla noin paljon nopeammalla tahdilla ois sama energiankulutus? Tuleeks se energia tuohon nopeampaan tahtiin jostain toisesta universumista, meidän energian säilyvyyden lakien ulkopuolelta?
15min / km = 4km/h
20min / km = 3km/h
Erohan on "vain" 25% :D
Energiaa tarvitaan tuohon 25% eroon aika huomattavasti suhteessa kokonaissuoritukseen. Helpoin tämä on tarkistaa esim. sykemittarilla johon voit laittaa omia biometrisiä tietoja ja antaa mittarin laskea sinun sykekuntotason, jolloin energiankulutuksenkin näyttö suhteessa sykkeeseen on tarkempaa. Sitten on taas aivan eri asia et mitä halutaan tuolla energiankulutuksella ja poltolla saada aikaiseksi. Halutaanko polttaa enemmän rasvaa suhteessa käytettyyn energiaan vai halutaanko vain kokonaisenergiakäyttö suureksi? Noissa vauhdeissa ollaan varmaan aika hyvin alle 60% maksimisykkeestä, jolloin ei kyl tapahdu mitään erikoisempaa / hienompaa energiankulutuksen suhteen.
[q]RainChild, 3.4.2007 00:00:
Mietin tässä, että mitä pitäisi tehdä jos kieli syystä tai toisesta tapaturmaisesti katkeaa (esim. kaatuu pahasti ja kieli jäis hampaiden väliin tai jotain), niin että sulla on sitten se kielen toinen palanen siinä hollilla. Tiettykin kiirehtiä ensiapuun, mutta pitääkö se kielen irtonainen palanen laittaa johonkin jäiden sekaan (jostain olen saanut tällaisen mielikuvan) vai miten tulisi toimia?
[/q]
Kaiken yleisopin perusteella kylmään ja nopeasti olisi hyvä. Tosin jos kunnolla vedät kielen poikki, ni mikäli et saa jotenkin sitä suussa vielä olevaa puolta kunnolla kylmäks, ni voin taata et irronneen palan sijaan joudut keskittymään ennemminkin siihen verimäärään mikä alkaa suusta pursuu :F
[q]ville, 31.5.2007 17:21:
---
Mark Hamilton, 31.5.2007 17:13:
Luulen että käy huonosti koska ei tarvii kun pikkumäärän niin on kai sit humalassa oikein kunnolla tai vähän liikaakin.
---
Joo, noihan siinä helposti kävisi. Jos verta olisi 5000g niin 5g tarkoittaisi jo promillea. Tulisi nopeat kännit :)
[/q]
Ainakin netistä löytyy tekstejä, joissa pitkäaikaiset sekakäyttäjät vetävät alkoholia(esim. Vodkaa) suoraan suoneen kun miellyttävämpiä kovia huumeita ei ole saatavilla. Syitä tähän oli eroteltuna esim. nopea vaikutus, kiintymys itse tykitystoimenpiteeseen ja samankaltaisuus korvattavan aineen kanssa. Taitaa kyllä olla aikamoisia konkareita ku tuloksena on polttava kipu pisto kohdassa ja helppo ärsytystulehdus :)
Enpä tiedä onko tuossa nyt kovin pahasti muuta ongelmaa. Ihmisellä on verta joku 5-6l, et kyl sinne saa jotain 50 volttista vodkaa ihan hyvin peruspiikil survoo et saavuttaa jonku normi 3-4 promillen tason mitä heavyuserit varmaan hakee :P
mistä stadista saa ostettua niit "aurinko"lasei mis on sellaset poikkiviivat linssien tilal?
[q]sapeli, 21.7.2009 14:46:
---
Snaggo, 21.7.2009 14:33:
Tää on aiheuttanut jo jonkin verran kiistelyä kaveripiirissä;
Onko suomessa enemmän erilaisia suku- vai etunimiä?
---
Ilman sen suurempaa faktatietoa tai linkkiä sanoisin että varmasti sukunimiä. Etunimethän mahtuvat käytännössä kaikki almanakkaan, kun taas sukunimiä ja niiden muunnoksia tuntuu olevan loputtomasti.
Toisaalta, jos otetaan huomioon maahanmuuttajat, voi tilanne olla toinen.
[/q]
Eipä mulla oo asiasta sen enempää faktatietoa, mutta toi almanakkajuttu nyt tuntuu aika ontuvalta :D Nimiä on x määrä per päivä ja kaikkihan nyt tietää et sieltä puuttuu pirusti nimiä (esim. mun :)
Mä äänestäisin siis jo etu- ja sukunimien erilaisen luonteen takia etunimet voittajaksi.
[q]mark hamilton, 2.7.2009 03:06:
Tuli muuten mieleen et jos ole tupakoitsia niin voinko pidentää ikää tai päästä tupakan haitoista jos vaihdatan keuhkot?
[/q]
No kyllä siitä ainakin selkeää hyötyä olisi, olettaen ettei keho rupee hylkimään niitä mitenkään jne. Tupakka kuitenkin aiheuttaa _mahdollisesti_ huomattavaa haittaa myös muualla elimistössä, esim. hampaissa, verisuonissa, ääreisverenkierrossa, ihossa, hedelmällisyydessä ja mahdollisesti myös ainakin välillisesti vähän missä vaan.
Eli jos oletettaisiin, ettei mihinkään muuhun kehon alueeseen tullut haitta ole fataali tai fataaliin sairauteen johtava ennenkuin muuten kuolis pois, ni kyllä keuhkojen vaihto varmaan pidentäisi ikää tilastollisesti (olettaen siis täysin virheetöntä elinsiirtoa ja elimen sopeutumista).
Pääsisit eroon joistain tupakan haitoista. On toki mahdollista, että yksilötasolla selkeä enemmistö haitoista on keskittynyt juuri keuhkoihin, jolloin voitaisiin sanoa että uudet keuhkot hoitaisivat lähes kaikki haitat pois päiväjärjestyksestä :)
Ei kannata kuitenkaan ihan tuon varaan ruveta laskemaan :D
[q]hemuz, 1.8.2008 14:09:
---
niomic, 1.8.2008 12:29:
---
REivaaja, 31.7.2008 17:26:
---
0-scar, 31.7.2008 17:23:
JOS laittas/sais rahaa väärälle/vieraalta tilille, niin onko saaja velvollinen palauttamaan rahoja?
---
On
---
Eiks tästä just ollu päätös x vuotta sitten, että EI ole? Jaksatko kaivaa, itse en ehdi.
---
No eihän nyt toisen rahoja saa mennä käyttämään
[/q]
Mun mielestä tässä oli semmonen pointti ettet voi olla vastuussa tommosesta asiasta ja kun ne on nyt sun tilillä ni ne on nyt sun rahoja. Pitää kaivella jos ehtii jaksaa myöhemmin.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 591
- 592
- 593
- 594
- 595
- ...
- 798
- Seuraava »