Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 590
- 591
- 592
- 593
- 594
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]Lyylikki, 12.1.2007 20:59:
Miksi pasta pitää keittää runsaassa vedessä?
[/q]
Eituorepastojen kanssa suositellaan yleensä runsaampaa vettä, koska ne laajenevat huomattavasti. Runsas vesi myös auttaa pastan flowia keitettäessä, eli ei tule semmoista klimppikamaa kun jokaisella yksilöllä on tilaa liikkua kiehunnan aiheuttaman pyörteen mukana. Klimpit kun tulevat siitä, että alkuun pastan pinta pehmenee ja siitä tulee vähän taikinamaista jolloin se tarttuu helposti muihin samassa tilassa oleviin, mikäli sillä ei siis ole tarpeeksi tilaa.
Henkkoht en pidä tuota vesimäärää yhtä kriittisenä pienempiä pastoja keitettäessä, mutta jotain spagettia ja tagliatellea keitettäessä kylläkin.
[q]Apo, 1.3.2007 13:27:
---
Apo, 26.2.2007 19:18:
Eiköhän 5 minuutin erolla ole aikalailla samanlainen energiankulutus. Jos saman matkan juoksisi (4-5 min), niin energiankulutus todennäköisesti nousisi koska ihmisellä on sen verran huono hyötysuhde rasituksessa, ts. pitää kuluttaa enemmän energiaa että saa isomman tehon ulos.
niomic, 1.3.2007 12:58:
Millä ihmeen logiikalla noin paljon nopeammalla tahdilla ois sama energiankulutus? Tuleeks se energia tuohon nopeampaan tahtiin jostain toisesta universumista, meidän energian säilyvyyden lakien ulkopuolelta?
15min / km = 4km/h
20min / km = 3km/h
Erohan on "vain" 25% :D
---
Eikös normaali kävelynopeus ole 4km/h luokkaa? Se taitaa olla ihmiselle aika optimi liikkumanopeus ja ylläolevan heittoni perustin siihen olettamukseen että pienet muutokset normaalin kävelynopeuden suhteen eivät vaikuta energiankulutukseen.
Sitten vähän faktan tapaista:
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/kalorit.html
Liikunta ja kilokalorien poltto (60) minuutissa:
Kävely, 3 km/h 3
Kävely, 56,5 km/h 3
Tuosta on nähtävissä ettei energiankulutus nouse kovin paljoa edes tunnin kävelyn tuloksena, vaikka vauhti kaksinkertaistuisi. Pitemmillä ajanjaksoilla (110min) tulee kuitenkin hieman eroa:
Kävely, 3 km/h 5
Kävely, 56,5 km/h 6
Juoksussa energiaa kuluu yli kaksinkertaisesti:
Juoksu, 1012 km/h 6 / 12
Juoksu, 1416 km/h 13 / 23
Ja tuossa taustalla siis juuri ne energiansäilyvyyslait jotka mainitsit. Liikkeellä olevan esineen vauhdin ylläpitämiseksi tarvitsee työtä tehdä vain sen verran että liikettä vastustavat voimat kumoutuvat. Ihmisen liikkuessa energiaa kuluu jäsenten liikutteluun, pystyssä pysymiseen ja ilmanvastuksen kumoamiseen. Jos ihmistä tarkastellaan koneena, niin kävely on energiataloudellisin tapa liikkua. Vasta siinä vaiheessa kun normaali kävelynopeus ylittyy huomattavasti energiakulutus alkaa nousta kun kone joutuu ponnistelemaan normaalia enemmän. Saadun vauhdin ja kuluneen energian hyötysuhde laskee siis aika radikaalisti ja jossain vaiheessa tulee se raja eteen ettei enää nopeampaa pääse.
[/q]
Hyvä huomata ettet ollu ihan niin pihalla kuin alkuperäinen vastauksesi antoi vähän ymmärtää.
Tuolla sivustolla on kyllä ainakin minun kirjoissani hyvin tyhmällä tavalla merkattu nuo kilokalorit ylös. Per / min ja vielä pyöristettyinä arvoina :D Voi jeesus, tostahan saa tosi hyvää vertailumatskua, hyvin pyöristyy just 3km/h kävely ja 5-6,5km/h kävely saman kolmosen sisään 60kg henkilöllä.
Olet myös hyvin oikeilla jäljillä koskien tuota kävelyn tehoa ja energian lisävaatimuksia. Ehkä tässä olisi vain parempi todeta, että alkuperäinen postauksesi kuulosti aivan älyttömältä ja vastaukseni oli sitä vastaava :)
btw. huomasitko, että tuon sivuston mukaan hienosti pyöristellen:
Juoksu, 1012 km/h 6 7 8 10 11 12
Kävely, 8 km/h 6 7 8 10 11 12
Voin sanoo suoraan, etten millään voi uskoa noiden lukujen olevan vastaavia - tosin mikä tuossakin on oikea luku kun juoksu on 10-12 km/h :) Pyöristäminen on kyl yks iso virhe itsessään.
[q]tir, 16.3.2009 16:35:
voi. siihen on sitten omat paperisotkunsa, mutta ei pappia tarvita ellei lapsi kuulu kirkkoon.
[/q]
Vaikkei meillä nyt muutenkaan ole ihan tämä kirkon ja valtion erottelu täysin kondiksessa, ni ois kyllä aika sairasta meininkiä, jos skidille ei sais nimeä ilman pappia :D
Joo, tiedän mikä ketju on kyseessä, mut iski jotenkin niin rankasti toi mielikuva.
[q]Freja, 17.12.2007 08:59:
Onko netissä joku sellanen sivusto, mis näkyis eri maiden/kaupunkien/lomakohteiden tms kuukausittaiset keskilämpötilat?
[/q]
http://www.worldweather.org/
Tuolta ainakin löytyy tietoa.
[q]Lyylikki, 17.7.2008 00:04:
---
Jutu, 16.7.2008 23:44:
Joo, lähinnä ton sähkönkulutuksen takia sitä pähkäilenkin. Oon kyllä sen verran vainoharhainen, että kyllä tuo tulipalokin hieman mietityttää :P
---
Stand By tilassa olevat laitteet kuluttavat sähköä yhtä paljon, kuin junaliikenne euroopassa päivässä. Eli ei se mun pikku töllötin siellä nurkassa niin hirveästi kuluta, mutta kun niitä on pellonpientareet allekkain ja päällekkäin ja usein vielä monin kappalein, niin kyllähän siinä sitä virtaskaa kuluu.
[/q]
Mitä nyt muistelin noita arvioituja mahdollisia kulutusmääriä, ni puhuttiin kyl imo aika paljon isommasta kakusta globaalisti. Itsekin on nykyään laitteet pääosin katkaisijalla varustettujen jatkarien varassa. niks naks vaan ni on kaikki standby:t kuollu :P
[q]Mark, 12.9.2006 11:19:
miks vitussa remote desktopia käytettäessä ei voi copypasteta etäyhteydessä olevaan koneeseen? haloo mikkisofta! Onks nyt jonku datan siirtäminen verkon yli sit mahdottomuus vai?!
-M
[/q]
Kyllä onnistuu, laitahan google soimaan, niin homma selviää :F
[q]Steven Hoaks, 17.7.2008 16:17:
---
niomic, 16.7.2008 23:26:
Standby kuluttaa sähköä, eikä siitä oo töllössä pahemmin iloa? Joissain vehkeissä on "virta"nappeja kaksin kappalein, toisella saa standy-tilaan ja toisella kokonaan virrat pois, näin esim. omassa vahvarissa. Harmi vaan ettei kaukosäätimellä onnistu ku standby-tilaan ;<
---
Onnistuupa.
Meikällä on pistorasiassa kakella toimiva katkaisin. Yhdellä napilla mulla sammuu samanaikaisesti: Tallentava digiboxi, Wii, PS2, tuuletin ja kaiken muun kyseisessä nurkkauksessa olevan.
Videotykki on erikseen pistorasiassa koska se paska unohtaa asetuksensa jos sen vetää noin kylmästi katki.
[/q]
Voi stefu, puhuin nyt itse laitteista ja vielä spesifimmin omasta vahvaristani. Olen itsekin harkinnut vastaavan virityksen hankkimista, mutta jatkarien katkaisijat ovat tällä hetkellä riittävät kun ovat hyvissä paikoissa :) Noista irtoaa helposti kaikki aktiivikajarit, vahvari, tietokone, telkkari, laturit, verkkolaitteet ja muut ulkoiset sälät.
[q]whispering, 1.8.2008 12:16:
---
Avernian, 31.7.2008 15:05:
Ihmisen central cooling system, eli hikoilu, viilentää kehoa, jonka lämpötilaan juomasi vesikin mukautuu.
---
Mutta jos ihmisen kehoon ei tule muuta kuin kuumaa, miten se pystyy ylläpitämään sisällään "viileän" lämpötilan. Hikoilu johtaa kuumaa pois kehosta, se ei tuota viileää.
Keho pystyy hikoilun avulla ylläpitämään samaa lämpötilaa tiettyyn pisteeseen asti, jonka jälkeen tulee hypertermia. Mutta jos otetaan esim joku joka makaa aurinkorannalla tuntitolkulla, niin sehän altistuu ihan älyttömille lämpötiloille. tuntuu epätodelliselta että keho pystyy pysäyttämään kaiken sen lämmön, ilman että kehon lämpötila muuttuu, pelkän hikoilun avulla.
[/q]
Kannattaa nyt taas ottaa huomioon et missä lämpötilassa ihmisen keho vetelee normaalisti, siihen ei ihan Suomen helteillä päästä. Toisekseen ihminen on aika monitasoisesti hyvin eristetty ja vaikka jo muutaman asteen lämpötilamuutokset kriittisillä alueilla ovat hengenvaarallisia, nämä alueet ovat myös osittain hyvin suojattuja tai aineen kierron kautta lauhdutettuja. Tämän lisäksi ilma johtaa huonosti lämpöä, kun taas neste / hiki ja kaikki muu hukka elimistöstä toimii tehokkaammin. Saat siis olla aikamoisessa paahtimessa (olettaen et saat tarpeeksi nestettä ja suoloja), että pelkkä ulkoinen lämpötila alkais olee paha juttu.
[q]REivaaja, 1.8.2008 14:30:
---
niomic, 1.8.2008 12:29:
Eiks tästä just ollu päätös x vuotta sitten, että EI ole? Jaksatko kaivaa, itse en ehdi.
---
No mulla ei ole mitään muuta kuin käytännön tietoa ja kuulopuhetta ja lehtien palstoilta kuulopuhetta monista eri tapauksista. Viimeisin Sampo häröilystä. Kaikki joutu palauttaa rahat ja isompia summia käyttäneet saivat jopa yhteiskuntapalvelusta. Jos enää näin ei ole niin sitten...
[/q]
Jos sampon tilanteessa on ollu kyse jostain teknisestä ongelmasta, niin silloinhan tilanne muuttuu. Mä puhun nyt siitä et mä satun nyt vaan laittaa tonnin sun tilille ku piti laittaa tonni kaverille.
[q]ezzy, 11.8.2009 12:43:
Huonosti menee imho kyllä, jos ei normia 50L tankkausta jaksa seisoa vieressä. Ymmärtäisin, jos on joku jenkki pick-up tms, missä on 200L tankki...eikä siihenkään ikuisuutta mene täyttää.
[/q]
En kyllä ymmärrä tätä asennoitumista ollenkaan. Ehkä olisi vielä mennyt jos ois tullu perustelut tuolle lukottomuudelle.
Kaipa se vähän ihmetyttää kun ajelee muualla maailmalla ja huomaa et hei, tää lukkohan on kätevä ja kotimaasta sitä ei löydy. Tuli oikeastaan ihmeteltyä tätä asiaa kun muutin takas jenkeistä, siellä ku tankatessa soitin aina kaverille ja sytytin tsäpäkän ;)
Kämpille on kerääntynyt vuosien saatossa paljon kaikenlaista, mille ei itsellä ole käyttöä. Vaatteita olen iät ja ajat vienyt UFFiin, mutta miten on muunlaisen tavaran kanssa, kun ei tohtisi heittää roskiin eikä kamaa kuitenkaan ole niin paljon että jaksaisi ruveta jonnekin kirppikselle viemään.
Eli minne voisin pienimmällä mahdollisella vaivalla lahjoittaa / kierrättää seuraavia asioita:
- reppuja / matkalaukkuja / salkkuja
- vanhat aggrorullaluistimet (Oxygen 3.1)
- vanha tennismaila
- vanha kuvaputkitöllö (21"?)
- vanhat stereot (jostain 80-luvulta, ei kovin erikoiset)
- pikkusälä (kaikenlaisia avaimenperähärpäkkeitä ja muuta pientä jolle voisi olla jollekin käyttöä)
- leikkuuveitsisarja
- vanha mikroaaltouuni
- ++
Tiedän, että netissä on erillinen foorumi, mihin voi laittaa kamoja tyyliin vaihtoa tai pelkkää noutoa vasten ilmoitettavaksi. Vaikutti ihan liian vaivalloiselta kun yksittäisiä esineitä on niin paljon.
Kierrätyskeskus, punainen risti jne. varmaan antavat netissä ihan hyviä ohjeita tämänlaisesta toiminnasta, ehkä haenkin tässä enemmän käytännön kokemuksia ja sen rikastamia vinkkejä.
[q]sapeli, 16.3.2009 17:51:
---
UnityF, 16.3.2009 17:39:
---
sapeli, 16.3.2009 16:31:
Voiko Suomessa lapsi saada virallisesti nimeään ilman papin läsnäoloa? Eli voisiko lapsen nimen vain ilmoittaa johonkin rekisteriin ja pitää omat pippalot esim. kotonaan?
---
kyllä mamma tietää ;)
http://www.vaestorekisterikeskus.fi/vrk/home.nsf/pages/E156FFDD389B35F8C22571FE0029A818
Lapsen vanhemmat ilmoittavat lapselle annettavat nimet joko kastavalle papille tai maistraatille väestötietojärjestelmään rekisteröimistä varten.
---
Sieltähän se löytyikin. Kumma että maistraatin sivuilla ei moista mainittu... (Tai sitten olen vain sokea, mikä on ehkä todennäköisempää. *hih*)
[/q]
Joutuu kyllä vähän sokeaksi haukkumaan :P Itse löysin väestörekisterikeskuksen sivujen kautta maistraatin lapsen nimeämislomakkeelle parissa kymmenessä sekunnissa :F Aika selkeästi sieltä ainakin pisti nimiasiat tai vastaava otsikko silmään :)
[q]POSER, 20.7.2006 16:22:
---
Late, 20.7.2006 11:59:
Mikä matemaattinen justka tässä on takana?
http://www.milaadesign.com/number.html
Toi toimii hämmentävän hyvin.
---
Mun duunikaveri mikä on vähän "taikauskoinen" friikahti aika pahasti tästä... En oo viel paljastanu homman jujua sille. Pitää kattoo kuinka kiltti se on et päästänkö sen peloistaan :D
[/q]
Aika hyvä esimerkki taas siitä miten kannattaa ajatella "out of the box", kun sääntöjä rikkomalla toi selvii lähes heti :) Mut hyvä huijaus kuitenkin.
[q]PoisoN, 29.7.2009 08:52:
Olisiko kellään lyödä faktaa pöytään EU-ajokortilla ajamisesta Jenkeissä? Olen tähän asti saanut aika ristiriitaista infoa.
Lähden parin viikon lomareissulle Illinoisin ja Iowan osavaltioihin ja tarkoitus olisi ajella satunnaisesti paikallisten sukulaisten autoilla ja mahdollisesti myös vuokrata auto lyhyeksi aikaa.
Kelpaako eu-kortti sielä sellaisenaan? Suomen autoliitosta saisi pienellä rahalla USA-liitteen, mutta se on täysin epävirallinen (ainoastaan kortin tekstit käännetty englanniksi), joten en tiedä kannattaako sellaista hommata.
[/q]
Onnistuu kyllä, toki ei ole mahdotonta et tulee jotain tulkintaongelmia. Itsellä ei ole kokemusta tuosta aiemmin mainitusta USA-liitteestä.
Onhan sulla kans kunnossa toi ESTA-lupa
[q]Steven Hoaks, 23.7.2009 15:29:
Mulla on uusi Epson EMP-TW700 tykki ja siinä on kätevä D-Scart liitäntä joka on käytännössä mini scart, jonka toisessa päässä on tietty perus scart jolla tykkiin saa kiinni esim digiboksin missä ei ole HDMI ulostuloa.
Uutena kun ostat tämän kyseisen kapistuksen niin laatikossa tulee mukana "D SCART -kaapeli"
Minä kun ostin kyseisen tykin käytettynä, niin en saanut moista kätevää kaapelia mukana.
Kysymys kuuluukin mistä perkeleestä tollanen löytyy? Olen jo useamman päivän etsinyt ja ainoa edes lähellä minkä olen huomannut on tämä huuto.netin tyyppi joka myy D5 adapteria joka kuulostaa oikealta, mutta epsonin D-scart pitäisi kai olla D4, joten en edes tiedä toimiiko tuokaan? Linkki: http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=110245223
[/q]
Onpa kiintoisa juttu, tosiaan kyseessä japanilainen standardi, eikä noita kyllä näytä kukaan tuovan tai myyvän Suomessa tai edes Euroopassa pahemmin.
Ei kuitenkaan huolta - Mikäli ostat tuolta tyypiltä, pitäis kyllä D5-kaapelin toimia ihan hyvin. D5 on D-terminal -spesifikaatioissa kovaresoisin (1080p) ja noi on aina alaspäin yhteensopivia.
Edit: heh, tuli mieleen et ootko varma ettei toi oo sama tyyppi jolta ostit alunperinkin sen tykin ;]
[q]sativa, 28.5.2009 04:02:
Miksi purkkivitamiinien huhutaan imeytyvän huonommin elimistöön kuin oikeasta ravinnosta saatujen? Samaa reittiähän ne kulkee, kuoleeko ne hiukkaset siinä valmistamisvaiheessa vai hä? Mitä jos ne pureskelee/jauhaa, auttaako?
...Tulee mieleen, että miten ne edes saa eriteltyä labroissaan niinkin pienet jutut kuin vitamiinit. Onko noi vitskushaisset siis pelkkää rahastusta? Aina ei kuitenkaan kykene syömään niin monipuolisesti, että kaikki tärkeät systeemit tulis suoraan ravinnosta, joten noita tulee napsittua. Itse tapaan ottaa aina 1,5 tabua multitabseja per päivä (vois ottaa kai parikin?), vaikka onkin yli rajoitusten. En oo kuitenkaan huomannut mitään sivuvaikutuksia. Inspiraationa toimi eräs artikkeli, jossa on mielenkiintoista asiaa vitamiineista ja joka kritisoi lääketeollisuutta.
http://www.minaolen.com/lehti/art2_302.html
[/q]
Paljoon onkin jo vastattu. Vitamiinien ja hivenaineiden kesken vallitsee loppupeleissä hemmetin ristiinriippuvainen suhde toisiinsa. Eli liikaa jotain voi aiheuttaa sen, että toisen imeytyminen huononee, liian vähän jotain voi aiheuttaa sen, että toisen imeytyminen huononee tai koska ne ovat yhteisvaikuttavia, yhteisvaikutus huononee. Tämän lisäksi elimistösi voi olla jonkin vian takia huono hyödyntämään tiettyjä aineita. Tästä syystä suosituksien mukaan toimiminen on helpointa ja järkevintä, mikäli noita pillereitä napsii. Sen jälkeen lienee järkevää tarkkailla mahdollisia puutosoireita, jotka lienee helpoiten havaittavissa esim. magnesiumin, sinkin ja d-vitamiinin suhteen.
Itse vetelen myös monivitamiinia ja erikseen vielä treenauksen takia sinkkiä ja magnesiumia. Tarkoitus olisi kuitenkin hiljalleen päästä ainakin monivitamiinista eroon ihan ruokavalioon luottamalla ja sitten katsoa mahdolliset jatkuvat puutosalueet pillereillä kuntoon.
ps. kaikki eivät vaikuta samassa määrin ristiin, joten on myös turvallisestikin yli suositusten nautittavia vits+hivenain.
[q][Siru], 30.3.2009 21:42:
---
Apo, 30.3.2009 14:28:
---
[Siru], 26.3.2009 10:46:
kuka siivoaa spider-man:in seitit rakennusten seiniltä?..
---
Sarjakuvissa seitti hajoaa itsestään tunnin kuluessa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Spider-Man%27s_powers_and_equipment#Webbing
---
aaahaaa... toi on vähän ristiriitaista, esim välillä se sitoo "konnat" kiinni sillä seitillä.. tuleeks kytät aina tunnissa paikalla? tä oli jo tosi typerä kysymys
[/q]
Asia ei ole ihan noin simppeliä. Tässä asiassa Hämähäkkimies vastaa hyvin pitkälti monia ihan oikeita hämähäkkejä (ainakin verkkoja rakentavia). Hämähäkit voivat valmistaa useampaa erityyppistä seittiä eri tilanteisiin ja esim. eri verkon kohtiin sopiviksi. Selkeitä eroja saadaan aikaiseksi tahmaisuudessa, kestossa ja esim. venymistyypissä. Näin hämähäkki pystyy käyttämään rakennusaineet järkevästi ja kykenee myös liikkumaan verkkonsa päällä, koska osa valmistetuista seiteistä on valmistettu vain tuki ja kävelytarkoitukseen.
Tuohon konna-analogiaasi voisi miettiä asiaa näin: kun hämähäkkimies sinkoilee ympäriinsä, hän käyttää tarkoitukseen aika vähätahmaista ja ohutta seittiä, joka hajoaa ihan tuulen ja vastaavien luonnonrasitteiden toimesta. Vangitsemista varten hämis taas käyttää tahmeampaa ja paksumpaa seittiä. Tässä myös seitti suojelee itseään, koska möykkynä siihen eivät samalla tavalla elementit vaikuta. Normisti hämähäkki heittää möykkyyn vielä kunnon mehut perään, muuttaen sisälle jääneen sittiäisen pirtelöksi. Pitää myös huomioida, että hämähäkit pyrkivät usein syömään seittinsä niin täydellisesti kuin mahdollista, näin ne voivat kierrättää tehokkaasti seittiin käytetyt aineisosat. Voisi siis ehkä kuvitella, että hämiskin uusiokäyttää suuren osan liikkumiseen tarkoitetusta seitistään.
Ettei nyt tule jotkut hämiskaanonin ylipapit tänne vaahtoamaan, niin lienee asiallista todeta, että hämiksenkin seitin alkuperille, käyttötavoille ja ominaisuuksille löytyy varmaan useampi jatkumo. Kuten ei hämähäkkien, ei myöskään hämiksen suhteen voida siis antaa mitään yhtä täysin paikkaansapitävää kuvausta seitin toiminnasta, ominaisuuksista jne.
[q]Verano, 17.3.2007 11:46:
---
daffy, 17.3.2007 11:40:
Mulla on tollanen purnukka täynnä pikkukolikoita jota oon tyhjennelly vuosien varrella lompakosta. Jos vien ton nyt pankkiin ni laskeeko ne kiltisti sen summan ja laittaa mun tilille / antaa seteleinä vai voiko ne velottaa siitä jotain palvelumaksua tai kieltäytyä ottamasta vastaan?
---
Ainakin joissain pankeis on sellanen piste, jossa voi omatoimisesti laittaa rahat pussiin ja tipauttaa laatikkoon. Mukaan pistetään kuitti ja toinen puoli itelle, rahat ilmestyy tilille kun ne on laskettu :) Jussi teki näin täs yks päivä. Kysy siltä velottiko ne jotain, käsittääkseni jos niin ei ainakaan paljoa.
[/q]
Ehkä ois hyvä erotella eri pankit ja niiden palvelut:
Nordea:
- erikoispussiin (saa pankista) massit ja tallennuslappu => pussi konttorissa sitä varten tarkoitettuun turvalaatikkoon
-- pussista tarkistuspala ja lapusta kopio itselle, massit tulee lappuun kirjoittamallesi tilille ~viikossa
Käsittääkseni ei ollenkaan henkilöpalvelua tai jos on niin varmaan hyvällä marginaalilla (tarkoituksena juuri ohjata asiakkaat käyttämään palvelua, joka ei vaadi suoraa henkilöresurssia).
Sampo:
Automaatti, jonne kaadat rojus ja valitset mitä haluat tehdä.
Talletusautomaatilla, Sampo Pankin tilille
· kolikot 0-100 euroa 0,00 e
· kolikot 100 euroa ylittävältä
osalta, arvosta
2,00 %
· setelit 0,00 e
Muun kuin Sampo Pankin tilille
· setelit, arvosta 0,4 %
· kolikot, arvosta 4,00 %
-- kuitenkin vähintään/kerta 8,75 e
Henkilöpalveluna, pano omalle tilille
· kolikot 0-100 euroa 0,00 e
· kolikot 100 euroa ylittävältä
osalta, arvosta
3,00 %
OKO:t jne.
Kertokoot ken tietää, en jaksa enempää kaivella :)
[q]Jocular, 11.9.2006 11:50:
---
akir0, 11.9.2006 11:45:
No esim seuraavasti.
Valitset hiirellä solun, johon haluat tuloksen tulevan.
kirjoitat =SUM(
maalaat hiirellä alueen, johon tukkimiehen merkinnät laitetaan
painat enteriä
tämän jälkeen alueelle kirjoitetut 1 -numerot lasketaan yhteen ja tulos näytetään alussa valitussa kentässä.
---
Nii mutta tässä tulee sitten taas se ongelma et joka kerta se uus 1 pitää kirjottaa eri soluun. Ja ku puheluita tulee sen ~30 per naama per päivä ni joko mun pitää tehä 56 solua joihin jokaiseen sitte kirjotetaan uus luku tai keksiä miten samaan soluun voi kirjottaa uudestaan, ilman että edellinen tieto jää alle. Siks se nappula ois ny kätevä.
[/q]
Kahden sekunnin googlella löytyi tämmöstä alkuun:
http://office.microsoft.com/en-us/assistance/HA012265211033.aspx?mode=print
[q]domi, 12.9.2006 23:51:
Miten on moraalikysymykset ja muut vastaavat tapauksessa jossa:
Olen saanut paikasta X videon, jossa henkilö Y tekee jotain arveluttavaa, eli ts. hänet on bustattu, ja otettu videolle. En siis ole tekijä. Pistän linkin kaverilleni samasta aiheesta.
Olenko moraaliton ja samassa arvossa videon tekijöiden kanssa?
[/q]
Hieman vähemmän abstrakti esimerkki olisi kyllä paikallaan rajaamaan hieman kysymystä =) Itse en esimerkiksi tuosta kontekstista osaa varmasti päätellä bustattu-sanan merkitystä, sitä kun käytetään tuoreen ulkomaisen tuontisanan tavoin aika kontekstiriippuvaisesti.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 590
- 591
- 592
- 593
- 594
- ...
- 798
- Seuraava »