Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]mayah, 23.10.2006 13:02:
---
Annakins, 23.10.2006 13:01:
Joo, sillee ne laitto aina meidän myyntipapereihinkin. Ehkä siellä on joku muu käytäntö? emt.

---

Nii, siks mä kysynki, ku emt.

:D
[/q]

:D

[q]whispering, 8.10.2009 09:18:
Onko mahdollista tehdä läppärin webbi kamerasta sellanen, että sitä voisi katsella etänä? Tarkoitus olis saada halvalla mahdollisuus kattoa mitä koira (pentu) tekee kun on töissä, pärjääkö hyvin jne...
[/q]Voi.

[q]Samu*, 7.9.2009 08:44:
Meikäläinen ajeli 3vk takaperin lomareissulla Italiassa suht huoletta julkuilla, paikallisten malliin, mutta eiköstä tarkastaja tullut jolle piti kirjoitella paperiin kotiosoite (feikki ei mennyt läpi..) ja sotukin.

Periiköhän ne niitä täältä suomesta saakka? Lapussa on paljon Italiaa mutta numeroista minäkin saan selvää; 120e kaiketi jos jättää maksamatta.
[/q]

Menit siis Italiaan kuluttamaan julkisia resursseja osallistumatta sentilläkään :D ''paikalliseen malliin''

[q]Samu*, 7.9.2009 14:29:
Reivaaja,

Menit siis Italiaan kuluttamaan julkisia resursseja osallistumatta sentilläkään :D ''paikalliseen malliin''

---

Kyllä. Eikä hävetä yhtään, pitäisikö? Kannoin sikäläiseen kansantalouteen kuitenkin rapiat 2ke valuuttaa, joten eiköhän me olla Berlusconin kanssa sujut :)
[/q]

Hehehe. Oikeasti sun ois pitäny kysyä sitä Berlusconilta :)

[q]Samu*, 7.9.2009 14:39:
---
Reivaaja,
---

Hehehe. Oikeasti sun ois pitäny kysyä sitä Berlusconilta :)

---

Sä osaat kyllä tarttua irrelevantteihin asioihin :) Vai oliko juttusi pointti kenties jotain, että työssäolevan pitäisi maksaa aina, mutta jos sinne lähtisi vaikka työttömänä ituhippeilemään niin metroa, julkkuja ym. saisi käyttää oman vapaan (tarve)harkinnan mukaan?
[/q]

No kyllä se mun korvaan kuulostaa sosiaalidemokraattisemmalta. Tosin eihän Italia ole varsinaisesti sosiaalidemokraattinen maa. En tosin ole niin väittänyt, kuhan vastasin kysymykseen. Eiköhän kaikkien tule maksaa?

Voisi sanoa, että sun mukaas kaikkien tulisi maksaa käyttämistään palveluista. Tai siis tarkemmin sanottuna Suomalaisten. Oikeastaan aika Suomalainen tapahan on että mennään maailmalle rällästämään ja Suomessa sitten moralisoidaan kaikkia. ;)

Mieti nyt mitä Suomi-kuvaa annat jos et maksa, vaan yrität sluibailla toiselle puolelle Eurooppaa kikeen.

[q]jokke32, 7.9.2009 15:09:
Oon ihmetelly miks (huoneen)lämpönen cokis kuohuaa monta kertaa enemmän ku kylmä...
[/q]
Koska hiilihappo ei käytännössä ole vakaa yhdiste. Se hajoaa vedesä hiilidioksidiksi sitä kovemmalla 'forcella' mitä lämpimämpää se on.

[q]wiwi, 29.7.2009 21:14:
....Onks windows 7 vielä vistasta paskemmaksi väännetty käyttis?
[/q]

EI. Ja ilmanen versio jakelussa. http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/download.aspx

Kai se on sitten julkinen salaisuus?

[q]sapeli, 29.12.2009 13:27:
---
Freja, 28.12.2009 21:39:
Onko olemassa sanaa Funnest? Verkkokauppa.comissa pyöri telkus iPodin mainos, jossa luki ihanasti "Funnest iPod ever". Jäi häirään.

---

On se näköjään ihan oikein, vaikka itsekin olisin muuta veikannut.

http://www.merriam-webster.com/dictionary/FUN
[/q]
funnest (nonstandard) Funniest. Kai toi on tekstarienkkuu. Superlatiiveille varsinkin käy helposti noin ;)

[q]Kon-tiki, 15.6.2009 09:54:
---
lostgone, 14.6.2009 22:21:
Kysytty varmaan useampaan otteseen, mutta konemusiikista kertovia elokuvia tai dokkareita, joita kannattaisi nähdä?

---

Esim. Groove on fiktio, samaa luokkaa kuin joku Human Traffic, kuka sellasista tykkää.

[color=darkgrey]voi kuule, moni(kin). dissaa nyt samaan hengenvetoon vaikka alati hauskaa: it's all gone pete tong -"fiktiiviä" jne.[/color]

Vanhemmista dokumenteista on kai Suomenkin tv:ssä näytetty elektronisen musiikin yleisesitys Modulations ja New Yorkin 90-luvun house-diivoista kertova Hang the DJ.

[color=darkgrey]heh, jo listaamas on jokseenkin "hauskoja" tätä päivää elettäessä, joskin toki tervetulleita historiikkia halajaville.[/color]

[/q]

Tuli ketjukirje... Onkohan tää nyt ihan laillista mainostamista?

Empä tiedä uskoakko vaiko eikö, mutta kokeileminen ei maksa mitään...
Rullaa sivun loppuun asti!!

moikka kaikki, lukekaa allaoleva teksti, erittäin mielenkiintoinen, et
menetä mitään..mutta suosittelen lämpimästi toimimaan ohjeen mukaan..

Suomeksi:

Yleensä en lähettele eteenpäin tämän tyyppisiä sähköpostiviestejä, mutta
tämän vastaanotin hyvältä ystävättäreltäni, joka on asianajaja ja näki tämän

kiinnostavaksi mahdollisuudeksi. Hän kertoi, että tämä toimii! Meillä ei ole

missään olosuhteissa mitään menetettävää.

Ystävättäreni kertoi: Olen asianajaja ja tunnen lakiasiat. Tämä on varma
asia.

'Rakkaat ystävät!

Tämä ei ole vitsi.

Bill Gates (Microsoftin omistaja) jakaa ulos omaisuuttaan.

Mikäli ette ota tätä viestiä tosissaan, tulette katumaan! Windows on
edelleenkin eniten käytetty ohjelma. Microsoft ja AOL tekevät kokeilun tämän

sähköisen viestin (e-mail beta-testi) avulla. Microsoft pystyy seuraamaan
ohjelman käyttöä 2 viikon ajan, kun lähetät tämän viestin eteenpäin
ystävillesi.

Jokaiselle henkilölle, joka lähettää tämän viestin eteenpäin, Microsoft
maksaa 245 EUROA.

Jokaiselle henkilölle, joka vastaanottaa tämän viestin ja lähettää sen
eteenpäin muille, Microsoft maksaa 243 EUROA.

Jokaiselle kolmannelle henkilölle, joka vastaanottaa tämän viestin,
Microsoft maksaa 241 EUROA.

Lähimmän 2 viikkon aikana tulee Microsoft ottamaan sinuun yhteyttä
vahvistaakseen osoitteesi, jotta sinulle voidaan lähettää shekki.

Ystävällisin terveisin

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
General Manager, Field Opérations.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ajattelin, että tämä on huijausta, mutta 2 viikon jälkeen vastaanotettuani
ja edelleen lähetettyäni tämän viestin Microsoft otti minuun yhteyttä
saadakseen osoitteeni ja vastaanotin 24.800 EURON shekin.

Sinun tulee lähettää tämä viesti ennen kuin kokeilu loppuu. Lähetä viesti
niin monelle kuin mahdollista. Jos jollakulla on mahdollista tehdä tällaista

niin se on Bill Gates. Hänelle tämä lukeutuu mainoskuluihin.

Sinun pitäisi kyetä vastaanottamaan vähintään 10.000 EUROA.

Intel ja AOL neuvottelevat fuusioitumisesta, jonka ansiosta yhtiöstä tulee
maailman suurin. Varmistaakseen, että he ovat käytetyin ohjelma jatkossakin,

ovat Intel ja AOL tehneet tämän tapaisen kokeilun.

...

[Viestiä on leikattu]

--
Yksi tärkeimmistä matkoista, minkä ihminen voi tehdä - on mennä toista puolitiehen vastaan.
Ja perässä vielä Microsoftin mainoksia... Anyone?

[q]Takyon, 24.10.2009 18:48:
Meillä oli siveyden kanssa eilisiltana kova väittely vosu-sanan merkityksestä. Eli että onko se esineellistävä, positiivinen, neutraali vai jotain aivan muuta tarkoittava ilmaisu.

Itse väittäisin että sana on melkein synonyymi kissalle eli kuumalle naiselle, mutta mitä sanoo klabbarin raati?
[/q]

Vosu on mulle 'hoito' jonka kuvan voi laittaa halutessaan takan päälle, tai jonka huomio imartelee.

[q]Jutu, 14.8.2008 22:06:
Miks mulla särkee päätä aina kun on vähääkään ukkosta ilmassa? Ja miks mua väsyttää ukonilmalla?

Ja sit aiheesta toiseen. Mulla on paljon aikaa kotona, niin tulee mietittyä kaikkea tyhmää. Kummassa leipä säilyy paremmin; paperipussissa vai muovipussissa? Oon tehnyt kenttätutkimusta ja tullut siihen tulokseen, että leipää kuivaa paperisessa pussissa nopeemmin. Miks?

Kuinka kauan näön pitää pysyä tasasena, että silmäleikkaus voidaan tehdä?
[/q]Sulla voi olla sähköyliherkkyyttä

Paperi on huokoisempaa materiaalia ja siten kosteuden haihtuminen on nopeampaa. Paperipussissa leipä ei taasen homehdu niin helposti ja kuori pysyy rapeana. *namnam*

Ei mitään hajua.

[q]whispering, 18.11.2008 14:57:

---

Tilitiedot on (ainakin suomessa) salaisia, onko ihan viisasta postata niitä julkiselle foorumille ilman k.o. henkilön/yrityksen lupaa?
[/q]
No jos joku haluaa saada ton firman tilitiedot selville niin on hyvä ja käy vaikka tilailemassa sieltä jtn. Ei kovin vaikeeta oo*piis*

Kiitos vaan vinkeistä muille! Eiköhän onnaa:):)

[q]Kon-tiki, 24.7.2009 11:10:
Ostin keväällä Ekolosta ja Ruohonjuuresta hampunsiemeniä ja hampunsiemenrouhetta/-jauhetta. Ruokiin olen niitä laittanut, esim. ripotellut salaatin päälle tai kasvispihvien raaka-aineeksi, mutta kysymys kuuluukin näkyykö ravinnoksi tarkoitettujen hampputuotteiden syöminen huumetesteissä? Jouduin tänä kesänä jo kerran promillepuhallutukseen, nollaa näytti tottakai mut jälkikäteen kuumotti että mitä jos olis sylkitesti tehty, olisko musta tullu huuuumekuski jonkun vtun home made salaattilounaan takia
[/q]

Teoreettisesti ehkä, jos vedät kilokaupalla, mutta ei ne testit kovin tarkkoja ole. Varmemmin jäät opiaateista/opioideista kiinni perusteetta. Ne kun värähtää jo unikonsiemenbagelista.

Verikoe todistaaa viimeistään, oletko polttanut vai et.

Nim. Yskänlääkkeestä tai unikonsiemenistä johtuen Pollenisti jonkin aikaa.

[q]polly, 1.12.2009 15:03:
---
domi, 1.12.2009 14:24:
Mitä käytännön eroa on Visalla ja Mastercardilla? Molemmat on luottokortteja ja molemmat saa pankista, tiedän. Mutta mikä erottaa ne?

---

masteri on ainakin debit kortti eli oston ja velotuksen välissä voi olla melkoinenkin viive

nim. tili aina miinuksella :D

edit: ei se näköjään liity siihen mitenkään :D
eli ei mitään hajua koko asiasta ja tili edelleen miinuksella
[/q]

Onx masterin debitis sama ostotakuu ku Visa:lla? Eli yli 40e ostoksista saa rahat takas tilille asap, jos tilaus ei saavukkaan, tai on myöhässä?

tämä on pyörinyt jo niin kauan mielessä, että jos samalla linjalla vielä jatkaisin niin työnnän tikun taas ikeniin!
eli: minkä ihmeen tähden, kun ihminen liftaa ja kyytiä tarjoava taho ilmaantuu sitten paikalle, PITÄÄ SE SAATANAN KOSLA KAAHATA TAHALLAAN MAILIN PÄÄHÄN ITSE LIFTAAJASTA!!!??? ja tähänhän ei lasketa esim. yleisistä liikennevaikeuksista johtuvia "esteitä" tahi viime tingassa päähän pistona saatua väläystä: "otetaan kyytiin", tms.
johtuuko ilmiö 60 ja 70-lukujen taitteessa, ilmeisen selvästi yhdysvalloista alkunsa saaneesta ilmiöstä, jossa kyydintarjoaja sai yllä mainitulla tempullaan nk. "perääntymisaikaa" jo tehtyä valintaansa ajatellen, SIKÄLI koko homma alkoikin arvelluttamaan, kyyditettävä vaikutti peilistä huomioituna epäilyttävältä, jne?
eli toisin sanoen: tuolloin kykenisi vielä kaahaamaan pois paikalta "kasvojaan menettämättä" vai WTF..????????

[q]Kimbou, 10.7.2009 11:50:
---
jukebox, 10.7.2009 11:42:
*clips
---

siis sun pointtis oli että jos joku hyvää hyvyyttään ottaa liftaajan kyytiin, NIIN MIKSI VITUSSA MUN PITÄÄ KÄVELLÄ SEN AUTOLLE JA MIKS VITUSSA SE EI EDES AVAA MULLE SITÄ VITUN OVEA VALMIIKSI!!!!!

[color=darkgrey]^nuo^ olivat sitten SINUN sanojasi, eivätkä ne osaltaan edusta allekirjoittaneen näkemystä, tai kuten itse asian ilmaisit "pointtia(ni)" niin miltään osin. lueppa vielä kertaalleen mitä kirjoitin.[/color]

ihan tervettä järkevää ajatteluahan toi, että pitää vähän välimatkaa ja tarkastelee onko kyydittävä esim umpihumalassa tjsp.....

[color=darkgrey]tuo: "tjsp" oli jo helvetin paljon lähempänä itse asiaa, kuin ylempänä kirjoittamasi sarkasmi, jota en arvosta piirun vertaa.[/color]
[/q]

[q]opmdevil, 26.8.2008 11:52:
Kuinka haisevat kengät saa ei-haiseviksi? Peseminen ei auta eikä auta sellainen spayays kun se vaan peittää sen pahan hajun mintulla.
[/q]
Kissankusi ainakin lähtee etikka-fairy-sekoituksella. Kissankusi tunnetusti on tarttuvaa sorttia ja erittäin pahanhajuista En sit kyl tiedä, jos vaikka toimis hiessäkin..

Millä vois hoitaa korkokengistä tulleita hiertymiä ja rakkoja nopeasti, ettei tarttis venaa viikkoa ennen ku sellaset voi vetää uudestaan jalkaan?

miten saa koko elämän mahtumaan kahteen matkalaukkuun?

O