Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 559
- 560
- 561
- 562
- 563
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]mayah:
Sä tunnet mut niin hyvin..
[/q]
Jo toinen kerta, kun sanot noin. Sen täytyy siis olla Totta[tm]. Kumma kyllä siltä ei kuitenkaan tunnu.
[q]Ana-5000:
Usein kyl ainakin noissa julkihomopareissa tuppaa olemaan sellanen "äijähomo" ja "neitihomo", esim. Seppo Fräntin ja Risto Vahasen haastatteluissa se toinen oli selkeesti paljon maskuliinisempi ja ohjas keskustelua ja olemusta, ja toinen oli hieman alistuvampi, passiivisempi ja muutenkin sirommin käyttäytyvä. (Siis ne Jolon saaren panttivangit). [/q]
Tästä vois aloittaa kokonaan uuden spekulaatiorytäkän siitä minkälaiset roolit oikein on käytössä homopareilla, mutta en tästä sen vertaa tiedä että edes yrittäisin mitään asiasta selittää.
[q]Itte en tunne kovinkaan hyvin yhtäkään julkihomoa, niin sori että kyselen ehkä tyhmiä :)[/q]
No tässähän tätä valistusta pääsee jakamaan - moni on varmaan ihmetellyt samoja asioita mutta ei ole osannut tai kehdannut kysyä, tai ei ole ollut foorumia missä näin voisi oikein tehdä. Eli parempi näin.
[q]Ana-5000:
Mielenkiintoista Mä oon eläny siinä käsityksessä, että kaikki editointi tapahtuu kuitenkin RGB-muodossa tietokoneella, ja CMYK-muotoon "suoraan tekeminen" vaikuttaa lähinnä siihen, missä asennossa lopullisen tiedoston bitit lepää.
[/q]
Mjoo, jotakuinkin tollainen mielikuva mullakin on asiasta ollut.
[q]Ana-5000:
Vaikuttaa CMYK-värien käyttö RGB-värien sijaan sitten jotenkin siihen, miten filtterit ja efektit lasketaan?
[/q]
Osaiskohan joku oikeasti vastata tähän? Tää asia nyt ei nimittäin suoranaisesti tuota mulle mitään ongelmia, mutta jarruttaa kyllä duunejani siinä mielessä, että pohdin asiaan mahdollisesti vaikuttavia tekijöitä pää kenossa. Pääni prosessointitehosta menee siis suuri osa täysin muuhun kuin mihin tällä hetkellä pitäisi.
[q]Epailija:
---
Nacu:
Miks kaikki vuodenajat alkaa vaan enemmän ja enemmän muistuttaa toisiaan? Kohta koko vuosi on yhtä pitkää syksyä. Pakko löytää syyllinen!!1
---
Syyllinen on jumala kun se antaa tämän tapahtua!
[/q]
Ihmiset aiheuttaaomilla toimillaan kasvihuone ilmiötä joka lisää el nino:n mahdollisuutta ja lisää keskimääräistä lämpötilaa sekä sateita.
[q]Astaroth:
Miksi kaikki television stylisti-ohjelmien stylistit ovat homoja?
a) Onko stylisteistä enemmistö homoja?
b) Ovatko homot parempia stylisteja?
c) Ovatko kaikki stylistit homoja?
d) Vai onko tämä nyt sitä ameriiikkalaista "laitetaan ääripäät joka asiaan"- periaatetta?
[/q]
Hmm.. Kysymyksessä on kuitenkin loppujen lopuksi hyvin nais-valtainen ala, joten usein miehet vähemmistönä pärjäävät hyvin ja pääsevät pitkälle. Siitä en tiedä kuinka seksuaalinen suuntautuminen asiaan liittyy sen enempää tai vähempää.
[q]Ana-5000:
Onks ne tosiaan liimattu? Mitä kakarana muistelen fazerilla käyneeni, muistaakseni se pussituskone sulattaa ne reunat yhteen kuumalla prässillä. Kävis paljon paremmin järkeen ku liiman kanssa sotkeminen.
[/q]
No sanottakoon sitten että lyhyempi prässi. joka taas johtuu siitä et pussin pitää kestää sen paino roikkuessa siitä yläkeskireiästä jolloin jolloin yläsauman pitää olla lähes 2x vahvempi kuin alasauman.
[q]Ana-5000:
---
qini:
Mä aloin miettimään, että miten bussi- , metro- ja ratikkakuskit tulee töihin... Ku eihän bussit kulje 24h... Entä miten ne viimeisen vuoron kuljettajat menee kotiin?
Ehkä niiden pitää sit asua ihan pysäkin vieressä...
Kaikella sitä voi päätään vaivata
---
...
mä annan vinkin. Se sanoo "VROOOOM!"
[/q]
SKOOTTERI!!!
Olinks oikeessa? OLINKSOLINKSOLINKS??!?!
[q]serotonot:
---
Ana-5000:
---
qini:
Mä aloin miettimään, että miten bussi- , metro- ja ratikkakuskit tulee töihin... Ku eihän bussit kulje 24h... Entä miten ne viimeisen vuoron kuljettajat menee kotiin?
Ehkä niiden pitää sit asua ihan pysäkin vieressä...
Kaikella sitä voi päätään vaivata
---
...
---
SKOOTTERI!!!
[/q]
Ei sillä voi ajaa talvella kauhean hyvin
[q]qini:
[/q]
Piti oikeen profiili kuvasta tarkistaa että olihan se blondinainen. Olihan se.
Et oo semmosesta kuullu ku auto. sillä voi ajaa minne vaan ihan sillon ku lystää. aika monet tykkää liikkuu semmosilla. useimmat autoista tunnistaaa siitä et niissä on 2 rengasta kummallakin puolella ja semmonen maalattu peltikori siinä päällä missä on ikkunoita, ja yleensä vähintään 1 ihminen vasemmasetunurkassa istumassa jso ne on liikkeessä... Kannattaa yrittää bongata, näit näkee selvästi useemmin ku esim kebab-eläimiä joita oon yrittäny montavuotta löytää mut en oo nähny vielä...
[q]
qini:
Ei sillä voi ajaa talvella kauhean hyvin[/q]
[q]remotion:
Piti oikeen profiili kuvasta tarkistaa että olihan se blondinainen. Olihan se.
[/q]
Ja pisteet tytölle onnistuneesta sigusta!
[q]remotion:
---
qini:
---
Piti oikeen profiili kuvasta tarkistaa että olihan se blondinainen. Olihan se.[/q]
No hmh - väännetään sitten rautalangasta: onko kaikkien ensimmäisten ja viimeisten vuorojen ajajilla sitten pakko olla oma auto? Jos minä vaikka haluaisin bussikuskiksi ja minulla ei ole autoa, minua ei siis koskaan laitettaisi ajamaan näitä vuoroja? Tätä minun mielestäni tässä ajettiin takaa (moni kun luottaa pääkaupunkiseudulla pelkästään julkisiin), turha käydä hankalaksi. Mur.
[q]qini:
---
serotonot:
---
Ana-5000:
---
SKOOTTERI!!!
---
[/q]
Miten niin ei? Talvella sillä PITÄÄ ajaa hyvin jos meinaa pitää itsensä ja skootterin ehjänä *täh*
[q]remotion:
Juu loppupeleissähän kyse on kuitenkin laskennasta ja kun värien "kiintopisteet" sijaitsevat erikohdissa niin käytännös kaikki mikä liittyy jollain tavalla värien käsittelyyn vaikuttaa hieman tai vähän enemmän eritavalla siihen lopputulokseen RGB:n ja CMYK:n kohdalla. itse oon tehnyt tosi RGB:llä mut luulisin et kaikkein proäijjimmät tekee kaiken cmykkinä jo valmiiks ainakin painopuolella....
[/q]
Jotenkin voi kuvitella myös, että lopputuloksesta tulisi parempilaatuinen suoraan CMYKinä tehden, koska tehdäänhän tällöin graffaa suoraan "neljällä värillä." RGB:stä CMYK:iin konvertoitaessahan kolmivärisestä tehtään keinotekoisesti nelivärinen, right?
[q]serotonot:
...
---
SKOOTTERI!!!
[/q]
Oikea vastaus on POLTTOMOOTTORI (COMBUSTION ENGINE. LOOK IT UP!), mutta kai tuo hyväksytään.
[q]toma:
Hmm... Eikös se mene niin että 4-asteinen vesi on tiheintä, joten sen tilavuus on silloin pienin?
[/q]
Hoplaa. Ihan oikein. Hyvin heittää taas ajatus häränpyllyä.
[q]emily_:
ömm.. eiks se jotenkin ajateltuna mene silleen, että ulkopuolisen paikallaan olevan henkilön y silmin se näyttäis (jos sen pystyis näkemään...) siltä että henkilö x kulkee valonnopeutta... toi vastaushan liittyi lähinnä itse valonnopeudella liikkumiseen ja auton/avaruusaluksen/jne ympärillä olevan tilan tarkkailuun
[/q]
Nyt en jummarra.
Koko kysymyksen problematiikka liittyy siihen, että kyseinen tilanne on käytännössä mahdoton. Ulkopuolisen silmin tuollaista tilannetta ei voi tarkkailla (kysehän oli siis massallisen esineen liikkumisesta valonnopeudella), joten kaikki veikkailut sen tiimoilta, miltä se näyttäisi, on epämääräistä spekulointia. Se voisi periaatteessa näyttää vaikka kukkakedolta.
Jos puhutaan nopeuksista, jotka ovat lähellä valonnopeutta, mutta eivät suurempia tai yhtä suuria, niin silloin tilanne on teoriassakin eri, vaikka käytännössä sellaisten nopeuksien saavuttaminen on yhä varsin ongelmallista. Jos avaruusalus kulkisi vaikka nopeudella c-10m/s, ja sen sisällä olisi pikajuoksija, joka juoksisi menosuuntaan 11m/s, niin maallikon silmin näyttäisi siltä, että tällöin pikajuoksijan nopeus ulkopuolisen tarkkailijan lepokoordinaatistossa olisi c-10m/s+11m/s=c+1m/s eli yli valonnopeuden. Näin ei kuitenkaan ole, mutta tarkempi selitys jääköön googletettavaksi.
Valonnopeuksia ei voi niitäkään lisäillä. Fotoni, joka kulkee suuntaan -x ei kulje nopeudella 2c vastakkaiseen suuntaan kulkevan fotonin lepokoordinaatistosta katsottuna - fotoneilla kun ei moista koordinaatistoa ole.
taksilla tietysti!! olinko oikeessa, OLINXOLINXOLINX?!?!???112
[q]Nacu:
Miks kaikki vuodenajat alkaa vaan enemmän ja enemmän muistuttaa toisiaan? Kohta koko vuosi on yhtä pitkää syksyä. Pakko löytää syyllinen!!1
[/q]
Syyllinen on jumala kun se antaa tämän tapahtua!
[q]remotion:
Mitä icc Profiilia tulisi käyttää kun tekee photarilla RGB:nä ja tulostelee värilaserilla tai tollasella A0-A3 rullakoneella..? Paperi on lähtökohtasesti ihan beisikkiä, eikä pinnoitettua.[/q]
Periaatteessa optimituloksen saamiseksi (sen lisäksi että kai sun työhuone on Munsell 8 -harmaalla maalattu ikkunaton 5000 K epäsuoralla valolla valaistu ja itse pukeudut mustiin mattasävyisiin vaatteisiin? =D) sun pitäisi spyder-nimisellä laitteella duunata näytölle oma ICC-profiili ja samoin tulostimelle vastaavasti spektrofotometrillä. Näytön ICC-profiilia ei valita Photarin kautta vaan se asetetaan käyttiksen tasolla. Adobe RGB ja sRGB ovat ikäänkuin tulostusprofiileja, niistä empiirisen kokemukseni mukaan Adobe RGB on parempi printtiin ja sRGB webbigraffaan.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 559
- 560
- 561
- 562
- 563
- ...
- 798
- Seuraava »