Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 547
- 548
- 549
- 550
- 551
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]sapeli:
Eli kun esim. tänä sunnuntaina Pulsareissa Pain on Creation ja Luminescent soittavat live-setit, he eivät tule soittamaan olemassaolevia muiden artistien biisejä vaan koko hoito on paikalla soitettua?
[/q]
Joo....
[q]Saara:
---
sapeli:
Eli kun esim. tänä sunnuntaina Pulsareissa Pain on Creation ja Luminescent soittavat live-setit, he eivät tule soittamaan olemassaolevia muiden artistien biisejä vaan koko hoito on paikalla soitettua?
---
Joo....[/q]
Uuuuu... valaistuminen Nyt tiedän,
[q]Saara:
Niin, siis kyllähän ne livet soittaa olemassa olevia omia biisejään ja julkasemattomia omia biisejään.[/q]
Niin niin, mutta ei siis soita muiden artistien kappaleita - tää oli mulle ihan uusi konsepti. Kun en kaikkia biisejä ulkoa vielä tunne niin on ollut paha aiemmin erottaa ihmisten live-seteistä onko kaikki niiden omaa tuotantoa vai ei.
[q]GoA:
Eli omaa tyhmyyttä koska multakin toi löytyy eikä kone sekoa.
EDIT: Eli kun surffailet niillä pokesivuilla IE:llä ja ilman palomuuria tai virustorjuntaohjelmaa niin ei ihme jos kone on solmussa. Käyttämällä oikein konffattua palomuuria ja mitä vaan muuta selainta niin eipä tule paskaa. Rauhassa ainakin minä olen saanut surffailla. Myös pokesivut toimivat loistavasti ilman minkäänlaisia ongelmia tai paskaa kun kokeilin kyseisiä sivuja tietoturva mielessä.
[/q]
Kaveri tässä asensi pari päivää sitten windows 2000 ja asennuksen jälkeen piti lähteä imuttaan mozilla firefoxia ja tietoturvaohjelmistoja mut ei ehditty kun googlen sivulle kun 20 troijalaista + 50 spyware ohjelmaa oli vallannu koneen
Onneksi on linux ja wintoosa on vaan pelaamiseen
[q]Jää~*:
Oletetaan nyt, että uskomme Raamatun sanaa ja kaikki ihmiset ovat Aatamin ja Eevan jälkeläisiä, niin mistä erirotuiset ihmiset tulee?
[/q]
Vaikka mutaatioiden ja luonnonvalinnan ei uskotakaan ollevan ihmisen maailmankaikkeuteen putkahtamisen takana niin ei se silti tarkoita sitä, etteikö ihmisissäkin tällaista tapahtuisi.
erilaisista kysymyksistä tulee aina mieleen yksi mainos.
-Miksi näemme pulut vasta sitten kun ne on aikuisia?-
mutta mun oikea kymysys/ miete"lause" on..
Mistä kaikki on lähtöisin.
Tietääkseni universumi ei ole ikuinen? vaan se on saanut alkunsa kauan sitten. Se ei ole ollut aina olemassa...Miten universumi sitten selittyy itsellään tilanteessa, jossa sitä ei ole olemassa? Miten jotain voi räjähtää täydessä olemattomuudessa ilman räjäyttäjää? Universumin ensimmäiset sekunnin miljoonasosat ovat osa tämän räjähdyksen seurausta eivät sen syy. Sellainen mitä ei ole olemassa ei voi olla itse itsensä syy. Koko ajatus on täysin järjetön. Joko alkuräjähdyksen syy on jossain sen itsensä ulkopuolella tai sitten universumi on ikuinen. Me tiedämme, että universumi ei ole ikuinen vaan sillä on ollut alku. Siispä alkuräjähdyksen syy löytyy vääjäämättä jostain ulkopuolelta...vai onko näin?
Toki vaatii uskoa ajatella, että universumin alun takana olisi persoonallinen luoja, mutta eikö ole vielä uskomattomampaa ajatella, että universumi sai alkunsa ei mistään ja ei minkään vaikutuksesta? Taikuri taikoo hatusta jäniksen kuin "tyhjästä", mutta tässä tapauksessa haluaisi jäniksen ilman taikuria hatusta jota ei edes ole!
Moni ajattelee että jumala loi maan bla bla bla..Sillä Onhan paljon järkevämpää olettaa, että on ensin olemassa edes jotain kuin että ei ole olemassa yhtikäs mitään, sillä "tyhjästä on paha nyhjästä."
Itse en usko tuohon että jumala loi maan jne..mutta tuota on hauska miettiä..
ETTÄ tuli sekavaa tekstiä..mutta tuota on hauska miettiä kun tuossakin on hyvät pointtinsa
nyt kyllä pakko lopettaa ajatteleminen ja mennä vaikka tupakalle *haukottel**iloinen*
[q]S-T:
Miksi ihmiset laittaa noita äärimmäisen mauttomia kuvia signatureihin, oi miksi?
[/q]
Oon kyl ihan samaa mieltä.
Enkä kyl ymmärrä ees et miks siel pitää olla joku kuva.
[q]sinitys:
-Miksi näemme pulut vasta sitten kun ne on aikuisia?-
[/q]
Siksi, että ne on ennen sitä vielä tepejä eikä puluja.
[q]Mistä kaikki on lähtöisin.[/q]
Kukaan ei tiedä, eikä tule koskaan tietämään. Jumalaakaan ei voi syyttää koska ei voida tietää mistä Jumala on lähtöisin.
Sun pitää vaan elää sen kanssa.
[q]GoA:
Ja yhdne hakemisen jälkeen polttaa cd:lle tulevia asennuksia varten. ;)
Taikka tilaamalla ilmaseiksi mikkisoftalta. Esim. SP2 cd:n sai ilmaseksi kotiin tuotuna.
[/q]
Ja sen yhden hakemisen jälkeen pitää formatoida kovalevy et pääsee asentaa uudestaan
Ne tuskin tuo ei_niin_ostettuun_versioon päivityksiä
Se on toi windows jota joutuu asentaa enemmän kuin yhden kerran ei sitä kunnon käyttiksiä tarvii montaa kertaa asennella jotta toimii joten ei tarvitsi päivityspaketteja levylle polttaa
[q]GoA:
idiootit. Päästitte siis windowsin ilman palomuuria ja päivityksiä nettiin? Ite lyän asennuksen jälkeen verkkopiuhan kiinni vasta kun olen asentanut service packit ja palomuurin. Ei tule pöpöjä. :) Nyt kaikilla tiedoksi. Windowsia EI SAA päästää nettiin ilman moisia. Muuten paskaa kertyy itekseen.
[/q]
Niin ja servicepackit ja muut päivitykset pitää hakea netistä
[q]GoA:
idiootit. Päästitte siis windowsin ilman palomuuria ja päivityksiä nettiin? Ite lyän asennuksen jälkeen verkkopiuhan kiinni vasta kun olen asentanut service packit ja palomuurin. Ei tule pöpöjä. :) Nyt kaikilla tiedoksi. Windowsia EI SAA päästää nettiin ilman moisia. Muuten paskaa kertyy itekseen.
[/q]
Tässä sulle tyhmä kysymys: Osaatko sä kertoa miksi asiat on näin päin seiniä?
Maailmassa on käyttöjärjestelmämonopoli käyttöjärjestelmällä, jota ei voi liittää internettiin (asia jota suurin osa käyttäjistä haluaa tehdä) ilman, että siitä tulisi käyttökelvoton?
Toinen tyhmä kysymys: Onko tämä oikein? Millä standardeilla?
Kolmas tyhmä kysymys: Miten tämä korjataan?
Neljäs tyhmä kysymys: Miksi ihminen on automaattisesti idiooti jos se tekee jotain minkä ei missään tapauksessa pitäisi loogisesti ajateltuna olla väärin tai edes vaarallista, mutta jostain käsittämättömästä syystä se kuitenkin on?
Mietipä hetki tuota skenariota. Asennat käyttjärjestelmän, yhdistät verkkopiuhan seinään, hetken kuluttua koneesi on käyttökelvoton. Jos olisit 20 vuotta sitten kertonut tällaisen tarinan tietojenkäsittelyn pioneereille ja väittänyt tällaisen käyttöjärjestelmän hallitsevan 90% markkinoista niin ne olis todennäköisesti kuolleet nauruun.
Jos Steven Seagal ja Iso-Arska tappelis kumpi voittais?
[q]GoA:
Eipä ole ollut ongelmia einiinostetun kanssa. Imuttaa kaverilla jka polttaa cd:lle? Totta että on hiukan huono homma ettei käyttistä voi päästää nettiin ilman suojauksia mutta niiden kanssa homma pelittää oikein hyvin. Ja niin, vaihtohetona linux. Ekalla kokeilukerralla sain sen lopulta kaatumaan jonka jälkeen se ei edes bootannut. Toka kerta meni vähän paremmin. Eka sai tapella pari päivää että sai asennettua halumansa selaimen ja saada äänet toimimaan. Sitten alettiin ihmttelemään näytönohjaimen ajureiden asentamista jota ei uskallettu edes yrittää. googlea käytettiin miljoona valovuotta ym. ym. Jos linuxia viittaat kunnon käyttikseen niin se on kaukana siitä. Hyvähän se on mutta peruskäyttäjälle aivan liian vaativa. Ala nyt selittää jotain näyttiksen ajureiden asennusta kirjotitamalla miljoona rivia koodia ja käänätämllä kerneliä ja kuka ties mitä.
[/q]
Linuxeja on moneksi et noita helpommin asennettavia pitäs löytyä. Kaveri asensi mulle gentoon koska itse en olisi siihen pystyny ja mitään ongelmia ei oo ollu ja ei oo kaatunut kertaakaan Linuxin on siitä ihana ettei se vie kamalaa määrää muistia kuten windowsit ja swappaa joka pirun kohdassa
[q]GoA:
Ja perkele, kun kyselin kikä linux olisi hyvä niin mandrakea kovasti suositeltiin muropaketissa. Vidu, mua on sahattu silmään.
[/q]
Mandrakella on pieni fanaattinen kannattajaryhmä, jotka ei tajua hypätä uppoavasta laivasta - se oli silloin joskus käyttäjäystävällisin, näyttävin ja helopin linux distro kun ne oli ensimmäisiä, jotka oikeasti tajusi panostaa näihin asioihin. Se keräsi silloin aikoinaan ison käyttäjäkunnan nimenomaan Euroopan edistyneissä maissa kuten Suomessa. Täytyy sanoa, että communityn rakentamisessa Mandraken takana oleva firma on onnistunut varsin hyvin. Ne jotka sulle Mandrakea suositteli uskoo varmaan edelleen, että se on kaunein ja helpoin distro..
Itse suosittelen kokeilemaan myös muita ja tekemään omat johtopäätöksesi..
PS. Näytönohjainten ajureiden asennus ei oo kyllä useimmiten herkkua.. Mutta jotkut distrot on kyllä tehnyt nvidian ajureiden asentamisen helpoksi. Muistaakseni ainakin MEPIS..
Kyllä tääkin varmaan tyhmästä kysymyksestä menee:
Voinko pyörittää samalla koneella sekä linuxia, että wintoosaa?
Mitä mun pitää käytännössä tehdä?
Onx linuxille olemassa mitään edes semifiksuja musanteko-ohjelmia?
Kantziiks laittaa linux?
Miks ootte asentanu mun päähän idean liinuxin asentamista? ootte saatanasta.
[q]Ana-5000:
No, niitä viruksia on siksi että se hallitsee 90% markkinoista. Mikäli tilanne ois toisinpäin ja linux ois kingi, tilanne ois varmaan ihan vastaava ja windowsia myytäis viruxettomana vaihtoehtona.
[/q]
Itseasiassa tämä ei ainakaan mun näkemykseni mukaan täysin pidä paikkaansa. Varmasti silloin olisi vähemmän Windows viruksia ja enemmän Linux viruksia, mutta käytännössä virusten ja spywaren määrä olisi merkitävästi pienempi. Tähän on muutama syy:
- Linux on hyvin halpa - pienellä työllä ja internet yhteydellä ilmainen. Sinulla on hyvin vähän syitä olla hankkimatta uusinta, kaikilla turvapäivityksillä höystettyä versiota asennuslevyistä. Ei tarvitse edes rikkoa lakia.
- Vaikka asennuslevysi eivät ole uusimmat mahdolliset on Linuxissa asennuksen jälkeen päällä huomattavasti vähemmän avoimia palveluita - siis vähemmän potentiaalisia riskejä.
- Linux distribuutioita on useita eri vaihtoehtoja, jotka tarjoavat erilaisia ympäristöjä, jolloin potentiaalinen joukko haavoittuvia järjestelmiä on exploittien ilmestyessä pienempi.
- Linuxin järjestelmänpäivitystyökalut ovat merkittävästi edistyneempiä kuin Windowsin - En tiedä tekeekö mikään distro näin koska toistaiseksi ei ole ollut olemassa merkittäviä Linux viruksia, joiden takia olisi näin tehtävä, mutta käytännössä kenen tahansa distrontekijän olisi mahdollista käynnistää kaikki internettiä kuuntelevat ohjelmat vasta sitten kun käyttäjä on käynyt hakemassa uusimmat turvapäivitykset. Toisin kuin Windowsissa tämä ei juuri haittaisi menoa koska konetta ei lähes koskaan tarvitse edes bootata.
- Linuxiin ei by default kirjauduta root oikeuksin, joka heikentää sen houkuttavuutta virustenkirjoittajien silmissä. Jos saat saastutettua yhden käyttäjän ympäristön ovat kaikkien muiden käyttäjien ympäristöt todennäköisesti edelleen aivan kunnossa - samoin kuin kaikki järjestelmätiedostot. Koneen voi siis edelleen bootata, siihen voi kirjautua eri käyttäjällä ja ongelmat on paljon helpompi korjata.
- Useimmat linux distribuutiot tarjoavat useita eri sovelluksia webin selailuun ja mailin lukemiseen (ja muihinkin juttuihin) by default. Jos jossain softassa tiedetään olevan ongelmia niin voidaan käyttää vaihtoehtoista ohjelmaa kunnes ongelmat on saatu korjattua.
- Linux on perinyt unixieilta paljon softia ja periaatteita, jotka ovat olleet olemassa internetin alkuajoista lähtien. Vaikka Windows on ollut markkinoilla pidempään kuin Linux niin unix ja sitä kautta nämä softat ja periaatteet ovat olleet täällä vielä sitäkin pidempään - nämä softat ovat lisäksi poikkeuksketta avointa lähdekoodia, jolloin ne ovat vuosien varrella kokeneet varsin luotettavan testauksen.
Eiköhän paatuneempi linux nörtti keksi vielä muutaman syyn lisääkin.. Nyt tosiaan en ole erityisemmin kritisoimassa Windowsin 2000:n jälkeisiä windows versioita - mulla ei ole niistä juuri kokemusta, joten olen huono sanomaan mitään. Jotkut asiat saattaa olla vähän paremmin uusissa versioitta, mutta koska niitä vanhoja versioita ei voi päivittää uusiksi etkä voi Windows 98 omistajan tilata ilmaiseksi uusinta Windows XP SP2 CD:tä niin me ei olla pitkään aikaan pääsemässä eroon näistä murheenkryyneistä.
And that is just sad *snif*..
[q]GoA:
Ja niin, jos olisit 20 vuotta sitten kertonut millaista tekniikkaa nykyään on niin olisi sinulle myös nauretta päin naamaa.
[/q]
Kumpi sun mielestäsi olisi heille uskottavampi skenaario - se, että tietokoneiden teho ja muistikapasiteetti kasvaa ja tietoa osataan välittää uusilla teknologioilla - vai se, että tietokoneiden käyttöjärjestelmien markkinajohtaja hajoaa kun sen liittää tietoverkkoon?
[q]Ja lisää. Tuon mandraken 10.1 autoupdatea ei saanut sitten millään toimimaan.
[/q]
Mandrake oli aikoinaan edelläkävijä.. Sitten jossain vaiheessa niillä tuli huono release eikä asiaa ole kai vieläkään korjattu.. Lopulta ketään ei enää kiinnostanu kun oli parempiakin tarjolla Näin sen pitäisi mennä muuallakin - Windows maailmassa vaan ei ole niitä muita vaihtoehtoja.
Kieltämättä Linuxeissa on vielä joitakin ongelmia, mutta ei kannata ottaa Mandrakea ja samaistaa sitä Linuxin eturintaman kehitykseen
[q]siveys:
Kukaan ei tiedä, eikä tule koskaan tietämään. Jumalaakaan ei voi syyttää koska ei voida tietää mistä Jumala on lähtöisin.
Sun pitää vaan elää sen kanssa.
[/q]
elän..no problemos..toi oli hieman off topic..enemmänkin -mietteitä-
[q]GoA:
Toivottavasti teistä tulee sellaisia jotka sitten oikeasti OSAA käyttää noita systeemejä... Kokemuksia on meinaa huonoista. :)
[/q]
... Ku siveyskin vaikuttaa noiden tekstien perusteella siltä, että se ei kyl tiedä mistään mitään Itestäni en kyllä mene takuuseen - into opettaa ja ohjata muita on kuitenkin iso :]
[q]GoA:
Ei sulkenut, halusin vain vähän kitistä maikalle.
[/q]
Et taida olla ainoa, joka haluaa kitistä maikalle... On se vaan mukava ammatti
- « Edellinen
- 1
- ...
- 547
- 548
- 549
- 550
- 551
- ...
- 798