Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

MIksi ihmiset eivät osaa seistä metrossa?

Oli ruuhka millainen tahansa, kukaan ei käytä käytävätilaa hyväkseen, vaan 99% jengistä tungeksii oven edessä "koska juuri MINUN pitää päästä tästä ovesta ensin ulos". Lopputulema; kukaan ei pääse metrosta sisään eikä ulos ilman kyynärpäiden käyttöä, ja ovien välisessä tilassa on tyhjää tilaa.

[q]fadeout:
Mä oon aina miettiny miks ohuet kurkkusiivut leivän päällä maistuu paljon makoisammilta kuin paksut viipaleet
[/q]

Eihä maistu

[q]kilobitti:

Oli ruuhka millainen tahansa, kukaan ei käytä käytävätilaa hyväkseen, vaan 99% jengistä tungeksii oven edessä "koska juuri MINUN pitää päästä tästä ovesta ensin ulos". Lopputulema; kukaan ei pääse metrosta sisään eikä ulos ilman kyynärpäiden käyttöä, ja ovien välisessä tilassa on tyhjää tilaa.
[/q]

Olen ihmetellyt tätä samaa.
Pelkäävätkö ihmiset että jos he seisovat käytävällä niin he eivät välttis ehdi ulos?
Ja dösissä pitää jäädä tukkimaan se etuosan käytävä niin ettei sisään mahdu mutta takakäytävä on tyhjä.
Ja minkä takia ihmiset ryysivät sporaan ja metroon sisään ennen kuin ihmiset ovat päässeet ulos sieltä? Ja samoin dösiin tulevat naiset hyökkäysvaunujensa kanssa. Kyllä he ehtivät sisään sitten kun ihmiset ovat ulostautuneet.

Miksi räppäri (miespuoliset)t pitävät housun etumuksestaan kiinni? Tarkastavatko että vehkeet on tallella vai tuliko hätä käteen?

[q]Epailija:
---
marchand:
Kun puu kaatuu metässä eikä kukaan oo kuulemas niin kuuluuko siitä ääni?

---

Oh, tästä on olemassa niin paljon parempi (ja loppuunkulunut, I'm sure) versio. Menee suurin piirtein näin:

Jos mies puhuu metsässä, eikä kukaan nainen ole kuulemassa, niin onko hän silti väärässä?

Ja nyt kaikki yhteen ääneen... WANHA!
[/q]

pistit kyl viel paremman kysymyksen *nauru**nauru*

Mikä on passiivi-muoto sanalle "paloimme " ? eli siis sama kun "uimme"-"uitiin" ? onko se palettiin, palattiin vai paltiin?
Toi on tosi kumma. Ja jos vetää jotain tyyppiä höplästä, ni mikä se höplä siis on..?koska haluisin tietää onko mulla sellanen...ja sitte muistakin tosi outoja sanontoja...esim.."yrittänyttä ei laiteta"...siis laiteta minne??kuka nä on keksinyt?...hm..hassu kieli..

[q]mayah:
Minkä takia jotkut ihmiset "uhkailevat" itsemurhalla ja minkälaisen tyydytyksen he saavat (jos saavat), kun joku puuttuu asiaan tai yrittää auttaa?
[/q]
Yksinkertaista. Saavat sen kaipaamansa huomion.

Mitäs mun pitikään kysyä täällä?

Enpä jaksanu kaikkia vastauksia lukea, joten en tiedä onko tätä jo kysytty mutta kysyn silti

Niin, ajaessani pitkin maita ja mantuja olen huomannu merkillisen asian näin syksyisin. Mistä johtuu, että puusta putoaa alaoksilla olevat lehdet ensin ja latvaan jää tuppo lehtiä? *täh*
Jotenkin luulisi, että latva heiluisi tuulessa enempi, josta johtuen ylhäällä olevat lehdet tippuisi ensin..

Saaks toivoo?

[q]kilobitti:

[/q]

Niin, tai sit ne seisoo siinä sen takia kun niillä ei ole lippua. Pakko seistä lähellä ovea, jotta näkee tuleeko tarkastajat ja jos tulee niin pääsee äkkiä ulos metrosta.*pahis*

[q]coolcat82:
Onks peppuseksi sitte pojille joku mystinen päämäärä
[/q]

mä olen tullut siihen tulokseen, että on!

Mitä tarkalleen ottaen tarkoittaa täälläkin aika taajaan viljelty ilmaus "olkinukke"?

[q]Ana:
Tollanen veitsen ojentaminen on tosi typerää ja tunteetonta touhua, se voi olla että "vitsi" kääntyy itseään vastaan jos vartin päästä se kaveri löytyy kylpyammeesta ilman pulssia. Oli kyseessä sitten millanen huomiohuora tahansa.
[/q]

Kuin niin muka, jos ihminen haluu päättää päivänsä, niin kyllä nyt perkules aikuinen ihminen sen saa tehdä. Millä oikeudella sä saat päättä jottei se sais sitä toteuttaa?

enpä tiedä onko tää tyhmä kysymys vai ei, mutta mikä eläin on springbok? (lat. Antidorcas marsupialis) joku antilooppi se on mutta onko jotain tarkempaa nimeä suomeksi?

[q]POSER:
---
AnderS:
Huh! Toivottavasti tää oli vaan paskin läppä
mihin olen ikinä törmännyt!

Säkö et sitten tekis asialle mitään jos
sulla olis mahdollista estää itsemurha?
Entä jos olis kyseessä sun perheenjäsen tai ystävä?
Onks niillä väliä? Idioottimaisin juttu mitä mä olen ikinä
lukenut miltään foorumilta!

---

Paskin läppä, miksi? Omasta mielestäni jokaisella ihmisellä on oikeus päättää elämänsä jos siltä tuntuu, mikä mä oikeesti oon sanomaan frendilleni että: koita nyt elää, elämä on ihanaa jos siltä tuntuu päinvastaiselta.

Jos taas haluan pakottaa oman frendini tai perheenjäsenen elämään vastoin tahtoaan, niin eiköhän kysymyksessä ole vain omat itsekkäät motiivit. Tottakai se ois perseestä mun kannaltani, mutta elämä välillä on...

[/q]
Totta kai on oikeus, mutta...
Niinku joku jo viisaasti edellä mainitsi että
jos ihminen haluaa elämänsä lopettaa, johtuu
se yleensä mielenterveys ongelmista.
Tai sitten muista ongelmista, kuten raha, ihmissuhde,
työ jne...
Nämä on asioita johon löytyy useasti apu, joku muu kuin itsari.
Tämä on vaan niin surullinen tapa ratkaista ongelmia, ja samalla
ehkä myös itsekkäin...

Kun puu kaatuu metässä eikä kukaan oo kuulemas niin kuuluuko siitä ääni?

[q]ariel:
Mitä tarkalleen ottaen tarkoittaa täälläkin aika taajaan viljelty ilmaus "olkinukke"?
[/q]

Se on yksi tapa argumentoida väärin. Yritetään tehdä vastustajan väite naurettavaksi ja pätemättömäksi tekemällä siitä virheellinen karikatyyri, "olkinukke / straw man", ja väittelemällä sitä vastaan. Hyvänä esimerkkinä evoluutionvastainen argumentti:

"Evoluutioteorian kannattajat väittävät elävän solun syntyneen vain sattumalta"

jossa ei siis argumentoida sinänsä evoluutioteoriaa vastaan, vaan väitetään että evoluutioteoria sanoisi solun syntyneen vain sattumalta (mitä se ei siis nimenomaan sano) ja vedotaan siihen että se olisi mahdotonta.

linkkejä:
TKK:n Tietämystekniikan erikoiskurssin materiaalia
Skepsis ry:n lista argumentoinnin virheistä

Miksi ihmiset laittaa noita äärimmäisen mauttomia kuvia signatureihin, oi miksi?

[q]AnderS:
Totta kai on oikeus, mutta...
Niinku joku jo viisaasti edellä mainitsi että
jos ihminen haluaa elämänsä lopettaa, johtuu
se yleensä mielenterveys ongelmista.
Tai sitten muista ongelmista, kuten raha, ihmissuhde,
työ jne...
Nämä on asioita johon löytyy useasti apu, joku muu kuin itsari.
Tämä on vaan niin surullinen tapa ratkaista ongelmia, ja samalla
ehkä myös itsekkäin...
[/q]

Antaako tuo mielenterveys ongelma sinulle oikeutuksen päättää hänen puolestaan, väitätkö että kaikki joilla on näitä ongelmia ovat niin sekaisin etteivät voi tehdä itse päätöksiä oman tulevaisuutensa suhteen? Sinun on myös helppo sanoa että nämä muut ongelmat kuten raha, ihmissuhde yms, ovat niin pieniä asioita ettei niiden takia kannata itseään tappaa, osalle ihmisiä nuo ovat yleensä vain se viimeinen naula arkun kanteen jonka perusteella ovat sitä mieltä että tämä elämä on paskaa, miksi suotta jaksaa.

Itsekäs, mikäpä ei olisi itsekästä, mutta kun kysymyksessä on omat kärsimykset, katsoisin että jokaisella on oikeus päättää niistä enemmin kuin "lähimmäisellä".

O