Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]kilobitti:
Miksi autojen huippunopeutta ei ole rajoitettu suurimpaan sallittuun nopeuteen?

Keksin tähän jotain selityksiä, mut mitään kovin järkevää en.
[/q]

Silloin tällöin autosta tarvii irrota enemmän nopeutta, esim. ohitustilanteessa, tai ulkomailla ajettaessa, missä rajoitukset ovat erilaiset.

[q]Jone, 29.9.2009 20:08:

http://kauppa.olohuone.eu

Etniesejä ei löydy, mutta Vansia, DC:tä, DVS:ää ja Gravisia kyllä.

Jostain syystä naisten varsinaisia skeittikenkiä löytyy Suomesta kamalan huonosti (tiedän kun oon ollut mukana metsästämässä) vaikka skeittimerkkien muita kenkämalleja taas sit on kyllä tarjolla reippaastikin.
[/q]

Kiitti linkkivinkistä!

Nykyään on paljon noita ns. tennarityylisiä kenkiä, siis se pohja on sellanen tennarimainen ja kenkä ohuempi. Harmi, kun en tyksi. Itellä on nää omat kenkut olleet leveät (sopii mun räpyläjalalle), paksut ''pehmusteet'' kantapäissä ja muuallakin paksua matskua - oon tykännyt ja haluisin samantyyliset, on olleet niiiiiin unelmat jalassa ja kestäneet tosiaan 4 vuotta ympärivuotista käyttöä.

Kuin voikin olla näin vaikiaa. :/ Jenkkiläiset nettikaupat tosiaan myis näitä samanmoisia Etnies-kenkuja kuin itsellä, mutta pirhana kun eivät Suomeen toimita.

[q]jUSSi:
Kuka haluaa mennä SK-ravintolaan? Onko VIP-kortti fyysinen munanjatke ihmisille, jotka haluaisivat olla kertakäyttöjulkimoita tai hengata niiden kanssa?
[/q]

Aikalailla sellaset perusbaari kävijät nauttivat SK-rafloista, en kyllä ymmärrä miksi. ja kyllä, vip-kortti sedun rafloihin taitaa olla henkinen munajatke ainakin, fyysisestä en tiedä, vahvasti epäilen. En itsekään tajua kyseistä hommaa, kun jotkut maksavat 500e siitä, että saavat studio 51 vip-avaimen :(

[q]andi--:
---
Astaroth:
Kaikkien tietämieni oikeakätisten lätkämaila on lefti. Olen oikeakätinen, miksi pelaan rightilla? Johtuuko tämä jostain geenipoikkeamasta vai pelkästään nuorena tottumisesta?
---
Onhan noita ihmeellisyyksiä... Oliskohan tottumiskysymys? Lätkämailan käsittely ei vaadi kuitenkaan samanlaista hienomotoriikkaa kun esim. kirjoittaminen. Itse olen oikeakätinen ja vasenjalkainen, korista pompottelen ja frisbeetä heittelen vasemmalla. Hassuja yhdistelmiä..
[/q]

Tälläisessä tapauksessa tosiaan kyseessä on tottumis kysymys... Minäkin olen oikeakätinen mutta pelaan jääkiekkoa vasenkätisenä, mutta esim. sulkapalloa ja pingistä taas oikealla kädellä. Asia selittyy niinkin helpolla tavalla että ensimmäinen jääkiekkomailani oli vasurille tarkoitettu, mutta kun sulkapallo mailaa voi pelata molemmin päin, niin silloin vallan ottaa enemmän käytetty käsi.

minkä takia välillä iskee niin kovia vitutuspäiviä, että tekisi mieli vain kadota tuhkana tuuleen?

[q]toma:
---
Epailija:
Kohottaa, mutta nähdäkseni sen takia, että juuri esim. 4-asteisen veden tilavuus on suurempi kuin jään. Jäämassahan syrjäyttää vettä massansa verran. Pinnalla näkyy siis jäätä vain sen takia, että jään tiheys on ympärillä olevan veden tiheyttä pienempi. Jään sulaessa tiheys muuttuu kuitenkin lämpötilojen tasaantuessa samaksi, jolloin jäävuorta vastaava vesimäärä vie tasan saman verran tilaa kuin jäävuoren alunperin syrjäyttämä vesimäärä. Eikö?
---

Mutta niin, mitäs se nyt merkitseekään jäävuoriesimerkin kohdalla. Hmm... Oliskohan se nyt niin että ympäröivä vesi on tiheämpää, joten vastaava tilavuus vettä painaa enemmän, jolloin se syrjäyttää jäätä sen verran paljon että sitä jää yli pinnallekin.
[/q]
+4-asteinen vesi on ainakin kaikkein tiiveintä. Sen lisäksi veikkaisin että jäätyessään vesi sitoo ilmaa sisäänsä, joka myös aiheuttaa sen että jää on vettä kevyempää.

[q]Bio:
---
Ana-5000:
ZOMG

---

mitä niinku toi Z tossa tarkoittaa?
[/q]

[iso]1. ZOMG[/iso]

oh my gosh's variant. used to excite one another. this is used constantly by those who make fun of people that say omg and lol.

"zomg u teh very cool lolz!1111oneoneoe"

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=zomg&r=f

[q]Zenni:
Nooh voisin täs samal jatkaa ku tuli mieleen kun olin tänään junassa menos kotiin: miksi juuri esim. junalla kulkiessa lähempänä olevat asiat (puut, tolpat jne.) näyttävät menevän ohi nopeammin kuin kaukana olevat?
[/q]

Johtuu osaksi perspektiivistä ja osaksi Pythagoraan kolmiosta.

Perspektiivin takia vaikuttaa siltä että kauempana olevat esineet liikkuisivat vähemmän, näet kauempana olevat asiat paljon pidempään ja niiden sivuttainen liike vaikuttaa pienemmältä.

http://www2.evansville.edu/studiochalkboard/chlk/lp-intro.gif

(Kuvassa viivat esittävät samalla etäisyydellä olevia puita ;)

Pythagoraan kolmio taas selittää sen että nopeudet kauempana olevien esineiden suhteen ovat oikeasti pienemmät. Kun lähempänä olevan esineen ohittaa, etäisyys siihen kasvaa nopeammin kuin kauempana olevaan esineeseen.

http://mathttp://www.ee.tut.fi/jkkm/trigonom/trigo59.gif

Oletetaan että kolmiossa on kaksi puuta, yksi suoran kulman nurkassa (=C) ja yksi ylänurkassa (=B). Kun juna liikkuu suorasta kulmasta lähtien vasemmalle, etäisyys nurkkaan C (=suora kulma) kasvaa a:n verran (a-0=a). Etäisyys nurkkaan B kasvaa kuitenkin vähemmän, Pythagoraan kolmiosta johdetun kaavan sqrt(a*a+b*b)-b mukaan

Eli vastaus on: ne kauempana olevat puut sekä näyttävät että myös oikeasti menevät hitaammin ohi.

[q]Bio:
Toi on kyl niin totta.
Oon ite töissä labrassa töissä ja lapsia käy koko ajan enemmän sekä paljon on niitä jotka käy kerran kuukaudessa uuden taudinkuvan kanssa. Ylipainoisuus on kans lapsis lisääntyny, kun ne käy vaan hesellä tai mäkillä eikä urheile paljon mitään, sit ihmetellään kun lapsi ei kunnolla tervehdy.
[/q]

Ootko koskaan työntäny metallivartista näytteenotto-vanupuikkoa kenenkään virtsaputkeen?

Jokainen joka tekee yhdellekään kanssaihmiselle niin, sietää palaa helvetin tulessa :(

[q]Android:
Miksi yhdyssanat tuntuvat olevan täysin tuntematon käsite valtaosalle klubituksen käyttäjille? Miksi yritetään väkisin pistää se väli siihen (esim bile vaatteita, aamu bileet jne)? En ole ensimmäinen joka ihmettelee tätä.
[/q]

Olisko yksi syy tää nykyajan kännykkä kulttuuri? Tekstiviestejä kirjoitetaan paljon ja kiireessä, ja kännykälle ei jaksa aina ”opettaa” uusia yhdyssanoja. Nuo pikakirjoitus systeemit esim. T9 tunnistaa lähinnä yksittäiset sanat ja aina sais olla opettamassa uusia.
Tännehän tuommoinen tarttuu sit äkkiä..

[q]Oliwer:
Olisko yksi syy tää nykyajan kännykkä kulttuuri? Tekstiviestejä kirjoitetaan paljon ja kiireessä, ja kännykälle ei jaksa aina ”opettaa” uusia yhdyssanoja. Nuo pikakirjoitus systeemit esim. T9 tunnistaa lähinnä yksittäiset sanat ja aina sais olla opettamassa uusia.
Tännehän tuommoinen tarttuu sit äkkiä..
[/q]

Yhdyssanavirheet on kylläkin ollu
riesana jo kauan ennen tota
kännykkäkulttuuria saati
kännyköiden sanantunnistimia

[q]Hibi:
Jos Steven Seagal ja Iso-Arska tappelis kumpi voittais?
[/q]

ne väsähtäis samantien ja jatkais shakin parissa.

[q]hardikaveri:
---
koska ainakin täällä suomessa porukka on niiiiin kapeekatseista, et kaikkien tulee toimii samalla tavalla tai sut leimataan!
esim kun suomessa nuoret juo niin sit kaikkien pitää juoda tai oot friikki.. tai ethän sä voi harkita lapsia kun ei sulla ole miestäkään tai kunnon ammattia tai sähän oot niin nuori vasta, miten muka pärjäät.??

mut kyllä mä sanon että tämä sukupolvi mitä jo itse edustan(80) niin on jo mun mielestä paljon kansainvälistyineisempää ja kokoajan parempaan päin
[/q]

kyllä ne ulkomaillakin osaa saman "hei mixetsä vedä pirii, hei hei mikä sulla oooooon, mikä sua vaivaa?"

Kyllä se siitä porukasta on kiinni, erilaiset tyypit leimataan ja pyritään meilkeinpä savustamaan ulos.

[q]UnityF:
miksi toisilla ihmisillä naksuu nivelet melkein kokoajan kun ne kävelee tai nousee jne jne ja toisilla taas ei ollenkaan naksu ikinä tai sitten tosi harvoin...

nimimerk. tänään ihmisten naksahtelevia niveliä miettiny..
[/q]
Se on joku rakenteellinen juttu, hiljaisessa talossa esim faijastani tapasi aina kuulla missä se milloinkin mennä naksutti itse en saa edes sorminiveliä naksumaan kuin joskus ihan vahingossa.
edit: eipä ne nivelet toisaalta vapaaehtoisesti mulla muutenkaan mihinkään liiku tai taivu, että ehkä tällä on jotain tekemistä asian kanssa... ei ole tarvittavaa yliliikkuvuutta

[q]Avernian:
Jos nolottaa olla nolo selvien ihmisten keskellä, niin juo enemmän
[/q]

nappiratkasu!

[q]idi:
Olet hissisä. Hissi rupee syöksyy maata kohti. Hyppäät ilmaan juuri ennen kun hissi osuu maahan.
Selviätkö 'paremmin' onnettomuudesta?
[/q]

Tässä mun väsynyt pika-arvaus: Kyllä. Hypyssä hissi saa kineettistä energiaa alaspäin ja hyppääjä ylöspäin. Eri asia miten suuri etu tuosta tulee, varsinkin jos hissi ja hyppääjä ovat valmiiksi menossa alaspäin 300km/h.

[q]Kriss G:
minkä takia piipaa autoissa se ääni vaihtuu välillä? eihän siinä pitäisi olla mitään järkeä...
[/q]

ainakin piipaan ääni muuttuu sen tullessa kohdalle ja mennessä ohi! siis kaukaa jo kuuluu "piiiiiipaaa" ja sit se muuttuu kohdalla ja pois päin mennessä ääni häviää paljon nopeammin miks?

Tietäiskö joku miksi joskus itse poltettuihin levyihin ilmestyy "sulamia" eli, levy kuin sulaa jonku millin kokoisen alueen jostain? helkutin ärsyttävää....onkohan jossain soittimessani vika..?!? Levyt on tilattu kitupiikistä...ja ovat olleet mielestäni aina hyviä, virheitä tullut harvoin vastaan.

[q]Avernian:
---
innae:
Miksi räppäri (miespuoliset)t pitävät housun etumuksestaan kiinni? Tarkastavatko että vehkeet on tallella vai tuliko hätä käteen?

---

Eikun housut tippuu muuten kokonaan
[/q]

Tai jännäpissa tullut pulttuun ja yrittää ravistella sitäkuivaksi (pulttu=housun puntti)*muhaha*

[q]lostgone:
Määritelkääpä mulle mitä on iän/ajan myötä saatu kokemus*täh* ja missä vaiheessa sitä on tarpeeksi tai missä vaiheessa vakuutun omaavaani sitä niin paljon, että voin perustaa mielipiteeni/perusteluni iän/ajan myötä saamaani kokemukseen*täh*ja vielä uskoen perusteluitteni olevan riittäviä esim. opettamaan toista elämänkokemuksella*joo*
(luin taas kasan ihmissuhdeneuvoja ja "siitä se ajatus sitten lähti..)"*hmph**justjoo*
[/q]

Tohon ikuisuuskyssäriin on mielestäni (kai) yksi vastaus: "Sitä elämänkokemusta on sitten tarpeeksi kun ei enää koe tarvetta kysyä tota keltään". Ja hupsista, siinähän se elämä vilahtikin! Mitä elämänkokemus sitten sisältääkin, niin siihen on kai yhtä monta oikeaa vastausta, kuin on ihmisiäkin...
Mut vanha viidakon sanonta: "Kun täydellisyyttä tavoittelee, niin saattaa saavuttaa erinomaisen". Tavoittelua ja goal'eihin pyrkimistähän tää koko elämä on! *Piis!*

minkä takia piipaa autoissa se ääni vaihtuu välillä? eihän siinä pitäisi olla mitään järkeä...

O