Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 528
- 529
- 530
- 531
- 532
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]Jone:
---
Ana-5000:
noin 120 senttimetriä, kahdenkymmenen sekuntin googlaamisella :) (Se osaa myös laskea ja muuntaa mittoja!)
---
Kiitän. Oot selkeesti parempi Googlen kanssa kuin minä, koska mulla vastauksen haku tässä softan asentemisen ohessa oli edelleen vaiheessa.
[/q]
Joo, mut toi on Internet-Informaatiota(C) eli kantsii ehkä itte viel mittaa :)
[q]Lene:
Lenen tietotoimisto miettii, olisiko asiaan vaikutusta sillä, että sikiö alunperin on naaras, mutta alkaa siitä mahdollisesti sitten kehittyä koiraaksi.
[/q]
Eikö hedelömöityksessä geenien jakautumien määrittelee sukupuolen? Eli siis siten, että sikiö on aina jompaakumpaa sukupuolta, noin niinku genetiikkansa puolesta, mutta kehityksen alkuvaiheessa "naarasmaisempi"
Näin mä oon ainakin käsittänyt.
[q]Avernian:
---
Ana:
Ton mukaan lasi ei ole kuin hetkellisesti puolillaan, jos silloinkaan!
---
Siis, silloin kun olosuhteet ovat sellaiset ett voi puhua lasin puolityhjyydestä tai -täyteydestä (eli : lasi on puolillaan), sun määritelmän mukaan se on tyhjenemässä, koska puoleenväliin ei päästä täyttämällä.
[/q]
Täh? Siis; puoleenväliin päästään täyttämällä todella tarkasti mut nesteen haihtuminen takaa sen, että puolillaan olo on erittäin väliaikaista; siksi lasi on lähes aina joko enemmän tai vähemmän kuin 50% täynnä.
Comprende?
[q]coolcat82:
Jos lasi on puolillaan jotain juomaa nii onkse puoliks tyhjä vai puoliks täysi
[/q]
http://koti.mbnet.fi/kurittu/teacher.gif
Lasiahan ei saa puolilleen haihtuvaa nestettä muutoin kuin hetkellisesti. Aina kun lasiin kaataa jotain, se on joko yli tai ali keskitilavuuden. Jos se hetkellisesti on puolillaan, nesteen haihtuminen pitää huolen siitä, että se on kohta vähemmän kuin puolillaan.
[q]ALIEN:
tylsyys iski sataan vuoteen ja aukaisin tv:n ja kappas mitäs sieltä tulikaan! ~__^
onko Miriam mies vai nainen vai ei kumpaakaan?
*hakee kaupasta popkornia*
edit: joo, tosiaan nainen miehen kehossa, mutta.... there is more than meets the eye ;)
[/q]
ZOMG TEH PENIS!
Tosi-TV Me kaikki tiietään jo et ihmiset on ällöttäviä. Miks siit pitää tehä koko ajan uusia telkkuohjelmia? :)
edit: En tarkoittanut että transseksuaalit ovat ällöttäviä, vaan ennemminkin kaikki nää "Unelmien poikamies/poikamiestyttö/lehmäkaitsija/arkkitehti"-tyyppiset JUMALAUTA PILLUA JA HETI!!!-sarjat.
[q]Jone:
Mikä on kahden Teknarin ja Pioneriin DJM-300:n yhteysleveys?
[/q]
And thou shalt googleth for thine answer, and those who seeketh, may findeth!
[q]S-T:
---
Ana-5000:
Tekniset edellytykset pitää linux-kone siistinä ja puhtaana on tietty paremmat ku winkkarissa, mutta se ei ole imho se perusongelma, vaan käyttäjien osaamattomuus / ymmärtämättömyys.
---
Ton asian korjaamiseksi me tulevat atk-opet (mm. minä ja siveys) teemme kaikkemme
[/q]
Voi luoja.. Teillä on kivinen pelto kynnettävänä! Onnea!
edit: kivinen suo? PELTO. Voi hemmetti :D
[q]cosmic:
Jos koneessa on esim. 633 Mhz prosessori, kuinka paljon on järkeä lisätä muistia? Esim. onko järkeä tai onko hyötyä laittaa gigan verran keskusmuistia, kun prosessori ei ole kauhean nopea?
[/q]
Ei sillä gigalla ton nopeuksissa koneessa tee juuri mitään. 512 pitäisi riittää ihan mainiosti.
[q]Igor Uistin:
Mitä se 47 tarkoittaa?
Miten se voi olla maailman tarkoitus...
jos se edes oli 47
Vai oliko se 42?
Voi kun voi pieni ihminen olla aamusin höveli
[/q]
42 on Douglas Adamsin kirjassa "Linnunradan käsikirja liftareille" maailman tarkoitus. Ihmiskunta rakensi k.o. kirjassa Deep Thought-nimisen tietokoneen, jonka tarkoitus oli selvittää elämän tarkoitus. Tietokone päätyi miljoonien vuosien jälkeen tulokseen "42", ongelmaksi jäikin vain selvittää enää, mikä oli kysymys
Tuota kautta siitä on tullut myös sellanen "lentävä lause" tietokoneenkäyttäjien keskuudessa. Numeroa 42 käytetään mm. jokaisen TIFF-tiedostotunnisteen headerissa :)
(Se kysymys oli 6*7)
[q]sapeli:
---
Ana-5000:
DJ't ei soita livejä. Livet soitetaan instrumenteilla, setit levyillä.
---
Eli kun esim. tänä sunnuntaina Pulsareissa Pain on Creation ja Luminescent soittavat live-setit, he eivät tule soittamaan olemassaolevia muiden artistien biisejä vaan koko hoito on paikalla soitettua?
[/q]
Kyllä maar. Osa toki saattaa olla jo julkaistuja mut liveissä soitetaan perinteisesti vaan omaa matskua, livenä ^__^
Yks mist sen kans nopeesti kattomalla huomaa on se, et seisooko äijät lavalla dekkien vai syntikoiden, rumpukoneiden ja sekvensserien takana :) Osalla live-artisteista tosin on tunnetusti tapana soittaa DAT-nauhalta keikka ja teeskennellä soittavansa "livenä". Tällaista kutsutaan ammattilaispiireissä "kusettamiseksi" tai "playbackiksi".
nimim. Omia livevermeitä pystyssä pidellyt kun joku äijä teeskenteli soittavansa niitä neljän promillen kännissä.
edit; f,b.
Ja muutenkaan en voi ymmärtää miksi noita pitää näyttää peruskäyttäjille. Ei se nyt ainakaan siistiä ole.
[q]remotion:
Ihmiset aiheuttaaomilla toimillaan kasvihuone ilmiötä joka lisää el nino:n mahdollisuutta ja lisää keskimääräistä lämpötilaa sekä sateita.
[/q]
Tää siis tapahtuu satojen tai tuhansien vuosien syklillä eikä niin, että viime vuoden kaasut aiheuttaa tän vuoden vesisateet.
edit: sen lisäksi koko kasvihuoneilmiön olemassaolosta on mun käsittääkseni olemassa aika paljon erimielisyyttä.
[q]fairi:
mielenkiintosta koska en näe kudoksena muuta kuin ihoa tai arpea
[/q]
There are four basic types of tissue in the human body. These compose all the organs, structures and other contents.
Epithelium - Lines, covers, protects, absorbs and secretes.
Connective tissue - As the name suggests, connective tissue holds everything together. Blood is considered a connective tissue.
Muscle tissue - Muscle cells contain contractile filaments that move past each other and change the size of the cell.
Nervous tissue - cells forming the brain, spinal cord and peripheral nervous system
Sen lisäksi voitaisiin sanoa, että 'kudos' tarkoittaa samaa funktiota suorittavaa orgaanista solujoukkoa.
[q]UnityF:
miksi toisilla ihmisillä naksuu nivelet melkein kokoajan kun ne kävelee tai nousee jne jne ja toisilla taas ei ollenkaan naksu ikinä tai sitten tosi harvoin...
nimimerk. tänään ihmisten naksahtelevia niveliä miettiny..
[/q]
http://koti.mbnet.fi/kurittu/teacher.gif Nivelien naksuminen johtuu nivelpussiin kertyvästä mekaanisesta paineesta, joka vapautuessaan nivelen kääntyessä tiettyn asentoon päästää naksahdusta kuulostavan äänen.
[q]hardikaveri:
mut kyllä mä sanon että tämä sukupolvi mitä jo itse edustan(80) niin on jo mun mielestä paljon kansainvälistyineisempää ja kokoajan parempaan päin
[/q]
Seuraava sukupolvi on aina ja poikkeuksetta vanhempiaan viisaampi
[q]sOuphy:
Miksi ei-absolutisti -ihminen ei voi olla juomatta bileissä/ ylipäätänsäkin juhliessaan ilman,että joku tulee tyrkyttämään viinaa ja kyselemään ns.huolestuneena, että "miksi ihmeessä et juo?!?" ja että "Mikä sulla on??, No joisit nyt, ota, ota , maista, ota!!" ??
Miksi on epätavallisempaa ja kyseenalaistettavampaa olla juomatta kuin juoda alkoholia?
[/q]
Sul on vaan tyhmiä kavereita kun ei kunnioita sun päätöstäs olla juomatta. Sano niille et sun mielestä on ahdistavaa ja loukkaava kun ne tunkee jumalattomia saatananesteitään sun nenäs alle, ja muistuta niitä perikadosta ja turmiolan tommista!
[q]mayah:
Minkä takia jotkut ihmiset "uhkailevat" itsemurhalla ja minkälaisen tyydytyksen he saavat (jos saavat), kun joku puuttuu asiaan tai yrittää auttaa?
[/q]
Se on usein (niinkuin jo mainittiin) äärimmäinen tapa saada huomiota. Tosin sitä ei saa aina sellaiseksi leimata, toisilla itsemurhapuheet kertovat ihan oikeista ongelmista. On aina tapauskohtaista, mistä siinä on kyse. Yleensä itsarilla uhkaileminen muuttuu sitä vakavemmaksi, mitä vanhempi uhkailija on. Jos kyseessä on joku humalainen 12 v. teinityttö, pelkkä hali äidiltä saattaa riittää, jos taas kyseessä on jo parinkympin ehtoopuolelle kääntynyt henkilö, taustalla voi olla vakavia mielenterveyden ongelmia. Yhtäkään itsariuhkausta ei kannata sivuuttaa, vaan keskustella aiheesta k.o. ihmisen kanssa, ja jos on aihetta epäillä että asialle pitää tehdä jotain, suositella kääntymään lääkärin puoleen.
Tollanen veitsen ojentaminen on tosi typerää ja tunteetonta touhua, se voi olla että "vitsi" kääntyy itseään vastaan jos vartin päästä se kaveri löytyy kylpyammeesta ilman pulssia. Oli kyseessä sitten millanen huomiohuora tahansa.
[q]Tres:
FYI: se on monitori, ts. ei TV-viritintä
[/q]
Check. Oikein. TV mädättää aivot.
[q]Karvinen:
mitä tarkoittaa sanat inhimillinen ja pinnallinen?
ei kaikkee voi tietää
[/q]
Inhimillinen = Inhimillisillä ominaisuuksilla varustettu; vastakohta: Epäinhimillinen
Pinnallinen = Pinnallisilla ominaisuuksilla varustettu; vastakohta: Syvällinen
[q]Karvinen:
jos joku sanoo mulle esim. et oon pinnallinen ihminen ja mä kysyn että mikä on pinnallinen ihminen ja tää vastaa että pinnallisilla ominaisuuksilla varustettu ihminen../ei syvällinen... niin eihän tuo vastaus kata sitä minkälainen mä oon... menikö vähä ympäri?? ehkä tänää on väärä päivä ajatella fiksusti...
[/q]
Ehkä tänään on vähän huono päivä tyhmälle huumorille Pinnallinen on ihminen, joka ei kelaile juurikaan materiaaliseen maailmaan kuulumattomia juttuja, eli miettii lähinnä mitä pukisi päälleen ja onko niitä Karl Lagerfeldin paitoja vielä henkkamaukassa, ja jos ei oo niin saiskohan sellasen viidellä kybällä jostain eBaysta. Yleensä pinnallinen ihmine ei jaksa/halua/osaa ajatella mitään, mikä vaatisi hieman abstraktimpaa ajatustoimintaa.
Inhimillisyys taasen kuvailee ihmiselle tyypillistä, myötätuntoista ja ymmärtävää toimintaa. Esim. kiduttaminen on epäinhimillistä, ja toisen lohduttaminen on inhimillistä. Usein termillä "Inhimillinen" kuvaillaan myös ihmisissä piileviä epätäydellisyyksiä ja tyypillisiä ihmisiin liittyviä virheita. Ehkä tarkin mulle mieleen tuleva määritelmä ois "ihmisenkaltainen". Esim. Inhimillinen virhe on sellainen virhe, mitä kone ei tekisi, mutta mihin ihminen usein syyllistyy, mm. unohtelu, väärinarviointi, etc.
(Saa korjata jos meni ihan puihin..)
- « Edellinen
- 1
- ...
- 528
- 529
- 530
- 531
- 532
- ...
- 798
- Seuraava »