Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 443
- 444
- 445
- 446
- 447
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]pinkki:
HV :D
[/q]
*sydän* *pus*. tiedät etten kiusais sua tollain
jone
ok *nauru**nauru*
nyt tiedän
Voiko lävistyskoru tehdä pahojaan ihmisen kropassa sisäisesti nautittuna?
[q]kei:
Miksi seinissä on lukkoja? Vaikka kerrostalojen kiviseinissä? Mihin ne vievät?
[/q]
hyvä kysymys. Pilaanko jotain jos kerron?
[q]Tres:
Eiks nää kaks tavallaan oo vastaus toinen
toisiinsa *täh*
[/q]
Mahdollisesti, mutta jos näin on niin se on mielestäni aika helvetin säälittävää. En sitäpaitsi millään usko että kaikki ihmiset hakevat näitä tyhjäpäisiä kommentteja kuviensa alle. Varsinkaan en usko että edes suurinosa ihmisistä tuntisi olonsa rehellisesti imarrelluksi kun joku sielukas nuorimies/nainen kommentoi hänen kuvansa alle jotain tyyliin hyvä perse, nussitaanko?
Miksi on niin että päivä sen jälkeen kun on ostanut tuote X niin näkee sen kaupassa alennettuun hintaan?
[q]J-Tone:
Voiko juoda viinaa, jos poistettujen viidaudenhampaiden paikalta vuotaa vielä verta? Joutuuko alkoholi suoraan verenkiertoon aiheuttaen suurempina määrinä verenmyrkytyksen?
[/q]
haavoja puhdistetan mm alkoholilla.
Miksi seinissä on lukkoja? Vaikka kerrostalojen kiviseinissä? Mihin ne vievät?
Kissathan tippuu lähes aina jaloilleen. Voileipä tippuu lähes aina niin, että voinen puoli osuu maahan.
Entä jos teippaa/muuten kiinnittää voileivän kissan selkään kiinni ja pudottaa pakkauksen neljännestä kerroksesta alas. Kumpi osuu ensin maahan: kisssan jalat vai leivän voinen puoli?
edit: entä jos kaksi kissaa kiinnitetään selistä kiinni toisiinsa ja pudotetaan ikkunasta pihalle. kumpi kissa tulee jalat edessä maahan, vai tuleeko ne kyljelleen?
[muokattu 16.10.2003 19:11]
[q]kei:
Oliko ensimmäinen kuulento huijausta?
[/q]
Lukaise kirja 'We never went to moon'
[q]PsyGe-Soma:
MIKS KAIKKIA KUKKIA EI SAA KASVATTAA SUOMESSA?`*hmph*
[muokattu 16.10.2003 20:48]
[/q]
Oliskohan silleen, että jotkut kukkalajit tuovat mukanaan tietynlaisen bakteerikannan, jota esim. hyönteiset voivat levittää. Tämän johdosta Suomalaiset kukat saattaisivat kuolla.
En tiedä mitään varmuutta, mutta näin voisi vähän veikata.
Tässäkin hyvä linkki lähinnä teknisiin tyhmiin kysymyksiin:
http://www.howstuffworks.com/
[q]accule:
noihin kysymyksiin vastaa evoluutio ja luonnonvalinta jne jne, ja sen vastaus taitaa olla liian pitkä tässä kirjoitettavaksi. ja toisaalta liekö toi alkuperäinen kysymyskin enemmän luonteeltaan retorinen...*hymy*
[/q]
Ei siihen kysymykseen vastaa evoluutio ja luonnonvalinta, miksi me ihmiset ollaan kehitytty.
[q]ella_:
---
Jone:
Miten se sääli niitä auttaa? Apua tarvitsevia tulee auttaa, mutta ei säälistä.
---
tosin kai se on jollakin tapaa se sääli mikä laukaisee ihmisen halun esimerkiksi lahjoittaa keräyksiin ?
[/q]
Olen pahoillani puolestasi jos noin on sun kohdallasi. En vielä muista lahjoittaneeni kertaakaan rahaa niihin kohteisiin, joihin sitä lahjoitan sen takia, että olisin tuntenut sääliä. Lähinnä tunnen lahjoitusta tehdessäni (en muuten juuri anna rahaa varsinaisiin keräyksiin, vaan otan itse selville niiden kohteiden avustustilit, joihin haluan resurssieni mukaan suhteellisen vähäistä apuani kulloinkin kohdistaa) tarvetta auttaa niitä, joilla asiat ovat milloin mistäkin syystä huonommin kuin itselläni.
Eläinsuojelun kanssa tekemisissä olevat organisaatiot ovat mun listallani kärjessä ja jos joku tuntemus lahjoitukseen liittyen tulee pinnalle, niin se on suunnaton ärtymys (toisinaan jopa viha) niitä mulkvisteja kohtaan, jotka kohtelevat puolustuskyvyttömiä luontokappaleita niin päin helvettiä, että eläinsuojelua tarvitsee edes ylipäätään olla järjestö- ja viranomaistasolla olemassa. Mielestäni koko prosessiin ei liity sääliä, lähinnä velvollisuudentuntoa.
Sääli on IMO jotain, jota tuntemalla koitetaan paikkailla omaa huonoa omaatuntoa tjsp. Kerran muistan näin tehneeni; Muutama vuosi sitten joulun kieppeillä olin Alkossa ostoksilla ja ostettuani n. 100e arvosta kaikenlaista kassan jälkeen vastaantullut SPR:n keräyslipas kädessä liikkunut henkilö sai mut tuntemaan itseni niin huonoksi ihmiseksi kilisevän säkkini kanssa, että ihan silkan huonon omantunnon takia tein lahjoituksen. Jälkeenpäin ajatellen se oli väärä motiivi, joskin ihan hyvä sinänsä että tuli lahjoitettua edes sen takia.
-
Eräs ystäväni lahjoitti ainakin taannoin (en ole ollut hetkeen yhteydessä) vielä kymmenyksen nettotuloistaan apua tarvitseville ja hän perusteli asian yksinkertaisen raamatullisesti auta avun tarpeessa olevaa ja sinuakin autetaan kun apua tarvitset. Ehkä hieman naivistisesti, mutta mielestäni ihan hyvin ajateltu kuitenkin. Auttaminen ei siis tuolloinkaan tapahtunut säälistä, vaan automaation omaisesti; ystäväni piti sitä itsestäänselvyytenä.
[q]Puistokemisti:
Eli jos mä säälin niitä, niin mun ei pidä auttaa. Koska mun apuni tulisi silloin säälistä, vai?*ding*
Entä jos mä siltikin autan niitä, tekeekö se mun avusta vähemmän tarpeellisen koska olen auttanut säälistä? Ja entäs ne ihmiset joita ei voi auttaa? Pitääkö mun silloin olla säälimättä? Tekeekö se musta kylmän, vai jotain muuta?
[/q]
Ei, auta vaikka säälistä jos niikseen tulee. Auttaminen on aina hyvä, mutta kuten yltä voit lukea, IMO sääli on hilppasen huono motiivi auttamiseen. Apu tulee varmasti tarpeen, mutta tietyissä tilanteista avustasi varmaan jopa kieltäydyttäisiin ja suututtaisiin jos kertoisit syyksi auttamisentarpeeseesi säälin.
Ketä on ne ihmiset, joita ei voi auttaa ja tarvitsevatko vain ihmiset mielestäsi apua?
[q]Puistokemisti:
Esim, jos mä vaikka säälin sua, mut sua ei voi auttaa. Se että säälinkö sua vai en, ei sua hetkauta.
[/q]
Jos olisin oikeasti avun tarpeessa, muttet voisi auttaa (en voi suoraan juuri tällä hetkellä kuvitella moista tilannetta), niin olet kyllä väärässä siitä, etteikö säälisi (näkyvä sellainen) hetkauttaisi mua. Se vituttaisi mua.
[q]Puistokemisti:
Mutta itse saatan ajatella että koska tunnen sääliä sua kohtaan, niin en ehkä olekkaan paha ihminen koska tunnen jotain. Ei sääli ole sairaus, se on ihmisen keino kertoa itselleen että vaikka et voikkaan auttaa ei se tarkoita että olisit tunteeton.
[/q]
Eli kuten yllä kuvailin, säälimällä muita lohdutetaan lähinnä itseä? Aika itsekkään kuulloista ja voisikin miettiä, onko itsekkäiden yksilöiden syytä tuntea itsensä huonoiksi/pahoiksi ihmisiksi. Mun maailmassani itsekkyyden voi monissa tilanteissa klasifioida sairaudeksi, mutta tästä saa tietysti olla montaa mieltä.
[q]Puistokemisti:
Ihme sana semmosenaankin, sääli? Säälittävää? Säälistä? Ei voi kuin sääliä?
[/q]
Sääli-sana ei ainakaan mussa herätä mitään positiivisia mielikuvia.
-
Auttamiseen liittyen muuten mielenkiintoinen juttu 12-vuotiaasta tytöstä ja avuliaista laitapuolen kulkijoista eilisessä Hesarissa.
[muokattu 20.11.2003 07:59]
Kyllä mä kanssa kallistun sen puoleen, että tee uuttuu paremmin kuumaan veteen... Jos teepussia koittaa liottaa haaleaan veteen siinä kestää paljon pidempään, mikä taas aiheuttaa jo teen kitkeröitymisen. Lisäksi teehen syntyy sellaista inhaa vaahtoa pinnalle jos vettä ei ole ensin kiehutettu
ps. 100 astetta ei vielä edes tapa kovin tehokkaasti bakteereja.
[q]Avernian:
---
Hyzenthlay:
mut suklaaseen ei saa koskea. Se on myrkkyä
---
Höpö höpö.
Vain vaaleat suklaat on myrkkyä
Tai ainakin pahaa ja pahasta.
[/q]
no onhan suklaassa jotain hyvääkin (en nyt muista mitä, olisko ollut flavonoideja). Mutta rasvaa n. 30%, eli sama kuin söisi lusikalla margariinia purkista. Eli varma tapa saada naama kauhean näköiseksi ja laardia vatsaan
miks nuudeleitten pitäs ees olla alennuksessa kun ne on muutenkin niin halpoja?
[q]Puistokemisti:
---
typ0:
---
terraluna:
Miksi kaikki vanhat muistot unohtuu kun tulee uusia?
---
ne ei oikeestaan unohdu mutta aivot tallentavat uudet muistot ns lähimuistiin ja ne jotka on vanhempia ne siirtyy siihen toiseen muistiin jota ei niin paljoa käytetä ja näin ollen syntyy fiilis et ne unohtuu tai jotain =D
---
itseasiassa aivot tosiaan poistaa osan muistoista, lähinnä hyödyttömimmät. Sen takia että aivoissakaan ei ole muistikapasiteettia loputtomasti jaella.
[/q]
eihän tuo voi pitää paikkaansa xD älä nyt kaada mun hienoo teoriaa
okei.... jotkut saa kyl kiksei mitä omituisimmista asioista...
[q]¦):
Miksi ihminen muistaa paljon enemmän juuri niitä ikäviä muistoja sekä noloja ja muutenkin vaikeita muistoja kuin taas niitä ilosia ja mukavia niin vähän?
tää ihmisen valikoiva muisti on mun mielestä vähän Wierd
[/q]
se johtuu siitä et ne jää paremmin mieleen,jostain syystä.. otetaan esim. oot menossa kauppaan ja jostain kumman syystä sun housut juuttuu kiinni ostoskärryihin ja kun yrität tempoo ittees pois niin liukastut kaupan siivoojan lattialle jättämään rättiin ja sun housut repee arseen kohalta,kaiken lisäks sul on päälläs vaan lyhyt t-paita etkä voi peitellä itteäs,sit kun lähet kaupasta huomaat et sun pyörä on pöllitty ja kotimatkalla joku spurgu kähmii sua ja epähuomios yrjöö sun päälles sit huomaat et avaimet on jääny himaan ja kännykästä akku loppu etkä voi soittaa huoltomiehelle tai jotain..mä melkeen voisin luulla et tollasen muistaa paremmin ku sen et ainii,vuonna 1998 kesällä kävin yks päivä kaupas ostaa tonnikala purkin ja banaanijugurttii ja sit menin kotiin
[muokattu 14.11.2003 10:44]
- « Edellinen
- 1
- ...
- 443
- 444
- 445
- 446
- 447
- ...
- 798
- Seuraava »