Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 419
- 420
- 421
- 422
- 423
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]onni3mk, 31.1.2009 23:33:
---
wiwi, 30.1.2009 20:16:
Kiitsa. Ei mulla kyllä ole univelkaa, oon viime aikoina saanu usein nukkua niin paljon ku nukuttaa. Jos yritän nousta aikasemmin, on pää ihan jumissa, voimat pois ja ankee olo. Tätä on kestäny viime alkusyksystä asti - en mä aikaisemmin ole nukkunut paljon. Vaikka toisaalta suuri unentarve selittäisi miks nukuin abt puolet yläaste- ja lukioajasta. :D
---
Voi myös johtua siitä, että nukut liikaa. Tai ei mulla mitään tieteellistä näyttöä tähän oo, mut mua ainakin saattaa väsyttää vaan enemmän, jos nukun vaikka viikonkin joka yö joku 12h.
[/q]
Mul on sillee, et jos nukun liikaa ja erityisesti jos nukun pidempään kuin parina edellisenä päivänä, niin tulee tosi kamala olo. Päätä särkee, oksettaa ja yleisesti vaan blaah. Ei sovi liika nukkuminenkaan :S
Kun yritän ladata Firefoxilla tuolta chartseista jonkun mixin, klikkaan oikeanpuoleisella Kuuntele-linkkiä ja avautuvasta laatikosta Tallenna kohde levylle niin minkä takia se alkaa lataamaan sitä .php-tiedostona eikä mp3:na kuten aiemmin? Ja mistä tämän saa muutettua?
[q]Timce, 14.3.2009 09:09:
---
hemuz, 14.3.2009 08:52:
Mulla on tollaset Sony MDR-NX1-kuulokkeet ja aina tosta toisesta häviää se korvatyyny. Saako niitä ostaa jostain erikseen, vai pitääkö ostaa kokonaan uudet kuulokkeet?
---
Olisko tuolla.
http://www.amazon.com/Sony-MDR-NX1-Replacement-Silicone-Tips/dp/B00158SZ4O
[/q]
No ainakin. Kiitos!
Luulis et olis jossain kaupan hyllyllä. En oo varmaan ainut tän ongelman kanssa.
Prismassa en äkkivilkaisulla nähnyt :( .
Vaikkei nyt hirveästi vastauksia tuukkaan,niin kysyn nyt silti.
Jos ajatellaan aikaa äärettömän terävänä kartiona ja tiputat kvarkin siihen, niin sehän ei osu kärkeen, vaan jää siihen tukkoon äärimmäisen lähelle kärkeä. Jos kvarkkiin sen jälkeen vedetään halkaisijan kohdalta viiva, niin onko se halkaisija ajan alku? (koska aika menettää paikallaan olevassa kappaleessa merkityksensä) Mitä jää kärkeen? Onko kvarkki silloin puoliksi pois aika-avaruudesta? (tai siis oikeastaan hieman keskikohdan jälkeen taitaisi sitten aika pyähtyä, eli kvarkin oma energia ei riittäisi kvanttitilaan.)
Vaikka olisikin sitä pienempiä hiukkasia, niin nekään eivät osu kärkeen. Aina jää hieman 'tilaa'.
???
Voisiko jäljelle jäänyttä tilaa sanoa kvantti-ulottuvuudeksi?
EEEEE: Kappas. Tiede-sivuilta voi kysyö suoraan asiantuntijoilta. Toivottavasti ne vastaa..
Oikeaan silmäluomeen ilmestyi elohiiri. Miten siitä pääsee eroon?
[q]sapeli, 19.3.2009 11:13:
---
http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asiointi_ja_lomakkeet/lomakkeet/maist_vrk_1_38a/index.html
---
Eli siis maistraatin sivuilta ei löydy näitä tietoja?
[/q]
Älä nyt sami oo tollanen, löytyy löytyy.
Nimiasiat, lomakkeet, llmoitus alaikäisen lapsen kutsumanimestä väestötietojärjestelmään
Itse lomake vaan sijaitsee toisella sivulla.
[q]Freja, 14.3.2009 10:13:
---
Timce, 14.3.2009 09:52:
---
Mul oli elohiiri joskus viikkoja. Se kai kyllästyi, siten siitä pääs eroon.
[/q]
Kiitos neuvosta.
[q]astaroth, 14.3.2009 10:25:
---
Timce, 14.3.2009 09:52:
---
itselläni on ollut tapana tunkea kaulin perseeseen. ei ajattele enää elohiirtä
[/q]
Kiitos neuvosta.
Nyt on sitte kaulin perseessä muutaman viikon.
[q]Android, 16.5.2007 11:47:
Tarkoitin, että saako se nimenomainen ryhmä, jolla se pyhä päivä on, vapaata.
[/q]
Ei saa. Suomessa mennään suomalaisen kalenterin mukaan, ja se sisältää osittain kristillisiä ja osittain valtiollisia pyhäpäiviäm, jolloin töistä on vapaata. Muiden uskontokuntien pyhäpäivät eivät oikeuta pitämään vapaapäiviä, ilman erillistä sopimusta työnantajan kanssa.
hei mä tarvin nyt apua joltain järkevältä nörtiltä.
Mul on kotisivut, mitkä haluaisin pyhittää keikkavalokuvauksilleni. Satun nyt kuitenkin olemaan niin urpo, etten osaa tehdä mitään nättiä kuvaindeksiä sinne, joten tarvisin apua.
Inhoan sitä perus kuvaindeksiä, mis näkyy vaa kuvan nimi - haluisin jotain sellaista, missä näkyy pieni osa kuvasta (tai pienempi versio koko kuvasta), ja sitä klikkaamalla aukeaisi nätisti (joko uuteen ikkunaan tai sitten ..no, jotain) koko kuva.
Käytössä kotona Dreamweaver.
Kysykää lisää jos ette ymmärtäneet pointtiani ja auttakaa mua, pliis. :D
Terveisin nimimerkki "olen henkisesti blondi".
[q]sapeli, 16.3.2009 23:15:
Selailen tässä nyt näitä maistraatit.fi-osoitteen sivuja ja olen nimiasioiden lomake-sivulla - en tästä kyllä vieläkään löydä lomaketta lapsen nimen antamiseen. Löytyy kyllä lapsen nimimuutoksen lomake tai ilmoitus lapsen kutsumanimestä. Myöskään nimiasioiden vasemman laidan optioista ei löydy ristimistä/lapsen nimeämistä.
Mitä kautta löysit lomakkeen maistraatit.fi-sivustolta?
[/q]
Etsit vaan väärällä nimellä.
http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asiointi_ja_lomakkeet/lomakkeet/maist_vrk_1_38a/index.html
Se on lapsen kutsumanimen ilmoittaminen järjestelmään.
[q]Freja, 19.3.2009 10:51:
haluisin jotain sellaista, missä näkyy pieni osa kuvasta (tai pienempi versio koko kuvasta), ja sitä klikkaamalla aukeaisi nätisti (joko uuteen ikkunaan tai sitten ..no, jotain) koko kuva. [/q]
Jos saitti tukee flashia, niin simpleviewer on hyvä ratkaisu:
http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/
[q]Umbala, 19.3.2009 10:57:
Etsit vaan väärällä nimellä.
Se on lapsen kutsumanimen ilmoittaminen järjestelmään.
[/q]
Kun tekee oikeasta kaakaosta (sokeriton, esim. joku van houtten tms.) alkoholipitoisen drinkin, niin pitääkö siihen kaakaojauhe + maito sekotukseen lisää sokeria, kuten normaalisti kaakaota tehdessä? Vai peittääkö alkoholi (esim. minttu) ja kermavaahto, jota tulee juoman päälle, kaakaon happaman ja epämakean maun?
[q]Lyylikki, 18.11.2008 15:42:
---
LiiNa, 18.11.2008 15:13:
Osaiskohan joku kertoo mulle, kuuluuko mulle nyt tänä talvena jonkinnäkönen talviloma? Aika tarkalleen vuoden oon ollu nykysessä työssäni ja ihan kokoaikanen ja vakkari olen. Noudatetaan vissiinkin kaupan tes:iä..
---
Tuskin kuuluu.
Ensimmäisenä työssäolo/lomanmääräytymisvuotena saat normisäännöstöjen mukaan 2 pv lomaa/kuukausi. Jonka jälkeen 2,5 pv/kk. Lomanmääräytymiskausi siis 1.4.-31.3.
...
[/q]
Ok, huoh, näin vähän ajattelinkin
Ostin äsken kaupasta ison paketin Aamupala-juustoa ja just kun olin paketin avannu (en syöny yhtään), huomasinkin että siinä juustossa on tänään parasta ennen. Kuitin heitin tietenkin menee jo kaupassa... Kannattaako mun siis ees yrittääkkään mennä valittaa siitä, ilman sitä kuittia??
[q]whispering, 23.9.2008 10:47:
Saako hyla maito purkkeja pistää taloyhtiön pahvinkeräykseen? Niitä saa pistää sellaseen maitotölkki keräykseen ja kartonkikeräykseen, mutta ei aaltopahvikeräykseen. Kahdesta jälkimmäisestä käytetään nimitystä pahvikeräys ja molempiin saa pistää samoja asioita (paitsi noita hyla purkkeja joissa on joku metallipinnoite sisällä)
Onko ekologisesti kannattavampaa ostaa oma pesukone, vai käyttää taloyhtiön konetta?
Entä onko astianpesukoneella ja käsintiskauksella huomattavia eroja kulutuksen kannalta?
[/q]
Lajitteluopas löytyy tosta http://www.ytv.fi/FIN/jatehuolto/lajittelu/kodeissa/
Siellä kerrotaan hyvin, mitä saa laittaa mihinkin ja mitä ei.
Ekologisesti kannattavampaa on käyttää astianpesukonetta, kuin pestä käsin, mutta VAIN jos kone on pistetty ihan täyteen tavaraa. Muutoin käsinpesu kannattavampaa.
Mulla on tollaset Sony MDR-NX1-kuulokkeet ja aina tosta toisesta häviää se korvatyyny. Saako niitä ostaa jostain erikseen, vai pitääkö ostaa kokonaan uudet kuulokkeet?
[q]Umbala, 19.3.2009 11:23:
---
sapeli, 19.3.2009 11:13:
---
---
---
Älä nyt sami oo tollanen, löytyy löytyy.
Nimiasiat, lomakkeet, llmoitus alaikäisen lapsen kutsumanimestä väestötietojärjestelmään
Itse lomake vaan sijaitsee toisella sivulla.
[/q]
http://fi.wiktionary.org/wiki/kutsumanimi
Kai se tuo lomake kuitenkin on, ihmettelinkin että miksi väestötietojärjestelmään täytyisi ilmoittaa lapsen kutsumanimi...
[q]duvin, 13.6.2007 09:07:
Ei se nyt ihan noin mene. Lähes kaiken tavaran tilaaminen EU-maista on mahdollista - mutta:
[/q]
No mielestäni kysymykseen (meneekö tullista läpi) riittää vastaukseksi että kyllä menee. Tietenkään ei kannata tilata kaikkein hämärimmästä postimyyntipuljusta, niillä tuskin on veroedustajia hommattuna Suomessa. Suurimmilla kuitenkin on, ja alkoholia pystyy tilaamaan ihan kotiovelle sillä hinnalla joka netissä on mainittu.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 419
- 420
- 421
- 422
- 423
- ...
- 798
- Seuraava »