Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Nyt kaikki sfici-spedet huomio. Haussa on eräs sarja, jota näytettiin ylella muutama vuosi takaperin ja olipa se ilmeisen suosittukin.
Muistan niitä ensimmäisiä jaksoja katsoneeni ja mieleeni jäi, että näissä oli jotain "marsilaisia", joita vastaan ihmiset olivat sodassa.
"Marsilaiset" olivat kehittäneet prototyypin uudesta hävittäjäaluksesta, joka teki tuhojaan aina, kun ilmestyi näkyviin ja tätä alusta yritettiin sitte porukalla tuhota, mutta telluslaiset olivat aina ottavana osapuolena.

Muistaakseni elokuvakin on tekeillä, ellei olla jo tehty.

Kun menen Australiaan, niin pitääkö mulla
a) olla rokotekorttini mukana?
b) olla lääkkeitteni reseptitkin mukana, vai riittääkö alkuperäispakkauksessa oleminen?

[q]
papana, 29.1.2009 20:14:
Minkälaisia lämpötilaeroja tai siis miten pieniä sellaisia ihminen pystyy aistimaan?

Karski, 30.1.2009 13:29:

Ei kovin pieniä, ja riippuu hyvinkin paljon yksilöstä
ja aistivasta ruumiinosasta. Meidän elimistö on pikemminki
virittyny lämpötilaerojen kompensoimiseen kuin niiden
havaitsemiseen, minkä voi havainnollistaa aistimalla
ensin saunan kuumuutta, sen jälkeen käymällä avannossa
ja sitten taas saunomalla. Lisäksi on eroa siinä minkälaisen
kohteen lämpötilöeroja aistitaan. Ilman lämpötilaerojen
aistiminen on hankalampaa kuin esim. kahden eri nesteen
lämpötilaerojen aistiminen, mm. sen takia että pienetkin
ilmavirtaukset vääristävät lämmön kokemista. Virtaava
lämpimämpi ilma saattaa tuntua viileämmältä kuin tyyni
mutta viileämpi ilma. Tämä johtuu siitä että lämmön haihtuminen
iholta aiheuttaa lämpimän ilman kerroksen, jonka ilmavirtaus
hajottaa, mutta joka tyynellä vaikuttaa ilman lämpötilan kokemiseen
todellista lämpimämpänä.
------
[/q]

Tuhannet kiitokset aivan mielettömän loistavasta ja tyhjentävästä vastauksesta!
Olinkin pohdiskellut juuri noita ilmasta aistittavia lämpötilaeroja tuijotellessani kynttilöitä kotona, sellasta se on se elämä ilman tv:tä...

Onko asuntojen vuokrasopimuksissa mitään "lakisääteistä" irtisanomisaikaa vuokralaisen osalta jos ei sitä vuokrasopimuksessa ole mainittu?

[q]kotivalo, 19.12.2008 21:10:
koska yksin on muutenkin parasta lähtee liikenteeseen...
Ei tartte vääntää kättä siitä mihin paikkaan mennään tai muuta vastaavaa ikävää...
Mielipiteeni voi toki johtua myös siitä, että suurin osa kavereista omaa täysin vastakkaisen musa / menomesta maun mitä itse...
[/q]
Noinhan tuo menee valitettavan usein.

koska yksin on muutenkin parasta lähtee liikenteeseen...
Ei tartte vääntää kättä siitä mihin paikkaan mennään tai muuta vastaavaa ikävää...
Mielipiteeni voi toki johtua myös siitä, että suurin osa kavereista omaa täysin vastakkaisen musa / menomesta maun mitä itse...

[q]laeski^, 12.9.2009 23:19:
minne vesi häviää?

eli vettä ei saa turhaan tuhlata/valuttaa tiskatessa, hampaita pestessä yms.
mutta mitennii tuhlata, vesi tulee jostain, esim päijänteestä, peset hampaita ja valutat vettä siinä samalla, kyllähän se periaatteessa on tuhlaamista jos lorottaa vettä viemäriin siin samal.
mutta meneehän se vesi putkii pitkin jonnekki vedenpuhdistuslaitokselle ja sieltä mereen, josta se taas haihtuu ilmaan ja jossainvaihees sataa alas taas johonki mereen tai järveen, kiertokulun alkuun.
eli siis miten vesi muka tuhlaantuu tai menee hukkaan jos sitä valuttaa turhaan.
[/q]

Ei mun tietääkseni suomessa voi vettä "tuhlata", toisinku esim jossain ämöriikassa jossa kuivilla alueilla on oikeesti pula vedestä. Veden puhdistus ennen hanaan tuloa ja ennen mereen / järveen menoa, sekä sen veden lämmitys taasen saastuttaa jonkin verran.

Jos kuohukerma on vaahtoutuvaa ja jos Flora Vanilla on vaahtoutuvaa, niin miksi niiden sekoitus ei vaahtoudu???

On noita sivuja jo sen verta oaljon tullu tähän topicciin etten suoraan sanottuna viitsinyt rueta etsimään tätä seuraavaa kysymystä jos sitä on edes ollenkaan esitetty... ...eli siis:

Miten menee se matemaattinen kaava jolla lasketaan se kilometrimäärä jolloin dieselauto tulee taloudellisemmaksi kuin bensiinikäyttöinen?*ding*

Tässäpä muutama...

*Jos kuristat smurffia, minkä väriseksi sen kasvot muuttuvat?

* Mitä teet jos näet uhanalaisen eläimen syövän uhanalaista kasvia?

* Miksei kissanruoka ole hiiren makuista?

* Jos harrastat seksiä auton takapenkillä ja käytät turvavyötä, onko se turvaseksiä?

* Mikseivät lampaat kutistu sateella?

* Jos sanon että valehtelen aina, valehtelenko silloin?

* Miten lumiauran kuljettaja pääsee aamulla töihin?

* Jos ajat valon nopeudella, mitä tapahtuu kun sytytät ajovalot?

* Mikä on pimeyden nopeus?

* Miksi kamikaze-lentäjät käyttävät kypärää?

* Jos kuuro viittoo kirosanan, peseekö äiti hänen kätensä saippualla?

* Jos tefloniin ei tartu mikään, miten se saadaan kiinni paistinpannuun?

* Jos liimaa voileivän kissan selkään ja tiputtaa sen kolmannesta kerroksesta, laskeutuuko kissa jaloilleen vai voileipä voipuoli alaspäin?

* Onko synonyymille synonyymia?

* Miksi kuolemaantuomitun neula sterilisoidaan, kun hänelle annetaan myrkkypistos?

* Jos pikaliima kiinnittää mitä vain, miksei se kiinnity tuubin sisälle?

* Mistä tietää että näkymätön muste on loppu?

* Mihin lumen valkoinen väri joutuu kun lumi sulaa?

* Miksei puhelin ole koskaan varattu kun soittaa väärään numeroon?

* Jos rakkaus on sokeaa, miksi seksikkäät alusvaatteet ovat niin suosittuja?

* Jos jäniksenkäpälä tuottaa onnea, mitä jänikselle tapahtui?

* Miksi kutsutaan kahvitaukoa teetehtaassa?

* Miksi kaukosäädintä painetaan kovempaa kun patterit ovat lopussa?

*ding**nauru*

Kun esim. Helsingissä kadulla x on siirtokehoitus kunnossapidon (harjauksen) takia tiettynä ajankohtana ja henkilö x ei sitä huomaa ja pysäköi autonsa onnellisena kadun varteen kun on vaivalla saanut parkkipaikan etsimisen päätökseen. Samalla kun henkilö x on hoitamassa asioitaan niin auto hinataan 100m kadulle y ja pyyhkihän sulassa on ilmoitus siirtomaksun perimisestä auton omistajalta, niin minkähän suuruinen tämä maksu mahtaa olla? Siis tätähän ei tapahtunut minulle tänään..

[q]Timce, 6.4.2009 23:21:
Nyt kaikki sfici-spedet huomio. Haussa on eräs sarja, jota näytettiin ylella muutama vuosi takaperin ja olipa se ilmeisen suosittukin.
Muistan niitä ensimmäisiä jaksoja katsoneeni ja mieleeni jäi, että näissä oli jotain "marsilaisia", joita vastaan ihmiset olivat sodassa.
"Marsilaiset" olivat kehittäneet prototyypin uudesta hävittäjäaluksesta, joka teki tuhojaan aina, kun ilmestyi näkyviin ja tätä alusta yritettiin sitte porukalla tuhota, mutta telluslaiset olivat aina ottavana osapuolena.

Muistaakseni elokuvakin on tekeillä, ellei olla jo tehty.
[/q]

Ei kyl ihan osu kuvaukseen, mutta heitän villinä arvauksena seuraavan:

Earth - Final Conflict?

http://en.wikipedia.org/wiki/Earth_Final_Conflict

edit2: t: Kihvi-Spete

[q]mange, 27.9.2006 17:47:
Korvaat sen 'kuuntele.php' tekstin tilalle setin nimen, esim. 'djsetti.mp3'.
[/q]

Noin mä kokeilin tossa aiemminkin, silloin se latasi sen *.mp3.php ..nyt kokeilin niin rupesi lataamaan.mp3

tuo taisi olla suomennettu nimellä Tehtävä: Maa ja esitettiin ihan nelosella tms mainoskanavalla.

tuosta innostuneena, haussa on jo vanhempi sarja, jota ilmeisesti tehtiin vain yksi tuotantokausi (tai ainakin vain yksi näytettiin Suomessa). mutta siinä lähetettiin retkikunta uudelle planeetalle, pääosassa oli porukan lääkäri jolla oli sairas poika. siellä oli kaikenlaisia otuksia, mm. maan alla eläviä, jotka katosi aina hiekan sisään ja tuo poika jotenkin kommunikoi niiden kanssa.
olisikohan tämän sarjan nimi jonkun muistissa ja löytäisiköhän sitä mistään...

Miks mistään ei löydy sellasta sohvapöytää minkä tahtois? Kaikissa on vaan jotain vikaa - ne on väärän kokoisia, -värisiä tai muuten vaan tyhmiä. Tyhmää.

Mä vaan haluisin jonkun mukavan sohvapöydän

[q]wiwi, 30.1.2009 20:16:
Kiitsa. Ei mulla kyllä ole univelkaa, oon viime aikoina saanu usein nukkua niin paljon ku nukuttaa. Jos yritän nousta aikasemmin, on pää ihan jumissa, voimat pois ja ankee olo. Tätä on kestäny viime alkusyksystä asti - en mä aikaisemmin ole nukkunut paljon. Vaikka toisaalta suuri unentarve selittäisi miks nukuin abt puolet yläaste- ja lukioajasta. :D
[/q]

Voi myös johtua siitä, että nukut liikaa. Tai ei mulla mitään tieteellistä näyttöä tähän oo, mut mua ainakin saattaa väsyttää vaan enemmän, jos nukun vaikka viikonkin joka yö joku 12h.

[q]tir, 6.4.2009 23:34:
tuo taisi olla suomennettu nimellä Tehtävä: Maa ja esitettiin ihan nelosella tms mainoskanavalla.

tuosta innostuneena, haussa on jo vanhempi sarja, jota ilmeisesti tehtiin vain yksi tuotantokausi (tai ainakin vain yksi näytettiin Suomessa). mutta siinä lähetettiin retkikunta uudelle planeetalle, pääosassa oli porukan lääkäri jolla oli sairas poika. siellä oli kaikenlaisia otuksia, mm. maan alla eläviä, jotka katosi aina hiekan sisään ja tuo poika jotenkin kommunikoi niiden kanssa.
olisikohan tämän sarjan nimi jonkun muistissa ja löytäisiköhän sitä mistään...
[/q]

Tais olla ihan simppelisti Earth 2 nimellä

http://en.wikipedia.org/wiki/Earth_2_(television_series)

[q]Optik
Ei kyl ihan osu kuvaukseen, mutta heitän villinä arvauksena seuraavan:

Earth - Final Conflict?

http://en.wikipedia.org/wiki/Earth_Final_Conflict

edit2: t: Kihvi-Spete
[/q]

Ei oo kyllä tuo. Tämä sarja oli muistaakseni gloobalistikin hittisarja.

[q]Vampyrella, 29.9.2009 18:54:
Tää ei oo tyhmä kyssäri, mutta:

Tietääkö joku mistä saisi tyttöjen / naisten skeittikenkiä, mielellään Etnies (on sopivan leveät)? Oon kiertäny jo kaikki stadin skedeliikkeet läpi tuloksetta, ja bongaamani jenkkiläiset nettikaupat ei toimita jenkkien ulkopuolelle. 4 v palvelleissa kenkuissa pohjassa reiät, pakko hommata uudet. :/
[/q]

http://kauppa.olohuone.eu

Etniesejä ei löydy, mutta Vansia, DC:tä, DVS:ää ja Gravisia kyllä.

Jostain syystä naisten varsinaisia skeittikenkiä löytyy Suomesta kamalan huonosti (tiedän kun oon ollut mukana metsästämässä) vaikka skeittimerkkien muita kenkämalleja taas sit on kyllä tarjolla reippaastikin.

[q]pirpeli, 5.9.2007 12:50:
---
crissy, 5.9.2007 12:46:
kertokaa ny joku et onko Timbalandin biisis "The way I are" niin jotain kieliopillisesti pieles....
---

No kyl siltä näyttäs. "The way I am" ois kai se oikee..Tai "The way we are". Onkohan se sekasi?
[/q]
I might be schizophrenic but I´m also Jesus.

O