Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Saaks bileisiin ottaa juomarepun?

[q]daffy, 17.3.2007 11:40:
Mulla on tollanen purnukka täynnä pikkukolikoita jota oon tyhjennelly vuosien varrella lompakosta. Jos vien ton nyt pankkiin ni laskeeko ne kiltisti sen summan ja laittaa mun tilille / antaa seteleinä vai voiko ne velottaa siitä jotain palvelumaksua tai kieltäytyä ottamasta vastaan?
[/q]

Pankista löytyy kolikko-automaatti, johon pistät ne kolikkosi. Kone laskee ne puolestasi ja siirtää ne tilillesi. (Kunhan olen ensin iskenyt pankkikorttisi kyseiseen koneeseen.)

[q]LiiNa, 22.9.2008 14:29:
Ostin äsken kaupasta ison paketin Aamupala-juustoa ja just kun olin paketin avannu (en syöny yhtään), huomasinkin että siinä juustossa on tänään parasta ennen. Kuitin heitin tietenkin menee jo kaupassa... Kannattaako mun siis ees yrittääkkään mennä valittaa siitä, ilman sitä kuittia??
[/q]

ei. tosin jos ostit stockalta niin sit kannattaa :P

[q]LiiNa, 22.9.2008 14:29:
Ostin äsken kaupasta ison paketin Aamupala-juustoa ja just kun olin paketin avannu (en syöny yhtään), huomasinkin että siinä juustossa on tänään parasta ennen. Kuitin heitin tietenkin menee jo kaupassa... Kannattaako mun siis ees yrittääkkään mennä valittaa siitä, ilman sitä kuittia??
[/q]

Kyl se voi onnistua vaihto samaan tuotteeseen...

*hmph*[q]wiwi, 19.9.2008 23:54:
Onko jotain haittaa siitä, että nukkuu mahallaan?

[/q]

Kahteen vikaan tulikin jo vastaus, mutta ekaan ei. Ei siitä suoranaisesti ole haittaa, mutta maha-asento kerää nestettä raajoihin "normaalia enemmän". Esim silmäpussit ovat näkyvämmät jos nukkuu mahalleen.

Kuten minä teen ja sen kyllä huomaa...

[q]Wolverine, 22.9.2008 14:30:
---
LiiNa, 22.9.2008 14:29:

---

ei. tosin jos ostit stockalta niin sit kannattaa :P
[/q]

Kyllä kannatti. Harmi vaan, ettei ollu stockalta ostettu..

Saako hyla maito purkkeja pistää taloyhtiön pahvinkeräykseen? Niitä saa pistää sellaseen maitotölkki keräykseen ja kartonkikeräykseen, mutta ei aaltopahvikeräykseen. Kahdesta jälkimmäisestä käytetään nimitystä pahvikeräys ja molempiin saa pistää samoja asioita (paitsi noita hyla purkkeja joissa on joku metallipinnoite sisällä)

Onko ekologisesti kannattavampaa ostaa oma pesukone, vai käyttää taloyhtiön konetta?

Entä onko astianpesukoneella ja käsintiskauksella huomattavia eroja kulutuksen kannalta?

Mielenrauhan säilyttämiseksi pakko kysästä: laitoin käsidesiä ja koira nuolas sen jälkeen kättä, voiks se olla koiralle vaarallista? Google ei osannut auttaa, buu.

[q]opmdevil, 11.5.2007 12:51:
Siis, minkä vuoksi moottoripyöräni houkuttelee vääränlaisia naisia. Vääränlaisilla tarkoitan vanhoja. Viikon sisään on kaksi naista (vanhaa, siis) tullut pihalla juttelemaan, että mulla on muka todella siisti moottoripyörä ja sillä on varmaan mukava ajella jne jne. Nuorin taisi olla jotain 45 ja vanhin sitten varmaan jotain 65. Enemmänkin toivottavaaa olisi, että naiset olisivat olleet 25 tai 30 akselilla. Mitä minä teen väärin?
[/q]

Onks sulla homosohva? :D

[q]ipeMikä nettikauppa tommosta tekee? (ihan vaan siis sen takia ettei muille kävis samalla tavalla) Aika outoa toimintaa sinänsä että laskutetaan etukäteen.

[/q]

Mitäs tuohon sanois.
No siis mulla on Visa-electron. Rahaa pitää olla tilillä, jos haluaa ostoksia tehdä.
Ovat laskuttaneet ja huomanneet, että perkele, eihän tämä käykkään.

[q]pirpeli, 5.7.2007 15:06:
En muista, onks tää jo ollu täällä, mut _miten ihmeessä_ saa uusista rintaliiveistä natinan pois? Kaarituelliset, kevyesti topatut mikrokuituset Triumphin liivit kyseessä, varmasti oikean kokosetki viel :D Olikos tohon mitään ratkasua, vai annanko vaan nitinatista...?
[/q]

Natinan saattaa saada pois käyttämällä runsaasti huuhteluainetta. Muutenhan neuvotaan materiaalien kannalta, ettei niin pitäisi tehdä, mutta halvemmaksi se tulee yrittää, kuin heittää pois/jättää käyttämättä ko tuotetta.

Natina on saattanut alkaa liian kuuman pesun (pesty koneessa) seurauksena, jolloin kaaripussi on kutistunut. Metalliosa ei pääse liikkumaan esteittä kankaan sisällä. Myös puhtaus on hyvästä: parin päivän välein pestyn liivin kaaripussi on sellainen kuin on tarkoitettu. Pinttynyt lika aiheuttaa liivin sisällä enemmän kitkaa, ja jutteleva liivi rupeaa liian tuttavalliseksi.

Joku viisas saa kertoa, miten siirrän kivuttomimmin oman soittoäänen kännykkääni? Nokian PC-suite managerissa on Audio manager, jolla tuon pitäis onnitus, mutta yllätys yllätys, se ei jostain syystä toimi.

[q]Juki54, 2.8.2007 17:48:
---
Sinza, 2.8.2007 17:39:
Tarvitsen vedenpitävän kertakäyttökameran. Mistään ei tunnu löytyvän; Cittari, Prisma, Anttila, R-Kiska ja valokuvausliike on koluttu läpi *uuh*. Monet on sanonu että lentokentältä saa ainakin, mutta just tuo valokuvausliikkeen tyttö sanoi, että ei sieltäkään saa! Neuvoja mistä niitä saa ostettua, tai saako netistä tilattua jostain?

---

Jos sulla löytyy kamera jo valmiiks, niin ton tapasia luulis kaupoista löytyvän:
http://www.topshot.fi/product_info.php?pid=679&sid=54ce8c2fda15f6f752ef662d7305cfca

Tai sitte ostat normaalin kertakäyttökameran ja siihen tommonen pussi päälle :)
[/q]

Jukka ehtis ensin. :) Tuommosen linkin pistän silti mukaan.

http://www.pixmania.com/fi/fi/12/xx/xx/3/1/criteresn.html

[q]Zenni, 28.8.2007 13:39:
Oiskos pääkapunkiseudulla jossain sellasta liikettä, jonne vois viedä kenkiä kustomoitavaksi? Ja paljonkohan moinen kustantaisi?
[/q]

Kokeileppa tuolta. :)

http://www.popot.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=79&products_id=256

[q]roberto, 16.2.2008 17:18:
Tarvitaankos sinne Viroon nyt sitä passia?
Minkäslaisen hässäkän saa aikaseks jos sitä ei mukana ole?
[/q]

Tuskin tarvitsee.

.D

Nonii kaikki lubbarin Marttakerholaiset, tarvis vinkkiä

Pitäs valkasta tommoset puuvilla/pellavahousut ihan valkosiks, nyt ovat khakin väriset.

Milläs se onnistuu ?

[q]calvin, 20.1.2009 17:06:
Nonii kaikki lubbarin Marttakerholaiset, tarvis vinkkiä

Pitäs valkasta tommoset puuvilla/pellavahousut ihan valkosiks, nyt ovat khakin väriset.

Milläs se onnistuu ?
[/q]

Peroksidilla eli ruokakaupan pesuainehyllyn Super Kloriitilla (sininen muovipullo, muistaakseni). Sillä lähtee väri luonnonkuidusta eli kannattaa kokeilla, jos todella haluut ihan vitivalkosta jälkeä. Haurastuttaa tosin materiaalia mennessään eli ei kannata käyttää raakana vaan ensin pullon kyljessä olevan ohjeen mukaan ja jos ei sillä wörki, lisää vasta sitten annostusta.

Huom housut saattaa olla ommeltu kasaan polyesteripitoisella ompelulangalla ja se ei välttämättä valkene yhtä tehokkaasti eli lanka jää sillon lähemmäs alkuperäisväriä. Sille ei sitten mitään voi ja liekö se edes niin vakavaa.

[q]roberto, 16.2.2008 17:18:
Tarvitaankos sinne Viroon nyt sitä passia?
Minkäslaisen hässäkän saa aikaseks jos sitä ei mukana ole?
[/q]

Tarvitsee. En tiedä.

[q]Kon-tiki, 20.1.2009 17:13:

Peroksidilla eli ruokakaupan pesuainehyllyn Super Kloriitilla (sininen muovipullo, muistaakseni). Sillä lähtee väri luonnonkuidusta eli kannattaa kokeilla, jos todella haluut ihan vitivalkosta jälkeä. Haurastuttaa tosin materiaalia mennessään eli ei kannata käyttää raakana vaan ensin pullon kyljessä olevan ohjeen mukaan ja jos ei sillä wörki, lisää vasta sitten annostusta.

Huom housut saattaa olla ommeltu kasaan polyesteripitoisella ompelulangalla ja se ei välttämättä valkene yhtä tehokkaasti eli lanka jää sillon lähemmäs alkuperäisväriä. Sille ei sitten mitään voi ja liekö se edes niin vakavaa.
[/q]

Kiits, kokeillaan sillä sit, ja eipä noilla niin väliä oo vaikka menis ketuilleen.

Mut pakko saada reissuun valkoset ranta bögät

Miksi lihavien miesten pippeli näyttää pieneltä? Siis ainakin kuvissa?

O