Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Missä Helsingin keskustan ravintolassa noin 35-vuotiaat käy viettämässä iltaa (kahden ja neljän välillä)?

Mun kohdehenkilölle mummotunneli (Gaselli, König...mitäniitänyoli) on liian mummo, mutta Tiikeri/Onnela taas liian teini. Onko mitään välimuotoa? Teatteri?

[q]opmdevil, 29.5.2009 21:11:
Sellaista olen ajatellut jo jonkin aikaa, että minkä vuoksi Star Trekissä aina loittoryhmään lähetetään koko aluksen korkea-arvoisimmat upseerit eli yleensä kapteeni ja tiedeupseeri tai lääkäri sekä joko navigaattori tai aseupseeri. Miksi ei ole esimerkiksi jalkaväkeä jota sinne voitaisiin lähettää ja riski näin äärimmäisen tärkeälle henkilöstölle olisi pienempi.
[/q]
Ehkä ne uskoo asiaansa. Kovasti.

Oon tässä etsiskellyt hyvää ja halpaa pokkaria.
Kumpi kannattais ostaa? Auttakaa avutonta vaiheilijaa!

Olympus Mju 1060
http://www.olympus.fi/consumer/29_digital_camera_mju_1060_details_19842.htm

Canon Powershot A2000
http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/PowerShot/PowerShot_A2000_IS/index.asp

[q]Lyylikki, 23.6.2009 08:28:
Missä Helsingin keskustan ravintolassa noin 35-vuotiaat käy viettämässä iltaa (kahden ja neljän välillä)?

Mun kohdehenkilölle mummotunneli (Gaselli, König...mitäniitänyoli) on liian mummo, mutta Tiikeri/Onnela taas liian teini. Onko mitään välimuotoa? Teatteri?
[/q]

Kaarle XII eli Kalle? Luulisin, että tuo on juuri sopiva.

OK - eli mummotunnelia kohden siis vaan, kun ei toi Kalle nyt kovin houkuttelevalta kuulosta.

Toinen kysymys: missä on Helsingissä tai lähistöllä (Espoo-Vantaa-Sipoo-Kerava jne) hyppytorneja luonnovesissä? Ihan über-super olis, jos löytyis metrin tai kolmosen ponnu, mutta jos nyt perus kerroksetkin (ehkä vitoseen asti) löytyy, niin niistäkin saisi ihan huvia. Tai kaikista päräyttävintä olis tietty, jos jostakin löytyis semmoset kalliot, joilta voi hyppiä.

Itselle ei tule uimapaikkoja mieleen kun Hietsu, Marjaniemi (ja kaikki noiden väliltä), Kuusijärvi ja Pilvijärvi, joissa en ainakaan muista nähneeni kerroksia (voin olla väärässäkin).

[size=8]Autossa olis vielä 4 vapaata paikkaa[/size]

[q]Kimbou, 7.9.2009 18:22:
omistan tollasen canon g9 digikameran jonka ostin reilu vuosi sitten ja johonkin oon kadottanu käyttöohjeet. Mutta siis... miten voin kuvata tolla "lähikuvia" onko se sitten makrokuvaus oikeelta nimeltään? ku en millään saa tarkennettua prkl......en vaan osaa näitä kameroita kauheen hyvin*justjoo*
[/q]

dpreview.com saitilla on kans arvosteluissa yleensä hyvät kuvalliset controllien selvitykset.

[q]Lyylikki, 23.6.2009 09:21:
Toinen kysymys: missä on Helsingissä tai lähistöllä (Espoo-Vantaa-Sipoo-Kerava jne) hyppytorneja luonnovesissä? Ihan über-super olis, jos löytyis metrin tai kolmosen ponnu, mutta jos nyt perus kerroksetkin (ehkä vitoseen asti) löytyy, niin niistäkin saisi ihan huvia. Tai kaikista päräyttävintä olis tietty, jos jostakin löytyis semmoset kalliot, joilta voi hyppiä.

Itselle ei tule uimapaikkoja mieleen kun Hietsu, Marjaniemi (ja kaikki noiden väliltä), Kuusijärvi ja Pilvijärvi, joissa en ainakaan muista nähneeni kerroksia (voin olla väärässäkin).

[size=8]Autossa olis vielä 4 vapaata paikkaa[/size]
[/q]

Jos en aivan väärin muista, niin Pikkukoskella on kalliolla oleva hyppytorni. En ole varma onko vieläkin, ainakin oli joskus kun olin paljon pienempi.

http://www.hel.fi/wps/portal/Liikuntavirasto/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/Liv/fi/Liikuntapaikat/uimarannat/Pikkukosken+uimaranta

[q]Kolera, 20.1.2009 17:28:

Näkyy kakka paremmin läpi?
[/q]

Kyllähä ny jarrut kuuluukin näkyä

[q]JussiS, 9.9.2009 13:47:
No siis, se joka sun tuulilasistas löytyy ei ole sakko, vaan pysäköintivirhemaksu, jonka veloittaminen on kaupungille oikeutettu järjestyslailla. Lain mukaan pysäköintihän on sallittu aina kaikkialle, jossa se ei ole erityisesti kielletty, mutta kaupunkien järjestyssäännöt sitten ottaa noihin tarkemmin kantaa, kieltojen, rajoitusten jne muodossa.
[/q]

Kiitoksia. Tämä riittää mulle.

(En ihan oikeasti oo ajatellut koko asiaa, koska oon viimeksi saanut pysäköintivirhemaksun joskus vuosituhannen alussa)

[q]efo, 2.9.2005 21:14:
---
dominikh, 2.9.2005 21:13:
Voiko teknarin neulavaihdossa mokata jotenkin? :D
---

Ei kyl kukaa tervejärkinen ihminen.
[/q]
Hyvä sit, mieleni on kunnossa, joten uskallan suorittaa vaativan tehtävän

[q]Takyon, 22.11.2008 12:40:
Eilen paistelin tuollaisen pienen kinkun ja tiedän kyllä että sitä paistorasvaa ei saa kaataa viemäriin ja sitten googlettamalla selvisi että se menee ihan biojätteestä, kunhan se ensin jähmettyy. Mut miten mä saan tollasen 0,5-1 litraa rasvaa jähmettymään? Vienkö mä sen ulos pakkaseen vai annanko vaan seistä ja homehtua (?) vai mitä sille pitäis tehdä? Ei se mitenkään hirveen hyvältä haisekaan..
[/q]

No vaikka sinne parvekkeelle. Aika nopeasti se kyl jähmettyy.

[q]Jone, 9.9.2009 13:33:
---
JussiS, 9.9.2009 13:18:
Sinisillä kilvillähän ilmoitetaan myös pysäköinnin maksullisuus, eivät nekään kieltoja ole (paitsi sitten pysäköintikiellot):
---

Jees. Muutetaanpas siis kysymystä hieman. Onko invapaikalle pysäköinnistä laillisia perusteita sakottaa?
[/q]

Ihan mielenkiintoinen kysymys, selkeätä vastausta tuohon ei kyllä löytynyt. Mutta:

"Pysäköintipaikka"-merkki kuuluu ohjemerkkeihin (ei siis ole "opaste" kuten alkuperäinen väittämä kuului) ja niistä sanotaan Finlexissä seuraavaa:

"Suorakaiteen muotoisilla ohjemerkeillä annetaan ohjeita tienkäyttäjille sekä osoitetaan tienkohta, jossa merkkiin liittyvää liikennesääntöä sovelletaan."

"Pysäköintiä koskevat rajoitukset on ilmaistava lisäkilvellä."

Ohjemerkkeihin kuuluu myös esim. "linja-autokaista"-merkki, jonka noudattamatta jättämisestä voit saada sakon (ei tietenkään suoraan verrannollinen pysäköintivirhemaksuun).

Ohje- ja kieltomerkit lähestyvät rajoituksia eri suunnista, ohjemerkkejä rajoitetaan lisäkilvillä kun taas kieltomerkkejä lievennetään niillä. Pelkkä nimi ohjemerkki ei tee merkeistä ainoastaan "ohjeellisia". Kaupunkien järjestyssäännöillä ei käytännössä voi vaikuttaa noiden merkkien "vaikutukseen", koska niistä säädetään lailla.

[q]VaLa, 22.11.2008 23:07:
Mistä johtuu että joidenkien tv-ohjemien kuva eivät mahdu kokonaan ruudulle. Olen yrittäny säätää sitä sun tätä, mutta mikään ei tunnu auttaan.
[/q]

väärä kuvasuhde?

Mitä eroa on siinä, syökö yhden 800mg särkylääkkeen vai kaksi 400mg pilsua?

Miks viinan haju ei lähe hengityksestä vaikka pesis hampaat 10 kertaa putkeen?

Minkä takia tequila on niin petollista vai onko kyse itseään vahvistavasta myytistä?

[q]wiwi, 27.7.2009 00:18:
[/q]
Ei mitään.

[q]wiwi, 27.7.2009 00:18:

Miks viinan haju ei lähe hengityksestä vaikka pesis hampaat 10 kertaa putkeen?

Minkä takia tequila on niin petollista vai onko kyse itseään vahvistavasta myytistä?
[/q]

1. ei mitään eroa
2. koska se haju ei ole hampaissa
3. ei harmainta aavistusta mutta näin asia taitaa olla :D

[q]kotivalo, 19.2.2009 21:34:
Mitä tämä: Saturday February 21, 2009 9:00 am PST. on Suomen ajassa, eli moneltako mun täytyy lauantaina skarpata?
[/q]

Lauantaina klo 19. http://www.timeanddate.com/worldclock/converted.html?day=21&month=2&year=2009&hour=9&min=0&sec=0&p1=256&p2=101

[q]Foxmagon, 24.9.2008 18:16:
Mikä toi biisi on joka soi tänhetkisessä Lindexin mainoksessa?

Joo, ei ole ehkä tyhmä kysymys mutta kysyn silti. :p
[/q]

Oon jo kerran vastannut tähän toisessa topicissa mut vastataan nyt tännekin.
Sia- Electric Bird

[q]Adorable, 24.9.2008 18:26:

Oon jo kerran vastannut tähän toisessa topicissa mut vastataan nyt tännekin.
Sia- Electric Bird

[/q]

Kiitän vaivannäöstä.

[q]gnomex, 26.7.2009 18:03:
Millä ohjelmointikielet ohjelmoidaan? Millä esim C++ on tehty? Pascalilla? Ja miten ne koodataan?
[/q]

Ohjelmien ajaminen on helppoa, tehdään tulkki tai kääntäjä toisella kielellä joka muodostaa jollain tavalla uuden kielisestä koodista ajattavan ohjelman.

C++ lähti liikkeelle http://en.wikipedia.org/wiki/Cfront kääntäjällä, joka käänsi C++:aa tavalliseksi C:ksi. "Bootstrapping"-termillä löytyy aiheesta lisää artikkeleita, mm. tämä:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bootstrapping_%28compilers%29

O