Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

miks ei vois olla kesä jo *täh*

[q]yertle, 4.11.2009 15:35:
---
polly, 4.11.2009 15:29:
---
yertle, 29.10.2009 13:58:
Pitäis saada kirjailtua kenkiin yhen kakaran nimi, ettei kengät katoo tarhassa. Voiko kenkiä viedä mihinkään kirjailtavaks? Tekeekö suutarit moista?

---

oletko miettinyt että tekisit niin kuin kaikki muut tekee, eli tussilla vaan se nimi sinne kengän sisälle.
katso vain et kyseessä on ns. permanent marker

---

Joo mutku tarkotus ois hienostella :D
[/q]

katso joku firma joka tekee brodeerauksia

Miks mä en ikinä aamulla muista niitä kysymyksiä, mitä illalla tulee mieleen, että ne pitäisi kysyä?

[q]Kolera, 8.12.2008 12:14:
mä oon onnistunu yhel kädel painaa jonku pikanäppäinyhdistelmän ja nyt mul on mirc koko ajan kaikkien ikkunoiden päällä. mun pitää piilottaa mirc et pääsen muihin ikkunoihin kekeilee. mitä mun pitää painaa et toi loppuu toi mircin ylivoima?
[/q]

Eti sieltä jostain "always on top" vaihtoehto ja uncheck it.

Koitin ekaa kertaa pariin vuoteen tiukkoja farkkuja kaupassa (en siis mitään perus puolilöysiksiä tai jotain kirppiksen kasarifarkkua). Kertokaas asiantuntijat, onko näissä stretch-sekoitteisissa "nykyajan" skinny jeanseissä leikkaus tosiaan semmonen että kankaan on tarkotus painua <öh> pakaroiden väliin Siis silloin kun vyötärölle ei jää jenkkiksiä eikä etupuolelle tosiaankaan kamelinvarvasta. Ja jos se on tarkotus, niin osaatteks arvioida kuinka monen päivän käytössä toi painuminen hellittää.

Siis hyvin mukavia olivat päällä noinkin, mutta kysyn vaan!

Mistä osasta kauppaa mun pitäis lähteä ettimään et löytäisin tollasia esim pöydän/tuolin jalkojen alle laitettavia pehmusteita? Ja löytyyks sellasia mustana?

[q]Kon-tiki, 15.6.2009 09:54:
---
lostgone, 14.6.2009 22:21:
Kysytty varmaan useampaan otteseen, mutta konemusiikista kertovia elokuvia tai dokkareita, joita kannattaisi nähdä?
---
Esim. Groove on fiktio, samaa luokkaa kuin joku Human Traffic, kuka sellasista tykkää. Jos dokumenteista puhutaan, Hytky järjesti pari vuotta sitten leffapäivän, jossa itseäni viehättivät varsinkin teknon synnystä Detroitissa kertova High Tech Soul ja Berliinin bilekulttuuria keveesti mutta kuitenkin kuvaava Feiern. Kyl se Richie Hawtin -dokkarikin oli ihan jees

http://www.hytky.org/teknoelokuvafestivaali/Sivusto/Teknoelokuvafestivaali.html
[/q]
Junkkapuolen nimikkeitä taas voi väijyä Hytkyn viimevuotiselta Dnb-festarisivustolta: http://www.hytky.org/dnbfestivaali/Sivusto/Drum%27n%27bass%20dokumenttifestivaali.html

[q]Zandy, 1.8.2008 14:43:
---
niomic, 1.8.2008 14:13:
---
hemuz, 1.8.2008 14:09:
---
niomic, 1.8.2008 12:29:
---
REivaaja, 31.7.2008 17:26:
---
0-scar, 31.7.2008 17:23:
JOS laittas/sais rahaa väärälle/vieraalta tilille, niin onko saaja velvollinen palauttamaan rahoja?
---
On
---
Eiks tästä just ollu päätös x vuotta sitten, että EI ole? Jaksatko kaivaa, itse en ehdi.
---
No eihän nyt toisen rahoja saa mennä käyttämään
---
Mun mielestä tässä oli semmonen pointti ettet voi olla vastuussa tommosesta asiasta ja kun ne on nyt sun tilillä ni ne on nyt sun rahoja. Pitää kaivella jos ehtii jaksaa myöhemmin.

---

Muistelen lukeneeni pari KKO:n päätöstä väärille tileille siirretyistä rahoista ja eniten niissä painotettiin rahamäärien sekoittumista/erottamista ja sitä, onko siirretty raha yksilöitävissä muusta rahasta. Maalaisjärjellä olettaisi, että sähköisten tilitietojen aikana erottaminen olisi aika simppeli homma, mutta jotenkin noi caset oli silti ratkaistu varsin monimutkaisesti..En kyllä yhtään muista miltä vuodelta noi tapaukset oli, kesä ja helle ovat tehneet tehtävänsä ja nollanneet aivot kokonaan. Luulisi, että vilpittömällä mielellä olisi myös painoarvoa puolin ja toisin.
[/q]
Jos raha on jo kirjaantunut vastaanottajan tilille, saajan pankki ei voi maksajan pyynnöstä palauttaa rahaa kysymättä tilinomistajan lupaa siihen. Tilinomistajan ei kai ole suoraan pakko antaa palautuslupaa, mutta jos rahasta ruvetaan oikeudessa vääntämään, ns 'virheellisen saajan' pitänee (mutua) pystyä kertomaan mistä vastineeksi hän on tämän rahan oikeutettu ollut saamaan tilillensä juuri kyseiseltä maksajalta. Virheellisesti tullutta rahaa ei siis ole heti pakko palauttaa, mutta sitä ei kannattaisi myöskään käyttää, varsinkaan kovin suurta summaa joka on tullut oudosta paikasta. Suuri summa = sellainen, jota et pysty heti uudestaan repimään kun palautuspäätös napsahtaa.

Toi rahan yksilöinti tulee kyseeseen varmaan esim. silloin, kun maksetaan köntässä isompaa kauppasummaa (joku remonttierä tms. yksityiselle remonttireiskalle) ja siinä väitetään tapahtuneen summavirhe. Sellaista voi olla vaikea todistaa, että pitikö oikeasti maksaa viistuhatta vai kuustuhatta euroa. Mutta jos yksittäinen maksu on mennyt kokonaan väärälle tilille, sen todistaminen lienee aika helppoa. Ensinnäkin olet kirjoittanut saajaksi jotain muuta, kuin tilinomistaja on. Toiseksi, olet kirjoittanut varmaan selitteeseen mitä maksat, joten pystyt kertomaan ettei jussi ole antanut sinulle vastineeksi polkupyörää, mutta pekka on. Näin ollen jussille tulee eteen joku 'perusteettoman edun palauttaminen' tai mikä se nyt lieneekään oikeaoppisesti on.

Minkälaisia lämpötilaeroja tai siis miten pieniä sellaisia ihminen pystyy aistimaan?

Miten/millä saisi noin 20 sivuisen pdf:n käännettyä .doc:iksi?

[q]VaLa, 14.2.2009 19:35:
Miksi homot kaakattavat
[/q]
http://www.city.fi/artikkeli/Rotuoppi/2957/

"Mikä on syynä monen homomiehen puheenparteen? Neitimäinen puhetyyli, jota usein höystetään käsien eleillä. Luulin, että homot puhuvat niin vain elokuvissa, mutta tarkkailtuani puhetta baareissa, olen tullut tulokseen, että stereotypia pätee. Tekeekö seura kaltaisekseen vai tekevätkö homot tietoisen päätöksen alkaa puhua "homomaisesti"? Jääkö puhetapa päälle ja pääseekö siitä tarvittaessa eroon? Geneettistä se tuskin on.
Sä näytät siis NIIIIN hyvältä!, 23

"Vähän kaakattava puhetapa, aistikas nasaali, huomiotaherättävän korostunut S-kirjain ja tarinankerrontaa sävyttävät elegantit ranneliikkeet ovat yleisemmin bongattuja ilmiöitä vaikkapa DTM:ssä kuin Onnelassa. Ilmiön syytä voi vain arvailla. Geneettistä se ei liene, ehkä seura tekee kaltaisekseen? Oletettavasti herättää pienimuotoista kritiikkiä, jos sanon monenkin homon löytäessään seksuaalisen suuntautumisensa ja hyväksyessään asian ottavan roolin, johon voi kuulua tällaisia perinteisiä maneereja, jotka mielletään homomaisiksi. Rooli voi jäädä päälle.""

Meinasin alkaa Excelillä pitää kirjaa kuukausittaisista menoista ja tuloista, et näkis vähän mitä jää viivan alle ja mihin kaikki rahat oikeen hupenee, mut enhän mä tota osaa edes käyttää
Oiskohan jostain saatavissa joku kätevä valmis template jolla tommonen onnistuis, ja jota vois sit vähän viritellä tarkotukseen sopivaksi?

[q]kotivalo, 29.12.2008 21:02:
Meinasin alkaa Excelillä pitää kirjaa kuukausittaisista menoista ja tuloista, et näkis vähän mitä jää viivan alle ja mihin kaikki rahat oikeen hupenee, mut enhän mä tota osaa edes käyttää
Oiskohan jostain saatavissa joku kätevä valmis template jolla tommonen onnistuis, ja jota vois sit vähän viritellä tarkotukseen sopivaksi?
[/q]

office onlinesta löytyy valmiita templateja.

katso tuolta joku ja muokkaa mieleiseksi:
http://office.microsoft.com/fi-fi/templates/CT101172321035.aspx

[q]a-j, 16.1.2009 10:25:
Miten/millä saisi noin 20 sivuisen pdf:n käännettyä .doc:iksi?
[/q]
Ellei perinteinen copypaste auta, niin avaat sen adobe acrobatiin (ei siis readeriin) ja sitä kautta sit tallennat esim. rtf:ksi.

[q]Takyon, 16.6.2009 19:44:
Mistä osasta kauppaa mun pitäis lähteä ettimään et löytäisin tollasia esim pöydän/tuolin jalkojen alle laitettavia pehmusteita? Ja löytyyks sellasia mustana?
[/q]

kyllä löytyy ainakin mustana, jos tuollaista menisin katsomaan niin ensitöikseni kävelisin lähimmän myyjän luokse ja kysyisin. ei siis mitään hajua millä osastolla voisi olla.

[q]opmdevil, 15.2.2009 15:33:
Minkä vuoksi kuvittelen osaavani tanssia humalassa?
[/q]

Alkoholi vaikuttaa aisteihin.

[q]Takyon, 16.6.2009 19:44:
[/q]
löytyy myös mustana, mutta se väri vaikeammin saatavilla. yleensä ovat valkoista huopaa.
nimikkeellä huopatassu tms. löytyy kodinosastolta, esim. clas olsonilta klik. jostain säilytystavaroiden tms yleissälän puolelta luulisi löytyvän.

[q]wiwi, 8.9.2009 09:52:
Miks mulla näkyy pikkuhiljaa lisääntyvä määrä uusia ryhmäviestejä tuolla ylhäällä, mutta mistään niitä ei pysty lukemaan? Häiritsee.
[/q]
Kato yksityisviestien puolelta, jos viestit ois siellä. Kyllä, luit aivan oikein. Tsekkaa yksityisviestit. :)

[q]Sand3, 2.4.2009 12:02:
Tietääkö joku jotain Thor Steinarin vaatteista? kun tossa kauppalehden sivuilla oli juttua siitä, kun se on uusnatsien suosima merkki, joka nyt siirrettiin arabiomistukseen. Tutkin sen sivuja ja sieltä löytyi kiva huppari, mut en sit kuitenkaan haluaisi leimautua uusnatsiksi, jos tilaan sen sieltä...
[/q]

Voit kyllä aivan vapaasti ostaa tuota merkkiä. Noista kun on otettu se vanha logo pois, niin mun mielestä noita voi hommata kuka tahansa.

[q]Amma, 8.9.2009 09:57:

Kato yksityisviestien puolelta, jos viestit ois siellä. Kyllä, luit aivan oikein. Tsekkaa yksityisviestit. :)
[/q]
Hoo! Kiitos! Ehkä ensi yönnä saan taas nukuttua. :D

O