Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Steven Hoaks, 15.4.2008 12:31:
Tai sitten sä meinaat Theremin kapistusta jolla jarre kans vääns joskus.

http://en.wikipedia.org/wiki/Theremin
[/q]

Se se on! Kiitos

[q]2la, 29.11.2007 15:00:
---
juuco, 29.11.2007 14:37:
Helppohan tollanen on itsekin kasata. Intternetsistä vaan resepti ja kokkailemaan. Väänsin muutaman tuollasen kun pidettiin kämppisten kanssa halloween-kemut :)

---

On varmaan, tuo kurmitsa vaan vähän herätti kysymyksiä. En muistaakseni ole koskaan kauppojen hyllyillä purkkikurpitsaakaan nähnyt?
t. avuton '83
[/q]

Eiköhän niitä löydy ainakin hyvin varustelluista supermercadoista. Itse ostin nipun pikkukurpitsoita Prismasta, mutta sillon oli se Halloween tosiaan ihan hollilla. Mutta pakkohan kurmitsoita on kaupoistakin löytyä :)

Se oliki mukavaa puuhaa kaapia kaikki se smegma ulos niistä kurpitsoista

Mikäs sen jännän soittimen nimi nyt olikaan, mitä soitetaan liikuttelemalla kättä kauemmas ja lähemmäs kyseistä soitinta? Siitä irtoo sellanen jännä ufosaundi. Pepe Deluxe esim käytti tätä soitinta tammikuussa Tavastialla.

Nyt tiukka kymysys kaikille taiteilijoille koskien kopiolaitoksia ja julisteprinttejä. Tarkotus olis tilaa kopiolaitokselta sellanen palttiarallaa 50 x 120 cm juliste. Sen verran oon noiden kopiolaitosten kanssa ollu yhteydessä et tiedän et kuvan tarkkuuden pitäis olla vähintään 200dpi, mieluummin 300dpi. Sitä vaan en tajunnu kysyä, että mihin resoluutioon mun kannattais toi kuva väsäillä. Eli onko koolla väliä? Hirveen isoa en saa tosta tehtyä, koska kone menee kyykkyyn jos sillä on vähänki enemmän kokoa :) Jos mä koneella väännän sen luonnolliseen kokoon niin siitä tiedostostakin tulee jo ihan laittoman iso. Eli, kuinka pienen kuvan ne siellä kopiolaitoksella voi resizee et sen tulosteen tarkkuus ei kärsi? Tietty mä voisin kysyä tätä suoraan sieltä kopiolaitokselta, mut toivoin vähän et saisin sen jo huomenna tulostettua :) Auttakee mua, kiitos.

[q]zaler, 29.1.2009 12:50:
miten powerpoint filen saa tulostettua tiivistelmänä, siis niin että yhelle paperille tulee esim 6 diaa?
[/q]
Siinä print-sivulla on sellanen kohta, mistä pystyy valitsee montako diaa tulee sivulle. Siis siinä, mistä sä valitset, montako tulostat yms.

[q]Steven Hoaks, 15.4.2008 12:29:
Meinaatko laaserharppua?
[/q]

Ei oo harppu.. Se on sellanen pieni metallitolppa (?), joka jotenki havaitsee et onko siinä lähellä jotain objektia eli vaikka sitä kättä. Mitä lähempänä se käsi on sitä tolppaa ni sitä korkeemman saundin se antaa. Sit sitä soitetaan veivaamalla kättä edestakas :P Siitä pääsee sellanen ufoujellus/horrorsaundi/whatever :)

[q]sativa, 5.8.2008 16:13:
3) Kauanko avatusta säilyketölkistä uskaltaa syödä ruokaa ilman, että se lyijy on kerinnyt imeytyä sisältöön?
[/q]

Harvemmin taitaa säilyketölkeissä lyijyä olla :) On se kuitenka aika myrkkyä. Nykyään noi tölkit valmistetaan tinatusta teräksestä ja/tai alumiinista. Sellasta tosin oon kuullu että jos tollanen tölkki ottaa osumaa/menee ruttuun, voi se sisäpinnan pinnote (?) mennä rikki ja se sisältö voi sitten maistua metalliselta. Mut eiköhän avatusta säilykkeestä uskalla syödä just niin kauan kunnes se ruoka ihan normaalisti pilaantuu. Tuskin noista tölkeistä hirveesti mitään liukenee.

[q]whispering, 6.8.2008 17:02:
Kyl se ajokortti kelpaa. Ainakin mulla kelpas Mun tietääkseni ainoastaan siirtyessä toiseen EU maahan sulla tulee olla jompikumpi noista.
[/q]
Ai. No luin tarkemmin sen kohdan mistä tuo oli otettu niin siellä lukee "Passihakemus on jätettävä henkilökohtaisesti, jolloin henkilöllisyys todistetaan passilla tai henkilökortilla. Mikäli passin hakijalla ei ole henkilöllisyyttä osoittavia asiakirjoja, selvitetään henkilöllisyys tutkinnallisin keinoin."

Edittiä: en taas lukenut kunnolla mitä olit kirjottanut :D

[q]whispering, 6.8.2008 17:02:
---
Jutu, 6.8.2008 16:58:
Kysyn taas tyhmiä, mutta ei voi mitään. Mun täytyis hakea passi, mutta poliisin sivuilla lukee, että "henkilöllisyys tulee todistaa joko passilla tai henkilökortilla, ajokortti ei kelpaa". Noh, milläs mä nyt sen todistan kun ei oo passia eikä tota henkilökorttia?

---

Kyl se ajokortti kelpaa. Ainakin mulla kelpas Mun tietääkseni ainoastaan siirtyessä toiseen EU maahan sulla tulee olla jompikumpi noista.
[/q]

Juuri näin, rajalla ajokortti ei kelpaa vaan pitää olla henkilökortti tai passi.

[q]Jutu, 6.8.2008 16:58:
Kysyn taas tyhmiä, mutta ei voi mitään. Mun täytyis hakea passi, mutta poliisin sivuilla lukee, että "henkilöllisyys tulee todistaa joko passilla tai henkilökortilla, ajokortti ei kelpaa". Noh, milläs mä nyt sen todistan kun ei oo passia eikä tota henkilökorttia?
[/q]

Edit: voi olla et se teksti on siellä sen takia että ne ei hyväksy niitä vanhoja ajokortteja?

[q]yertle, 5.11.2009 15:32:
Mietittiin asiaa kaverin kanssa, joka on ostamassa veljensä lapselleen syndelahjaks lenkkareita. Ja se veli ja sen vaimo tykkää hienostella lapsensa vaatteissa ilmeisesti.
[/q]
Onko se lapsen kannalta fiksua ja hänelle eduksi? (Vai pönkitetäänkö tässä vanhempien hienosteluhaluja?)

[q]Skenemursu, 7.9.2009 16:02:
---
Samu*, 7.9.2009 08:44:
Onkohan kukaan klubbarilaisista matkustellut ulkomailla pummilla ja saanut siitä sakot? Ja jättänyt ne maksamatta...
Meikäläinen ajeli 3vk takaperin lomareissulla Italiassa suht huoletta julkuilla, paikallisten malliin, mutta eiköstä tarkastaja tullut jolle piti kirjoitella paperiin kotiosoite (feikki ei mennyt läpi..) ja sotukin.

Periiköhän ne niitä täältä suomesta saakka? Lapussa on paljon Italiaa mutta numeroista minäkin saan selvää; 120e kaiketi jos jättää maksamatta.

---

miksi menit antamaan oikean nimesi ja osoitteesi??

en jaksa uskoa etta ne niita perii... taalla jos polliisit pysayttaa kirjoittaan lappua niin puhuu vaan suomea niille kun ne kysyy pahveja tai passia ja lopulta ne luovuttaa ja antaa paperi lapun mihin sitten kirjoitetaan Antti Tuisku. (sori Antti..)
[/q]

joo tuskin ne niitä täältä alkaa perimään. se on kylläkin SAKKO ,joten ehkä ens kerralla kun oot italiassa ni lähet passi tarkastuksesta suoraan istumaan sakkoja paikalliseen perspano vankilaan pariks kuukaudeks*uros**pahis**pepsodent**nauru**nauru*

miten powerpoint filen saa tulostettua tiivistelmänä, siis niin että yhelle paperille tulee esim 6 diaa?

[q]MiMoSa, 29.1.2009 12:53:
---
zaler, 29.1.2009 12:50:

---

Siinä print-sivulla on sellanen kohta, mistä pystyy valitsee montako diaa tulee sivulle. Siis siinä, mistä sä valitset, montako tulostat yms.
[/q]

tackar. ei se ollutkaan niin vaikeeta :D

[q]ezzy, 28.1.2009 15:10:
---

Ipodille löytyy tietty näppärin FM-lähetin eli iTrip. Ei tarvi mitään piuhoja, tulee suoraan podin alle kii.
[/q]
Sinäänsä ihan näppärii noi iTripit mut helposti joutuu hankkii sit uuden iTripin ku ipod menee vaihtoon ja tilalle tulee uus malli.

Kirjotan juttua punaisista khmereistä, ja kambodzan kirjoitusasu tuottaa ongelmia. Miten siis saan sen pienen v:n muotoisen väkäsen tohon zetan päälle?

Kiitos ja pahoittelut jälleen urpuodestani.

[q]noena, 22.6.2008 16:21:
Mistä käytännöllinen ulkoinen kovalevy, n. 160GB - 500GB ok hintaan?
[/q]
Eilen kävin hakemassa Sellon Tietoasemasta Western Digitalin Elements merkkisen 500 gb ulkosen kiintolevyn, eikä hinta ollut ollenkaan paha!! (69,90e)
Ulkomuoto on miellyttävä, maastoutuu hyvin muiden laitteiden joukkoon eikä ole liian iso taikka pieni :P
Toimii paremmin kuin kuvittelinkaan ja on juuri sopiva omiin tarpeisiini :)

[q]sativa, 7.9.2009 16:19:
Ei kukaan sattuis tietään RUOTSALAISTA (netti)radiota, jossa tulis puheen lisäks konemusaa ja reggaetakin?
[/q]

Miks sen pitää olla just RUOTSALAINEN shoutcastista löytyy haulla sadalla miljoonalla englannin kielellä.
http://www.shoutcast.com/radio/Reggae

[q]wiwi, 7.9.2009 18:39:
Kirjotan juttua punaisista khmereistä, ja kambodzan kirjoitusasu tuottaa ongelmia. Miten siis saan sen pienen v:n muotoisen väkäsen tohon zetan päälle?

Kiitos ja pahoittelut jälleen urpuodestani.
[/q]

Žž ?

charactermapista ne loytyy nopeimmin

[q]yana, 7.9.2009 18:43:

Žž ?

charactermapista ne loytyy nopeimmin
[/q]
Öh, no, opinpa samalla mikä on character map. Mutta ei auta, en noilla ohjeilla saanut mitään näkymään. :/ Hetkonen, eihän mulla edes ole numeronäppäimiä oikealla. Haha.

Ehkä mä jätän sen pikku rämmäleen kokonaan pois.

O