Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]ezzy, 29.9.2009 20:49:
Tällä punnan kurssilla kandee katella myös amazon.co.uk :) Ite tilasin just Globen skedepopot :)
[/q]

Kiitos tästäkin vinkistä, taisin löytää itselleni Etniesit tuolta. :)

Tilatessa tuli kuitenkin ongelma, mun laittamaa postal codea ei hyväksytty. En tiedä, pitäisikö siihen laittaa sitten jokin kansainvälinen postal code vaiko mikä? Mitä sä laitoit siihen? Address line 1 -kohtaan laitoin ainoastaan kadunnimen ja asunnon numeron, eri kohtiin sitten kaupungin ja maan, ja tota postal codea kysyttiin kans erikseen, mutta eipä hyväksynyt meiän postinumeroa.

Aiemmin ulkomailta tilatessani on kyllä hyväksytty toi ihan perus postinumero tilauksiin.

[q]Maago, 11.7.2008 12:49:
---
Lacerta, 11.7.2008 12:37:
Viel yks kysymys ilmeni..

Eli, äidinkieliongelmia..

Sana (Paikkakunta) "Kulloo". Ni miten se oikeest kirjoitetaan oikein, jos se pitää taivuttaa muotoon joka vastaa kysymykseen "minne": Kulloon, Kullooseen vai Kulloohon vai Kulloo'on?

ei ymmärrä
---
hetken mietittyäni vastaisin: "Paikkakuntaan nimeltä Kulloo" tai "Kulloon".

[/q]

Eikös tuon pitäisi taipua samalla tavalla kuin Porvoo? Siitä useimmat taitaa sanoa että Porvooseen.

[q]ezzy, 1.10.2009 01:11:

Ton sai kierrettyä jotenki hassusti, tappelin ihan saman asian kanssa kun pistin toimistusosoitetta tonne. Tota ööö...lisää eka luottokortti ja sit kirjaile osoitteet (jos se kyselee niitä ees enää), muistaakseni se kopsaa ne sieltä eikä tota ongelmaa tule. tms. Samperi ku ne muista tarkalleen miten ton ohitin.
[/q]

Sen saa kierrettyä niin, että klikkaa vaan etiäpäin, mutta se varoittaa, että väärä postinumero ja tilaus ei ehkä löydä perille. Sulla kuitenkin ilmeisesti löysi, vai onko vielä paketti tullut perille?

[q]Amma, 1.10.2009 08:58:

(Yleissivistävä eli turha nippelitieto-osuus.) "Normaalit katuosotepostinrot" (Suomessa) loppuu vissiin nollaan joo, mut sit esmes postilokeronrot taitaa loppua ykköseen ja sellaiset ns. omat loppuu miten sattuu kuten 00093 SLU tai 00012 FUJITSU.
Et jos ne haluu tilata Etniesin kenkii, niin tiedä miten käy.
[/q]

:'D

Kiitos Amma-mamma!

[q]Annakins, 1.10.2009 09:39:

Mulla ei oo koskaan ollut mitään ongelmia amazon.co.uk tai amazon.comin tilausten kanssa, kyllä ne perille tulee. Ja sen 2 kertaa ku ei oo tullu, on uus tuote lähetetty ilman ongelmia.
[/q]

Quottaan ny sit kaikki erikseen kun massive evotus päällä, mutta kiitti tännekin tierosta! Voi sitten turvallisin mielin tilailla tuolta. :)

[q]Jone, 1.10.2009 09:43:

1.) Eipä kestä. Oma lehmä ojassa tavallaan mullakin, koska toi verkkokauppa toimii samassa toimistossa kuin mun puljuni. ;)

---

2.) Jeps. Juurikin noita "oikeasti skeittaamiseen tarkoitettuja" "sämpylöitä" tuntuu olevan tuskaisen vaikeaa löytää naisille. Longboardailun aloittaneelle ystävälleni etsittiin sellaisia kissojen ja koirien kanssa Suomesta ja lopulta ei löydetty mieluisia. Vansin liike Berliinissä tarjosi ratkaisun ongelmaan, mutta... niin no, se on Berliinissä.

Onnea kenkien etsintään.
[/q]

1.) Biätch! :P

2.) Ja joo, sämpylät on naisille harvassa täällä päin. Berliini nyt on muutoinkin ehkä yks maailman parhaimmista kaupungeista mun makuuni, joten pitäs kyllä käydä siellä muutoinkin kuin vain kenkien perässä uudestaan. <3 Siihen asti täytyy tyytyä siihen, mitä nyt sattuu löytymään.

Kiitti tsempeistä, luultavimmin taivun ton amazonin puoleen. :)

Mikä ihmeen järki/juttu siinä on että Hki-Vantaalta lähtee klo 21:50, 22:15 ja 22:30 samojen yhtiöiden (SK eli sas ja KF eli Blue1)kone ihan prikulleen samaan paikkaan - Stockholm Arlandaan??

[q]zeniii, 29.2.2008 15:27:
hikoileeko siat?
[/q]

Ei. Niillä ei ole toimivia hikirauhasia. Sen takia ne rypevät mudassa viilentääkseen itseään kuumalla säällä.

Sinänsä hauska juttu miettiä mistä sitten sanonta "Hikoilee kuin (pieni) sika" tulee jos siat eivät kykene moiseen.

[q]Foxmagon, 14.12.2006 10:45:
Mistä tulee sanonta "koiran ilma" ?[/q]
itse taas olen kuullut semmosen selityksen että ennen vanhaan kun koiria pidettiin enimmäkseen ulkona, ne pysyivät ulkona oli sää mikä tahansa. Eli kun oli huono ilma, kaikki muut paitsi koirat pääsivät sisätiloihin pitämään sadetta.

[q]Lacerta, 11.7.2008 08:19:
Kysymys:
Jääkö ambulanssi hoitamaan auton alle jäänyttä ihmistä (ja toivoo et kyydissä oleva herra "X" pysyisi viel hengissä edes tovin..
VAI
Ajaako ne kylmän rauhallisesti "Y":n yli ja soittavat perään toisen ambulanssin paikalle.

?!?!?
[/q]
Mutua, mutta ne taitaapi jäädä siihen siksi aikaa, että toinen ambulanssi/paloauto ehtii paikalle. Koska jos ne vaan ajais päälle ja jatkais matkaa, niin sehän olisi heitteillejättö tms. Ja kyllähän tässä pari vuotta sitten ambulanssi törmäsi toiseen ambulanssiin jolloin niiden piti soittaa kolmas ambulanssi paikalle. Että ei ne hoitajatkaan täydellisiä kuskeja oo ;)

Ja sitten oma todella todella tyhmä kysymys. Eli, meillä on tollanen Samsungin hieno upea taulutelkkari, mutta siinä tai minussa on pieni vika. Mä en saa sitä sammutettua *lmao*. Eli vaikka tuolta telkkarin napista painaa, niin se jää herätevirralle. Onko tää oikeesti joku "ominaisuus" vai enkö mä tosiaan osaa edes telkkaria sammuttaa? Olis ihan kiva saada telkkarista virrat poikki ilman, että joutuu repimään johtoa pois seinästä. Tai sitten mä vaan ostan suosiolla sen jatkojohdon mistä saa kaikkien laitteiden virrat pois.

[q]Takyon, 16.7.2008 22:37:
Ootko koittanut painaa sitä nappia pidempään?
[/q]
Oon. Mutta jos sitä painaa pidempään, niin se sammuu ja sitten menee takaisin päälle. Vai onko siinä niin typerä systeemi, että kun painaa 2 sekunttia niin se sammuu, mutta jos painat 3 sekunttia niin menee vaan päälle *igor*.

[q]Jutu, 16.7.2008 22:40:
---
Takyon, 16.7.2008 22:37:
Ootko koittanut painaa sitä nappia pidempään?

---

Oon. Mutta jos sitä painaa pidempään, niin se sammuu ja sitten menee takaisin päälle. Vai onko siinä niin typerä systeemi, että kun painaa 2 sekunttia niin se sammuu, mutta jos painat 3 sekunttia niin menee vaan päälle *igor*.
[/q]

manuaali? Pelkäätkö, että se syttyy tuleen tms vai miksi samuttelet?

[q]niomic, 16.7.2008 23:26:
---
ezzy, 16.7.2008 23:08:
---

manuaali? Pelkäätkö, että se syttyy tuleen tms vai miksi samuttelet?

---

Standby kuluttaa sähköä, eikä siitä oo töllössä pahemmin iloa? Joissain vehkeissä on "virta"nappeja kaksin kappalein, toisella saa standy-tilaan ja toisella kokonaan virrat pois, näin esim. omassa vahvarissa. Harmi vaan ettei kaukosäätimellä onnistu ku standby-tilaan ;<
[/q]
Joo, lähinnä ton sähkönkulutuksen takia sitä pähkäilenkin. Oon kyllä sen verran vainoharhainen, että kyllä tuo tulipalokin hieman mietityttää :P

[q]Jutu, 16.7.2008 23:44:
Joo, lähinnä ton sähkönkulutuksen takia sitä pähkäilenkin. Oon kyllä sen verran vainoharhainen, että kyllä tuo tulipalokin hieman mietityttää :P
[/q]

Stand By tilassa olevat laitteet kuluttavat sähköä yhtä paljon, kuin junaliikenne euroopassa päivässä. Eli ei se mun pikku töllötin siellä nurkassa niin hirveästi kuluta, mutta kun niitä on pellonpientareet allekkain ja päällekkäin ja usein vielä monin kappalein, niin kyllähän siinä sitä virtaskaa kuluu.

[q]Jutu, 16.7.2008 22:27:
Ja sitten oma todella todella tyhmä kysymys. Eli, meillä on tollanen Samsungin hieno upea taulutelkkari, mutta siinä tai minussa on pieni vika. Mä en saa sitä sammutettua *lmao*. Eli vaikka tuolta telkkarin napista painaa, niin se jää herätevirralle. Onko tää oikeesti joku "ominaisuus" vai enkö mä tosiaan osaa edes telkkaria sammuttaa?[/q]

Vastauksena kysymykseesi: Taitaapi olla "ominaisuus". Niomicin mainitsema katkaisimella varustettu jatkojohto on kätevä vaihtoehto sille johtojen repimiselle seinästä.

[q]Jutu, 16.7.2008 22:24:
---
Lacerta, 11.7.2008 08:19:
Kysymys:
Jääkö ambulanssi hoitamaan auton alle jäänyttä ihmistä (ja toivoo et kyydissä oleva herra "X" pysyisi viel hengissä edes tovin..
VAI
Ajaako ne kylmän rauhallisesti "Y":n yli ja soittavat perään toisen ambulanssin paikalle.

?!?!?

---

Mutua, mutta ne taitaapi jäädä siihen siksi aikaa, että toinen ambulanssi/paloauto ehtii paikalle. Koska jos ne vaan ajais päälle ja jatkais matkaa, niin sehän olisi heitteillejättö tms. Ja kyllähän tässä pari vuotta sitten ambulanssi törmäsi toiseen ambulanssiin jolloin niiden piti soittaa kolmas ambulanssi paikalle. Että ei ne hoitajatkaan täydellisiä kuskeja oo ;)
[/q]

aika siistii..
sil aikaa se kyydissä oleva tyyppi tekee kuolemaa.. o_O Varmaa aika kiva kuskin kohdal saada semmone tuska niskaa, ja miettii loppuelämää et "Olisin pelastanu hengen, jos olisin kerenny sairaalaan, mutta kun kiirehdin sinne, ajoin toisen päälle ja sen takia kyydissä oleva tyyppi kuoli.."

paha paha.. o_O En toivois kellekää ambulanssikuskille tommost.. Hui..*ding*

[q]kml, 9.10.2006 21:10:
Löytyykö firefoxista jostain asetus, jolla saisi flasheista äänet pois ?
[/q]

not that I know of. Mut jos pyörii ikkunat xp alla niin voi koklata flashmutea joka ratkaisee ongelman.

http://www.indev.no/?p=projects#FlashMute

Mistä saan listan windowsin (Vista) pikanäppäimistä?

[q]Hitchhiker, 18.7.2008 15:02:
---
onni3mk, 18.7.2008 14:58:
Mistä saan listan windowsin (Vista) pikanäppäimistä?

---

Tuolta näyttäisi jotakin läytyvän, en ole varma onko tuossa kaikkia.
http://productivity.ben61a.com/windows/vista-shortcut-keys.php
[/q]

Juu ei oo kaikkia. Löysin tarkemmankin mut silti puuttuu jotain. Vai eikö Windowsilla saa pikanäppäimillä tehtyy uutta kansioo tai piilotettuu ikkunaa/ohjelmaa niinkun macissä omppu+h?
Onneksi pari pikanäppäintä löyty jo, kun alkaa ärsyttää kun töissä käyttelee macin kanssa niitä ja sit kotona joutuu käyttää hiirtä...

O