Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]tir, 23.9.2009 20:53:
miten hävittää rikkonainen laavalamppu?
uskaltaako heittää ihan normiroskikseen vai pitääkö viedä jonnekin ongelmajätekeräykseen?
[/q]
?

Tyhmä kysymykseni koskee mp3-soittimia, vieläpä autossa olevia. Omistan Pioneer DEH-4000UB -merkkisen/mallisen soittimen ja lähetin ongelmani Pioneerin tukeen seuraavasti:
[q]
Kuuntelen paljon dj-miksauksia, joten raidat saattavat olla yli 50 minuuttisia, jopa yli 100-150 minuuttisiakin. Näissä on ilmennyt seuraavanlaista vikaa: kun sammutan auton, ja olen kuunnellut vaikka 12 minuuttia miksausta, käynnistän uudelleen auton, minuuttilukema on edelleen siinä kahdessatoista minuutissa, mutta miksaus on mennyt 2, 5 tai jopa 10 minuuttia taaksepäin. Huomasin ensimmäistä kertaa vian, kun erästä miksausta oli mennyt yli 200 minuuttia ja mietin, että eräs biisi oli kuulunut varmaan n. 3-4 kertaa. Vika ei ole mp3-tiedostoissa, ne toimivat mp3-soittimessa, sekä tietokoneessa moitteetta.
Voiko syynä olla vanhentunut ohjelma soittimessa, tai bugi siinä?
[/q]
Jonka jälkeen sain vastauksen:
[q]
Hei domi,
Mitä formaattia musiikkisi on? WMA? MP3? Oletko ripannut sen itse?
Ongelmat voivat johtua tavasta jolla musiikki on ripattu. Tällaiset rippaukset toimivat usein tietokoneessa aivan normaalisti, mutta muissa laitteissa ilmenee usein tällaisia ongelmia.
Terveisin,

Tiina//pioneer-tuki
[/q]
Tiina Pioneer-tuesta ei ole vielä vastannut kysymykseeni joka kuului seuraavasti:
[q]
Formaatilla ei ole väliä, eikä sillä onko musiikki ripattua, vai suoraan nauhoitettua.
Mikään ei niistä toimi kunnolla.

Nyt sitten herää kysymys: Millaisia mp3/wma-tiedostoja tämä soitin soittaa?
[/q]

Ennenkuin odotan Tiinan vastausta, joka todennäköisesti sisältää paljon paskaa liittyen siihen kuinka mp3:set pitäis ostaa mp3-nettikaupasta jne jne.(kertokaapa nettikauppa, josta saa esim. A&B:n Trance around the world -striimit ostettua), kysynkin teiltä, millaisessa muodossa ko. soitin saattaisi tukea mp3-tiedostoja? Millainen mp3-tiedosto pitäis olla? Yksi ratkaisu olisi polttaa cd-audioksi, mutta siinä taas ei ole oikein järkeä.

Pahoittelen ontuvaa ilmaisutapaani.

Tuli muuten mieleen et jos ole tupakoitsia niin voinko pidentää ikää tai päästä tupakan haitoista jos vaihdatan keuhkot?

[q]ezzy, 24.7.2008 20:49:
---
xl8r, 24.7.2008 20:38:
---
domi, 24.7.2008 20:27:
Ennenkuin odotan Tiinan vastausta, joka todennäköisesti sisältää paljon paskaa liittyen siihen kuinka mp3:set pitäis ostaa mp3-nettikaupasta jne jne.(kertokaapa nettikauppa, josta saa esim. A&B:n Trance around the world -striimit ostettua), kysynkin teiltä, millaisessa muodossa ko. soitin saattaisi tukea mp3-tiedostoja? Millainen mp3-tiedosto pitäis olla? Yksi ratkaisu olisi polttaa cd-audioksi, mutta siinä taas ei ole oikein järkeä.

Pahoittelen ontuvaa ilmaisutapaani.

---

Tiedoston tulee olla neliskanttinen. Ja pehmeä myös.

---

Sun miksaukset on aika pehmeitä
[/q]

ja suunnikkaita. mut ei neliskanttisia :/

Oppiiko toi last.fi ihan oikeesti, jos mä painelen sitä "love" nappulaa? Vai onko se vaan silkkaa huijausta?

[q]REivaaja, 24.7.2008 23:49:
---
Morrowe, 24.7.2008 23:44:
Miksi usein näkee tällaisia kuvia nälänhädän runtelemilta alueilta

http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/oikea/id97053.html

eli; jos eläin kuolee nälkään/janoon, niin miksi siitä jää kokonainen luuranko autiomaahan? Eikö nälkiintyneen/janoon kuolleen eläimen ruumiista pysty käyttämään enää mitään hyväksi? Ts. meneekö se ruho silloin jotenkin kokonaan pilalle, ettei voi edes tehdä maksalaatikkoa maksasta tahi munuaisia keitellä ruuaksi?

---
Ihmisen vatsahapot ei pysty raadonsyöntiin. Eihän ne juo kuravettäkään kun siitä kuivuu pahemmin kuin nesteytyy.
[/q]
Ja mä kans vähän veikkaan, että jos se muu ruho on alkanut mädäntyä niin miksei sitten muka maksa/munuaisetkin.

Miks rupee kutittaa kurkkua ja yskityttään, ku putsaa korvia topstikulla?

[q]sapeli, 26.7.2008 12:52:
---
djbege, 26.7.2008 11:23:
---
sapeli, 25.7.2008 19:34:
Jos omaan osoitteeseen tulee jollekin muulle taholle (esim. edellinen asukas) kirje, mitä sille pitäisi tehdä?
---
Mä oon vieny postiin ja kertonu tilanteen. Jos posti on selkeästi mainospostia, niin...

---

Taidan tehdä laiskat ja vaan kirjoittaa tuohon että kyseinen vastaanottaja ei löydy tästä osoitteesta ja laittaa takaisin postilaatikkoon... Mulla ei oo tässä lähellä missään postia enkä oikeasti viitsis tuommoisen takia käyttää vähää aikaani siihen että menen esim. keskustaan erikseen tätä viemään...
[/q]

Mä oon tehny aina just noin. Eikä ne oo ainakaan takas mulle tullu...

[q]Kimbou, 26.7.2008 12:39:
HELP!!

mita fakkia....olen just nyt kiinassa ja vietin kolme tuntia rannalla tossa 3 paivaa takaperin, taisin palaa aika vitunmoisesti vaikka ennen en ole palanut ollenkaan, hirvee kuume nousi johon laakkeet sain ja nyt ilmestyi HELVETINMOISET rakkulat tai vesikellot selkaan. Koko hartiat ja puoleen selkaan asti rakko taynna, ihan pienta rakkoa ja sitten tollasta sormenpaan kokosta ,ihan tiheassa. Miten ihmeessa tota pitas hoitaa enaan, jaako tosta nyt sitten ainiaaksi tollanen monster selka....????

niin joo ja helvetin mukavaa vetaa rinkka takas selkaan ylihuomenna!!*plur**plur*
[/q]

Itse paloin kerran selästä niin pahoin, ettei siihen voinut edes koskea. Suihkuttelin siihen vauvoille tarkoitettua öljysuihketta. Auttoi kyllä hyvin, suosittelen. Selkään jäi kyllä mukavat jäljet seuraavan vuoden ajaksi, enää en järvelle mene vähissä vaatteissa *toktok*

[q]onni3mk, 26.7.2008 15:01:
---
Kimbou, 26.7.2008 12:39:
HELP!!

mita fakkia....olen just nyt kiinassa ja vietin kolme tuntia rannalla tossa 3 paivaa takaperin, taisin palaa aika vitunmoisesti vaikka ennen en ole palanut ollenkaan, hirvee kuume nousi johon laakkeet sain ja nyt ilmestyi HELVETINMOISET rakkulat tai vesikellot selkaan. Koko hartiat ja puoleen selkaan asti rakko taynna, ihan pienta rakkoa ja sitten tollasta sormenpaan kokosta ,ihan tiheassa. Miten ihmeessa tota pitas hoitaa enaan, jaako tosta nyt sitten ainiaaksi tollanen monster selka....????

niin joo ja helvetin mukavaa vetaa rinkka takas selkaan ylihuomenna!!*plur**plur*

---

Aloe auttaa. Mä käytin vesikelloihin tuoretta Aloe kasvin mönjää Tansaniassa. Kotona jos palan laitan 80% Aloe Veraa.
[/q]

joo aloella hoidettiin.....kaikki puhjennu kyllakin yon aikana ja nyt iho lahtee. Edelleen kylla ihmetyttaa kun toinen olkapaa muuttu ihan keltaseksi nyt vari on havinnyt mutta iho jai paksuksi,kovaksi ja ryppyseksi, ehka sekin siita viela uusiutuu.

[q]Umbala, 25.9.2009 14:28:
---
speukka, 25.9.2009 14:11:
---
Umbala, 25.9.2009 14:00:
Hei löytyiskö hyvää videoiden katselu ohjelmaa. Oon aiemmin tuota VLC playeriä käyttänyt joka muuten on lähes täydellinen, mutta siinä ei voi hyppiä 5sek eteen tai taakse. Ärsyttää kun pitää aina kelata siitä palkista.

---

Voipas. Olikohan alt+left alt+right. (tai ctrl+)

edit: http://www.whoismadhur.com/2007/12/29/vlc-player-keyboard-shortcuts/

---

JES! *jiihaa**aplodit* En voi sanoin kuvailla kuinka kiitollinen olen. Toi VLC kun on niin käsittämättömän hyvä pyörittään kaikkea, etten ois siitä halunnut millään luopua. Kiitos.
[/q]

Noita hyppäyksien suuruuksia ja näppäinkomentoja voi halutessaan muokata. Itsellä nuolet vasen/oikea hyppää 10 sekkaa, ctrl-oikea/-vasen hyppää minuutin ja alt-oikea/-vasen 5 minsaa.

[q]Umbala, 25.9.2009 14:00:
Hei löytyiskö hyvää videoiden katselu ohjelmaa. Oon aiemmin tuota VLC playeriä käyttänyt joka muuten on lähes täydellinen, mutta siinä ei voi hyppiä 5sek eteen tai taakse. Ärsyttää kun pitää aina kelata siitä palkista.
Eli löytyykö jotain hyvää ohjelmaa jolla pyörii kaikki/mahdollisimman moni eri tiedosto formaatti, ja tosiaan löytyis ominaisuus jolla pätkää voi kelata esim nuolinäppäimillä?
[/q]

Itse käytän oikeastaan pelkästään tätä eli Media player classic home cinema edition:

http://mpc-hc.sourceforge.net/

[q]Kolera, 24.1.2009 15:23:
---
mark hamilton, 24.1.2009 14:08:
Voiko itseään ampua haulikolla perseeseen jos on moniperäaukkoinen työtön?

---

minkälainen on moniperäaukkoinen mikätahansa? Kyllähän sitä voi ampua vaikka mihin haulikolla itseään kun vähän jaksaa nähä vaivaa
[/q]

Sellaiset jotka eivät viitsi mennä töihin vaan makoilee uuninpankolla ja vetää kaljaa ja syö ovat loispummityöttömiä jotka haukkuu yrittäjiä loispummiyrittäjiksi joiden palvelukseen joutuvat työelämävalmennukseen tai työharjoitteluun ilman palkkaa karenssin uhalla ja ruikuttavat netissä tästä että orjatyöt sitä ja tätä valitan EU:n ihmisoikeusjärjestöön orjatöistä ja miten suomessa kohdellaan työttömiä. Mutta tämähän on vain mustanhuumorin vitsi eikö?

[q]yertle, 4.11.2009 15:35:
Joo mutku tarkotus ois hienostella :D
[/q]
Miksi ihmeessä?

[q]tir, 25.9.2009 16:22:
---
tir, 23.9.2009 20:53:
miten hävittää rikkonainen laavalamppu?
uskaltaako heittää ihan normiroskikseen vai pitääkö viedä jonnekin ongelmajätekeräykseen?

---

?
[/q]

Ei siellä o kait mitään muuta haitallaista kamaa ku halogeenilamppu (jos on sellanen malli) se neste on vettä ja glyserolia ja se on vahaa se liikkuva matsku.

[q]NiMo, 29.7.2008 11:29:
että se teippi on sitten sen verta vahvaa et pysyy siinä palapelissä ja vaihtokehyksessä kiinni?
[/q]

Niin siis jos haluut palapelin kehykseen kiinni, niin sillon pistä vaikka puuliimalla. Monet kanssa liimaa sen palapelin kontaktimuoville (takapuolelta). Ite aina hajotan palapelit takas laatikkoon kun ne on tehty, joten nuista ei omaa kokemusta :p

Luulin aluksi että haluat sen taustan/palapelin laittaa seinälle ilman koukkuja. Johon taasen 2-puoleinen teippi on hyvä. Se on sitä samaa millä peilit liimataan seinälle, joten kyllä se painoa kestää.

[q]whispering, 29.7.2008 12:51:

Niin siis jos haluut palapelin kehykseen kiinni, niin sillon pistä vaikka puuliimalla. Monet kanssa liimaa sen palapelin kontaktimuoville (takapuolelta). Ite aina hajotan palapelit takas laatikkoon kun ne on tehty, joten nuista ei omaa kokemusta :p

Luulin aluksi että haluat sen taustan/palapelin laittaa seinälle ilman koukkuja. Johon taasen 2-puoleinen teippi on hyvä. Se on sitä samaa millä peilit liimataan seinälle, joten kyllä se painoa kestää.
[/q]

en viitti teipata sitä seinään kun ei oo kuitenkaan oma kämppä, muuten laittaisin sen ihan vaihtokehyksiin mut tos palapelissä on osa paloista semmosia karvasia niin sen takia ei se lasi siihen käy. eli pitäis saada se palapeli jotenkin liimattua siihen vaihtokehykseen, kun siinä on sit ne koukut.. kylläpä taas menee tää selittäminen vaikeeks..

[q]vala, 9.7.2009 08:55:
Onko kännykän PIN-koodi puhelimessa vai kortissa?
[/q]

Pin-koodi on simmikohtanen.

[q]NiMo, 29.7.2008 14:11:

en viitti teipata sitä seinään kun ei oo kuitenkaan oma kämppä, muuten laittaisin sen ihan vaihtokehyksiin mut tos palapelissä on osa paloista semmosia karvasia niin sen takia ei se lasi siihen käy. eli pitäis saada se palapeli jotenkin liimattua siihen vaihtokehykseen, kun siinä on sit ne koukut.. kylläpä taas menee tää selittäminen vaikeeks..
[/q]

Sen teipin saa maalatusta seinästä irti jättämättä jälkeäkään, tapetit se repii lähes aina irroitettaessa. Anyway mä ite liimaisin sen kyllä puuliimalla niihin vaihtokehyksiin. pari tippaa joka palan alle, silleen ettei pursua liima palojen väleistä. Sitä liimaa löytyy melkeen joka rautakaupasta ainakin. Ite käytän SikaBond puuliimaa (tosin ihan puun liimaamisessa).

Saako Facebookin chatista jotenkin noi äänet pois päältä? Kuuntelen musiikkia ja on aika ärsyttävää, kun välillä tulee semmonen *naps* ääni siihen väliin.

O